PDA

View Full Version : half jaar geen les i.v.m. verblijf buitenland



Ron4ld
9 december 2004, 10:52
Hallo daar,

Binnenkort ga ik voor een half jaar naar het buitenland, en kan dus geen les meer nemen voorlopig. Mijn leraar zegt dat ik niet ver genoeg ben om zelf verder te gaan...dat respecteer ik, maar is het enigste wat ik kan doen alles herhalen gedurende die tijd..of hebben jullie wat tips? :-D

Verder heb ik nog een vraagje met betrekking tot het menemen van me gitaar , mag die als handbagage mee? zo niet wat is dan de beste oplossing (ervaring?)...heb geen hardcase en heb een goedkope klassieke gitaar

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groetjes,

Ronald

savecracker85
9 december 2004, 11:53
hoezo niet ver genoeg zijn om alleen verder te gaan?...Er zijn toch ook genoeg mensen die gitaar hebben leren spelen zonder leraar... Er zijn genoeg sites waar je een hoop van kan leren

Azrael
9 december 2004, 15:47
'k Heb nog nooit een leraar gehad.......


Je wordt maar creatief! :-D

Ron4ld
9 december 2004, 19:35
:)

waayer
10 december 2004, 10:15
neem een paar van je favoriete cd's mee en probeer wat na te spelen
al zijn het maar een paar licks of een paar akkoorden daar leer je al een hoop van en train je zowieso je gehoor

telecastermaster
13 december 2004, 14:20
Koop: Speed mechanisc for lead guitar - Troy Stetina

Kun je 10 jaar mee vooruit

Azrael
13 december 2004, 14:26
Koop: Speed mechanisc for lead guitar - Troy Stetina

Kun je 10 jaar mee vooruit

I second that!
:-D
Geweldig boek maar echt opschieten erin doe ik niet....verdomd moeilijk
Ik ben nog vooral met de 1234 oefeningen bezig....
:razz:

Maareh......10 jaar wil ik er niet over doen hoor! :)

Ron4ld
14 december 2004, 18:18
vergeten bij te vermelden dat ik klassiek (spaans) speel dus nee dat boek ga ik niet kopen :wink: ..tevens zal ik ook maar meteen melden dat ik noten aan het leren lezen ben.

bedankt voor de goedbedoelde antwoorden

groetjes,

Ronlad

Azrael
14 december 2004, 18:25
vergeten bij te vermelden dat ik klassiek (spaans) speel dus nee dat boek ga ik niet kopen :wink: ..tevens zal ik ook maar meteen melden dat ik noten aan het leren lezen ben.

bedankt voor de goedbedoelde antwoorden

groetjes,

Ronlad

Klassiek shredden dan? :-D

yanto
14 december 2004, 18:44
Ja koop een goed boek en neem cd's mee, vooral je oren leren gebruiken kom je een heel eind mee. Ook zonder leraar.

Wat het reizen betreft, waar ga je heen? Heb aardig wat gevlogen en het is meestal geen probleem om je gitaar als handbagage mee te nemen.
Heeft een keer in het vrachtruim gelegen, korte lijnvlucht Frankfurt A'dam, met de KLM wat een zeikerds. Maar niks gebeurd.

Andere optie is een gitaar ter plekke kopen. Iets van € 100, niet de beste kwaliteit maar je hebt toch wat.

Azrael
14 december 2004, 18:50
Ja koop een goed boek en neem cd's mee, vooral je oren leren gebruiken kom je een heel eind mee. Ook zonder leraar.

Wat het reizen betreft, waar ga je heen? Heb aardig wat gevlogen en het is meestal geen probleem om je gitaar als handbagage mee te nemen.
Heeft een keer in het vrachtruim gelegen, korte lijnvlucht Frankfurt A'dam, met de KLM wat een zeikerds. Maar niks gebeurd.

Andere optie is een gitaar ter plekke kopen. Iets van € 100, niet de beste kwaliteit maar je hebt toch wat.

Agh niet om het een of ander hoor........de meeste mensen die met klassiek gitaarles beginnen kopen toch een barrel waar je u tegen zegt. Ik kan er totaal niet op spelen op die slap spelende en slecht klinkende dingen maar ben het dan ook totaal niet gewend.

Ron4ld
14 december 2004, 20:22
ik ga naar Finland met Scandinavia Airlines. Ik hoop dat ik hem mee mag nemen als handbagage, snaren neem ik in ieder geval genoeg mee :wink:

Bedankt voor je informatie.

groetjes,

Ronald