PDA

View Full Version : Hoe verschillend zijn de Everman Fuzzdrive en Barber LTD



Bluesbreaker
10 december 2004, 15:32
Zoals de titel al zegt: Hoeveel verschil zit er tussen de Everman Fuzzdrive en Barber LTD. Ik heb een Fuzzdrive, en wil misschien een LTD er bij kopen.

Ik heb de LTD alleen nog maar op soundsamples gehoord, en ik kreeg zef het idee dat waar de Fuzzdrive het geluid vetter maakt, de ltd het geluid helderder/sprankelender maakt.

Maar in andere samples die met andere instellingen opgenomen zijn heb ik weer het idee dat het niet zo veel scheelt met de fuzzdrive.

Er zijn hier vast wel mensen die ze allebei uitgebreid hebben gebruikt, dus wat denken jullie er van?

sash
10 december 2004, 16:54
De LTD is een lichte overdrive cq boost. De Everman gaat van clean boost tot lichte overdrive, tot dikke romige fuzz.

Ben bang dat de 2 niet zo veel schelen, maar dat de Everman toch meer mogelijkheden heeft. Ik ken al enkele mensen die zelfs met 2 Evermans in hun setup spelen, eentje voor dikke fuzz en de andere voor mega cleane boost.

Luister mijn geluidssample eens op www.jeverman.com/aboutsoundfiles.html , daar hoor je de Everman in cleanboost en lichte overdrive mode. Iets lager of hoger staan die van Mike Donkers en Ruben Klabbers, daar wordt ie als dikke fuzz gebruikt.

Bluesbreaker
11 december 2004, 23:45
okay, dat vermoeden had ik al zo'n beetje. Misschien kan ik dan toch beter naar andere effecten gaan kijken. Nog ideeen voor een goede vibe of octaver oid?

jero
12 december 2004, 13:24
he Bluesbreaker,

je vraagt in feite naar het verschil tussen een germanium fuzz en een tubescreamer. Alhoewel de fuzz drive bij lichte instellingen aardige overdrive geluiden geeft, blijft het toch vooral een fuzz. Hij heeft die typische bass increase (waarschijnlijk wat jij bedoelt met het vetter worden van je geluid) en het korrelige geluid van een germanium fuzz. De LTD klinkt vloeiender en heeft de typische mid hump (maar minder dan een Ibanez TS). Om een voorbeeld te noemen, de LTD doet me denken aan het het vroege SRV geluid (Texas flood, Couldn't stand the weather), iets dat je met de Fuzz drive moeilijk kunt realiseren. Andersom is de LTD niet echt geschikt voor early Hendrix geluiden.

ps de LTD maakt je geluid niet helder of sprankelender. Als je dat zoekt zou je eens naar de Menatone Red Snapper kunnen kijken.

Bluesbreaker
12 december 2004, 23:03
Bedankt Jero!

Zoals jij het nu zegt klinkt het toch wel weer aantrekkelijk.
De Fuzzdrive voor de extremere dingen en de LTD voor het wat subtielere werk met de mogelijkheid om de fuzzdrive nog wat te boosten met de LTD (toch?).

Antal
12 december 2004, 23:28
je vraagt in feite naar het verschil tussen een germanium fuzz en een tubescreamer.

De everman is toch juist geen germanium?

LordRiffenstein
13 december 2004, 07:33
De LTD klinkt vloeiender en heeft de typische mid hump (maar minder dan een Ibanez TS).

Naar mijn mening heeft de LTD ERG weinig midhump en kan je hem er perfect uitdraaien met de bass en presence regelaar.

jero
13 december 2004, 21:48
je vraagt in feite naar het verschil tussen een germanium fuzz en een tubescreamer.

De everman is toch juist geen germanium?

he, ben jij dezelfde Antal die een paar weekjes geleden mijn Fuzz Drive heeft gekocht? (met de blauwe LED?)

@LordRiffenstein, de LTD heeft niet zoveel mid hump als een Ibanez TS, maar is ook niet eq flat. Ben het met je eens dat je met de bass en presence trimpots veel kunt doen, maar je krijgt hem niet zo vlak als bijv. de Red Snapper. Maar juist die lichte mid hump vind ik wel erg lekker in de LTD!

groeten,

jero
13 december 2004, 22:28
Bedankt Jero!

Zoals jij het nu zegt klinkt het toch wel weer aantrekkelijk.
De Fuzzdrive voor de extremere dingen en de LTD voor het wat subtielere werk met de mogelijkheid om de fuzzdrive nog wat te boosten met de LTD (toch?).

inderdaad. ik heb zelf een tijd de fuzz drive en red snapper naast elkaar op mijn plank gehad, vulde elkaar prima aan. Ik speel nu echter alleen nog met de LTD.

Bluesbreaker
13 december 2004, 22:37
okay, bedankt!

Ik moet het dan toch maar eens gaan uitproberen, als ik er aan het eind van de maand nog geld voor heb lijkt het me wel wat.

sash
13 december 2004, 22:46
Red Snapper icm een Everman is helemaal geniaal, kan ik je wel vertellen.


@Antal: De Everman is wel degelijk germanium. Erg high gain germanium, dat wel :)

Bluesbreaker
13 december 2004, 23:11
wie levert die red snappers dan? (en voor wat voor prijs :-? )

Quink
13 december 2004, 23:35
wie levert die red snappers dan?


Tsk, tsk, zou jij toch moeten weten. v.d Haar, Jukebox. :wink:

Bluesbreaker
13 december 2004, 23:43
wie levert die red snappers dan?


Tsk, tsk, zou jij toch moeten weten. v.d Haar, Jukebox. :wink:

aaha
was vanzelfsprekend ook wel mijn eerste ingeving, maar zag ze niet staan op site :-? :oops:

maargoed, 140 dus.....
moet ik maar weer wat minder royaal gaan koken ofzo :D

Mr.Jay
17 december 2004, 10:21
De LTD is een lichte overdrive cq boost. De Everman gaat van clean boost tot lichte overdrive, tot dikke romige fuzz.

Ben bang dat de 2 niet zo veel schelen, maar dat de Everman toch meer mogelijkheden heeft. Ik ken al enkele mensen die zelfs met 2 Evermans in hun setup spelen, eentje voor dikke fuzz en de andere voor mega cleane boost.

o...LTD - Everman is NIET met elkaar te vergelijken.
Ben het met enkelen eens hiero > heb de SNapper/LTD/Everman op mijn plank en alle 3 bruikbaar doch werelds verschil.
Snapper lijkt op je amp > echter met een FENDER kan het wele s teveel laag opleveren > hij is ook rafeliger en schril als je TONE gebruikt, maar dat heb ik gemod.
De LTD is meer TS-er maar BETER, méér TOON en meer dynamiek. De Evrman smeert dicht, is vet aan onderkant en je verliest je sprankle in je STRAT > maar daar gebruik ik em juist voor , om mijn STrat wat dikker te maken.
Leuke pedaaltjes !

JaY