PDA

View Full Version : Vintage of niet? -> Kitty Hawk buizenversterker



jethro
7 december 2004, 17:14
Hallo allemaal,

Een tijdje terug heb ik de Kitty Hawk Junior Pro voor 160 euro op de kop kunnen tikken. Nou weet ik alleen niet uit welk jaar hij was of niet. Weet iemand hoe dat te achterhalen is?

Ik heb op het board "Moderne Versterkers (vanaf 1983)" een thread over deze versterker gestart, omdat ik niet zeker weet onder welke board deze versterker nou eigenlijk thuis hoort. Het gaat er nu over of de buizen verwisseld moeten worden, en zo ja, welke. Wellicht dat het voor de lezers van dit board ook interessant is, hier kunnen jullie de thread vinden: http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=42127.

Groetjes,
Jethro

nicoverduin
7 december 2004, 17:43
Ik zou hem al eerst moeten zien. Kan nergens een schema vinden. Dus dan moet het van dichtbij.
NIco

matto
7 december 2004, 20:55
Volgens mij staat het bouwjaar op de print (roy 19......)

jethro
7 december 2004, 21:49
Volgens mij staat het bouwjaar op de print (roy 19......)Bedankt! Ik had helemaal niet door dat dat op het bouwjaar sloeg :) Er staat: Roy MCMLXXXIV, 1984 dus. Mooi jaar (m'n geboortejaar :lol: ), maarre, eigenlijk hoort deze versterker dus niet in dit board thuis. Waarom ligt de grens precies op 1983? Is dat ergens op gebasseerd?

bert k
7 december 2004, 22:02
Welnee, nattevingerwerk, zoiets van twintig jaar en ouder. Dont worry...

jethro
7 december 2004, 22:22
Welnee, nattevingerwerk, zoiets van twintig jaar en ouder. Dont worry...Haha ok, dus die van mij valt eigenlijk nog ander de vintage?? :lol: :cool:

nicoverduin
7 december 2004, 23:36
wat je wil.

Nico :-D :-D

PeeVee
9 december 2004, 18:13
Niet met natte vingers in je vintage amp hoor!! :-D

nicoverduin
9 december 2004, 21:45
doen :-D doen :-D krijg je echte "vintage "schokken

Bluesbreaker
9 december 2004, 22:54
waardoor je er zelf in een klap ook nog 20 jaar ouder uit gaat zien

nicoverduin
9 december 2004, 22:56
minstens :-D

jethro
10 december 2004, 09:57
Haha, dat lijkt me geen goed idee!

matto
11 december 2004, 09:33
betekent "Vintage"alleen maar oud? of is ook de uitstraling van Fender, Marshall, enz. van belang? :roll:
Over het geluid hoeven we het niet te hebben dat moet gewoon "goed "zijn :P

zjanke
11 december 2004, 10:25
Vintage betekend oorspronkelijk dat het een oude uitvoering is die door aparte (uitstekende) eigenschappen en een bepaalde mate van zeldzaamheid bijzonder is geworden.

Tegenwoordig wordt het vaak gebruikt om iets duur te le laten klinken. Zo worden er bijvoorbeeld "vintage white" gitaren verkocht, wat niets anders is dan een beetje een vergeeld kleurtje. Heb je nog een ouwe versterker of gitaar staan? zet hem op e-bay, noem hem vooral "vintage" en je kunt zeker 250 EUR meer vragen. :wink:

Al
12 december 2004, 15:34
betekent "Vintage"alleen maar oud? of is ook de uitstraling van Fender, Marshall, enz. van belang?

In principe betekent het oud. Kan dus ook een oud type circuit zijn, ook als dat tegenwoordig weer gebouwd zou worden in een RI-amp o.i.d.

Al