PDA

View Full Version : DiMarzio SuperDistortion



oktober
7 december 2004, 12:27
Goedendag, ik had een vraagje over elementen, waar ik zelf niet zo veel verstand van heb, waar jullie het antwoord misschien wel op weten.
Ik heb nu in mn epiphone(...) lp in de brug een DiMarzio SuperDistortion zitten. Die zit er nu toch wel dik een jaar in maar het is toch niet helemaal mijn ding. Hij gaat door een Marshall buizen, en het klinkt allemaal erg ruig. Ietsje te ruig voor mijn doen dus. Ik hou wel van de felheid van het element, maar het klinkt te modderig voor mij en ik zoek een element dat iets smoother is zegmaar, maar tegelijkertijd wel lekker fel is. Niet zo metal als de Super Distortion.
Iemand suggesties of advies?

michielv
7 december 2004, 12:32
Klinkt als:
* Seymour Duncan Jeff Beck (iets fellere versie van de '59)
* Seymour Duncan '59
* Schaller Golden Fifty (vergelijkbaar met de '59)

Mooi warm geluid maar niet super overstuurd. Overigens speelde EVH jarenlang op een SD '59 neck element (bij de brugpositie, dat wel).

Lacrymosa
7 december 2004, 13:57
of een Duncan Custom

NeeraDJ
7 december 2004, 14:34
Duncan JB (niet Jeff Beck! :-D ) en die raad ik je ook meteen aan. Ik heb 'm zelf ook en het element is te beschrijven als smooth, zingend, heel erg transparant voor harmonics, geschikt voor stevige Rock en zeker ook Metal maar ook zoveel meer. De Custom is ook heel erg goed, maar is niet bepaald een smooth element, eerder agressief en expressief. Wel heel erg cool element, onwijs gedefineerd en chunky in het laag zonder als een aangeslagen elastiekje te klinken.

De JB is overigens geen fellere versie van de '59, ik snap echt niet hoe mensen hier op komen. De JB is zelfs een heel ander element totaal niet vergelijkbaar met de '59.

wiltin
7 december 2004, 15:04
Ik heb zelf ook een Epiphone LP std. met de meegeleverde Gibson elementen...ben er heel tevreden mee...maar ben toch ook wel op zoek naar elementen die iets feller zijn en niet zo donker kleuren..Ik speel hoofdzakelijk slaggitaar Metal..... Dus ben ook heel benieuwd naar de reacties in dit topic

NeeraDJ
7 december 2004, 15:15
wiltin, probeer de Duncan Distortions (SH-6). Agressieve elementen, voornamelijk geschikt voor Trash Metal, met bijtende harmonics, attack, en hoge output. Die elementen leunen ook meer naar het mid-hoog

Succes!

Braindead
7 december 2004, 21:59
Dubbelpost

Braindead
7 december 2004, 22:00
Is die van jou een f-spaced?
Dan heb ik misschien wel interesse hem van je over te nemen :-?
Wat wil je er voor hebben?

Je zou ook eens de Paf pro kunnen proberen. Dimarzio