PDA

View Full Version : Canadees gitaarmerk?!



Dannster
9 december 2004, 18:19
Hoi,

Ben vanmiddag naar Den Dekker Muziek geweest in Kapelle ( zeeland ) en daar een paar acoustische gitaren uitgeprobeerd omdat ik van plan ben om naast electrische gitaar ook weer meer acoustisch te gaan spelen.

de verkoper had me op een aantal verschillende gitaren laten spelen uit uiteenlopende prijsklasses, eerst een crafter, een takamine ( erg mooi ) ( allebij zo rond de 700 euro ) en daarna een Martin en een Taylor ( rond de 1500 euro ).

Toen zei de verkoper dat hij nog een andere mooie gitaar had die ik vast wel goed zou vinden. Het was een bloedmooie gitaar van een Canadees merk wat in nederland nog niet echt bekend was, maar in canada scheen het merk al een poosje te bestaan.

Tot mijn verbazing vond ik hem veel warmer en voller klinken als de 4 die ik hiervoor bespeeld had. Ook de afwerking was prachtig. toen ik hem naar de prijs vroeg bleek de gitaar maar 700 euro's te kosten.

Nu heb ik 1 probleem.. ik ben de merknaam vergeten :oops:
het is dus een canadees merk en de eerste letter is een A.. zou iemand weten welk merk ik bedoel? want dan kan ik eindelijk eens wat info zoeken op internet...

alvast bedankt,
Danny

Azrael
9 december 2004, 18:29
Art and Lutherie

100% zeker :)

http://www.artandlutherieguitars.com/intro.htm

Dannster
9 december 2004, 19:39
Hey sorry!

ik zat helemaal verkeerd. Het is een merk uit Australie ipv canada.. vandaar dat ik niks kon vinden :oops: :oops: foutje:P

heb het merk ondertussen gevonden
ayers heet het. Ik heb net de muziekzaak gemaild voor het type, maar volgens mij heb ik op deze gespeeld:
http://www.ayersguitar.com/guitarpictures/A/acsr_top1.jpg

als je de specs zo leest krijg je volgens mij best kwaliteit voor 700 eurotjes! mij lijkt het een hele mooie gitaar voor dat geld in ieder geval, mja eerst even sparen:S

toch bedankt,
groetjes Danny

iam
9 december 2004, 20:05
ik heb die gitaar :)

het is een ayers, en ik denk niet dat je op dit specifiek model gespeeld hebt anders is 700€ een koooooopje :)

je hebt op dit model gespeeld

http://users.pandora.be/iam/ayers/front2b.JPG


het is dus een AC-SOL-FC

iam
9 december 2004, 20:10
is een supergitaar naar mijns inziens, stak ver boven de takamines uit in dezelfde prijsklasse en de softcase die je erbij krijgt is nog eens zo handig...

ik had hier een tijdje geleden een topic aangemaakt met foto's maar dat is verdwenen :???:


de gitaren worden trouwens in Vietnam gemaakt naar australisch concept... en door de minder naambekendheid kunnen ze meer geld spenderen aan goed hout...

de volgende die ik koop is zéker weer een ayers...
http://www.musik-service.de/ProduX/Gitarren/AGitarren/Western/Ayers_Auditorium_CSOBE.htm

Dannster
9 december 2004, 22:18
Hey,

Ja die lijkt er verdacht veel op!
Ik vind m echt heel erg mooi en speeld echt super. Versterkt klonk ie ook heel warm en vol.

en natuurlijk lekker sjiek zonder slagplaat en met die mooie inlay rond et klankgat echt super.. ben er bijna zeker van dat dit mn volgende gitaar gaat worden. Het zal zeker een grote stap vooruit zijn naast men richwood en ibanez performance... :-D

iam
9 december 2004, 22:37
Hey,

Ja die lijkt er verdacht veel op!
Ik vind m echt heel erg mooi en speeld echt super. Versterkt klonk ie ook heel warm en vol.

en natuurlijk lekker sjiek zonder slagplaat en met die mooie inlay rond et klankgat echt super.. ben er bijna zeker van dat dit mn volgende gitaar gaat worden. Het zal zeker een grote stap vooruit zijn naast men richwood en ibanez performance... :-D

maar welke inlay was het dan? abalone of hout?
want als het een abalone was dan wil ik wel eens weten welke winkel dat wel was... koop ik er eentje bij...

CGCGCE
10 december 2004, 09:45
door de minder naambekendheid kunnen ze meer geld spenderen aan goed hout

:???:
Dat lijkt sterk op verkoperspraat. Als ze meer geld kunnen spenderen aan goed hout, is dat omdat die gitaren in een lageloonland gemaakt zijn, punt.

iam
10 december 2004, 13:39
door de minder naambekendheid kunnen ze meer geld spenderen aan goed hout

:???:
Dat lijkt sterk op verkoperspraat. Als ze meer geld kunnen spenderen aan goed hout, is dat omdat die gitaren in een lageloonland gemaakt zijn, punt.

dat zal ook wel meespelen, maar ik spreek eerder uit ervaring en vergelijking met de takamines uit dzelfde prijsklasse...

sjaakies
19 december 2004, 14:54
volgens mij is ayers zo chinees als het maar kan hoor. zelfde idee als alvarez.

check http://www.voerman.nl/ voor meer info

John P
19 december 2004, 18:06
Nee, hoor, echt Australisch! Erg mooie gitaren, te vergelijken qua kwaliteit
met Maton.

iam
19 december 2004, 18:29
Nee, hoor, echt Australisch! Erg mooie gitaren, te vergelijken qua kwaliteit
met Maton.

is niet waar,

is een australisch concept gebouwd in Vietnam,

zéééker geen maton kwaliteit, maar goeie gitaar voor het geld

John P
19 december 2004, 21:04
Volgens mij zijn er ook, die in Australie worden gebouwd.

iam
19 december 2004, 21:16
Volgens mij zijn er ook, die in Australie worden gebouwd.

dit zijn de gilet gitaren zelf, niet ayers :)

John P
22 december 2004, 16:14
Oh, zit dat zo.
Maar waarom zou een in Vietnam gebouwde gitaar niet zo'n kwaliteit hebben als een Gilet zelf? Worden er andere materialen gebruikt? Als het alleen zit in de plaats van produktie, lijkt me dat je, met een goede controle van het moederbedrijf, net zulke goede gitaren kunt maken.

iam
23 december 2004, 08:35
dat zeg ik ook niet :)

ben héél erg tevreden over mn gitaar, klinkt véél warmer dan al den anderen uit die prijsklasse!!

iam
23 december 2004, 08:36
dat zeg ik ook niet :)

ben héél erg tevreden over mn gitaar, klinkt véél warmer dan al den anderen uit die prijsklasse!!

maar om nu te zeggen datie van zelfde kwaliteit als Gilet en Maton is... dat weet ik zo nog niet :)