PDA

View Full Version : Boss cs-3 Japan



Bastin
10 december 2004, 17:12
Net een Boss cs-3 gekocht voor 45 euri
kom ik thuis kijk ik op de achterkant
zie ik made in Japan staan
Op ebay zie je ook vaak japanse boss pedaaltjes staan die dan duurder moeten kosten

is dit ding nou beter/zeldzamer/meer waard dan mijn taiwanese boss pedaaltjes

jaywalker
10 december 2004, 19:51
Er zijn mensen die echt duidelijk het verschil kunnen horen. Al kon ik het verschil tussen een dd-3 japan en dd-3 taiwan niet tot amper horen, alleen dat mijn wel (japan) wel kapot ging naar een paar maanden).

Maar dit hoeft niks te zeggen en dat zegt wellicht ook niks over het kwaliteit veschil. Wel hoor van veel mensen dat de Jappanners beter presteren en volgens mij is dat ook zo. Jappaners verkopen ook stukken beter. Ik heb mijn kapotte dd-3 alsnog goed kunnen verkopen omdat hij een japanner was,

Nicci
12 december 2004, 13:40
over veel spullen doen allerlei spookverhalen de ronde. het wordt een keer geroepen op een forum en al snel neemt iedereen het voor waar aan. dit is er 1 van: boss pedalen uit japan zijn beter dan boss pedalen uit taiwan . . .

matto
12 december 2004, 15:04
Net een Boss cs-3 gekocht voor 45 euri
kom ik thuis kijk ik op de achterkant
zie ik made in Japan staan
Op ebay zie je ook vaak japanse boss pedaaltjes staan die dan duurder moeten kosten

is dit ding nou beter/zeldzamer/meer waard dan mijn taiwanese boss pedaaltjes

Heb je dat pedaal gekocht om in de kast te zetten dan? :-D

Speeddemon
12 december 2004, 16:00
over veel spullen doen allerlei spookverhalen de ronde. het wordt een keer geroepen op een forum en al snel neemt iedereen het voor waar aan. dit is er 1 van: boss pedalen uit japan zijn beter dan boss pedalen uit taiwan . . .
en mensen zoals ik die het getest hebben, kunnen zeggen dat dat in een aantal gevallen ook daadwerkelijk klopt.

Daarbij zijn de Japanse pedalen sowieso vaak/zeer vaak gemaakt met betere componenten.

Nicci
12 december 2004, 16:46
je reactie was te voorspellen speeddemon . . . .
wie zegt dat ik nooit een taiwanees en japans pedaal heb vergeleken?
het gaat om het fabeltje dat ze beter zouden zijn. anders is voor mij niet genoeg.
een soortgelijk verhaal speelt rond de PRS SE serie. ineens zie je bij 2e hands santana SE's staan: "uit de eerste serie, toen ze nog goed waren . . .". ook een fabeltje. heeft iemand bedacht.
komt veel voor in gitaarland. fabeltjes.

Speeddemon
12 december 2004, 17:41
ik zeg niet alleen dat ze anders zijn, maar OOK beter!

O.a. samen met Seymour Paul en Lucky naar een MIT CE-2 en een black label MIJ CE-2 geluisterd. MIJ liet je tone meer intact en had een wat meer full range chorus sound, terwijl de MIT compacter klonk en zich voornamelijk op het mid focusste.

En het lijkt me een duidelijk bewijs dat Japanse GE-7's beter zijn, als ze ongemod al even stil zijn als Taiwanese met een silent-mod.

Nicci
12 december 2004, 18:38
Mocht dat met die GE7 zo zijn dan is dat een goed voorbeeld, maar dat van die CE2 vind ik een goed voorbeeld van 'anders'. Niet van 'beter'. En ook ik heb ze naast elkaar bespeeld.
Hoe dan ook, op basis van dit soort bevindingen vind ik het erg vreemd om te stellen dat boss uit Japan beter is.