PDA

View Full Version : moeilijke keuze



nickbongers
7 december 2004, 15:51
ik ben nu bezig met een jaguar body, en zit met een keuze. ik heb de onderdelen voor een strat al liggen (had ik al) en nu moet ik kiezen tussen het volgende:

een jag body met strat neck (scale 25,5 22 frets)

of

een jag body met jag neck (scale 24 22 frets)

allebij komen de strat trem/brug ding op.
de enige verschillen worden dus de lengte van de neck en de plaats van de brug op het body. dit zou zon 1,9 centimeter. dan zou de strat brug over de pickguard van de jaguar (ja er komt een jag pickguard op) vallen, en mss is dit mooier.

michielv
7 december 2004, 17:23
Volgens mij redeneer je nu de verkeerde kant op (of ik begrijp je verkeerd :D) : bij een langere schaal (strat neck) komt je brug juist verder van de nut te staan waardoor er dus meer ruimte tussen je slagplaat en je brug overblijft.

Gezien de plaats van de brug van een Jaguar zou je dus bij een stratneck dus je brug misschien net buiten de slagplaat kunnen monteren?

Krijg je ongeveer zoiets als Javaca's Hohner "Jaguar" :D

nickbongers
8 december 2004, 00:13
Gezien de plaats van de brug van een Jaguar zou je dus bij een stratneck dus je brug misschien net buiten de slagplaat kunnen monteren?


dan zou de strat brug over de pickguard van de jaguar (ja er komt een jag pickguard op) vallen

is dat niet t zelfde :P?

nja denk idd ook maar dat ik voor de strat neck ga.. anders hou ik ook zoveel ruimte onder de brug over, is mss niet mooi. en zo passen er beter een eventueel aantal humbuckers tussen