PDA

View Full Version : Weet het af en toe niet meer!!



doperwt
8 juni 2002, 00:03
Oke ik speel nu sinds anderhalf jaar acoustische (western) gitaar. En mijn probleem is dat ik af en toe niet meer weet wat ik moet gaan spelen. Help! Wat zijn jullie leukste nummers die jullie spelen, misschien zit er nog wat tussen.

Liam Gallagher
8 juni 2002, 01:01
Veel Oasis, gemakkelijk en leuk om op een acosutische gitaar te spelen en te zingen!

Kjiratsiekoedel
8 juni 2002, 15:06
Op wat voor niveau speel je???

doperwt
8 juni 2002, 20:54
Eh Niveau?
tja wat zal ik zeggen.........ben geen hendrix.
Maar ben al meer dan een jaar bezig, zonder les en zonder talent(denk ik). Maar krijg de meeste nummers wel onder de knie. de meeste nummers van Nirvana unplugged, tja nummers van crowded house, counting crows - mr. jones vind ik leuk om te spelen. Ik wil alleen wat meer, hoe noem je dat?, tokkel nummers leren spelen.

dirkw83
8 juni 2002, 21:49
ik speel nu 13 maanden om precies te zijn, en een tijdje geleden had ik hetzelfde probleem. Op een gegeven moment ben ik echter met het fingerpicken (tokkelen in de meeste gevallen) begonnen en nu hoef ik die gitaar maar te pakken en dan begin ik gewoon wat melodietjes te spelen. Klinkt vaak heel leuk.
Gewoon een standaard Am Asus C G patroon of iets dergelijks en dan een beetje picken, dat kan echt prachtig klinken.
Als je nog niet kán picken, moet je dat eerst eens ff leren.

jaccoos
8 juni 2002, 23:57
ofwel, liedjes van acda en de munnik gaan spelen. ben je een maand zoet.

doperwt
9 juni 2002, 18:50
tokkelen - fingerpicking ? zit daar enig verschil tussen? je raakt toch bij allebei een of twee snaren te gelijk aan.

Acda en de munnik is idd leuk om te spelen voor de nummers van de eerste cd. (A&M) en vooral Amsterdam en Esmee zijn leuk om te spelen maar echte fingerpicking nummers staan er toch niet op?

Crutch
9 juni 2002, 21:08
Ik speel nu al vier jaar en heb geweldige (tokkel)technieken uit het Magazine Total Guitar leren spelen.