PDA

View Full Version : POD 2.0



BartL
9 december 2004, 18:47
Lijn Zes.

BartL
9 december 2004, 18:48
Heb me dus zonet een POD 2.0 gekocht (Hij is nog niet verzonden). Ik vroeg me dus af of hij redelijk klinkt als ik hem alleen in de PA prik...moet ik er wel een footswitch bijkopen natuurlijk. Dat het geluid niet ontzettend dicht bij een echte buizenamp in de buurt komt snap ik natuurlijk, maar ik zit eraan te denken om zonder te versterker te gaan spelen (in eerste instanties zeker voor op de repetitie).

matto
9 december 2004, 19:04
Ja hoor dat gaat prima even de air schakelaar goed zetten en voila :P 't is natuurlijk niet te vergelijken met een echte versterker die ACHTER :???: je kont staat te blazen maar het werkt wel.

BartL
9 december 2004, 21:59
Nee ok...dat het niet als een buizenamp zal gaan klinken vind ik niet zo een probleem. Zolang het maar goedkoop is :-? :razz:

Wormaap
9 december 2004, 22:13
Gaat prima werken, je versterker- en cabmodellen zitten in de POD :)

BartL
9 december 2004, 22:26
...ik ben benieuwd :)

Zou mooi zijn als het ging werken. Versterker de deur uit; Laptopje kopen :)

Edit: Oow jah...kan ik het beste op zoek gaan naar een FB4 pedaal? Of iets anders?

matto
9 december 2004, 22:38
...ik ben benieuwd :)

Zou mooi zijn als het ging werken. Versterker de deur uit; Laptopje kopen :)

Misschien over een tijdje toch liever een Marshall topje? :razz:

BartL
9 december 2004, 22:39
Wie weer...als er ooit een boompje in mijn tuin groeit met briefjes van €100,- eraan :-D

Jeroenvanhulsteijn
10 december 2004, 00:00
sommigen gebruiken hem met een behringer floorboard (2ehands kostie 100 euro), maar daar zou je de behringer forums en pod forums even op moeten nalezen.

En als je wil blazen....met een 2kW PA set kom je een heel eind. Dan gaan je broekpijpen wel wapperen.

Phyrexian
10 december 2004, 10:33
Misschien best ook een PA-poweramp en een full-range cabinet zoeken.

Ik weet niet of je veel optreedt, maar als je in een kleinere groep zit (zoals velen hier, including me) dan speel je wel vaker in jeugdhuizen zonder PA.

Dan sta je daar met je POD en gitaar en geen manier om de zooi uit te versterken. :) Gelukkig kan je dan vragen of ze je gitaar over de huisstereo spelen :-D :-D :wink: :wink:

BartL
10 december 2004, 15:18
Hehe...heb pas 2 keer opgetreden. Beiden keren was er een PA aanwezig.

Maaruhm, ik wil het vooral zo gaan doen omdat het lekker makkelijk en goedkoop is zoals ik zei. Dan is een poweramp & cabinet kopen voor beide redenen niet zo een goed plan lijkt me :)

BartL
12 december 2004, 19:45
Heb hem net binnen...als hij over de PA net zo klinkt als met de koptelefoon... :o :-D 8-)

Echtwel goed man! Klinkt niet echt digitaal ofzo...ik ben benieuwd.

BartL
12 december 2004, 20:22
Und who kan ik de Manual downloaden? :???:

Edit: WWW.LINE6.COM :oops: :oops: :oops:

prs
12 december 2004, 20:31
Google is je beste vriend

http://www.line6.com/getdata/database=line6com/table=manuals_files/id=98/field=manualFile_file/filename=POD%20Pro%20User%20Manual-Dutch.pdf/ext=.pdf

BartL
20 december 2004, 17:43
Kan ik met een FB4 of een FBV Shortboard ook mijn POD 2.0 aansturen? :-?

...of kan ik met mijn 2.0 alleen de FLOORBOARD en FB4 gebruiken?

Diedo
20 december 2004, 18:55
je kan met die FB4 en die shortboard gewoon je podje aansturen hoor. geen probleem. (de FBV4 is een nieuwere die voor de podXT is, dus die doet het misschien niet, hoewel ik dat niet zeker weet)

Diedo
20 december 2004, 18:56
je kan met die FB4 en die shortboard gewoon je podje aansturen hoor. geen probleem. (de FBV4 is een nieuwere die voor de podXT is, dus die doet het misschien niet, hoewel ik dat niet zeker weet)

Diedo
20 december 2004, 18:56
pleuriszooi

Ibanez
20 december 2004, 20:44
sommigen gebruiken hem met een behringer floorboard (2ehands kostie 100 euro), maar daar zou je de behringer forums en pod forums even op moeten nalezen.

Ik heb een lange tijd de FCB1010 gebruikt om de POD aan te sturen. Een keer programmeren en je hebt een ontzettend handig en multifunctioneel pedaal voor de helft van de prijs van een Line 6 Floorboard. Twee expressiepedalen en je kan gewoon losse effecten en presets in verschillende banks opslaan. Echt heel veel mogelijkheden. Ook gemakkelijk te programmeren. (SPAM alert) Ik heb hem toevallig te koop staan op marktplaats.

BartL
20 december 2004, 21:31
je kan met die FB4 en die shortboard gewoon je podje aansturen hoor. geen probleem. (de FBV4 is een nieuwere die voor de podXT is, dus die doet het misschien niet, hoewel ik dat niet zeker weet)
Voor de duidelijkheid:
http://www.line6.com/images/general/pedal%20compatability%20chart1.jpg
Om even duidelijk de woorden FLOORboard en SHORTboard uit elkaar te houden

BartL
20 december 2004, 22:54
Heb het al gezien. Van Line6 past echt alleen het Floorboard en de FB4...helaas :( Had bijna een goede deal voor een FBV Shortboard.









(SPAM alert) Ik heb hem toevallig te koop staan op marktplaats.
Marshall kopen?
Shure kopen?
Westernkoffer kopen?
:wink: