PDA

View Full Version : RIP Dimebag Darrell



Chrissie
9 december 2004, 06:18
Het is nog maar net gebeurd. :cry:
Niet dat ik zo'n superfan was, maar toch een van de betere gitaristen van de laatste twintig jaar.....

http://www.local10.com/news/3983737/detail.html
http://www.msnbc.msn.com/id/6683055/

Nielsvdam
9 december 2004, 07:02
Dit soort dingen kunnen ook alleen maar in Amerika gebeuren he...

fred dons
9 december 2004, 07:03
inderdaad k*t en dan op zo'n manier, net als bij Theo van Gogh verwacht je bij zo'n iemand eerder een hartaanval dan neergeschoten te worden
:-(

.ChiefRebelAngel.
9 december 2004, 07:37
ziek!
Zonde van het talent...

BramVersteeg
9 december 2004, 07:45
Tsja, wat kan ik zeggen.
:-(

Franc
9 december 2004, 08:07
Dit soort dingen kunnen ook alleen maar in Amerika gebeuren he...

Waar ben jij de afgelopen weken/maanden/jaren geweest....op Mars?
:-(
Jezus.
Ik was absoluut geen fan van de herrie die hij maakte, maar hier word ik toch ff ziek van...

Ritch
9 december 2004, 08:35
R.I.P

gerjo1980
9 december 2004, 08:49
Te triest voor woorden :-(

Lord Abortion
9 december 2004, 09:04
Er is nog niets officieel bevestigd, ik blijf nog wat hopen, al is het maar om mezelf iets wijs te maken.

Lord Abortion
9 december 2004, 09:07
Van het Damageplan forum:


I am writing from the Columbus area. I just got off the phone with a friend of mine who runs the lights at the Villa and is actually still there now. He has informed me that the only person confirmed dead is the shooter. Dimebag was shot, but no one has been able to confirm wether he made it through. Vinnie did not get shot. In fact, he used my friends cell phone to call his family.

Franc
9 december 2004, 09:30
Ik zie op damageplan.com en deanguitars.com ook niets.

Daar zou je toch vrij snel een bericht verwachten...

Lord Abortion
9 december 2004, 09:33
Die zeggen niets onofficieels ook, en er is nog geen officiele mededeling geweest van het gerecht/politie/de zaal, ... dus is het nog wat afwachten.

Lacrymosa
9 december 2004, 09:42
Fuck............dat meen je niet gek...........
Damn..........Dime was echt 1 van mijn helden..................

RIP............................ :o

DREAMMACHINE
9 december 2004, 09:55
helaas toch officieel aan t worden...

R.I.P. !

check www.zakkwylde.com

wtf: "Gerald Caudill said the gunman shot the guitarist at least four times"

Mark S
9 december 2004, 10:01
http://www.cnn.com/2004/US/12/09/nightclub.shooting/index.html

schwalbe
9 december 2004, 10:05
Ik zie op damageplan.com en deanguitars.com ook niets.

Daar zou je toch vrij snel een bericht verwachten...

http://www.deanguitars.com/forum/viewtopic.php?t=5227&sid=a9d252e636028bcfcd43aeee7dc65f28

Het is nacht in de USA, vandaar alleen het nieuws op forums en nieuwssites..

Snaar'n Bennie
9 december 2004, 10:06
Welkom op aarde. Zieke hoerenbende!!! :( :cry:

Josdevos
9 december 2004, 10:08
Triest dit... :cry:

Anders Destium
9 december 2004, 10:13
Een van mijn favoriete gitaristen in het harnas gestorven :(

R.I.P. , ook de nog niet geïdentificeerde andere :cry:


Bij concerten is het toch gebruikelijk dat er poortjes staan en dat je desnoods gefouilleerd wordt? Of is het in de VS wél normaal op scholen maar niet bij uitgaansgelegenheden...

Vexx
9 december 2004, 10:22
RIP!

Wat een verschrikkelijke verspilling van talent... :-( :-(

Echt belachelijk dat dit soort dingen gebeuren... :o :cry: :(

BLOK182
9 december 2004, 10:22
Damn wat kut!! Dimebag was ook een van mijn favo gitaristen! Zieke mofo die dat gedaan heeft :x

Raffel
9 december 2004, 10:22
ja volgens mij hebben ze dat soort dingen een beetje backwards in de VS, maar goed, heel erg kut dat dit zo maar kan gebeuren.

RIP Mijn leermeester en god van de pinched harmonics!!! :( :( :(

Baco
9 december 2004, 10:24
WTF :o

Man, man, waar gaat dit heen? Alles leek nu op zijn plaats te vallen, terug bij Dean en zo, het zag er zo goed uit... en dan dit :evil:

RIP Dimebag :-(

Damn

schwalbe
9 december 2004, 10:24
RIP dimebag.
Misschien dat ze daar in de USA nu eens wakker worden en wat aan de vuurwapenwetgeving gaan doen.

maarten
9 december 2004, 10:27
RIP dimebag.
Misschien dat ze daar in de USA nu eens wakker worden en wat aan de vuurwapenwetgeving gaan doen.
reken er maar niet al te hard op :-(

Vexx
9 december 2004, 10:29
RIP dimebag.
Misschien dat ze daar in de USA nu eens wakker worden en wat aan de vuurwapenwetgeving gaan doen.

Dacht je dat? :o :-( :o

De Amerikanen hebben niet door wat hun vuurwapenwet te maken heeft met incidenten met vuurwapens, en volgens mij zullen ze dat ook nooit doorkrijgen..

het land van Vrijheid noemen ze dat... (nou, my ass, als het zomaar mogelijk is om een groot artiest zoals Dimebag dood te schieten, is er naar mijn mening een behoorlijk overschot aan vrijheid... :evil: :evil: :evil:)

guvnor
9 december 2004, 10:37
dit is triest...

nog triester vond ik op het dean forum. een zogenaamde fan die vlak bij stond en helemaal overstuur dit postte:

i had tickets to the show in flint michigan too... i don't know whats going to happen... theres some blood on my ticket stub so i'm going to sell it on ebay or keep it or something... i know DBD is in heaven (or ripping some mad riffs in hell)

de man ligt nog op dat podium en deze "fan" wil het nog niet eens gestolde bloed op zijn kaartje al te koop aanbieden...

ziek, zieker, ziekst...

Negative K3 fan
9 december 2004, 10:38
Fuck............dat meen je niet gek...........
Damn..........Dime was echt 1 van mijn helden..................

RIP............................ :o

ja echt ernstig, vooral de laatste maanden was ik redelijk into pantera en dimebag was een van de genialere gitaristen imo.

echt zonde en zo onnodig :(

Lacrymosa
9 december 2004, 10:44
Damn, echt kut dit man
Maandag had ik besloten om een keer weer is wat meer ouwe trash te luisteren..........dus pantera in mn cd speler geknald.........inspiratie gekregen......hele week pinches en whammy shit zitten oefenen.......en nu dit

Dit vent was echt een gitaargod imo
Ik wil ook wel weten wie de rest is, want ik hoop zeker dat Vinnie Paul het wel heeft overleefd, anders zou de wereld in 1 klap 2 van de beste metal muzikanten op aarde kwijt raken

Nielsvdam
9 december 2004, 10:46
Dit soort dingen kunnen ook alleen maar in Amerika gebeuren he...

Waar ben jij de afgelopen weken/maanden/jaren geweest....op Mars?
:-(
Jezus.
Ik was absoluut geen fan van de herrie die hij maakte, maar hier word ik toch ff ziek van...

Volgens mij is het hier nog niet voorgekomen dat een of andere idioot het podium op klimt op even iemand neer te schieten...Dat bedoelde ik te zeggen.

Franc
9 december 2004, 10:48
Heb je gelijk in, sorry.

Was even de reactie van het moment.

Sjit.

Je zou er depressief van worden :(

Snaar'n Bennie
9 december 2004, 10:53
RIP dimebag.
Misschien dat ze daar in de USA nu eens wakker worden en wat aan de vuurwapenwetgeving gaan doen.

Welkom in Amerika... Je mag daar wel een dikke vette blaffer hebben, maar als ze je pakken met een halfe joint, gaaj twintig jaar de bak in... AMERICAN IDIOTS!!!!! :evil:

Jimi Hendrix
9 december 2004, 10:54
ONGELOOFLIJK

schizo910
9 december 2004, 11:02
RIP dimebag.
Misschien dat ze daar in de USA nu eens wakker worden en wat aan de vuurwapenwetgeving gaan doen.

Welkom in Amerika... Je mag daar wel een dikke vette blaffer hebben, maar als ze je pakken met een halfe joint, gaaj twintig jaar de bak in... AMERICAN IDIOTS!!!!! :evil:

Guns don't kill people, people kill people...
In Nederland worden ook mensen dood geschoten, terwijl wapens hier wel verboden zijn...

Ibanez RuleZ
9 december 2004, 11:03
hmm, van het feit dat het dimebag betrof is geen melding gemaakt op het nieuws vanmorgen, maar dit is wel te ziek voor woorden.

overigens, in de VS vertalen ze dit naar de wapenwet alsvolgt: er is een gast met een wapen die gaat schieten in een club, dus dan heb je zelf een wapen nodig om je te verdedigen :roll: en die gast om te leggen.

harrald

Swan
9 december 2004, 11:03
echt te fucked up :(

Lutz
9 december 2004, 11:27
http://www.rockconcertfotos.com/dime.jpg

:-(

Neals
9 december 2004, 11:40
Damn, hier schrik ik behoorlijk van!

Dat zoiets op deze aardkloot kan gebeuren :S

Dimebag R.I.P.

lupoloco
9 december 2004, 11:50
klote...

RIP DIMEBAG :(

Stitch
9 december 2004, 12:18
http://www.zakkwylde.com/dimezakk.jpg


R.I.P.

telecastermaster
9 december 2004, 12:29
Tja,.....guns don't kill :roll: :roll:

NeeraDJ
9 december 2004, 13:04
http://www.zakkwylde.com/

Het is officieel lijkt me, Zakk Wylde was zo'n beetje zijn beste vriend.

Dimebag was een geniale gitarist en was niet te evenaren in wat hij deed, ik was nooit echt een fan van Pantera, maar hij heeft onwijs veel inspiratie tot ons gitaristen gebracht en dat zal ons altijd bijblijven.

Dime, RIP bro! :cry:

john.3001
9 december 2004, 13:49
Shit man, ik heb nog met die actie in gitarist meegedaan om een dimebag signature te winnen... ik ben gewoon sprakeloos, wat zijn dit voor john lennon achtige toestanden? Echt niet normaal, tegenwoordig moet je nog met een bodyguard of een kogelvrij vest op gaan treden.. Waar gaat dit heen? :( :( :( :( :( :evil: :evil: :evil:

Neals
9 december 2004, 14:13
Ik heb hier en dan de geruchten gehoord dat het om een publiciteitsstunt gaat... wie weet hier meer over?

Swan
9 december 2004, 14:15
Ik heb hier en dan de geruchten gehoord dat het om een publiciteitsstunt gaat... wie weet hier meer over?

onzin, t is op t nieuws geweest etc

Lacrymosa
9 december 2004, 14:19
staat er al wat op de site van Damage Plan?

Franc
9 december 2004, 14:21
Vast wel, maar probeer er maar eens op te komen :-(

Braindead
9 december 2004, 14:31
Op welk nieuws was het dan?
Het lijkt echt niet te geloven.

:cry:

IndiepoprockJesse
9 december 2004, 14:34
RIP dimebag.
Misschien dat ze daar in de USA nu eens wakker worden en wat aan de vuurwapenwetgeving gaan doen.

Welkom in Amerika... Je mag daar wel een dikke vette blaffer hebben, maar als ze je pakken met een halfe joint, gaaj twintig jaar de bak in... AMERICAN IDIOTS!!!!! :evil:

Guns don't kill people, people kill people...
In Nederland worden ook mensen dood geschoten, terwijl wapens hier wel verboden zijn...

Dat is echt hypocriet gelul.. net alsof het feit dat er in amerika elk jaar 33.000 mensen dood geschoten worden in schietincidenten niets te maken heeft met het feit dat je op elke hoek van de straat een gun kan kopen.. terwijl in de rest van de wereld waar dat niet het geval is, nog geen procenten van dat cijfer sterven aan schiet incidenten... rot toch op..

Jesse//

Lacrymosa
9 december 2004, 14:39
Ik kom net van de site van DamagePlan af, maar daar staat nog helemaal niks.

En later we van dit topic geen maatschappelijke discussie maken, doe dat maar in een ander topic.
Deze is er voor om respect te betuigen voor Dime

Franc
9 december 2004, 14:42
deanguitars.com heeft inmiddels het startplaatje veranderd, maar is ook slecht bereikbaar nu.

soup
9 december 2004, 14:43
http://www.deanguitars.com/dimenewsdec9.jpg

Lord Abortion
9 december 2004, 14:46
Ik kom net van de site van DamagePlan af, maar daar staat nog helemaal niks.

Het is daar in de USA ook nog maar ochtend nu, en ik denk dat die mensen nu wel iets beter te doen hebben dan hun website te veranderen.

Franc
9 december 2004, 14:49
Nou, daar hebben ze webmasters voor, die horen dat bij te werken.

imlikeajungle
9 december 2004, 14:52
op offstage.be las ik dit:


Ok, ok, the joke went a little too far. We did all this just to see who our true fans were, and I think we can now say we have some pretty loyal fans, and some pretty scummy people on this earth. Dime Bag isn't dead, no-one got hurt. It was a publicity stunt (which worked fairly well I must add) Please no harsh feelings against the band, or against the fans. Dime bag is going to be on MTV's breaking news at 7:00 this morning letting everyone in on the incident. Please don't panic, but please, keep spreading the rumors and gossip, we need this thing to get so completely huge that everyone out there will hear the name "Damage Plan"

-Eric Moxey
VP of Promotions Elektra/Atlantic

waar het vandaan komt weet ik niet - zolang er geen officiële verklaring van zijn overlijden komt, geloof ik het niet...

NeeraDJ
9 december 2004, 15:03
Als die quote klopt dan gaat mijn mening de averechts op, zoiets verzinnen zou walgelijk zijn IMO. En dan ook nog dit:


Please don't panic, but please, keep spreading the rumors and gossip, we need this thing to get so completely huge that everyone out there will hear the name "Damage Plan"

Lacrymosa
9 december 2004, 15:05
Maar er waren toch ook video beelden van?
Stonden ergens gelinkt op het forum van Pantera
Ik kon ze zelf alleen niet zien omdak hier op mn werk zit

Franc
9 december 2004, 15:06
Klopt, van een mannelijke en vrouwelijke reporter met op de achtergrond veel zwaailichten etc.

Lacrymosa
9 december 2004, 15:08
ah, dus ook niet veel concreets.................
kan vandaag echt mn aandacht er niet bij houden...........ben behoorlijk geschrokken moet ik zeggen

Lord Abortion
9 december 2004, 15:13
pfff, morgen heb ik een proefexamen, maar ik kan mijn gedachten niet echt bij de stof houden.

guvnor
9 december 2004, 15:22
als dat humor moet heten, dan is het nog erger met deze wereld gesteld dan ik al dacht...

Marc Oblivian
9 december 2004, 15:36
Shit man, ik heb nog met die actie in gitarist meegedaan om een dimebag signature te winnen... ik ben gewoon sprakeloos, wat zijn dit voor john lennon achtige toestanden? Echt niet normaal, tegenwoordig moet je nog met een bodyguard of een kogelvrij vest op gaan treden.. Waar gaat dit heen? :( :( :( :( :( :evil: :evil: :evil:


Nog bizarder: het was gisteren geloof ik exact 24 jaar geleden dat John Lennon werd doodgeschoten..... :o :(

Marc Oblivian
9 december 2004, 15:37
Shit man, ik heb nog met die actie in gitarist meegedaan om een dimebag signature te winnen... ik ben gewoon sprakeloos, wat zijn dit voor john lennon achtige toestanden? Echt niet normaal, tegenwoordig moet je nog met een bodyguard of een kogelvrij vest op gaan treden.. Waar gaat dit heen? :( :( :( :( :( :evil: :evil: :evil:


Nog bizarder: het was gisteren geloof ik exact 24 jaar geleden dat John Lennon werd doodgeschoten..... :o :(

Lacrymosa
9 december 2004, 15:37
er staat nu zelfs een bericht op www.Pantera.com

Raffel
9 december 2004, 15:40
dat zou wel ERG ziek zijn als dit een publiciteitsstunt is. Ik zou de lui die het verzonnen hebben er niet meer door gaan waarderen in ieder geval.

Affijn we wachten af...

Azrael
9 december 2004, 15:45
Dit is zeker geen publiciteits stunt. Het staat ook op nu.nl

http://www.nu.nl/news.jsp?n=453569&c=22

Blijepanda
9 december 2004, 15:52
Ik las net op teletekst een klein berichtje over een schietpartij bij een concert in Amerika, zie ik opeens dit op internet :o Te ziek voor woorden.

yhcmarc
9 december 2004, 16:00
Shit man, ik heb nog met die actie in gitarist meegedaan om een dimebag signature te winnen... ik ben gewoon sprakeloos, wat zijn dit voor john lennon achtige toestanden? Echt niet normaal, tegenwoordig moet je nog met een bodyguard of een kogelvrij vest op gaan treden.. Waar gaat dit heen? :( :( :( :( :( :evil: :evil: :evil:

en nog op dezelfde dag als John lennon ook .. :cry: :cry: dimebag .. RIP

yhcmarc
9 december 2004, 16:00
Shit man, ik heb nog met die actie in gitarist meegedaan om een dimebag signature te winnen... ik ben gewoon sprakeloos, wat zijn dit voor john lennon achtige toestanden? Echt niet normaal, tegenwoordig moet je nog met een bodyguard of een kogelvrij vest op gaan treden.. Waar gaat dit heen? :( :( :( :( :( :evil: :evil: :evil:

en nog op dezelfde dag als John lennon ook .. :cry: :cry: dimebag .. RIP

Lutz
9 december 2004, 16:07
Ik las net op teletekst een klein berichtje over een schietpartij bij een concert in Amerika, zie ik opeens dit op internet :o Te ziek voor woorden.

Hier staat het ook op teletekst,

ik citeer:

"Man doodt bandlid & drie toeschouwers

Een man heeft vier mensen doodgeschoten tijdens een concert van de Amerikaanse heavy metal band Damageplan, waaronder ex-Pantera-gitarist Darrel Abbott. De politie heeft de man doodgeschoten.

De schietpartij vond plaats in een concertzaal in Columbus, Ohio. Volgens de politie is de man het podium opgeklommen bij het begin van het concert. Hij opende vuur op de band & daarna op het publiek. Uiteindelijk schoot de politie de man dood.

In de zaal waren ongeveer 200 mensen. Damageplan is de nieuwe groep van ex-Panteraleden Darrell & Vinnie Paul."

nla0079
9 december 2004, 16:14
RIP dimebag.
Misschien dat ze daar in de USA nu eens wakker worden en wat aan de vuurwapenwetgeving gaan doen.

Welkom in Amerika... Je mag daar wel een dikke vette blaffer hebben, maar als ze je pakken met een halfe joint, gaaj twintig jaar de bak in... AMERICAN IDIOTS!!!!! :evil:

Guns don't kill people, people kill people...
In Nederland worden ook mensen dood geschoten, terwijl wapens hier wel verboden zijn...

Dat is echt hypocriet gelul.. net alsof het feit dat er in amerika elk jaar 33.000 mensen dood geschoten worden in schietincidenten niets te maken heeft met het feit dat je op elke hoek van de straat een gun kan kopen.. terwijl in de rest van de wereld waar dat niet het geval is, nog geen procenten van dat cijfer sterven aan schiet incidenten... rot toch op..

Jesse//

Rot zelf maar op want in Zwitserland heeft IEDER gezin met een reservist of dienstplichtige een halfautomatisch aanvalsgeweer in huis, en daar worden nog minder mensen neergeschoten dan in Nederland. Waar sta je dan met je hypothese ?

dejohan
9 december 2004, 16:16
My my, hey hey
Rock and roll is here to stay
It's better to burn out than to fade away
My my, hey hey


Out of the blue and into the black
They give you this, but you pay for that
And once you're gone, you can never come back
When you're out of the blue and into the black

The king is gone but he's not forgotten
This is the story of Johnny Rotten
It's better to burn out than it is to rust
The king is gone but he's not forgotten

Hey hey, my my
Rock and roll can never die
There's more to the picture
Than meets the eye
Hey hey, my my

Raffel
9 december 2004, 17:01
RIP dimebag.
Misschien dat ze daar in de USA nu eens wakker worden en wat aan de vuurwapenwetgeving gaan doen.

Welkom in Amerika... Je mag daar wel een dikke vette blaffer hebben, maar als ze je pakken met een halfe joint, gaaj twintig jaar de bak in... AMERICAN IDIOTS!!!!! :evil:

Guns don't kill people, people kill people...
In Nederland worden ook mensen dood geschoten, terwijl wapens hier wel verboden zijn...

Dat is echt hypocriet gelul.. net alsof het feit dat er in amerika elk jaar 33.000 mensen dood geschoten worden in schietincidenten niets te maken heeft met het feit dat je op elke hoek van de straat een gun kan kopen.. terwijl in de rest van de wereld waar dat niet het geval is, nog geen procenten van dat cijfer sterven aan schiet incidenten... rot toch op..

Jesse//

Rot zelf maar op want in Zwitserland heeft IEDER gezin met een reservist of dienstplichtige een halfautomatisch aanvalsgeweer in huis, en daar worden nog minder mensen neergeschoten dan in Nederland. Waar sta je dan met je hypothese ?

Misschien omdat reservisten en diensplichtigen in het leger hun verantwoordelijk met wapens leren kennen?

Het lijkt mij dat een wapenhandelaar op de hoek van de straat in de VS je echt niet op normen en waarden gaat wijzen.

Sowieso is het totaal niet te vergelijken en zeker niet met 1 voorbeeld.

Men heeft in de VS sowieso een andere mentaliteit en er is totaal geen sociale controle wat betreft de overheid. Ja tot ze je doodschieten dan he...

Anders Destium
9 december 2004, 17:08
Allemaal Bowling for Columbine kijken dus...

Het bezit op zich van vuurwapens is niet gevaarlijk, maar in combinatie met angst/woede/domheid zeer zeker wel.

Wormaap
9 december 2004, 17:11
Allemaal Bowling for Columbine kijken dus...

Het bezit op zich van vuurwapens is niet gevaarlijk, maar in combinatie met angst/woede/domheid zeer zeker wel.
Agreed.

Op een ander gitaarboard las ik een verwijzing naar een post op het Damageplan forum van iemand die erbij was. Volgens hem zei de dader iets over hoe DBD z'n leven verwoest had door Pantera te verlaten en dat'ie daarom zo pissig was.

Een gitzwarte dag voor de metalgitaar.

soup
9 december 2004, 17:37
whaha moet je weten , ik had er iets over gestuurd over dat dimebag zou dood zijn naar studio brussel, en ze hebben iets over mijn mail gezegd, ben nu best wel trots 8-)
maar toch als dimebag dood is :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

soup
9 december 2004, 17:41
ah fuck , dit staat op de DAMAGE PLAN website :cry: :cry:





http://www.damageplan.com/damageplan2.jpg

schizo910
9 december 2004, 17:45
RIP dimebag.
Misschien dat ze daar in de USA nu eens wakker worden en wat aan de vuurwapenwetgeving gaan doen.

Welkom in Amerika... Je mag daar wel een dikke vette blaffer hebben, maar als ze je pakken met een halfe joint, gaaj twintig jaar de bak in... AMERICAN IDIOTS!!!!! :evil:

Guns don't kill people, people kill people...
In Nederland worden ook mensen dood geschoten, terwijl wapens hier wel verboden zijn...

Dat is echt hypocriet gelul.. net alsof het feit dat er in amerika elk jaar 33.000 mensen dood geschoten worden in schietincidenten niets te maken heeft met het feit dat je op elke hoek van de straat een gun kan kopen.. terwijl in de rest van de wereld waar dat niet het geval is, nog geen procenten van dat cijfer sterven aan schiet incidenten... rot toch op..

Jesse//

Precies, pannekoek, elke hoek van de straat: ILLEGAAL dus. Ze moeten misschien strenger optreden tegen illegaal wapen bezit, maar dat geldt voor ieder land in de hele wereld...
Er gaan per dag honderden mensen dood doordat mensen stomme acties in het verkeer uithalen, die niet kunnen autorijden. De auto is wat dat betreft het gevaarlijkste wapen dat er bestaat. Vandaag nog in het nieuws: Vermoedelijke aanslag geprobeerd te plegen door een gestolen vrachtwagen een huis in te laten rijden.
Moeten we dan maar alle auto's gaan verbieden?

schizo910
9 december 2004, 17:49
Verder kun je de vergelijken met andere landen eigenlijk niet maken. Als je in Amerika als jongere in een ghetto opgroeid vol bendes ben je al bijna gedoemd zelf een bendelid te worden. Bijna geen kans om je daaruit te onttrekken. Dat ligt dus meer aan de sociale situatie dan aan het aantal wapens dat er in omloop zijn... Zwitserland is dan inderdaad een goed voorbeeld, Luxemburg ook. Daar zijn veel wapenbezitters en in vergelijk tot de rest van de wereld nauwelijks incidenten. Het over grote deel van de bevolking het er redelijk goed en er is om die reden weinig criminaliteit. Angst, woede en armoed zijn gevaarlijke triggers...

schwalbe
9 december 2004, 18:03
Het schijnt dat de veiligheidsmaatregelen in de club waar het gebeurde erg slecht waren... niks geen fouilleren e.d.
In het verleden waren er al diverse schietincidenten in de club en op het parkeerterrein, waarbij ook al doden zijn gevallen.
Op de damageplan website is alleen nog maar een rouwbericht te zien, en bij dean guitars ligt het forum eraf..waarschijnlijk door te veel bezoekers.
Het forum van de club waar het gebeurde is alleen nog maar toegankelijk met password; dat was eerder vandaag nog gewoon openbaar.

Bluesbreaker
9 december 2004, 18:09
Misschien omdat reservisten en diensplichtigen in het leger hun verantwoordelijk met wapens leren kennen?[/b]

Het lijkt mij dat een wapenhandelaar op de hoek van de straat in de VS je echt niet op normen en waarden gaat wijzen.



:o
militairen leren inderdaad hun verantwoordelijkheid kennen: Vertrouw je het niet > schieten
bijzonder veel amerikaanse criminelen zijn ex-millitairen

AntY
9 december 2004, 18:21
je vergeet dat een groot deel van de amerikanen in irak nu pas net geworven zijn... en geen jarenlange training haebben zoals de mensen in zwitserland

Baco
9 december 2004, 18:28
Op een ander gitaarboard las ik een verwijzing naar een post op het Damageplan forum van iemand die erbij was. Volgens hem zei de dader iets over hoe DBD z'n leven verwoest had door Pantera te verlaten en dat'ie daarom zo pissig was.

Een gitzwarte dag voor de metalgitaar.

Heb dat ook gelezen...

Pff, dus besloot ie maar om DD omver te knallen. Sick F**k.

Idd een gitzwarte dag voor de metal wereld :-(

Bluesbreaker
9 december 2004, 18:51
je vergeet dat een groot deel van de amerikanen in irak nu pas net geworven zijn... en geen jarenlange training haebben zoals de mensen in zwitserland

ik heb het niet over de amerikanen in irak, ik heb het over ex militairen die nu in de criminaliteit zitten, dat is al heel lang zo

soup
9 december 2004, 19:07
OK NU IS HET GEDAAN DIT TOPIC GAAT OVER DIMEBAG

stewartfan
9 december 2004, 19:10
Auteur Bericht
Bluesbreaker Geplaatst: 09 Dec 2004 17:51 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

AntY schreef:
je vergeet dat een groot deel van de amerikanen in irak nu pas net geworven zijn... en geen jarenlange training haebben zoals de mensen in zwitserland


ik heb het niet over de amerikanen in irak, ik heb het over ex militairen die nu in de criminaliteit zitten, dat is al heel lang zo


Baco Geplaatst: 09 Dec 2004 17:28 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Wormaap schreef:

Op een ander gitaarboard las ik een verwijzing naar een post op het Damageplan forum van iemand die erbij was. Volgens hem zei de dader iets over hoe DBD z'n leven verwoest had door Pantera te verlaten en dat'ie daarom zo pissig was.

Een gitzwarte dag voor de metalgitaar.


Heb dat ook gelezen...

Pff, dus besloot ie maar om DD omver te knallen. Sick F**k.

Idd een gitzwarte dag voor de metal wereld



als het al niet zwart was de mettal wereld maar ik vind het zeer triest hor
zoieso dat er artiesen worden neer geknald.
Dit is er zeer triest ik hoop niet dat dit soort dingen nog vaker gaan voorkomen

:o

peterpaffer
9 december 2004, 19:18
Ik kan het niet bevatten. Ik ben al trouwe fan sinds Cowboys from Hell uitkwam. Wat een verlies. Toch echt wel een van de best of zelf de beste van de huidige metalgitariten. Nu hecht ik pas echt veel waarde aan de plectrum van Dimebag van het optreden in Den Bosch. R.I.P.

Bigfoot414
9 december 2004, 19:18
Man ik schrik hier wel erg van moet ik zeggen. Ik ken eigenlijk niet zo veel van Pantera/Damageplan. En Dime's gitaarsound kon me ook totaal niet bekoren, maar dat je zo aan je eind moet komen... Echt griezelig.
Wel jammer dat ze de schutter hebben 'uitgeschakeld', ik had graag z'n motief willen weten.

THW
9 december 2004, 19:27
Man ik schrik hier wel erg van moet ik zeggen. Ik ken eigenlijk niet zo veel van Pantera/Damageplan. En Dime's gitaarsound kon me ook totaal niet bekoren, maar dat je zo aan je eind moet komen... Echt griezelig.
Wel jammer dat ze de schutter hebben 'uitgeschakeld', ik had graag z'n motief willen weten.
Mss komen ze er alsnog achter dmv vrienden enzo
Volgens de geruchten zou die gast het gedaan hebben omdat hij Dimebag de schuld gaf dat Pantera uitelkaar was

wietse
9 december 2004, 19:43
volgens mensen die erbij waren , schreeuwde hij iets van dat hij kwaad was dat dimebag pantera had opgebroken.
de vermoedens worden ook steeds groter dat zijn broer Vinnie ook is neergeschoten , las zoiet in een CNN bericht dat vinnie viel en mensen op hem gingen liggen om hem te beschermen.

DREAMMACHINE
9 december 2004, 20:23
...en t was dus net gewoon ook op nos journaal ... :-(

Baco
9 december 2004, 20:43
volgens mensen die erbij waren , schreeuwde hij iets van dat hij kwaad was dat dimebag pantera had opgebroken.
de vermoedens worden ook steeds groter dat zijn broer Vinnie ook is neergeschoten , las zoiet in een CNN bericht dat vinnie viel en mensen op hem gingen liggen om hem te beschermen.
Blijkbaar niet:



None of the other DAMAGEPLAN bandmembers were hurt in the Columbus, Ohio shooting incident that resulted in the death of the group's guitarist, Dimebag Darrell, a source close to the band has confirmed to BLABBERMOUTH.NET. Meanwhile, several people that have had conversations with Dimebag's former PANTERA bandmate, singer Philip Anselmo (currently in SUPERJOINT RITUAL), early this morning are reporting that the frontman is "devastated" by the news of Dimebag's death.



Check http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/index.aspx, wordt regelmatig up-to-date gebracht.

Paultje-k
9 december 2004, 21:23
www.condoleance.nl

Ik heb een condoleance register geopend!

lupoloco
9 december 2004, 21:31
http://www.anthrax.com/

enkele woorden van een paar anthrax-leden

soup
9 december 2004, 21:37
ze zeggen dat dit de killer is
en hij zat ook in de marine


http://images.ibsys.com/2004/1209/3984911_200X150.jpg

Bluesbreaker
9 december 2004, 21:48
bert k? :o

Josdevos
9 december 2004, 23:22
Deze bump ik toch wel ff hoor!

http://users.pandora.be/josdevos/Stuff/dimenewsdec9.jpg

Lacrymosa
10 december 2004, 09:24
FOZZY/STUCK MOJO Guitarist Says He Wants To Celebrate DIMEBAG's Life, Not Talk About His Death - Dec. 10, 2004

Mee eens, laten we verder praten over zn meesterlijke riff, en zn goddelijke solo's

strontraper jos
10 december 2004, 10:35
dit is gewoonweg schandalig... geen woorden voor

ik heb het ontdekt hier op het forum
op het vrt nieuws gisteravond werd er met geen woord over gerept...

rip dime

hendri
10 december 2004, 11:29
Ik las op stubru dat er ook rekening word gehouden met een afrekening binnen het criminele circuit. Dimebag was namelijk eigenaar van een aantal goktenten.

Sicky61
10 december 2004, 12:49
http://members.lycos.nl/bg0files/uploads/dimebag.JPG
:cry:

vinni
10 december 2004, 13:13
Uiteraard was Dimebag geen onbekende voor mij. Maar ook zeker niet de gitarist waarvan ik elke dag de CD draai.

Ik vind het onvoorstelbaar dat dit gebeurd is. Het is zeker niet de eerste keer (John Lennon en wellicht vele andere)

Het maakt me heel verdrietig.......
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Iedereen.....
Het is soms moeilijk door alle ellende heen te kijken die de aarde beheerst. Bedenk wel dat helaas alleen de negatieve dingen de media en ons leven zijn gaan beheersen.....er gebeuren ook veel mooie dingen
Nou ja....wilde ik toch even kwijt :-(

Pak maar weer eens mijn gitaar.....
Zal vanavond maar eens een biertje pakken op Dime......

Groet,
Vinni

Laten we maar hopen dat mijn naamgenoot het overleeft.

Reel Big Fish
10 december 2004, 14:41
Damn... wat een debielen zijn er op de wereld :\ :???:

Kasper
10 december 2004, 16:18
:o wat moet je daar nou op gaan zeggen.

Zo'n dingen zouden neit mogen gebeuren ...

Gestorven met een gitaar rond zijn nek :-(


Rest In Peace

Ome Henk
10 december 2004, 19:55
http://www.damageplan.com/damageplan2.jpg

:-( R.I.P. Darrell :-(

SiNiSTRaL
10 december 2004, 19:59
http://www.metallica.com/index.asp?item=5623

Jay Cal
10 december 2004, 20:40
Zo zie je maar weer...

Mij gaf het net een enorme drang om na jaren weer eens Cemetary Gates uit mijn 4x12 te persen. Toch nog steeds een magische riff!

Jammer dat een metalheld op deze manier tot de "short drop and sudden stop" komt

Gianno

THW
10 december 2004, 21:38
MEGADETH mainman Dave Mustaine will be hosting the MTV2 "Headbanger's Ball" tribute to DAMAGEPLAN/ex-PANTERA guitarist Dimebag Darrell on Saturday, December 11 beginning at 10:00 p.m.

"For those of you who do, please pray for me that I would do Darrell justice," Mustaine said. "For those of you who don't, please just send positive thoughts so this will be a truly fabulous, honoring, and respectful reflection back on a very good man, and guitar virtuoso."
pffff MTV.........naja tenminste goed dat Dave Mustaine het presenteerd
Hoewel ik eerder Zakk Wylde had verwacht ofzow

Anders Destium
10 december 2004, 22:47
Er was eind jaren 80 sprake van dat (toen nog) Diamond Darrell bij Megadeth zou gaan spelen, dat was nog voordat Pantera was doorgebroken. Voor Cowboys from hell speelde Pantera 80s power metal (compleet met panties en getoupeerd haar), Projects in the jungle is best de moeite waard maar ze waren niet bijster succesvol. In de plaats van Dimebag werd toen Marty Friedman de nieuwe Megadeth gitarist.

Er is dus zeker een historische band tussen Dave Mustaine en Dimebag.

THW
10 december 2004, 22:53
Er was eind jaren 80 sprake van dat (toen nog) Diamond Darrell bij Megadeth zou gaan spelen, dat was nog voordat Pantera was doorgebroken. Voor Cowboys from hell speelde Pantera 80s power metal (compleet met panties en getoupeerd haar), Projects in the jungle is best de moeite waard maar ze waren niet bijster succesvol. In de plaats van Dimebag werd toen Marty Friedman de nieuwe Megadeth gitarist.

Er is dus zeker een historische band tussen Dave Mustaine en Dimebag.
Ja ok, maar ik heb altijd al begrepen dat Zakk en Dime de beste vrienden waren

SiNiSTRaL
10 december 2004, 22:53
je vergeet wat: marty friedman, 'de man die bij ozzy was afgewezen ff daarvoor' ;)

Ik denk nu dat Dean best goed ML's zal gaan verkopen de komende tijd...

Wormaap
10 december 2004, 22:54
je vergeet wat: marty friedman, 'de man die bij ozzy was afgewezen ff daarvoor' ;)

Ik denk nu dat Dean best goed ML's zal gaan verkopen de komende tijd...
Ik vraag me af of ze de Dime signiature nog gaan uitbrengen.
Als die er zou komen (volgens mij wel toch?)

Anders Destium
10 december 2004, 22:55
Er was eind jaren 80 sprake van dat (toen nog) Diamond Darrell bij Megadeth zou gaan spelen, dat was nog voordat Pantera was doorgebroken. Voor Cowboys from hell speelde Pantera 80s power metal (compleet met panties en getoupeerd haar), Projects in the jungle is best de moeite waard maar ze waren niet bijster succesvol. In de plaats van Dimebag werd toen Marty Friedman de nieuwe Megadeth gitarist.

Er is dus zeker een historische band tussen Dave Mustaine en Dimebag.
Ja ok, maar ik heb altijd al begrepen dat Zakk en Dime de beste vrienden waren

Het kan ook zijn dat Zakk het emotioneel niet aankan, ik weet bijna zeker dat het mij niet zou lukken om iets in touw te zetten voor mijn beste vriend als hij plotseling zou overlijden :wink:

soup
10 december 2004, 22:57
ik hoop dat ze de dime reeks gaan uitbrengen, ik zal er dan zeker is naar gaan kijken en hier nog een linkje



http://www.guitarworld.com/


http://www.guitarworld.com/sq_dimebag_darrell_elk.jpg

It is with great sorrow and a sense of personal loss that Guitar World magazine has learned of the tragic death of Dimebag Darrell, lead guitarist with Damageplan and one of the most influential hard rock musicians of his generation. Guitar World had a close association with Dimebag since his earliest days with Pantera, the heavy metal band with whom he established himself as a hero to hundreds of thousands of guitar players.

"We featured Darrell on our cover way back in 1993," recalled editor in chief Brad Tolinski, "and from the start we had a special relationship." That closeness led not only to six more cover features over the years—including the March 2004 issue, which named him one of the Ten Greatest Metal Guitarists of All Time—but a long-running and extraordinarily popular instructional column by Dimebag himself.

"He was a great guitarist and a great guy, as well," said Guitar World contributing editor Nick Bowcott, who worked with Dime on his column and ultimately became a close friend. "He was as serious about the teaching as he was about his own playing, and he took great satisfaction in knowing that he was able to influence younger players in such a direct way."

Tolinski, who often met with Darrell, recalled the guitarist's outsized personality. "His fans knew him as an enthusiastic, hilarious guy with a long red Pharaoh's beard, wild tattoos and extreme guitars, and there was nothing contrived about that image," said the editor. "The only thing about himself that he took very seriously was his music, his guitar playing."

Guitar World expressed its condolences to Dimebag's father, Jerry Abbott, a longtime Texas musician, and Vinnie Paul, Dime's brother who played drums in both Pantera and Damageplan. Tolinski announced that the magazine would publish a tribute issue in Darrell's memory in March 2005, as well as an issue of its Guitar Legends series, on sale Feb. 8.

"Our readers will never forget Dimebag Darrell,"said Tolinski, "and neither will we."

THW
10 december 2004, 23:10
Zou er mss ook nog een tribute concert komen?

flightcase
11 december 2004, 01:05
Weer een geweldige gitarist minder :( :(
wat een trieste wereld is dit aan het worden!

ToTaL FaKe
11 december 2004, 10:14
Er was eind jaren 80 sprake van dat (toen nog) Diamond Darrell bij Megadeth zou gaan spelen, dat was nog voordat Pantera was doorgebroken. Voor Cowboys from hell speelde Pantera 80s power metal (compleet met panties en getoupeerd haar), Projects in the jungle is best de moeite waard maar ze waren niet bijster succesvol. In de plaats van Dimebag werd toen Marty Friedman de nieuwe Megadeth gitarist.

Er is dus zeker een historische band tussen Dave Mustaine en Dimebag.
Ja ok, maar ik heb altijd al begrepen dat Zakk en Dime de beste vrienden waren

Het kan ook zijn dat Zakk het emotioneel niet aankan, ik weet bijna zeker dat het mij niet zou lukken om iets in touw te zetten voor mijn beste vriend als hij plotseling zou overlijden :wink:

ik denk als het plotseling was, ik het mss nog wel zou kunnen(ok het zou niet droog blijven) maar als het op zo'n gruwelijke wijze als bij dime gebeurt zou zijn, zou ik het niet weten of ik dat kan hoor.

Sicky61
11 december 2004, 12:44
Weer een geweldige gitarist minder :( :(
wat een trieste wereld is dit aan het worden!
hey vliegkoffer......dat was het altijd al hoor.
Het is alleen......hoe langer je hier bent,des te meer maak je mee.
Het wordt dus,in je eigen ogen, nog veel erger.
Ik haal het positieve d'r dan maar weer uit,dat helpt me d'r wel weer door.
Donderdag in het repetitie hok hoorde ik het slechte nieuws.
.....maar we hebben gespeeld als een op hol geslagen locomotief.
Ik zal altijd aan dime moeten denken als ik de V headstock van m'n plank zie.
Mooi toch?
Al moet ik toegeven dat het voor mij een stuk makkelijker is,want mijn band opereert in de grovende metalhoeken waar pantera is gestopt.
Lastig als je van country houdt.

THW
11 december 2004, 14:48
“I was absolutely shocked by the news.
Dimebag was such a really nice genuine bloke and a great player.
He was always very respectful towards me and it was lovely to have him on tour with us.
He will be sadly missed.”

Tony Iommi

Paultje-k
11 december 2004, 17:34
Zakk Wylde of OZZY OSBOURNE/BLACK LABEL SOCIETY:

"He was beyond beautiful. When he'd walk in the room, he'd light it up. Fuck the guitar playing — he's right up there with Eddie and Randy and Hendrix. All he wanted to do was make everyone happy. He was the ray of sunshine. Dime will never die ever — he's in my veins. He's sitting at God's tavern, having a cold one with Randy Rhoads and Hendrix. Dime was an original."

:) mooie woorden !

soup
11 december 2004, 18:25
inderdaad :)

Josdevos
11 december 2004, 18:38
http://users.pandora.be/josdevos/Stuff/ripdimebag.wmv

Bij deze pinkte ik toch wel een traantje weg... :(

lupoloco
11 december 2004, 18:52
mooie tribute

Wormaap
11 december 2004, 18:59
Die is IDD mooi, laat mooi zien wat Dime voor'n coole gast was.

Baco
11 december 2004, 19:14
ik hoop dat ze de dime reeks gaan uitbrengen, ik zal er dan zeker is naar gaan kijken en hier nog een linkje


Komt er, als de familie van Darrell geen bezwaren heeft tenminste.

Ik hoop het echt dat ie er komt...

Mark S
11 december 2004, 19:45
ik ken Dimebag eigenlijk alleen van naam maar gezien de reacties hier en elders moet het wel een grote geweest zijn...

het was op dat moment trouwens op de kop af 24 jaar geleden dat John Lennon werd vermoord, misschien een nieuwe rage in de States:

let's blow a famous musician's fuckin' brains out on 8-12...COOL! 8-)

het zou me niets verbazen :-(

soup
12 december 2004, 11:38
http://users.pandora.be/den_almachtige/in_memory.jpg

Sicky61
14 december 2004, 00:26
http://www.deanguitars.com/userpics/lib3/dime.gif

HarleyBenton
14 december 2004, 01:00
Dit is echt zonde mensen, heb ik em geen een keer live gezien wat ik graag wou. T had niet lang geduurt voordat de drank em had vermoord maar goed, tis beter dan dit.


PS.
De Artist Edition is al uit, Washburn Dime slime (337 ofzo)

Paultje-k
14 december 2004, 10:27
Ik lees nu net dat Dimebag begraven gaat worden in een KISS kist die Gene Simmons gaat betalen en speciaal op maat laat maken

http://www.kissonline.com/news/images/kasket/kasket.jpg

Dime was een enorme KISS fan

http://www.kissdominion.com/ACEDIME.JPG

niet zeiken van: 'wat is dit een lelijke kist waarom doen ze dat nou weer blabla' want het was Dime's eigen wens! en dat heeft iedereen maar te respecteren! :evil:

Negative K3 fan
14 december 2004, 13:28
niet zeiken van: 'wat is dit een lelijke kist waarom doen ze dat nou weer blabla' want het was Dime's eigen wens! en dat heeft iedereen maar te respecteren! :evil:

het is dat je dat hebt gezegd... maar het moge duidelijk zijn wat mijn mening over die kist is...

Vexx
14 december 2004, 14:56
De Artist Edition is al uit, Washburn Dime slime (337 ofzo)

Erm... Dime was eindelijk terug bij het merk waar hij altijd op heeft gespeeld: DEAN. Ik snap ook niet wat hem bezielde om met Washburn in zee te gaan. Ik ben al niet zo'n fan van de ML van DEAN, maar die Dime-modellen van Washburn waren helemaal rip-offs...

Wormaap
14 december 2004, 15:08
niet zeiken van: 'wat is dit een lelijke kist waarom doen ze dat nou weer blabla' want het was Dime's eigen wens! en dat heeft iedereen maar te respecteren! :evil:

het is dat je dat hebt gezegd... maar het moge duidelijk zijn wat mijn mening over die kist is...
+1
Als Dime het wilde, dan is't mooi dat't gebeurt :) Wat niet wegneemt dat ik't geen mooie kist vind.

Azrael
14 december 2004, 15:14
Bij deze.....

'k Vind het een lelijke kist......
Lekkere muziek en het is jamme maar verder zit ik er niet mee.
Maar wee oh wee......dit is een gitaarforum. En als je hier iets fout over zegt...foei....

MAAR ALS PAUL GILBERT IETS OVERKOMT! :-D GRRR! :razz:

signsofzodiac
14 december 2004, 17:53
De dean signature is al uit. slechts 150 stuks, lightning bolt graphic, blauw. kost 3200 euro met gesigneerd COA en andere speeltjes! Te koop in elk geval bij www.musik-produktiv.de

Dime was m'n metal-held. Ik krijg bij zijn brute riffs ELKE keer weer kippenvel. Dime, have fun wherever you are!

soup
14 december 2004, 18:10
komt er niet een goedkopere signature uit ofzo dat tenminste tussen de 1000-1500euro ligt :???: zodat ik zoiets kan betalen

signsofzodiac
14 december 2004, 18:18
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100017483/sid/!18121995/quelle/listen

dat is em

ERG ERG GAAF

Nou de staatsloterij nog 31 december ;)

soup
14 december 2004, 19:28
http://img.photobucket.com/albums/v160/mistabone/boardpics/47e25efc.jpg

hier een pic van dimebag met onder zn brug een sticker van KISS

Shaggy
14 december 2004, 19:48
misschien is een stille tocht voor zinloos geweld in amerika een idee

gerrekat
18 december 2004, 15:14
R I P Dime!


De beste metalgitarist van de 90's!

http://www.deanguitars.com/dimetribute/dime_tribute_deanguitars_cable_dsl.wmv