PDA

View Full Version : POD XT Live of Vox Tonelab SE



koen2
10 december 2004, 15:28
Hoi,

Ik ben een gitarist die speelt in een coverband, we willen ons repertoire heel breed houden en daarom wil ik ook een effectenpedaal die veel mogelijkheden heeft (metal, bluess, funk, rock, ballads, soul, reggea, etc. etc.)..... Ik heb gekeken naar de Line6 POD XT Live en nu heb ik laatst ook gespeeld op de Vox Tonelab SE... In de winkel is het nogal lastig om alle mogelijkheden van beide apparaten te testen.
Het voordeel van de ze beide is dat het een floorboard is.

Wie heeft zo'n ding of weet er veel van???
Welke vind jij de beste of weet jij iets anders???

Groetjes Koen

harrie-beton
11 december 2004, 10:43
beide dingen die je noemt zijn geen effectpedalen. De pod en vox zijn meer dan dat.

Het is een totale vervanging van je gitaar installatie dus hij simuleert EFFECTEN+VOORVERSTERKER+EINDVERSTERKER+SPEAKERS+MI CROFOON. Modeling heet dat.

Je hebt geen gitaarversterker nodig maar alleen een monitor of doppen in je oor.

en ja ik heb een podxt, zie mijn gear site.

Jeroenvanhulsteijn
11 december 2004, 16:27
Pod is uitgebreider. SE is makkelijker in gebruik denk ik. Ik heb de SE.

koen2
13 december 2004, 15:12
Hoi,
ik heb zaterdag de podxtlive gekocht, ik vind hem in het gebruik wat makkelijker.... Ik denk alleen dat het wat langer duurt om hem te begrijpen..... Toen ik net begon te spelen op mijn versterker klonk die echt niet mooi en ik schrok mij kapot........! Ik denk dat je gewoon erg veel moet sleutelen en draaien aan alle knoppen, voordat je de goede tonen en geluiden hebt...
--------------------------------------------------------------------------
Ik snap hem nog niet helemaal, maar dat komt vast nog wel. Ik heb geprobeerd de muziek die ik maak op de computer op te nemen, dit lukt alleen niet.... Ik heb cooledit2 pro en een on board geluidskaart zonder Midi. Ik speel nu via USB...... Heeft iemand een tip......???

Groetjes Koen

koen2
13 december 2004, 15:18
Hoi,
Ik heb er nu voor gekozen om de podxtLive te kopen. Ik vind dat die wat meer nieuwe geluiden heeft...en qua gebruik vond ik hem ook fijner dan de Vox... Ik denk dat dit persoonlijk is....

Toen ik net begon te spelen, klonk die wel wat bagger... (een beetje nep)... Misschien moet ik gewoon veel draaien aan allerlei knoppen... Er zijn zoveel mogelijkheden...
---------------------------------------------------------------------------------

Vraag:
Hoe kan ik opnemen?
Ik heb een 'on board' geluidskaart, waar dus geen midi aansluiting aan zit.. Ik kan wel via de usb of via een lijningang, maar cooledit2 pro reageert niet als ik ga spelen...... Heeft iemand een tip hoe ik kan opnemen??????

koen2
13 december 2004, 15:20
Sorry, computer deed raar, dus nu 2 maal hetzelfde getypt....
Groetjes
koen

harrie-beton
13 december 2004, 16:07
nou coen, van harte met je aankoop. ik hoop dat je gelukkig er mee wordt.
Let wel, het is een ingewikkeld apparaat en de fabrieksgeluiden moet je snel vergeten: ga ze zelf maken.

Over USB en opnemen:


RTFM

Jeroenvanhulsteijn
13 december 2004, 17:26
ja gefeliciteerd met je aankoop! Hopelijk kun je binnenkort wat muzikale creaties laten horen bij Sounds!

Negative K3 fan
13 december 2004, 17:52
Over USB en opnemen:


RTFM

mij lukt het ook nog steeds niet????!?!?! ik neem nog steeds analoog op!

harrie-beton
14 december 2004, 09:37
mij lukt het ook nog steeds niet????!?!?! ik neem nog steeds analoog op!


Ah, ik ga wel even kijken dan, ik maak wel wat screenshots vandaag of morgen.

koen2
14 december 2004, 20:19
Dat lukt mij niet..
Ik plug de usb erin en ik krijg geen geluid door de speakers.. Wel door mijn floormonitoren die ik naast de computer heb staan...wel zo mooi als ik met de guitarport bezig ben...

Ik werk soms met cooledit pro2 om hele cd's (met de nummers aan elkaar doorlopend) in stukjes te knippen... Maar het geluid van mijn line 6 kan ik daar niet opnemen. Heeft iemand een tip?

groetjes koen

PS: heeft iemand ook een aantal tips om het geluid mooier te maken, bijvoorbeeld de distortions.... Paar combinaties van effecten bijvoorbeeld?

Stitch
14 december 2004, 23:42
Ik werk soms met cooledit pro2 om hele cd's (met de nummers aan elkaar doorlopend) in stukjes te knippen... Maar het geluid van mijn line 6 kan ik daar niet opnemen. Heeft iemand een tip?



Zowiezo moet je ff in je geluidsconfiguratiescherm (scrabble!) selecteren dat je zowel voor afspelen als voor opnemen de pod hebt geselecteerd.

Vervolgens moet je zorgen dat in je opneem programma de pod drivers zijn geselecteerd. Ik heb cooledit wel gebruikt maar weet uit mn hoofd niet meer waar je dat doet. In mijn geval (nuendo) moet je naar Device Setup -> VST multitrack. Ga dan op zoek naar de ASIO Pod(XT) drivers.

PS: hier is een apart forum onderdeel voor he...

Negative K3 fan
15 december 2004, 22:31
PS: heeft iemand ook een aantal tips om het geluid mooier te maken, bijvoorbeeld de distortions.... Paar combinaties van effecten bijvoorbeeld?

ja ik, maak een mooie distortion patch (weetikveel wat voor amp etc), experimenteer ook genoeg met speakercabs daarvoor. Draai de gain een eind terug en neem de track die je wilt spelen op. Maak daarna een andere mooie distortion patch en neem diezelfde track opnieuw op. Herhaal dit een paar keer en mix dan de tracks over elkaar heen en pan de afzonderlijke tracks wat meer naar links en naar rechts.

ik heb het zelf met goed gevolg gedaan hier> http://home.zonnet.nl/spit23/davidianpodpro.mp3 (ook podxt) met 4 verschillende tracks (1* soldano slo100, 1* line6 treadplate dual, 2* jcm800 met verschillende settings), afzonderlijk vind ik de tracks vrij matig klinken, maar het geheel (waarin ik de tracks 75% en 25% links en rechts heb gepand) klinkt toch vrij behoorlijk al zeg ik het zelf.

VHsologitarist
15 december 2004, 22:51
Beste mensen ook ik zit te twijfelen (aangezien ik nu meer oog op vox tonelab SE heb).
Ik wou namelijk hetvolgende weten:
zit er op de Vox Tonelab SE en PODXTpro een sampler op?

groetjes
fer

koen2
15 december 2004, 23:15
Nee, niet op de podxt.. Volgens mij ook niet op de Vox Tonelab...

Dat zou trouwens wel gaaf zijn! En duur!

Groetjes Koen

koen2
15 december 2004, 23:19
Wat ik trouwens wel fijn vind van de pod is dat je er heel makkelijk door alle menu's gaat... Dit vond ik bij de vox veel minder makkelijk.. Maarja, als je wat langer oefent kan je die natuurlijk ook makkelijker bedienen...

Ik speel in een band en heb de podxt Live gekocht om op te treden. Ik ben veel bezig met het spelen en uitproberen, maar soms vind ik de distortions een beetje dof klinken.. Heeft iemand een tip? Waar kan ik aan draaien....?

Groetjes Koen

Jeroenvanhulsteijn
16 december 2004, 08:51
ook op de SE zit idd geen sampler. Zoek je een sampler om kleine samples mee af te spelen als toevoeging aan een nummer? Of wil je die samples gebruiken om nieuwe geluiden te definiëren?