PDA

View Full Version : PodXt vs. Tonelab



FLechdrop
10 december 2004, 18:28
Ik ben van plan een modelingding te gaan kopen en twijfel tussen de Line6 of de Vox variant.

Welke is beter en waarom (en waar voor)?

Tot nu toe vond ik de samples van de Vox wat minder digitaal klinken (ligt dit aan de buis?)

Gaarne hoor ik uw mening.

guitartub
10 december 2004, 18:55
Vox tonelab is ontwikkeld ism KORG.
Dit digitale geluidswonder is terug te vinden in alle AD modellen van VOX.
Ben zelf niet onbevooroordeeld want bezit zelf de AD60. Kan je de Tonelab dus van harte aanbevelen om reden die je zelf al aangeeft: klinkt veel natuurlijker dan line 6 en veel presets zijn zo te gebruiken.

Swampash
10 december 2004, 19:28
Vox! De valve reactor is toch wel een mooie vinding die line 6 niet heeft en niet mag gebruiken omdat het beschermd is.
2e expressie pedaal is handig. incl. gigbag.
Klinkt idd veel natuurlijker dan een line 6.

alhambra
10 december 2004, 20:44
Line6 ja zo schiet het op :-D :-D :-D :-D :-D

Heb zelf de pod xt live en ben erg HEEL erg tevreden.

Van de vox heb ik wel wat slechte verhalen gehoord over bugs en uit val, maar kijk zelf of je daar wat over kan vinden op internet. Heb eigenlijk nog verrassend weinig gehoord over line6 uitval (afgezien van de pod van Roadkill).

Heb zelf de pod geprobeerd naast 2 digitech dingen een boss gt6 en de vox en vond de line6 toch wel erg goed. Zeer gebruikers vriendelijk en upgrades via internet.

Ik weet niet of de vox ook te upgraden is enzo.

FLechdrop
10 december 2004, 21:04
Updates en uitwisselbare patches vind ik inderdaad wel een + van de pod.
De pod schijnt ook veelzijdiger te zijn, maar uiteindelijk geef ik toch veel meer om 1 goede tone dan om 30 slechte. En zoals ik als zei vind ik de samples van de vox die ik tot nu toe heb gehoord een stuk minder 'plastic' en 'digitaal' klinken.

Ik wil hem trouwens vooral voor thuisopnames gaan gebruiken.

guitartub
11 december 2004, 11:22
Best zet je ze gewoon naast elkaar en test en vergelijk. Laat jouw oren maar vertellen wat je mooi vindt, ik weet het wel.
Over uitval e.d.: Nooit problemen mee gehad, eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik de verbinding tussen voetpedaal en moederapparaat wat zwak vindt. Heb al eens last gehad van draadbreuk en NATUURLIJK tijdens een optreden. Draadbreuk is door een vriend vakkundig gesoldeerd en daarna nooit meer last gehad.

Suc6.

pint
11 december 2004, 16:17
ik koop nooit van m'n leven meer iets van line 6
nog nooit gehoord over uitvallen en kapotgaan ?
kom zeker niet veel buiten ?
werd op hun eigen forum ook vaak geklaagd over kapote flextone's net als op harmony central ( heb natuurlijk weer niet verder gekeken naar andere modellen )
heb zelf een flex2 xl gehad 1 jaartje 2 keer kopot en nooit buiten de oefenruimte geweest BAH
:x

ik zal niet zeggen dat een pod slecht is maar ik heb er m'n buik van vol

Jeroenvanhulsteijn
11 december 2004, 16:30
Ik heb een SE. Ik vind hem mooier. Eenvoudiger ook (ofwel...minder uitgebreid :) )

Stitch
11 december 2004, 16:45
ik koop nooit van m'n leven meer iets van line 6
nog nooit gehoord over uitvallen en kapotgaan ?
kom zeker niet veel buiten ?
werd op hun eigen forum ook vaak geklaagd over kapote flextone's net als op harmony central ( heb natuurlijk weer niet verder gekeken naar andere modellen )
heb zelf een flex2 xl gehad 1 jaartje 2 keer kopot en nooit buiten de oefenruimte geweest BAH
:x

ik zal niet zeggen dat een pod slecht is maar ik heb er m'n buik van vol

Heb mijn pod nu al weer geruime tijd, altijd sweekend meezeulen naar mn ouders en doordeweeks naar de oefenruimte/optreden....nooit problemen dus tjah...

Swampash
11 december 2004, 16:57
Wat je al zelf zei, beter één ding erg goed dan 30 gemiddeld.
Nu kan de tonelab ook redelijk veel, niet onderschatten.
Wat betreft uitval. :???: :???: :???: nooit vreemde verhalen gehoord.
Voor mij de Vox dus, ook eens iets anders, iedereen loopt al met een pod. :razz:

Swampash
11 december 2004, 16:57
Wat je al zelf zei, beter één ding erg goed dan 30 gemiddeld.
Nu kan de tonelab ook redelijk veel, niet onderschatten.
Wat betreft uitval. :???: :???: :???: nooit vreemde verhalen gehoord.
Voor mij de Vox dus, ook eens iets anders, iedereen loopt al met een pod. :razz:

Jeroenvanhulsteijn
13 december 2004, 10:45
wat ik eigenlijk wel mis aan de tonelab is een extra equalizer. 10bands of parametrisch. Ik heb nu regelmatig dat ik toch een bepaalde frequentie wat meer wil filteren of benadrukken. En daar is de eq van de versterkermodellen te beperkt voor.