PDA

View Full Version : epiphone " gothic hollowbody "



Rock n' sad
9 december 2004, 18:09
volgens de catalogus van musicstore zou deze hollowbody bij de gothic series behoren , nu vind ik zo een hollowbody wel mooi , maar daar kan je natuurlijk geen metal uithalen . Maar nu ze afkomen met zo een gothic vraag ik me af , kan dit nou wel of is dit eigelijk gewoone hollowbody in het zwart ( zonder zwaarder te klinken zoals de gothics )
http://www.musicstorekoeln.de/picsgr/GIT0005696-001.jpg

Eine moderne Halbakustik. Dank Serien wie der von Epiphone, sind halbakustische
Gitarren deutlich günstiger geworden. Mit der Dot Studio modernisierte man das Design der beliebten ES-Modells und beglückt damit eine neue Generation der Halbakustik-Gitarristen.


is dit trouwens een goede gitaar , ze kost 300 € maar andere hollowbody's kosten gemakkelijk rond de 700 €

Swan
9 december 2004, 18:16
klinken de gothics zwaarder? :roll:

Rock n' sad
9 december 2004, 18:17
in mijn oren komen ze toch donkerder over dan een epi standard ofzo

Azrael
9 december 2004, 18:34
klinken de gothics zwaarder? :roll:

De eerste drie letters van de kleur beginnen in iedergeval met zwa......dus zou goed kunnen. :razz:

Wormaap
9 december 2004, 18:41
Mijn Epi Goth LP klinkt naar mijn idee juist 'n stukkie feller dan'n gewone Epi LP, kan misschien wat te maken hebben met de open coiled humbuckers.

soup
9 december 2004, 19:55
ik heb op deze gitaar gespeeld en is erg goed , gewoon proberen!!!!!!!!!

episua
9 december 2004, 20:08
Eigenlijk is het gewoon helemaal geen gothic instrument.
Het is gewoon een uitgeklede versie van de ES 335 dot.
Dus zonder 'dots' en een toon en volume knop minder.
Gezien de bouw en de muzieksoorten waarin je dit soort gitaren voor gebruikt wijkt verre af van gothic.
Op zich is ie wel erg veelzijdig maar hij kan niet alles aan.
Denk aan: Blues, Rock, Rock & Roll, punkrock.

vulvasonic
9 december 2004, 21:05
is dit trouwens een goede gitaar , ze kost 300 € maar andere hollowbody's kosten gemakkelijk rond de 700 €

Voor dat geld kan het haast niet anders dan een reetgitaar zijn. Aan de andere kant, als reserve voor een ES 335 of iets dergelijks izzie misschien wel erg leuk om erbij te hebben, hoewel ik daar dan wel heel graag een blik verf overheen zou willen gooien. Ik zou nog niet dood gezien willen worden met een gitaar in 'goth' finish.

Bij de weg, dit is geen hollow body gitaar. Het is een semi-hollow body model. Dwz, er zit een massieve balk in het midden van de kast. Eigenlijk heeft deze gitaar dus alleen 2 holle 'vleugels'.



300 euri......., toch een leuk bedrag hoor voor een gitaar die je lekker kunt afraggen. :)

SiNiSTRaL
9 december 2004, 22:05
de gewone epi 335 dot is volgens mij 500 euro ofzo.
ik heb een epi explorer goth en die is duurder dan de explorer standard, dus als t meezit is je 335 goth duurder dan de std 335, dus heb je voor 300 zeker geen slechte koop :)

edit: net op feedback site gekeken:
Epiphone ES 335 dot

Van: € 695,-
Voor: € 379,-

en damn die LP goth kost weinig vergeleken wat ze voor die explorer vragen :D
LP kost maar 350 ofzo (explorer 520 ;) toen ik m in Jan 2003 kocht tenminste)

jorrit
10 december 2004, 11:47
ik heb een paar jaar geleden de toen nog niet op echt grote schaal geproduceerde explorer met floyd (jah vraag me niet waarom) gekocht voor 450 euro.... :-?