PDA

View Full Version : Ibanez PUE5 Tube



Lucluc
7 december 2004, 16:13
Ik weet dat ze niet in grote getale over deze aardbodem zwefven, maar ik vraag me een aantal dingen af over dat apparaat, zoals:

- hoe werkt de bypass functie? Ik bedoel dan niet heel technisch, want daar snap ik toch weinig van. Blijft je geluid mooi intact? True bypass is vast niet mogelijk, toch?

- weet iemand of de buizenoverdrive op een hoog voltage draait? Zou ik bijvoorbeeld eens in de twee jaar het buisje moeten vervangen? Gelukkig heb ik nog wat NOS buisjes rondslingeren.

- gewoon algemene ervaringen? Zoals ruis of brom van de interne voeding, kwaliteit van de voetschakelaars?

- kwaliteit van de delay?

Ik denk dat ik de chorus niet veel zal gebruiken. Misschien op een soort vibrato stand. De setup van het apparaat, tube screamer, buizenoverdrive en delay, spreekt mij erg aan. Ik kan er een kopen, wel voor veel, maar dat kan ook niet anders als ze zo zeldzaam zijn.

Mijn huidige setup is:

Fender Jazzmaster / Stratocaster

- Peterson Strobostomp
- Zvex Seek Wah
- Zvex Fuzz Factory
- Zvex Super Duper
- Exotic RC Booster
- Fulltone Supatrem
- Trex Replica
- Fender 6G15 tube reverb

Fender Bandmaster / Tremolux

Op dit moment is dus alles true bypass, behalve de tube reverb. Die werkt, denk ik, als een soort buffer. Ik heb weinig last van ruis of brom. Mijn angst is een beetje dat vooral de Zvex Fuzz Factory erg dof gaat klinken als ik die of in de loop van de PUE5 Tube plaats, of er voor, of erachter (Zie topic over fuzzen en buffers). Maar aan de andere kant, als dat het enige is...... Er voor in de plaats komt er wel een stevige metalen unit met twee overdrives en een chorus en een delay.

Ben benieuwd naar reacties!

JL