PDA

View Full Version : Elektrische gitaar naast TV



tbros2000
8 december 2004, 00:49
Kan dat?

Ik zette net me versterker aan terwijl de TV aanstond en toen begon ie te brommen omdat me gitaar naast die TV stond. Is dit slecht voor de gitaar/elementen om je gitaar naast de TV te zetten ook al staat je versterker niet aan?

Ik wil dit graag weten, want ik heb nogal een ruimte gebrek in me kamer, en als het geen fuck uitmaakt voor die gitaar, kan ie prima naast die TV blijven staan

wie helpt mij

Wormaap
8 december 2004, 00:54
Maakt niets uit, klinkt alleen evil :P

Orpheo
8 december 2004, 01:01
volgens mij is het niet echt aan te raden je gitaar en amp bij je tv te houden.

in je amp en gitaar zitten magneten, en volgens mij vinden die het veld dat je beeldbuis opwekt niet echt prettig...

de magnetische inductie zullen ze nie snel verliezen, maar toch, ik probeer het altijd zo veel mogelijk te mijden...

Wormaap
8 december 2004, 01:47
Je hoort alleen wat gezoem, maar da's straling v.d. TV/Monitor, kan echt totaal geen kwaad hoor :)

Jim Marshall
8 december 2004, 02:50
Wij worden konstant omgeven door allerlei elektromagnetische straling van dingen zoals de zon ,magnetron, radio, tv, radar, gsm telefoons, etc. etc.
Sommige wat meer dan de ander en over het algemeen merk je er weinig van.
Als je er wel wat van merkt kan het hinderlijk zijn maar je spullen zullen er bij huis, tuin en keuken gebruik niet van kapotgaan.
Bijgeluiden en brom kun je meestal verhelpen door een goede elektrische afscherming te maken (aarde).

piezo
10 december 2004, 13:46
Wisselende elektromagnetische velden (vooral van luidprekers) kunnen wel degelijk je elementmagneten verzwakken, al gebeurt dat heus niet in een paar weken.