PDA

View Full Version : Wie heeft een Ibanez Artwood?



Luca P
9 december 2004, 22:43
Wie heeft een Ibanez Artwood?
En welk model dan?
Ik heb er 1 uit 1987, de Artwood-28.
Ik heb maar 1 andere gezien in al die jaren en op Google vind je ook weinig.
Ben wel benieuwd naar de nieuwere modellen.
Vertel, vertel...

Hankey
11 december 2004, 18:07
Ik heb een AW200 NT. Prima gitaar voor het geld. Heeft een vrij helder geluid vergeleken met andere gitaren in de prijsklasse, zoals Yamahas, Fenders en Deans, die ik wat te dof vond klinkten. Keb em ongeveer een jaar geleden voor 300 euro bij Feedback gekocht...

Luca P
18 december 2004, 12:24
Nou, zijn wij de enige?
Deze gitaren zijn goed!
Maar ja, wie niet horen wilt....moet maar een goede gitaar missen! 8-)
Toch wil ik er 1 met element erbij.
Want in mijn gitaar gaten boren???.....

Luca P
29 juli 2005, 21:50
En hoe staan we er vandaag voor?
Zijn hier ook nog puristen?
:D

Oja, die van mij is uit 1987 en komt uit Japan.
Tegenwoordig Korea?

Luca P
20 januari 2007, 11:50
(jaren later....)

Nog niemand??

guitartub
20 januari 2007, 11:53
Sorry, neen.

1vraagje
20 januari 2007, 13:26
Ja hier eentje, een AW-85, zeer tevreden over :) mooie budget gitaar.

1vraagje
20 januari 2007, 13:27
uit china, iedergeval de mijne lijkt me dat de rest dat ook is of?

nandito
31 januari 2007, 19:10
Heb zelf een Artwood 200ce. 2-3 jaar geleden ongeveer 550€ voor betaald. Fishman matrix en prefix ingebouwd. naturel kleur. Ben daar wel tevreden mee.
Maar zoals vaak raak je zo aan het geluid gewend dat je je gitaar pas weer echt naar waarde leert schatten als je een tijdje op een andere hebt gespeeld.
Een houdertje die in de toekomst, naargelang de financiele toestand, misschien wel verhuisd van "beste gitaar" naar lesgitaar en zijn "beste plaats" moet afstaan aan een Taylor, Martin, Breedlove (Ik vertrouw op het oordeel van Gdm), of iets van die prijsklasse.
Maar alleen als ik zover ben dat ik zo'n gitaar qua speelkunst ook waard ben.
Ik koop toch ook geen ferrari gewoon omdat ik een rijbewijs heb.

LaurentB
1 februari 2007, 10:58
Heb zelf een Artwood 200ce. 2-3 jaar geleden ongeveer 550€ voor betaald. Fishman matrix en prefix ingebouwd. naturel kleur. Ben daar wel tevreden mee.
Maar zoals vaak raak je zo aan het geluid gewend dat je je gitaar pas weer echt naar waarde leert schatten als je een tijdje op een andere hebt gespeeld.
Een houdertje die in de toekomst, naargelang de financiele toestand, misschien wel verhuisd van "beste gitaar" naar lesgitaar en zijn "beste plaats" moet afstaan aan een Taylor, Martin, Breedlove (Ik vertrouw op het oordeel van Gdm), of iets van die prijsklasse.
Maar alleen als ik zover ben dat ik zo'n gitaar qua speelkunst ook waard ben.
Ik koop toch ook geen ferrari gewoon omdat ik een rijbewijs heb.

Nou... op het moment dat je hoort en voelt dat zo'n gitaar veel mooier en fijner speelt en je kunt het betalen moet je het gewoon doen hoor, dat stimuleert enorm! Dan ga je vanzelf meer en dus beter spelen. Ik vergeet nooit meer hoeveel ik vooruit ben gegaan nadat ik mijn eerste goede electrische gitaar (een Ibanez Musician 550) gekocht had. Niet zo'n prestigieus merk, destijds, maar na mijn Gibsontest van afgelopen weekend (zie eerdere post van mij in deze thread) moet ik constateren dat-ie toch wel heel goed in elkaar is gezet.