PDA

View Full Version : Triaxis - Rectifier recording Pre-amp - Dual rectifier rack



punetaro
7 december 2004, 19:40
Hallo People,

Ik ben op zoek naar een vette metal(core) sound. Stevig en rammende beton klank maar tegelijk ook warm en vol klinkend.

Momenteel speel ik over een Triaxis - 2:90 combinatie met daartussen de G-major en een alesis DEQ 230D equalizer. Nu ben ik wel tevreden over m'n Triaxis maar ik mis wat agressie ( attack ) in m'n sound en het klinkt met z'n momenten ook wat bassig. Nu was ik aan het denken om eventueel van m'n Triaxis over te stappen naar de Rectifier recording Pre-amp of de Dual rectifier rackmount ( daar de rectifier sound in mijn ogen/oren wel potentieel heeft voor een goede basis sound ).

Heeft iemand ervaring met de rectifier recording pre-amp / Dual rectifier

- Hoe verhouden deze pre-amp en amp tegenover elkaar ?
- Wat zijn de sterke en de zwakke kanten ?
- Zijn deze een verbetering t.o.v. de Triaxis ?

met vriendelijke groet,
Bino

headbang
7 december 2004, 21:16
ben jij bino van hcm? ik ben felix...
zo jij speelt dus ook gitaar?
niet tevreden over een tria?
over welke poweramp speel je?
groeten felix

punetaro
12 december 2004, 12:12
ben jij bino van hcm? ik ben felix...
zo jij speelt dus ook gitaar?
niet tevreden over een tria?
over welke poweramp speel je?
groeten felix


Idd, ik ben ook actief op het hcm-forum. Zoals je al vermoede speel ik idd gitaar en ben ook actief in een metalcore band, Oorspronkelijk noemde de groep Puñetaro en bestond oorspronkelijk uit gasten van de B-Hood die altijd meegingen met Rapture maar door de jaren heen is de bezetting flink doorééngeschud en bestaat de groep nu uit mensen van het waasland/antwerpen die vroeger in bands als Bulls eye, Unleash the fury, Hard Resistance, Fubãr, Strikeback & Eightball speelden.


Als power-amp gebruik de Mesa Boogie 2:90 simul class.
En ik ben best wel tevreden over de Triaxis, vooral de veelzijdigheid, de verschillende modes en de midi aanstuurbaarheid stel ik zeer opprijs in de Triaxis maar zoals ik al eerder zij is het geluid nog niet volledig m'n smaak, misschien is het een kwestie van nog meer te tweaken ( als je hoort wat voor sound Born From Pain uit hun triaxissen krijgt ) of het kan ook zijn dat het geluid wat ik zoek niet uit de triaxis is te krijgen. De toekomst zal dit moeten uitwijzen.

ciao

headbang
12 december 2004, 13:37
rapture :(
mja da dacht ik toch ook als je bfp hoort dan haalt hij zeker een mooi geluid uit zen tria heb er onlangs nog eens goed op gelet live en dat klinkt zeker niet slecht...
het is ook te zien welk soort geluid dat je juist zoekt want je hebt metalcore en metalcore hé...

Nocki
12 december 2004, 16:02
Probeer je set eens zonder G-major. dan heb je waarschijnlijk geijkhet geluid wat je zoekt.

NOcki

doncker
13 december 2004, 02:28
En probeer het is zonder equalizer. Kan ook al veel schillen (bij mij toch).