PDA

View Full Version : Model 6



Orpheo
9 december 2004, 20:20
he guys, ziehier: een Charvel Model 6, met deze specs:

Charvel Model 6,
Serial number 905881. Japanese version of Jackson Soloist (and its equal!). Manufactured 1987-1989, 24 Fret Neck-Thru, Maple Body, Rosewood on Maple Neck, Jackson Pick ups(S-S-H),Tone Controls are Active, Schaller floyd rose tremolo. New logo. Very clean, tealgreen metallic finish, no scratches, good fretwork.


ik heb erop gespeeld, hij is echt in deadmint state.

wat er staat, klopt.

Hij kost bij die winkel 700 euro. Is dat teveel, of juist NIET??

Wormaap
9 december 2004, 20:23
Die komt uit 1989 volgens het serienummer. 700 is aan de hoge kant, maar gezien de Schaller brug niet té hoog als je er een case bij krijgt.
Ik heb voor die van mij near-mint inclusief case 650 betaald.

Orpheo
9 december 2004, 20:39
case komt er idd bij, en deze is niet in near mint, maar echt DEADmint....hij is gewoon.....top!

@wormaap maar, uh...hoe heb jij dat uitgezocht van dat serialnumber? waar voerde je dat in,zodat je de specs eruit kreeg? ik vond nl nix op de site van jackson/charvel...

Wormaap
9 december 2004, 20:48
Ooit heb ik eens een site gevonden waarbij mensen het bouwjaar van hun gitaar, kleur en serienummer e.d. erop zetten.
Daar viel mij dus op dat alle serienummers uit 1986 met C6 begonnen, uit 1987 met C7, 1988 met C8 en 1989 met C9 :P

Vanaf 1987 hebben ze er standaard een Jackson JT-6 brug opgezet, die volkomen brak was, maar de schroefgaten kwamen 'toevallig' precies overeen met die voor een originele- of Schaller Floyd (die volgens de specs dus op jouw gitaar zitten)
Da's dus zeker een upgrade te noemen :)

BLOK182
9 december 2004, 21:07
Alsie deadmint ik zou ik het doen! Schaller floyd is zeker een goede brug, na 1986 zette jackson er homemade bruggen op, niet al te best. Mijne is uit 1986, nog met Kahler Pro brug, en die doet het best aardig. Hoogstens nog eens een elementenupgrade (beetje rare mid nu), maar voor de rest prachtig gitaartje!

Orpheo
9 december 2004, 21:23
Ooit heb ik eens een site gevonden waarbij mensen het bouwjaar van hun gitaar, kleur en serienummer e.d. erop zetten.
Daar viel mij dus op dat alle serienummers uit 1986 met C6 begonnen, uit 1987 met C7, 1988 met C8 en 1989 met C9 :P

Vanaf 1987 hebben ze er standaard een Jackson JT-6 brug opgezet, die volkomen brak was, maar de schroefgaten kwamen 'toevallig' precies overeen met die voor een originele- of Schaller Floyd (die volgens de specs dus op jouw gitaar zitten)
Da's dus zeker een upgrade te noemen :)

tis idd en schaller, had ik al naar gekeken.

en inderdaad, ik wilde idd die elementen veranderen.

in de brug wil ik een ander element, das alvast zeker, (ik denk een SD custom custom) en in de halspositie komt een hotrail. Maar welke singlecoil er in t midden komt....geeeen idee....als t maar niet iel en nasaal klinkt....

of wellicht daar een coolrail:D

schakeling zal er dan zo uit moeten zien:

pos.1:brug+mid
pos.2:brug
pos.3:mid
pos.4:hals
pos.5:hals+mid

en oh ja...was ik vergeten te zeggen: die trem is idd super! superstabiel, werkt wel wat zwaar, maar dat vin ik een PLUS...daardoor zal ie minder makkelijk ontstemmen.

Orpheo
9 december 2004, 21:24
Ooit heb ik eens een site gevonden waarbij mensen het bouwjaar van hun gitaar, kleur en serienummer e.d. erop zetten.
Daar viel mij dus op dat alle serienummers uit 1986 met C6 begonnen, uit 1987 met C7, 1988 met C8 en 1989 met C9 :P

Vanaf 1987 hebben ze er standaard een Jackson JT-6 brug opgezet, die volkomen brak was, maar de schroefgaten kwamen 'toevallig' precies overeen met die voor een originele- of Schaller Floyd (die volgens de specs dus op jouw gitaar zitten)
Da's dus zeker een upgrade te noemen :)

tis idd en schaller, had ik al naar gekeken.

en inderdaad, ik wilde idd die elementen veranderen.

in de brug wil ik een ander element, das alvast zeker, (ik denk een SD custom custom) en in de halspositie komt een hotrail. Maar welke singlecoil er in t midden komt....geeeen idee....als t maar niet iel en nasaal klinkt....

of wellicht daar een coolrail:D

schakeling zal er dan zo uit moeten zien:

pos.1:brug+mid
pos.2:brug
pos.3:mid
pos.4:hals
pos.5:hals+mid

en oh ja...was ik vergeten te zeggen: die trem is idd super! superstabiel, werkt wel wat zwaar, maar dat vin ik een PLUS...daardoor zal ie minder makkelijk ontstemmen.

Wormaap
9 december 2004, 21:31
Een Model 6 heeft geen meerstandenschakelaar ;)
Die heeft per element een aan-uit schakelaartje, da's veel toffer :-D

Orpheo
9 december 2004, 21:35
Een Model 6 heeft geen meerstandenschakelaar ;)
Die heeft per element een aan-uit schakelaartje, da's veel toffer :-D

nope, c'est ne pas vraix.

deze heeft een 5-standenschakelaar. heb ergens op t net gezien dat sommige model 6-en dat ook hebben.

Wormaap
9 december 2004, 21:42
Als'ie een 5-standen schakelaar heeft, is het geen M6, maar een 'contemporary series' model.
Model 6 met 5standen schakelaar is er bij mijn weten nooit geweest.

Edit: Contemporary Model 550, 650 en 750 hadden standaard'n Schaller FR. Waarschijnlijk heb je er dus een daarvan gevonden.

Orpheo
9 december 2004, 21:50
Als'ie een 5-standen schakelaar heeft, is het geen M6, maar een 'contemporary series' model.
Model 6 met 5standen schakelaar is er bij mijn weten nooit geweest.

Edit: Contemporary Model 550, 650 en 750 hadden standaard'n Schaller FR. Waarschijnlijk heb je er dus een daarvan gevonden.

ok...maakt dat dan nog veel uit? is dat beter of minder, of even goed als een M6??

Wormaap
9 december 2004, 21:54
Geen flauw idee om heel eerlijk te zijn, misschien dat iemand anders je daar meer over kan vertellen.

Lacrymosa
10 december 2004, 09:31
Het is idd hoogstewaarschijnlijk een Contemporary
Die Schaller brug die daar op zit is echt super, heb em ook op mn 375 zitten.
EN die jackson humbucker die er in zit is echt super, klinkt echt heerlijk

Ibanez RuleZ
10 december 2004, 10:34
gezien het jaar van fabrikage EN gezien het een nieuw logo betreft is dat een charvel 650xl. is gelijk aan de model 6 op het puntje van floyd en 5 weg schakelaar na.

prima gitaar, heb zelf een model 6. 700 euro is alleen een beetje veel denk ik, probeer er wat af te praten. de gitaar is het in termen van kwaliteit waard, maar in absolute waarde niet, ze verkopen normaal voor minder.

Harrald