PDA

View Full Version : Tupe preamp bass



starscream
10 december 2004, 20:22
Ik ben nog al een n00b op het gebied van effecten enzow, maar bestaat er een effect dat je een tube preamp krijgt?
Ik speel bas en heb een laney BC250 basscombo. Kun je er dan wel nog een preamp voor hangen? Ik had dit op internet gevonden en wil graag weten of ik dit kan gebruiken als tupe preamp: http://www.behringer.com/MIC200/index.cfm?lang=ENG
sorry voor dit beetje onduidelijke bericht, maar ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen :roll:

Mitch
10 december 2004, 22:24
Welnee, je bericht is helemaal niet onduidelijk :D
Maar om je vraag te beantwoorden: die Behringer is meer bedoeld als DI box, dus om met een wat voller geluid direct een mengtafel of PC (recording) in te gaan.

Wat is het geluid dat je zoekt ? Voller ? Dynamischer ? Of met een vies randje aan je geluid, licht oversturend ?

Jeroenvanhulsteijn
11 december 2004, 09:42
staat er niks over op de behringer site dan? Aansluitmogelijkheden enzo. Lijkt me best te kunnen. Je hebt trouwens nog veel meer van dat soort PA buizen DI's en buizen preamps.

Maar buizenpreamps zijn best pittig geprijst. Bovendien zijn preamps voor gitaar niet altijd even geschikt voor bas vanwege frequency response denk ik.

Je hebt wel speciale preamps met buis voor bas. De Hughes and Kettner Attax en Bassmaster en Tubeman. De gitaarversie wordt ook wel gebruikt voor bas. Anders zou je een EHX Tube Zipper of Tube EQ kunnen overwegen.

En je hebt geloof ik van Alembic en Ampeg en Aguilar ook wel buizenpreamps. Maar dan zul je hard moeten sparen.

ijff
11 december 2004, 12:14
... of een Ibanez Tube King!

(vergeet niet m'n onderschrift even te lezen :-D )