PDA

View Full Version : Gitaar kopen in het buitenland - DRINGEND



heavy-metal-thunder
7 december 2004, 23:52
Vorige week bood er mij iemand uit London een Gibson Les Paul Custom aan voor een zééér aantrekkelijke prijs (ruim 500 euro onder de Belgische marktwaarde).

Omdat ik gratis met Eurostar naar London kan, stelde ik voor om ze op te halen. De verkoper wil de deal echter laten doorgaan door te verzenden met USPS. De betaling geschiedt via www.caramidamare.com (is blijkbaar een beetje zoals Paypall). Komt erop neer dat ik aan Caramidamare betaal, zij bevestigen mijn betaling a/d verkoper, die dan de gitaar opstuurt. 2 dagen na ontvangst moet ik Caramidamare laten weten of de levering in orde was. Indien niet, zou ik mijn geld terug krijgen.

Deze firma is me echter totaal onbekend en nu vrees ik toch wel een beetje dat er hier louche praktijken achter schuilen. Iemand ervaring mee???

miclantecuthli
7 december 2004, 23:59
Hier ben je misschien iets mee:

http://forums.ebay.com.au/thread.jsp?forum=1002&thread=100046794&modified=1100869875929

Mark S
8 december 2004, 00:02
mmm, dat de verkoper niet akkoord gaat met het persoonlijk ophalen van de gitaar zou mij al achterdochtig maken....

xshredx
8 december 2004, 00:03
Je biedt aan om die gitaar op te halen, maar de verkoper wil persé die gitaar verzenden????
Dat klinkt inderdaad erg verdacht... goed dat je je er vragen bijstelt...

Mijn advies: deze deal is 100% een scam!
De layout van die caramidamare is gewoon een template die op het internet te vinden is... zou een professioneel escrow bedrijf dit doen? Twijfelachtig...
Verder levert een whois van die domeinnaam de volgende eigenaar op:
Admin Name........... Michelle L Comeau
Admin Address........ 1021 S. Una Ave
Admin Address........
Admin Address........ Tempe
Admin Address........ 85281
Admin Address........ AZ
Admin Address........ UNITED STATES
Admin Email.......... michellelcomeau@yahoo.com

Een escrow service die hun domeinnaam geregistreerd hebben met een yahoo email adres? hahaha, 100% een scam die site.

Ook op http://www.sos4auctions.com (site die de echte escrow bedrijven tracht te scheiden van de fake) heeft men deze www.caramidamare.com in de database zitten, en besluit men dat dit niet anders dan een scam kan zijn.

lennartengel
8 december 2004, 00:05
Lees dit http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=42479&start=0 eens door. Zou bijna denken dat het om dezelfde oetlul gaat...

Mark S
8 december 2004, 00:07
Had Ome Joop (zo heette hij toch?) een tijdje geleden ook al niet zoiets met een kerel in Londen die een Alpine Gibson LP aanbood?

BramVersteeg
8 december 2004, 00:12
Yep, en ik met m'n Murphy aged custom uit Duitsland. Vraag die man of je hem op kan komen halen. Anders via een escrow service (een soort borg, kan er niks mis gaan). Doet ie dat niet, moet je het niet doen!
Schijnbaar komen er steeds meer fraudeurs op ebay! Goed uitkijken dus.
Grz. Bram

Wormaap
8 december 2004, 00:14
Je bedoelt die Alpine White LP Custom die schandalig goedkoop wegging op eBay? Dat was IDD ook zo'n verhaaltje met London enzo.

heavy-metal-thunder
8 december 2004, 00:22
follow the link :
http://muziek.2dehands.be/markt/muz_instr/gitaren-electrisch/7252863_Gibson_Les_Paul_Custom_1983_with_hardshell _case_Gibson_Les_Paul_Custom_gui.html?q=gibson

Ik heb ondertussen enkele foto's gekregen en het serienr. is opgesteld zoals bij een Gibson Standard, daar waar m.i. een Custom Shop begint met CS... (bij mijn Class 5 althans).

Ondertussen ook Gibson even gemaild, om serienr. te checken.

Dank voor jullie reactie, dit is de enige manier om dit soort praktijken te doorprikken.

Josdevos
8 december 2004, 00:27
Heb een gelijkaardig verhaal te vertellen ivm een Godin LGX. Stond voor €350 te koop op 2dehands.nl. Toen ik om extra foto's mailde kreeg ik miniatuurfoto's met een Ebay watermerkje op, en betalen ging eveneens via dezelfde vage manier. Die gast zat ook in de UK. Oppikken onmogelijk. Heb een mailtje gestuurd naar 2dehands.nl en ze hebben hem geblokkeerd. Bah.

heavy-metal-thunder
8 december 2004, 00:30
Dit zaakje stinkt, Hoe komt een Brit nu terecht op een nederlandstalige site?

Mark S
8 december 2004, 00:31
ik heb hier wel eens een draadje over geopend en volgens mij is het dezelfde verkoper:


http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=36968&highlight=things

Quink
8 december 2004, 01:16
Het is al een paar keer gezegd, maar idd, als je de gitaar niet kunt ophalen, laat maar gaan.

Gitaar ophalen:
-Verkoper heeft geld direct in handen;
-Verkoper hoeft de gitaar niet te verpakken, naar het postkantoor, etc.;
-Verkoper en koper kunnen de gitaar samen bekijken en concluderen of hij al dan niet in orde is. Geen gezeik met transportschade, de kleur valt tegen, hij klinkt niet zoals ik verwacht had, hij heeft ineens een slecht gerepareerde barst die er 100% niet zat toen je de gitaar verpakte, etc.

En toch verstuurt hij hem liever. :-?

imlikeajungle
8 december 2004, 01:20
ik ha ook een dag of twee geleden gemaild naar die gast van die lp custom op muziek.tweedehands.be, is idd een duidelijke scam.

kan iemand me wel uitleggen hoe je aan die domeinnaam-registreerder gegevens komt?

thx!

samen kunnen we die fakers wel aan :razz:

Mark S
8 december 2004, 01:29
op www.hosting.nl typ je bij 'zoek domein' de naam in en vervolgens 'meer info'

Punt
8 december 2004, 02:30
Niet op mogen halen lijkt me verdacht.

Je kan hem vragen jouw naam op een een kaartje te schrijven en een foto te maken van de gitaar met dat kaartje erop. Dan weet je tenminste of hij hem echt in zijn bezit heeft.