PDA

View Full Version : Kerst-tablatuur!



Picker
10 december 2004, 18:18
Heren, dames ook,

Voor wie het nog niet of niet meer wist: video clipjes en tablatuur voor fingerstyle Stille Nacht en Hark! The Herald Angels Sing staat weer op mijn website, www.eltjohaselhoff.com.

Veel plezier ermee, en alvast fijne feestdagen!

Picker.

Daniël_san
10 december 2004, 23:29
:o Dat 2e liedje is echt mooi :o Ik ga gelijk oefenen :)

Br@mbo
11 december 2004, 10:35
dit is impressive, misschien kan ik dit tegen kerstmis volgend jaar :p

ik hou het dit jaar op de silent night van guitarnoise.com :p

update, na die stille nacht even geprobeerd te hebben: hij lijkt moeilijker dan hij is.... alleenlijkt hetgeen ik brouw nog in de verste verte niet op hetgeen dat op de video staat, maja :p

oja, jij speelt hem zonder capo op die video, waarom ?

m^rton
11 december 2004, 14:27
Ik krijg je site niet geopend :(

Kasper
11 december 2004, 14:58
Ik krijg je site niet geopend :(

harder klikken :wink:













:roll: sorry flauwtjes
bij mij werkt ie wel, geen probleem

m^rton
11 december 2004, 15:17
Nu doet ie het wel.

Bedankt voor de tip :lol:

iam
11 december 2004, 15:31
mooi Picker!!

track uit je toekomstig album klinkt trouwens erg veelbelovend...
wanneer komt het album er weer aan?

m^rton
11 december 2004, 15:56
Hey Eltjo,

Ik vind het harstikke mooi.
Maar wat staat je rechterhand raar bij silent night, speel jij altijd zo?

Buzz
11 december 2004, 16:12
Volgens mij is dat Eltjo niet, of hij is z'n Botox-kuurtje vergeten :D

Azrael
11 december 2004, 18:15
Volgens mij is dat Eltjo niet, of hij is z'n Botox-kuurtje vergeten :D

Er staat verdorie zijn naam het eind van het filmpje.........of dacht je verdorie dat het de paashaas was? :-D

Jeroenvanhulsteijn
11 december 2004, 19:15
prachtig Bob Ross schilderij ook in dat filmpje van Hark the herald...

Picker
12 december 2004, 11:05
oja, jij speelt hem zonder capo op die video, waarom ?

I.v.m. speciale, hele dunne snaren, die twee tonen hoger worden gestemd. Geeft dezelfde tonen, maar veel helderder omdat de snaren minder stijf zijn. Niet dat dat nog te horen is met die MP3 compressie, mar goed... ;)

Picker
12 december 2004, 11:05
Maar wat staat je rechterhand raar bij silent night, speel jij altijd zo?

Raar? Man, dan had je mijn gezicht moeten zien! Dat is niets voor niets eruit geknipt! :razz:

Ik herinner me dat die opname met een webcammetje werd gemaakt, en ik me in een rare hoek moest wringen om mijn hand in beeld te krijgen zonder dat de webcam steeds verschoof of omdonderde en het licht ook nog een beetje goed viel. Ja, ik heb zitten lijden voor jullie hoor! :)

Picker
16 december 2004, 18:10
Hoe staat het ermee? Kunnen jullie inmiddels Silent Night al spelen? Nog negen dagen te gaan! Is echt niet moeilijk hoor!

(Maar vergeet niet eerst je gitaar in DADGAD te stemmen. :razz:)

Buzz
17 december 2004, 08:21
(Maar vergeet niet eerst je gitaar in DADGAD te stemmen. :razz:)

OOOwwwwwwwwww, dat verklaart waarom het bij mij niet klinkt... :D

Buzz
17 december 2004, 08:48
Volgens mij is dat Eltjo niet, of hij is z'n Botox-kuurtje vergeten :D

Sorry Eltjo!! Ik had het verkeerde filmpje gezien (bij de submissions...) :oops:
Ik heb nu de goeie gezien!!!

Picker
17 december 2004, 11:49
Beviel die beter? :)

Buzz
17 december 2004, 13:09
Ja, en in meer dan één opzicht!

Br@mbo
20 december 2004, 19:07
ik heb een deal met mezelf gesloten:

morgen heb ik m'n 2 laatste examens en dan ben ik vanaf dinsdagnamiddag vrij, dan ga ik oefenen tot ik stille nacht kan spelen, moet haalbaar zijn :)

Picker
20 december 2004, 20:14
ik heb een deal met mezelf gesloten:

morgen heb ik m'n 2 laatste examens en dan ben ik vanaf dinsdagnamiddag vrij, dan ga ik oefenen tot ik stille nacht kan spelen, moet haalbaar zijn :)

Goed zo vriend, ik zal voor je duimen!

Stille nacht is goed te doen. Succes met je examens! (Die tijd heb ik gelukkig lang achter me! Nooit meer examens! :-))

Buzz
21 december 2004, 08:57
ik heb een deal met mezelf gesloten:

morgen heb ik m'n 2 laatste examens en dan ben ik vanaf dinsdagnamiddag vrij, dan ga ik oefenen tot ik stille nacht kan spelen, moet haalbaar zijn :)

Goed zo vriend, ik zal voor je duimen!


Is bidden in deze tijd niet wat passender? :)

Br@mbo
21 december 2004, 22:09
ik heb een deal met mezelf gesloten:

morgen heb ik m'n 2 laatste examens en dan ben ik vanaf dinsdagnamiddag vrij, dan ga ik oefenen tot ik stille nacht kan spelen, moet haalbaar zijn :)

Goed zo vriend, ik zal voor je duimen!

Stille nacht is goed te doen. Succes met je examens! (Die tijd heb ik gelukkig lang achter me! Nooit meer examens! :-))

gheghe, thanks, m'n laatste twee waren m'n beste ooit :)

met stille nacht ben ik vannamiddag goed gevlot,ik kan hem, alleen soms nog met haperen, maar tlukt me wel !

een vraagje :
Waarom Drop Dsus4 of wat het ook zijn mag-tuning ?

Picker
21 december 2004, 22:29
Waarom Drop Dsus4 of wat het ook zijn mag-tuning ?

Probeer het maar eens precies zo te spelen in standaard tuning! :-?

MonkeyFace
25 december 2004, 19:59
Waarom Drop Dsus4 of wat het ook zijn mag-tuning ?

Probeer het maar eens precies zo te spelen in standaard tuning! :-?

lukt niet... net geprobeerd :-D

Ik krijg overigens nu al wel iets gepingeld dat op de video lijkt :cool:

iam
25 december 2004, 23:08
Picker, gebruik jij ook je pink bij het spelen zoals Tommy?
ik vind het nogal moeilijk maar het lukt wel...

Picker
25 december 2004, 23:21
Picker, gebruik jij ook je pink bij het spelen zoals Tommy?
ik vind het nogal moeilijk maar het lukt wel...

Je bedoelt dat hij zijn pink op het bovenblad zet als steuntje? Ik heb dat nooit gedaan. Mijn steun komt dan uit mijn pols, die ik op de brug leg. Als ik 'open' speel, zonder de bassen te dempen dus, dan zit mijn steun in de onderarm op de rand van de gitaar, en speel ik dus helemaal los (soms steun ik mijn ringvinger op de hoge E) . Die vrijheid van mijn hand maakt het voor mij makkelijker, ook om een goede groove te maken.

Sinds ik met Tommy heb gepraat probeer ik het 'pinkesteuntje' ook wel. Dat gaat goed zolang je je ringvinger niet gebruikt. Inderdaad gebruikt Tommy zijn ringvinger dan ook zelden! Maar ik gebruik die veel en met je pink op het bovenblad de hoge E-snaar met je ringvinger bespelen gaat inderdaad erg lastig. Je kunt die vinger dan slecht omhoogtrekken, en er zit ook weinig kracht in.

Ik ben dus ene beetje aan het experimenteren. Tommy heeft me op het hart gedrukt om zo te leren spelen, maar voorlopig speel ik dan wel tien keer slechter. Maar ik wil niet te snel opgeven, en probeer langzaam aan me die techniek eigen te maken. Met drie vingers fiingerpicken (zoals Tommy doet) heeft ook voordelen, met name wat betreft toon en volume, dus soms probeer ik een nummer ook op die manier te spelen. We zien wel waar het uitkomt.

Picker.

iam
26 december 2004, 14:59
ik bedoelde eigenlijk het feitelijke tokkelen met de pink...

soms zie je tommy dit doen als hij met een gewoon plektrum speelt en tokkelt met zijn vingers...

Picker
26 december 2004, 15:01
Dat doe hij heel sporadisch, en inderdaad alleen met een flatpick. Normaliter gebruikt hij alleen zijn duim, wijs- en middelvinger.

iam
26 december 2004, 15:04
ik het had het gewoon eens opgemerkt op een van zijn videos...
en vond het een interessante speelwijze, alhoewel het wat moeilijk is, heb je er redelijk wat vrijheid door vindek...

MonkeyFace
28 december 2004, 16:14
http://whieee.homelinux.net/gitaar/silentnight.mp3

Ik heb even mijn silent night (tab by picker) opgenomen... er zitten hier en daar wat fouten in en de outro is niet zoals het op de tab staat... maar ach... voor een uurtje oefenen vond ik het best redelijk ;)

used Gear:
Ovation Celebrity Deluxe
Behringer V-Amp 2
Apple PowerBook G4 met Garageband