PDA

View Full Version : Cort gitaar semi-akkoestisch maken



Matthijs Hajonides
7 december 2004, 19:21
Ik speel in een band en enkele nummers zijn toch mooier als ze niet met mijn les paul of fender strat gespeeld worden. (ze zijn ook oorspronkelijk op mijn cort gitaar gemaakt) Dus daarom wilde ik mijn akkoestische Cort gitaar semi-akkoestisch maken.
Ik heb een Cort Jumbo gitaar (NTL serie denk ik)
Mijn vraag is dus.

Heeft iemand tips over welke elementen het beste zijn?

En het lijkt me niet verstandig als ik zelf de boor in mijn gitaar zet dus weet iemand waar je het element inbouwen het beste kunt laten doen?

Ik weet dat je onder de snaren tussen je klankgat een element kunt klemmen maar eerlijk gezegd vind ik dat niet zo mooi zijn er ook nog andere oplossingen?

Qua geluid wil ik gewoon het geluid van de gitaar in zijn pure vorm omzetten via een versterker.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kom er toch nog niet helemaal uit.

ReinoutV
7 december 2004, 19:24
Meestal wordt er gebruik gemaakt van een piëzo onder je brug. Veel mooier is het, om ook een microfoontje in je gitaar te hebben. Dit is wel wat duurder. Fishman, B Band, er is genoeg. Kijk eens rond op de verschillende sites van verschillende gitaarbouwers om wat systemen te leren kennen.

Matthijs Hajonides
7 december 2004, 19:26
Heb je ook enig idee wat het met ongeveer zou gaan kosten?

bert k
7 december 2004, 20:44
Vanaf zo'n 100-150 euro (ex inbouwen) Kijk eens op de site van Shoreline, www.samusic.com daar staat veel info en soundclips. Tis wel Amerikaans, dus de prijzen zijn niet altijd zoals hier, maar er staat wel veel over pickups.

roppie
7 december 2004, 22:56
inderdaad, ik heb inmiddels ook de kksound pure western geinstalleerd in m'n gitaar en ben er tot nu toe erg tevreden over, maar straks bij een optreden mag ie bewijzen hoe goed ie nu werkelijk is :)
in ieder geval bedankt voor de tip bert :)

bert k
7 december 2004, 23:03
Hihi, ik wist het... :-D

roppie
19 december 2004, 21:44
inderdaad, ik heb inmiddels ook de kksound pure western geinstalleerd in m'n gitaar en ben er tot nu toe erg tevreden over, maar straks bij een optreden mag ie bewijzen hoe goed ie nu werkelijk is :)
in ieder geval bedankt voor de tip bert :)

om er nog even op terug te komen, ik heb inmiddels het eerste optreden gehad met het elementje en het maakt alle verwachtingen waar. Compleet geen feecback whatsoever en verreweg het beste geluid van alle andere aanwezige gitaren:) gewoon recht in de PA gestoken geeft ie een prachtig geluid :D

goed dat moest ik even kwijt:)

Luca P
20 december 2004, 21:12
Succes met het project!

Maar even dit:

Dit is een semi acoustische gitaar:

http://www.zzounds.com/media/feed/large/GIBES335.jpg

En dit een elektrisch/acoustische:

http://www.music-tenon.com/GUITAR%20(BASS.CLASSIC/THG-73.jpg

8-)