PDA

View Full Version : nieuwe elementen voor epi les paul



Orpheo
7 december 2004, 17:14
he luitjes,

van een maatje van me heb ik voor het absurde bedrag van 150 euro een epi les paul gekocht....:D:D:D

speelt goed, heeft een ECHTE maple top, geen fotoflame oid...

maar: die elementen....die zijn dus echt brak!!

veeeel te modderig, te donker, te ondoorzichtig.

ik wil graag elementen die warm klinken, maar wel transparant.

ik zat zelf te denken, als combi, Jeff beck-brug en '59-hals van Duncan. maar voor ik een kleine 300 euro door de plee spoel, wil ik heeeel graag weten of die dingen okay zijn....en JA, de gitaar is t wel waard, hij is in mintstate, en t hout is supermooi (hals is nl kaalgeschuurd, vonden mn maat en ik chiller spelen)...

TMKXL
7 december 2004, 17:44
Als jouw Les Paul van mahonie is, zou een Duncan JB wel lekker klinken. Ik zou een Duncan Jazz bij de neck doen.

andoni
7 december 2004, 17:46
Die combinatie van elementen wordt veel gebruikt en is zeker oké. Ik denk dat je met een SD JB zeker dat warme, transparante geluid krijgt.

Maar als de hals kaalgeschuurd is, is 150 € helemaal geen gek bedrag hoor (wel een goeie prijs). Het op die manier 'customizen' van een gitaar is nefast voor de 2e-handsprijs, aangezien je het moeilijk een upgrade kan noemen (niet zoals nieuwe elementen erin, betere tuner, etc..)

Azrael
7 december 2004, 18:04
Die combinatie van elementen wordt veel gebruikt en is zeker oké. Ik denk dat je met een SD JB zeker dat warme, transparante geluid krijgt.

Maar als de hals kaalgeschuurd is, is 150 € helemaal geen gek bedrag hoor (wel een goeie prijs). Het op die manier 'customizen' van een gitaar is nefast voor de 2e-handsprijs, aangezien je het moeilijk een upgrade kan noemen (niet zoals nieuwe elementen erin, betere tuner, etc..)

Toch een vraag......wat is er mis met het kaalschuren van een hals? Lijkt me stug dat de prijs daar zo van omlaag gaat.

Orpheo
7 december 2004, 18:11
Die combinatie van elementen wordt veel gebruikt en is zeker oké. Ik denk dat je met een SD JB zeker dat warme, transparante geluid krijgt.

Maar als de hals kaalgeschuurd is, is 150 € helemaal geen gek bedrag hoor (wel een goeie prijs). Het op die manier 'customizen' van een gitaar is nefast voor de 2e-handsprijs, aangezien je het moeilijk een upgrade kan noemen (niet zoals nieuwe elementen erin, betere tuner, etc..)

Toch een vraag......wat is er mis met het kaalschuren van een hals? Lijkt me stug dat de prijs daar zo van omlaag gaat.

juist, precies....

ik vind, en die maat van mij dus ook, een kale hals veel relaxter spelen..dus al onze halsen zijn kaal (behalve van onze acoustische gitaren)

dus voor ons was het juist een echte upgrade, dat schuren...

en als ik t goed begrijP een JB en een jazz element zijn goed voor t warme en tranparante geluid...
:D

Azrael
7 december 2004, 18:16
Die combinatie van elementen wordt veel gebruikt en is zeker oké. Ik denk dat je met een SD JB zeker dat warme, transparante geluid krijgt.

Maar als de hals kaalgeschuurd is, is 150 € helemaal geen gek bedrag hoor (wel een goeie prijs). Het op die manier 'customizen' van een gitaar is nefast voor de 2e-handsprijs, aangezien je het moeilijk een upgrade kan noemen (niet zoals nieuwe elementen erin, betere tuner, etc..)

Toch een vraag......wat is er mis met het kaalschuren van een hals? Lijkt me stug dat de prijs daar zo van omlaag gaat.

juist, precies....

ik vind, en die maat van mij dus ook, een kale hals veel relaxter spelen..dus al onze halsen zijn kaal (behalve van onze acoustische gitaren)

dus voor ons was het juist een echte upgrade, dat schuren...

en als ik t goed begrijP een JB en een jazz element zijn goed voor t warme en tranparante geluid...
:D

Hoop mensen met Ibanez gitaren (veel op het jemsite forum) schuren hun hals standaard als deze uit de fabriek komt. Allemaal zijn ze erg tevreden over hun hals na de behandeling. Standaard blijft je vinger nogal "plakken" aan de hals.

Mark S
7 december 2004, 19:16
kleine 300 euro door de plee spoel

bestel die pups in de VS , scheelt echt enorm met de huidige koersen!

Ik heb een maandje geleden een setje Duncan JB/Jazz over laten komen (de 'classics' dus dure uitvoering: nickelcovers en wax potted) voor nog geen €200,- inclusief shipping + alle taxes. Aangezien de huidige dollarkoers nog een stuk gunstiger is zou je wel gek zijn het niet te doen.

Ik heb ze bij www.music123.com aangeschaft: een zeer ruime keuze en maandag besteld is vrijdag in huis.

suc6!

Orpheo
7 december 2004, 20:06
kleine 300 euro door de plee spoel

bestel die pups in de VS , scheelt echt enorm met de huidige koersen!

Ik heb een maandje geleden een setje Duncan JB/Jazz over laten komen (de 'classics' dus dure uitvoering: nickelcovers en wax potted) voor nog geen €200,- inclusief shipping + alle taxes. Aangezien de huidige dollarkoers nog een stuk gunstiger is zou je wel gek zijn het niet te doen.

Ik heb ze bij www.music123.com aangeschaft: een zeer ruime keuze en maandag besteld is vrijdag in huis.

suc6!

Thnx voor die tip!

ik zal ze binnenkort denk ik bestellen...

NeeraDJ
7 december 2004, 21:30
Ik heb de JB in twee gitaren gehad eentje met een flame maple top, mahonie body en maple hals en nu één in mijn KE2 doorlopende maple hals en poplar wings. De JB is weliswaar smooth en zingend, maar in een Les Paul met solid maple cap (en wss ook gedeeltelijk Alder) lijkt het me geen goede optie. De JB is van oorsprong geen warm element, maar leunt sterk naar de mid-hoge kant. Hij klinkt heel erg goed in een LP, maar niet wat je zegt heel warm.

Ik raad je aan eens naar de Custom Custom te kijken voor een wat warmer en vintage voiced geluid, een soort van hot rodded '59 zou ik het noemen, lekker veel romige mids. De Custom is ook heel erg goed, maar is een flink stuk moderner, agressiever (maar wel gearticuleerd) en gebalanceerd, ook heeft ie wat meer output. De Jazz hals vind ik persoonlijk een veel betere optie dan de '59 hals. Ik heb de '59n vaker getest en vond het toch wat modderig en ongedefineerd. Clean vond ik dat element echter echt prachtig, echt bell-like. Maar de Jazz vind ik minstens even goed clean, en is in tegenstelling tot de '59 zeer bruikbaar onder (high) gain, alle noten komen door, je krijgt een rommige vettige lead sound en het element weergeeft je speelwijze. Het is wel wat moderner, maar ik weet niet of je dat een groot probleem vindt.

Ik heb overigens wat sweep picking opgenomen met de Jazz neck, is een beetje sloppy maar ik wil het best posten als je dat graag wilt horen

Orpheo
7 december 2004, 23:51
@NeeraDJ

dank je wel! ik weet nu echt meer!

Ik zal het "zoek" gebied vernauwen: de 490 en 498 van Gibson..die zoek ik,maar dan van SD. Ik heb het sterke vermoeden namelijk dat die van SD een stuk goedkoper zijn.

Verder, binnenkort is het de bedoeling dat naast mn epi er ook nog een Jackson SL2H-MAH komt, maar die moet nog komen uit de USA...duurt weer een paar maanden.

Das eigenlijk een les paul in strat-vorm, maar met ebben toets, en in de hals een '59 en in de brug een JB.

Maar ik heb geen zin om dat ding definitief over te laten komen, als blijkt, dat die elementen niet dat heldere, maar toch warme geluid hebben, en voor een slordige 250 euro aan NIEUWE elementen erin gooien....heel duur grapje..


http://www.jacksonguitars.com/gear/gear.php?op=3&partno=SL2H-MAH_Soloist

http://www.jacksonguitars.com/gear/gear.php?partno=SL2H_Soloist

hier zie je de specs en t plaatje.

(dont get me wrong: hoewel ik verslaafd ben aan Les Pauls, neem ik deze er ook bij, omdat ie toch behoorlijk veelzijdig is, vanwege die floyd en de ebben toets)


Dus...welke elementen raden jullie aan? die custom custom en een jazz in de hals?

Orpheo
7 december 2004, 23:52
@NeeraDJ

dank je wel! ik weet nu echt meer!

Ik zal het "zoek" gebied vernauwen: de 490 en 498 van Gibson..die zoek ik,maar dan van SD. Ik heb het sterke vermoeden namelijk dat die van SD een stuk goedkoper zijn.

Verder, binnenkort is het de bedoeling dat naast mn epi er ook nog een Jackson SL2H-MAH komt, maar die moet nog komen uit de USA...duurt weer een paar maanden.

Das eigenlijk een les paul in strat-vorm, maar met ebben toets, en in de hals een '59 en in de brug een JB.

Maar ik heb geen zin om dat ding definitief over te laten komen, als blijkt, dat die elementen niet dat heldere, maar toch warme geluid hebben, en voor een slordige 250 euro aan NIEUWE elementen erin gooien....heel duur grapje..


http://www.jacksonguitars.com/gear/gear.php?op=3&partno=SL2H-MAH_Soloist

http://www.jacksonguitars.com/gear/gear.php?partno=SL2H_Soloist

hier zie je de specs en t plaatje.

(dont get me wrong: hoewel ik verslaafd ben aan Les Pauls, neem ik deze er ook bij, omdat ie toch behoorlijk veelzijdig is, vanwege die floyd en de ebben toets)


Dus...welke elementen raden jullie aan? die custom custom en een jazz in de hals?

maylingjv
9 december 2004, 08:20
mischien suhr elementen,ze zijn goedkoper als die gibson en seymour elementen en stukken beter,kost een 195 voor een setje bij haarguitars,heb ze ook besteld voor op mijn gitaar,

jorrit
9 december 2004, 09:11
misschien zou je gewoon voor 60 euro per stuk 2 tweede hands elementjes moeten kopen, ben je niet tevreden verkoop je het element weer voor 60 euro.....

guvnor
9 december 2004, 11:27
Ik raad je aan eens naar de Custom Custom te kijken voor een wat warmer en vintage voiced geluid, een soort van hot rodded '59 zou ik het noemen, lekker veel romige mids.

+1 !!

Heb ikzelf ook in m'n Epi gehad en klinkt errug goed. Spijt da'k die er niet uit heb geript vóórdat ik die gitaar wegdeed...