PDA

View Full Version : [jcm800 / 2210] Volumeverschil tussen de kanalen ..



yhcmarc
9 december 2004, 16:22
test

yhcmarc
9 december 2004, 16:22
Hoi, ik speel al een tijd met veel plezier op een marshall jcm800 2210 uit '85. Ik heb het master volume altijd helemaal voluit staan omdat hij dan gewoon beter klinkt, maar het cleane kanaal kan ik dan op 1 zetten en het distortion kanaal moet echt rond de 7 a 8 staan wil het volume enigszins gelijk zijn aan die van het cleane kanaal. (gain staat op 4,5 / 5 meestal).

Zou dit een teken zijn dat er nieuwe buizen nodig zijn of is dit normaal bij dit type. Ik heb het eigenlijk al sinds ik dat ding gebruik maar dacht er nu eigenlijk eens pas over na dat ik dat verschil wel een beetje vreemd vind.

Thanx

Marc

Chroxy
9 december 2004, 16:48
ik heb zelf een 2kanaals jcm 800 combo uit 1983..

en deze heeft precies hetzelfde.. voor thuis zet ik de master ongeveer op 6 en het volume ongeveer op 4 .. als ik dit doe en ik switch heb ik ook altijd een gigantisch volumeverschil..

of het te maken heeft met buizen?.. geen idee.. de buizen worden toch door beide kanalen gebruikt dus het lijkt me eerlijk gezegd van niet..

DREAMMACHINE
9 december 2004, 18:30
...tja..buizen zijn het niet he!

ik heb zelf de 2205 en heb echt nog nooit problemen gehad met volumeverschil bij kanaal wisselen......gewoon ff instellen...klaar!

...mastervolume stand heeft meer invloed op de kwaliteit van mn scheurkanaal dan t cleane...dus stel gewoon je scheur goed in....en die clean komt dan wel goed!

yhcmarc
9 december 2004, 18:57
ik gebruik het scheurkanaal veel meer en die klinkt het beste met de master voluit .. maar dan nog vind ik het vreemd dat ik het scheurkanaal op 7 of 8 moet zetten om hetzelfde volume te verkrijgen als het clean op 1 of hooguit 2 ..

Izz84
10 december 2004, 09:44
Ik had ook een soortgelijk probleem met mijn 4210, maar dan juist andersom. De clean was altijd veel zachter dan het scheurkanaal...
Toen ie ook nog andere kuren begon te krijgen heb ik hem weggebracht naar de ampdoctor, deze heeft hem compleet schoongemaakt en nagekeken, verbindingen op de printplaat gerepareerd en jacks vervangen en nog een paar dingen... Daarna was het volume verschil compleet verdwenen!
Dus misschien voor jou ook tijd om hem na te laten kijken? t Zijn tenslotte wel amps van 20 jaar oud...

BTW. Master op 10 en kanaalvolume op 8 is bij mij echt heel luid! Te luid voor tijdens repetities iig ;)

yhcmarc
10 december 2004, 17:49
bij mij ook .. maar daar houd ik wel van :) .. en onze drummer slaat ook behoorlijk hard moet ik zeggen.

Mischien toch maar eens een bezoekje aan Ernst Fliek brengen dan binnenkort.