PDA

View Full Version : opknapbeurt



sniekie
7 december 2004, 21:07
al een jaar geleden heb ik een nieuwe bas gekocht, deze is dus ook niet meer zo nieuw..
maar toen vond ik mijn oude squir maar een beejte zielig in een hoekje staan, ik heb toen besloten om deze maar te gaan gebruiken om wat mee te expirimenteren.
op een zekere avond heb ik er met veel geduld de fretten uitgepeuterd. later de naden opgevuld met vloeibaarhout en terug afgeschuurt, dit resulteerde in een mooie ontfrette hals.
later heb ik door de buurman een gat laten frezen om er een jazz elemnt in te plaatsen. ik had nog een of ander goedkoop ruk element en heb deze er toen ingezet. zoals je wel zal raden, het zag er mooi uit maar klonk voor geen meter.

toen ik een paar maanden geleden opeens de ingeving kreeg om er echt iets van te maken ben ik op zoek gegaan naar een paar goede elementen. uiteindelijk heb ik deze dan ook gekregen voor sinterklaas (duur grapje maar mij hoor je niet klagen :lol: ). ik heb nu een jazz brug element en een p-bass element. aangestuurd door een actief systeempje van het merk MEC (geen idee of dit iets is maar het klinkt zeker niet verkeerd, vernam laatst dat dit soort dingen ook wel eens in een warwick zitten, maar dat kan ik ook verkeerd hebben).

omdat na veel gooi en smijt werk de lak van het basje behoorlijk naar de klote was heb ik besloten deze maar te vervngen. ik ben begonnen door de bas helemala kaal te sturen omdat ik tegen beter weten in had gehoopt dat het hout van de squir body wel mooi zou zijn. nou nee dus, brandhout dat was mijn conclusie. maargoed nu we tocvh bezig waren dacht ik laten we deze dan maa ropnieuw gaan spuiten.
ik op mijn fietsje naar een of ander gaar auto tune winkeltje op het plein in de buurt en daar wat autolak gekocht, ik vond echte lak die bdoeld is voor gitaren enzo een beejte duur, en dacht auto lak moet stevig zijn dus warom niet.
lekker vies kleurtje uitgekozen, metalic rood :lol:,
ook meteen naar de muziekwinkel gereden om daar een nieuwe slagplaat(zon hele vieze parelmoere), topkam, staplocks, nieuwe knoppen voor op de potmeters(kwam er 2 te kort dus ze uiteindelijk allemaal maar vervangen) een nieuwe brug(die squier bruggen zijn me toch echt iets te schriel) en een hoop schroeven gehaald.

toen ik thuis alles weer in elkaar wilde zetten kwam ik tot de conclusie dat dit allemaal niet in het basje baste, de gleuf voor de potmeters as toch wel aan de kleine kant, en aangezien er 2 batterijen in de bas moeten plus 4 potmeters waarvan 2 niet bepald klein zijn, was dit toch wel een probleem.
uiteindelijk heb ik met vele overleg met mijn oom besloten dat hij meer ruimte gaat frezen. het enige lelijke nu is dus dat er een knopje van vollume behoorlijk middne op mijn bas komt te zitten maar dat mag de pret niet drukken.

ik ben nu dus in volle afwachting op het freezwerk van mijn oom, zodat ik kan gana spuiten, vandaag nog polijst spul gehaald en de metalic afwerking doorzichtige lak gehaald zodat het uiteindelijk toch best een leuk basje moet gaan worden.

omdat ik nu mezlef aan het opvreten ben omdat ik niks meer kan doen dacht ik weet je wat laat heel het forum mee genieten. iemand van jullie wel eens iets dergeljiks gedaan? hoe is dit uitgepakt? ik ben benieuwd! groetjes niek