PDA

View Full Version : Versterker idee.... kan dit?



SilverFoo
9 december 2004, 12:38
Hoi,

Zoals zovelen ben ik niet erg rijk bedeeld. Nu heb ik een vraagje: is het mogelijk om een dynacord eminent II (of iets soortgelijks) aan bijvoorbeeld een marshall 4x12" cabinet te hangen? Je komt die dynacord buizenversterkers nog best wel veel tegen (ze zijn late 60`s) en gaan meestal voor relatief kleine bedragen weg. Voor mij zou het wel een goed alternatief zijn. Distortion etc kan ik wel uit effectenpedaaltjes halen dus ik vroeg me af of dit zou kunnen.


Alvast bedankt...

Mark S
9 december 2004, 13:44
als je loudspeaker outputs hebt kan je bij de goeie ohmage die cab er wel aan hangen of het goed klinkt is een tweede...

Ik kan me van vroeger herinneren (25 jaar geleden ofzo) dat die Dynacords eigenlijk alleen als zangversterker werd gebruikt dus meer HIFI-achtig en daar klinkt een overstuurde gitaar niet echt lekker op...

Lacrymosa
9 december 2004, 13:52
Frank Gambale speelde ook een tijd (of nog steeds) met gewone HiFi eindversterkers

Mark S
9 december 2004, 14:07
ok, je vergeet er alleen bij te vertellen dat Frank er een sjieke TC-Electronic G-Force voor heeft hangen en met de speakersim klinkt dat idd uitstekend. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Line-6 dat klinkt ook goed met Hifi/Full-Range spul...

marc_o
9 december 2004, 15:32
Echt, gewoon sparen tot je het wel kan betalen....dat is het beste

Mark S
9 december 2004, 15:42
dat doen wij toch ook altijd! :D

ideetje:

Als je nou die 4X12 (als die van jou is) verkoopt of inruilt + het geld wat je al gereserveerd hebt voor die Dynacord daarbij optelt zit je al aardig richting een goede combo b.v een Marshall Valvestate of een Roland cube 30/60, dat klinkt -tig keer beter dan die kunstgreep waar je nu mee bezig bent (vooral die cube is super!)

het zijn maar mijn 2 centen hoor :)

SilverFoo
9 december 2004, 15:58
ik heb al een valvestate combo en zoek eigenlijk nog iets (harders) voor optredens zodat ik de valvestate die ik nu heb kan gebruiken in de oefenruimte.

Negative K3 fan
9 december 2004, 16:06
het moet lukken en met een paar kleine aanpassingen moet zon hifi amp echt wel wat voor gitaar kunnen betekenen.

of het werkt hangt alleen af of je de impedanties gelijk kunt krijgen, die van je cab en dat wat die dynacord kan geven.