PDA

View Full Version : opnamekwaliteit MP3-recorder



CGCGCE
7 december 2004, 16:25
Ik wil solo acoustische gitaarstukjes digitaal opnemen, o.a. om in MP3-formaat per e-mail te versturen. Een mixer heb ik niet nodig, effecten ook niet en de opname moet degelijk maar niet van CD-kwaliteit zijn. Vandaar mijn vraag : geeft een MP3-speler/recorder een degelijke kwaliteit ? Is die kwaliteit vergelijkbaar met die van een PC-opname die in MP3 formaat is omgezet ?

bert k
7 december 2004, 20:55
Ja, MP3 is gecomprimeerd, dus iets minder van kwaliteit dan ongecomprimeerd. Het kan echter heel netjes klinken.
Waar ik me meer zorgen om zou maken is de kwaliteit van de AD conversie, als het geluid gedigitaliseerd wordt. (Ik neem aan dat je met een microfoon werkt, od een element.) Als die omzetter niet goed is klinkt het kut! En ik weet echt niet hoe goed die MP3 recordertjes zijn.

harrie-beton
8 december 2004, 01:19
heeft iemand op het forum zo'n mp3 recordertje?

Dan kunnen we een sampeltje horen misschien.

Trouwens, een mp3 versturen via e-mail is niet makkelijk. Stereo in een redelijke kwaliteit is een nummer van 3 minuten 4 mega byte. De meeste e-mail programma's zijn daar niet zo dol op..

Een mp3 is 11 keer zo klein als een WAV.

x.studio
8 december 2004, 02:53
via een site als yousendit.com kun je zonder problemen tot 1 gieg versturen, goede ervaringen mee.

harrie-beton
9 december 2004, 00:33
ik weet dat je veel kunt versturen maar ik zou sterk aanraden om er mini-websites van te bouwen.
Dan kan de gebruiker zelf kiezen wanneer hij 4 of 5 mb gaat binnenhalen.

Ik heb mijn "vrienden" ook afgeleerd om grote bijlages te sturen. Veel (betaalde) e-mail boxen hebben maar een capaciteit van 5 mb en die van mij ook...