PDA

View Full Version : vette kraak als ik mijn VS100R aanzet



D3vLiN
8 juni 2002, 18:03
Ik speel reeds 5 jaar echt dik tevreden op een Gibson Les Paul Studio door een Marshall VS100R en nog wat effecten ertussen. Sinds een aantal maanden klinkt er echter een (soms echt hele harde!) kraak als ik de versteker aan of uit zet. Ik heb het geprobeerd met alle kanalen (uitzetten dan) en alle volume's uit, met of zonder gitaar aangesloten maar het maakt geen verschil. Waar kan het aan liggen en nog belangrijker: hoe kom ik er vanaf?!?! De Marshall doet het verder perfect, helemaal geen klachten over!

lars
8 juni 2002, 18:13
waar et aan ligt weet ik niet helemaal zeker maar kijk eens of het gebeurt als je de powerknop, dat druk ding, een klein beetje indrukt of tijdens et indrukken een beetje ermee wiebelt? als ie dan gaat ruizen enzo, dat had ik namelijk, een keer een stoot contactspray erin en probleem opgelost. hoor die klacht wel vaker.

D3vLiN
8 juni 2002, 18:28
Ja dat is het volgens mij! Hoe zit dat met die contactspray? En waar haal je zoiets? Ik heb gelukkig geen ervaring met mankementen tot nu toe :wink:

lars
8 juni 2002, 19:39
het kan ook niet kwaad, contactspray of eventueel perslucht, zijn spuitbusjes die je bij de meeste doe et zelf boeren ect wel kan kopen. perslucht gewoon tussen die kieren langs die knop spuiten, contactspray kun je hetzelfde mee doen alleen niet te veel. je kan em ook openschroeven enzo maar dat was mij teveel werk.

Oviv
9 juni 2002, 08:49
Als het hiervoor omschreven allemaal niet helpt, dan kan het ook nog zijn dat je schakelaar is "ingebrand". De contacten in de schakelaar zijn dan gewoon versleten.

Eventueel een nieuwe plaatsen is niet al te ingewikkeld. Kijk ook een of alle draden van en naar de schakelaar nog goed vastzitten.

Dude
9 juni 2002, 10:00
weet je zeker dat het aan de schakelaar ligt.. zoniet, een reverb kastje kan ook de nodige klappen geven in de versterker, zet hem eens aan en geef (voorzichting) een paar tikken op dat kastje en kijk of die klappen het zelfde zijn.. succes

D3vLiN
11 juni 2002, 12:07
Op 2002-06-09 10:00, schreef iamyou:
weet je zeker dat het aan de schakelaar ligt.. zoniet, een reverb kastje kan ook de nodige klappen geven in de versterker, zet hem eens aan en geef (voorzichting) een paar tikken op dat kastje en kijk of die klappen het zelfde zijn.. succes


nee dat is het niet. Het ligt echt bij de powerknop zelf. Ik ga eerst de contactspray proberen, en anders misschien eens naar de bedrading kijken. In hoeverre is het slim om dat zelf te doen? Ik heb redelijk wat ervaring met electronica, maar ergens ben ik huiverig om de Marshall open te schroeven. (Hoe zit het met garantie dan eigenlijk?) Van de andere kant is laten repareren meestal onnodig duur en duurt het ook nog eens veel te lang (elke dag zonder amp is er een te veel :razz: )

lars
11 juni 2002, 12:30
eventueel een aan/uit schakelaar vervangen moet geen probleem zijn, maar ja je garantie is wel pleite als je et zelf doet

Pickslide
11 juni 2002, 13:05
aan de andere kant; heb je nog garantie? breng em gewoon naar de winkel dan kost et niks. Heb je geen garantie meer dan maakt het ook niet uit als je het zelf doet en zo je recht op garantie verliest......want die heb je toch al niet meer. lijkt mij logisch

Oviv
11 juni 2002, 16:25
Helemaal mee eens. Als er nog garantie opzit, moeten zij ervoor zorgen dat het weer in orde komt. Geen garantie meer? Lekker zelf doen. Als je, zoals je zelf zegt een beetje verstand hebt van electronica, dan is dit helemaal een eitje. Het bespaart je een hoop tijd en geld. Want als je het laat doen, dan betaal je natuurlijk ook nog eens de tijd, die ze er mee bezig zijn.

D3vLiN
3 juli 2002, 01:40
Wh0000! Super bedankt allemaal, ik heb gisteren eindelijk de schakelaar met contactspray behandeld en de kraak is gewoon helemaal verdwenen!

lars
3 juli 2002, 16:43
told you