PDA

View Full Version : Weet het af en toe niet meer!!



doperwt
8 juni 2002, 00:03
Oke ik speel nu sinds anderhalf jaar acoustische (western) gitaar. En mijn probleem is dat ik af en toe niet meer weet wat ik moet gaan spelen. Help! Wat zijn jullie leukste nummers die jullie spelen, misschien zit er nog wat tussen.

Liam Gallagher
8 juni 2002, 01:01
Veel Oasis, gemakkelijk en leuk om op een acosutische gitaar te spelen en te zingen!

Kjiratsiekoedel
8 juni 2002, 15:06
Op wat voor niveau speel je???

doperwt
8 juni 2002, 20:54
Eh Niveau?
tja wat zal ik zeggen.........ben geen hendrix.
Maar ben al meer dan een jaar bezig, zonder les en zonder talent(denk ik). Maar krijg de meeste nummers wel onder de knie. de meeste nummers van Nirvana unplugged, tja nummers van crowded house, counting crows - mr. jones vind ik leuk om te spelen. Ik wil alleen wat meer, hoe noem je dat?, tokkel nummers leren spelen.

dirkw83
8 juni 2002, 21:49
ik speel nu 13 maanden om precies te zijn, en een tijdje geleden had ik hetzelfde probleem. Op een gegeven moment ben ik echter met het fingerpicken (tokkelen in de meeste gevallen) begonnen en nu hoef ik die gitaar maar te pakken en dan begin ik gewoon wat melodietjes te spelen. Klinkt vaak heel leuk.
Gewoon een standaard Am Asus C G patroon of iets dergelijks en dan een beetje picken, dat kan echt prachtig klinken.
Als je nog niet kán picken, moet je dat eerst eens ff leren.

jaccoos
8 juni 2002, 23:57
ofwel, liedjes van acda en de munnik gaan spelen. ben je een maand zoet.

doperwt
9 juni 2002, 18:50
tokkelen - fingerpicking ? zit daar enig verschil tussen? je raakt toch bij allebei een of twee snaren te gelijk aan.

Acda en de munnik is idd leuk om te spelen voor de nummers van de eerste cd. (A&M) en vooral Amsterdam en Esmee zijn leuk om te spelen maar echte fingerpicking nummers staan er toch niet op?

Crutch
9 juni 2002, 21:08
Ik speel nu al vier jaar en heb geweldige (tokkel)technieken uit het Magazine Total Guitar leren spelen.
Het is een maandblad (engels) met een Cd erbij waarop veel bekende nummers helemaal getabt zijn.
Je kunt de nummers meespelen en direct uit het boek leren.
Gewoon verkrijgbaar bij de bruna ofzo.
Misschien een tip voor jou?

doperwt
10 juni 2002, 22:10
He thanks, ga ff kijken wat die boekjes inhouden. misschien heb ik er inderdaad nog wat aan. gr.

dirkw83
10 juni 2002, 22:30
of er verschil tussen zit? Mmm ja, woord-technisch gezien volgens mij wel. Bij tokkelen speel je noten over het gehele fretboard. Bij fingerpicking pick je de akkoorden in plaats van ze aan te slaan, en soms voeg je dan een pinkje of een duimpje toe om een noot te kunnen picken.
Maw bij fingerpicking word altijd van akkoorden uitgegaan en bij tokkelen niet. Dacht ik. Correct me if I'm wrong.


Op zich weinig verschil. Je kunt trouwens ook 3 snaren tegelijk aan slaan hoor :smile:.


Acda en de Munnik is wel leuk om te spelen idd. soms vrij pittig voor een goede beginner.

Crutch
11 juni 2002, 09:18
In principe is alles wat je aanslaat of pickt een akkoord hahaha, hoe vals het ook klinkt er is vast wel een benaming voor......
Acda en de munnik:
Probeer "Als het vuur gedooft is" eens of "Henk"

dirkw83
11 juni 2002, 21:39
ja, das waar, al snap ik niet wat dat met het voorgaande te maken heeft?.

Mmm, ja, laat me slapen heeft ook al zo'n vals akkoord. Maar vals als in 'vals' is het niet. Het is pas vals als je gitaar er een kwart toon naast zit of zo.

fakruis
27 juni 2002, 13:31
Hier zijn ook mooie songs te vinden, mp3, noten en tab.
http://www.fingerpicker.de/rb.htm
selecteer dan "fingerstyle music"

brookhuis4
16 juli 2002, 19:36
dust in in the wind van Kansas
goed voor je duimpje......