PDA

View Full Version : Versterkertest vervolg: open brief aan Tjako Fennema



Lacrymosa
7 december 2004, 12:01
test

Lacrymosa
7 december 2004, 12:01
Na aanleiding van het topic heb ik een open brief (email) geschreven aan tjako fennema, dat ik mij er toch wel aan stoorde dat Gitarist een forum als dit niet serieus neemt, dit was mijn brief

[quote]Beste Gitarist,

Ik wil u er even op attenderen dat er, naar aanleiding van de inleiding van de gitarist van deze maand, een discussie gaande is op www.gitaarnet.nl/forum

er werd in de inleiding nogal uitgehaald naar dit forum, ikzelf ben een trouwe bezoeker van het forum en ook een trouwe lezer van de gitarist. Ik krijg de laatste tijd de indruk dat de meningen op het gitaarforum niet tot nauwelijks serieus worden genomen door de Gitarist. Dit is jammer, op het gitaarforum zwerft een hele grote diversiteit aan gitaristen rond, die allemaal een visie hebben op het fenomeen dat gitaar heet. Dit zou ook voor een blad als gitarist, waar neem ik aan, veel ervarisngsdeskundige werken, een grote inspiratie bron moeten zijn.

Ik zou u ook willen vragen om meer betrokkenheid te tonen met betrekking op het GItaarforum

nog even voor de duidelijkheid, dit is geen kritiek op de desbetreffende versterker test (deze vond ik goed, maar dat daargelaten). Ik probeer u met dit mailtje er op te attenderen dat er bij een grote groep gitaristen (namelijk die van het forum) een nogal negatieve houding is ten op zichte van het blad, De Gitarist.

Deze houding is in mijn ogen makkelijk om te keren, door het gesprek/discussie (jeukwoord) aan te gaan en ook door goed te luisteren wat er bij deze, extreem diverse, groep gitaristen leeft

met vriendelijke groet

Peter P. Kettenis
Claude Debussystraat 179
2551 ZW Den Haag
06-41862701

Quink
7 december 2004, 12:12
een groep die vaak tot 4 - 5 x per dag reageert (en zich bovendien regelmatig achter bedenkelijke schuilnamen verstopt). Ik heb de stellige indruk dat die keiharde kernen bij chatboxes deels uit zielepoten bestaat.

Nou, iedereen met een gemiddelde aantal posts van 4 of hoger weet bij deze wat men bij de Gitarist van hem/haar vindt.... :-? :-?

LordRiffenstein
7 december 2004, 12:25
Gitarist=Authoriteit?

Uiteraard, de heren van de boekjes weten het allemaal veel beter *proest* en de 'zielepoten' op die fora hebben echt geen kennis van zaken. En wie voelt zich hier een meeloper en wie een leegloper? Komaan, netjes opdelen in groepjes.

Volgende maand in je favo autoblad: Test van Ferrari Testarossa, Porsche 911 en een Smart in de Amsterdamse binnenstad. :razz:

PS: Wat is RIAGG?

PeteRS
7 december 2004, 12:32
Die man begrijpt het niet helemaal, in een tijd dat de oplages van gedrukte media teruglopen je achterban op internet de grond in stampen... commerciele zelfmoord dacht ik zo.

Josdevos
7 december 2004, 12:38
Hmmmz dit was reaktie die ze nét niet moesten geven.
Denkt die vent nu niet verder na? Hij kon toch raden dat zijn reaktie hier gepost ging worden... uiteindelijk zijn wij/de lezers potentiele klanten van Gitarist... commerciele zelfmoord, inderdaad...

Heel dwaze reaktie op een heel beleefde en zinvolle mail van Peter...

Die van Gitarist=Authoriteit is wel een goeie... :roll:

Josdevos
7 december 2004, 12:39
Lacrymosa? Kan je die mail niet forwarden naar de uitgever van Gitarist? :cool:

pimmetje
7 december 2004, 12:47
RIAGG = Regionaal Instituut voor Ambulante Geestelijke Gezondheidszorg

Maar die Tjako is nu meteen mijn held. Prima voorbeeld als je mensen wilt leren hoe je niet professioneel moet overkomen in een brief :D.
Het is allemaal toch op vrij gemakkelijke wijze veel minder minachtend te formuleren.

Het grappige is dat hij prima valide redenen heeft om fora niet al te serieus te nemen en hij draagt die ook wel aan. Alleen komen ze (althans op mij) totaal niet over door de air die die brief uitstraalt...
Als je dit soort brieven beroepshalve de deur uit doet, mag je eigenlijk niet op forum-reacties afgeven.

Maar gelukkig eindigde het allemaal met een vriendelijke groet :D.

Jim Marshall
7 december 2004, 12:48
Shit, ik maar denken dat dit een serieus gitaristenforum is...

:D


O ja, als de wc papier op is pak ik de 'gitarist'. Gaat net zo goed.

dejohan
7 december 2004, 12:51
Gitarist=Authoriteit?

BWAHAHAHAHAHAHAHA, the fuckup just made my day!

Uiteraard, de heren van de boekjes weten het allemaal veel beter *proest* en de 'zielepoten' op die fora hebben echt geen kennis van zaken. En wie voelt zich hier een meeloper en wie een leegloper? Komaan, netjes opdelen in groepjes.

Volgende maand in je favo autoblad: Test van Ferrari Testarossa, Porsche 911 en een Smart in de Amsterdamse binnenstad. :razz:

PS: Wat is RIAGG?

Rijksinstituut voor Ambulante Geestelijke gezondheidszorg ofzo. Das toch mijn gok van hoe dat daat in Nederland heet.

Die Sjako is wel blij dat hij een heleboel dure woorden kan gebruiken (Lacrimosa, RIAGG). Maar ramp oohw ramp hij weet het latijnse woord voor afzeiken niet! Erg! Erg! Iedere burger met een beetje standing weet toch dat je zo'n woorden in het latijn moet schrijven wil je toch respect kunnen bewaren. Gelukkig zet hij het er nog bij, zodat we ons niet zouden vergissen en denken dat hij een ordinaire ziel is die afzeiken in het Nederlands neerschrijft, zoals gewone mensen doen.

Wat een arrogante zak zeg.

Thijssie
7 december 2004, 13:01
Ik snap die vent niet, waar haalt ie de godsgruwelijke arrogantie vandaan, wat een t*fus lijer is dat zeg, engnek, zit er nu serieus over te denken om dat blad nooit meer te lezen en ritueel te verbranden

Ik zou me niet zo druk maken als ik jou was. Als dit echt door de hoofdredacteur geschreven is, heb je meteen een redelijk inzicht van het niveau van het blad.

Je kunt duidelijk lezen dat deze mijnheer zich persoonlijk aangevallen voelt; een ontzettend kinderachtige en onproffesionele houding en nog erger, commercieel enorm dom. Uiteindelijk zal deze mijnheer worden afgerekend op de verkoop van het blad en door "gekwetst" te reageren, zoals hij nu gedaan heeft, bereikt hij precies het tegenovergestelde.

Ik vond zelfs dat hij in zijn brief nog wel een goed punt van kritiek had en dat was het "meeloopgedrag" wat je inderdaad op de meeste forums ziet. Maar de toon van de brief, laat verder geen ruimte voor een zinnige discussie.

Ik zou er geen energie in stoppen, behalve dan het blad niet kopen en vertellen aan iedereen die je kent die gitaar speelt, dat ze hetzelfde moeten doen :D

Bluesbreaker
7 december 2004, 13:04
muahaha,

als je als hoofdredacteur het niveau hebt dat je zulke e-mails gaat verzenden weet je ook zeker dat je helemaal niet meer serieus genomen werd

nouja, ik kan dit natuurlijk makkelijker zeggen, ik kan me toch achter mijn "bedenkelijke schuilnaam" verbergen :wink:

pol
7 december 2004, 13:06
Worden die boekjes niet juist gekocht door beginners, mensen die er iets van kennen gaan toch gewoon zelf dingen testen en vergelijken. Ik heb geen boekje nodig om te weten wat goed klinkt of niet.
Nu, ik ken gitarist niet, maar vroeger heb ik wel es wat van die boekjes gekocht en veel heb ik er niet van opgestoken moet ik zeggen.
Het overgrote deel bestaat toch uit reclame, oppervlakkige reviews, en interviews met de wat populaire bands van het moment die mij toch niet echt intresseren. En als er dan al tabs instaan, zijn die nog meestal compleet fout ook.
Gitaristen moeten geen boekjes lezen, als je iets wil bijleren, ga met wat mensen samenspelen waar je iets van kunt leren. Ik heb in ieder geval al stukken meer bijgeleerd van op internet forums dan in van die belachijke boekjes.

Anders Destium
7 december 2004, 13:18
Ik heb van de vrijheid gebruik gemaakt om ook op gitaar.net de mensen te laten weten hoe er over ze wordt gedacht door "de autoriteit" :wink:

Dit is wel een typisch geval van in je kaarten laten kijken, wat een prutser :lol:

cosmos
7 december 2004, 13:19
De door u gesignaleerde ervaringsdeskundigheid is even betrekkelijk als de door GITARIST uitgevoerde vergelijkende versterkertest.

Neemt hij met deze zin nou zijn eigen versterkertest in twijfel, of ligt dat nou aan mij? Zo ja, dat is toch wel het toppunt van zwakheid!


U begrijpt dat GITARIST er niet over piekert om een forum op haar site te starten.

Daar wordt toch ook helemaal niet om gevraagd?

Echt typisch een reactie van een internet-noob, die uit pure noodzaak achter z'n typemachine vandaan getrokken wordt en zich eigenlijk nog nooit in internet verdiept heeft. (en het feit dat hij Tjako heet doet er ook al geen goed aan! 8-) )

Lacrymosa
7 december 2004, 13:29
daar heb je volkomen gelijk in, maar als je in de bus of tram zit, kan dat niet

Negative K3 fan
7 december 2004, 13:32
hij haalt trouwens ook de hele tijd forum en chatbox door elkaar, maar misschien doet zijn bedeelde geest dat wel met een bepaalde opzet.

Dirk_Hendrik
7 december 2004, 14:16
:o
Ik geloof niet dat ik ooit zo'n gebrek aan professionaliteit heb gezien als reactie op een serieuze mail. Jammer zeg. Dat zou ik echt niet verwachten van een hoofdredacteur.

BramVersteeg
7 december 2004, 14:30
Ik snap die vent niet, waar haalt ie de godsgruwelijke arrogantie vandaan, wat een t*fus lijer is dat zeg, engnek, zit er nu serieus over te denken om dat blad nooit meer te lezen en ritueel te verbranden

Ik zou me niet zo druk maken als ik jou was. Als dit echt door de hoofdredacteur geschreven is, heb je meteen een redelijk inzicht van het niveau van het blad.

Je kunt duidelijk lezen dat deze mijnheer zich persoonlijk aangevallen voelt; een ontzettend kinderachtige en onproffesionele houding en nog erger, commercieel enorm dom. Uiteindelijk zal deze mijnheer worden afgerekend op de verkoop van het blad en door "gekwetst" te reageren, zoals hij nu gedaan heeft, bereikt hij precies het tegenovergestelde.

Ik vond zelfs dat hij in zijn brief nog wel een goed punt van kritiek had en dat was het "meeloopgedrag" wat je inderdaad op de meeste forums ziet. Maar de toon van de brief, laat verder geen ruimte voor een zinnige discussie.

Ik zou er geen energie in stoppen, behalve dan het blad niet kopen en vertellen aan iedereen die je kent die gitaar speelt, dat ze hetzelfde moeten doen :D

Ik ben het helemaal met je eens.
Ik(samen met vele anderen) beoordeel een blad altijd objectief. De gitarist vond ik nooit een slecht blad, en soms staan er erg leuke revieuws en stukken in, maar als de hoofdredacteur zo onprofessioneel, non-commercieel en tegen elke mening gesloten reageerd schrijf ik het blad meteen af.

Droffie
7 december 2004, 14:33
daar heb je volkomen gelijk in, maar als je in de bus of tram zit, kan dat niet
Ik heb net ook gemaild met Gitarist...

Zal vanavond mijn abonnement opzeggen.

Dit moet toch gevolgen voor ze hebben. Zelfs liefhebbers van 't blad (zoals ik) zijn geneigd het abonnement op te zeggen...
Wat een dumb-asses!! :???:

DREAMMACHINE
7 december 2004, 14:39
...ben zelf ook abonnee...maar dit slaat echt alles!
...als hoofdredacteur moet je in zo'n geval of gewoon nix van commentaar aantrekken wat er over je gezecht wordt, of het positief gebruiken en idd je blad proberen te verbeteren.

..helaas is dit echt de domste actie die er had kunnen gebeuren....nu neem ik ze helemaal niet meer serieus....

vertaalde artikelen uit andere tijdschriften ok, maar je afzetmarkt zo afzeiken....GAST WAAR BEN JE MEE BEZIG!!!!!

Wicked Willy
7 december 2004, 14:58
Mijn abonnement is bij deze opgezegd..........het blad boeide me al een tijdje niet meer....maar deze reactie is voor mij de druppel.......

Bovendien vindt je op sites als gitaarnet en HC genoeg info.

Negative K3 fan
7 december 2004, 15:01
owja, voor leuk online magazine, ik heb alleen het gratis oktober nummer nog gezien, maar was wel leuk http://www.guitaramplifiermagazine.com

Wormaap
7 december 2004, 15:05
Degenen die hun abo opzeggen, melden toch wel even erbij dat dit voor hun de reden was?
Wat'n achterlijke idioot, zo iemand mag wat mij betreft nooit meer een gitaar aanraken.

NeeraDJ
7 december 2004, 15:12
Die vent reageert bijna niet eens op Lacrymosa als ik het zo lees, hij trekt conclusies en doet uitspraken over zijn eigen mening en gaat daar ook dieper op in. Ergens halverwege het lezen had ik het idee dat die vent vergeten was waarover hij werd gemaild. Bij deze koop ik nooit meer een Gitarist, wat een prutser en dan ook nog zulke uitspraken doen over je eigen lezers! Ook raar vond ik zijn gebrek aan professionaliteit gedurende het opstellen van die brief, voor een hoofdredacteur is die brief behoorlijk lachwekkend.

Ik zal dit mailtje doorsturen, en bij deze wil ik Lacrymosa bedanken voor zijn inzet voor dit forum en leden.

Lacrymosa
7 december 2004, 15:15
of dit door Tjako zelf geschreven is.........ik mag aannemen van wel, aangezien ik het direct naar hem heb gemaild en zijn naam er onder staat

Ik ben eigenlijk benieuwd wat er volgende maand in de inleiding staat...................hahahaha




















Hoezo stress??

Maiden Michiel
7 december 2004, 15:17
Kenmerkend voor een zeer slecht ondernemer dit.

ResNovae
7 december 2004, 15:20
Inderdaad een behoorlijk slimme reactie van een blad dat waarschijnlijk net als ieder blad te lijden heeft onder dalende abonnees. Misschien was dit bedoeld als een laatste stuiptrekking of moest gewoon de frustratie er even uit?

De logica klopt sowieso niet:


Ik geloof dat ik u niet duidelijk hoef te maken dat internetfora
anders functioneren dan bijv. ingezonden mails en brieven.

Het is namelijk precies hetzelfde alleen is het schrijven van een reactie op een forum in wezen vele malen laagdrempeliger. Het is bij een forum NIET mogelijk om toevallige negatieve reacties te censureren zoals in een blad!


:cool:

Bluesbreaker
7 december 2004, 15:21
hij wil gewoon niets toegeven, en na dit mailtje heeft hij zich ook nog eens zo vastgeluld dat hij nu niks meer kan toegeven

bert k
7 december 2004, 15:42
Ik zou die Tjakka Fennedinges toch wel van tijd tot tijd een link naar dit topic mailen... per adres Ivoren Toren, op de Olympus.
Duh, met zijn Latijn...

michielv
7 december 2004, 15:45
Ik had het nooit zo op "Gitarist" maar dat komt omdat ik de artikelen in "Guitar Player" altijd wat diverser vond. Wel vind ik het belangrijk dat er ook goede informatie over de "gitaar-situatie" in Nederland beschikbaar is. Met de komst van internet en sites als gitaarnet.nl & dit forum is een tijdschrift echter een beetje verouderd.

Daarom denk ik dat "Gitarist" het niet lang gaat redden, zeker niet met deze houding.

In ieder geval lijkt het me het beste om Tjakko in het ongelijk te stellen en op dit forum te bewijzen dat een forum wel degelijk een nuttige functie kan hebben. Niet door enrome scheldkanonnades te houden richting Tjakko & "Gitarist" (wat zijn vooroordelen alleen maar zal versterken) maar door lekker verder te gaan met waar we mee bezig zijn. Sure, af en toe zal een thread wel afdwalen of uit de hand lopen. Uiteindelijk is het onze gezamelijke hobby en zolang we elkaar niet het leven zuur maken is een beetje discussie helemaal niet gek :D

DREAMMACHINE
7 december 2004, 15:53
ex-gitarist lezers ...tip : http://www.guitaramplifiermagazine.com/

Lacrymosa
7 december 2004, 16:05
wahoo nog een mail


kijk peter, onze redacteur Jos Kamphuis meldt me dat het forum stevig bezig is.

Ik krijg van jou een rechtstreekse mail en geen open brief en op basis van jouw
woordgebruik krijg je van de hoofdredacteur/uitgever van GITARIST een antwoord
dat op jou persoonlijk is toegesneden.

Wanneer jij mij namens het forum een 'open brief' had gezonden, had je van mij een voor dat forum aangepaste antwoord gekregen. Het is juist het (gebrek aan) forumfatsoen dat ik mede in mijn reactie aankaartte en gezien alle schuttingwoorden in de opeenstapelende reacties word ik aardig in mijn inschattingen bevestigd. Het zou wijs van jou zijn om mijn aan jou gestelde reactie van het forum af te halen. Je hebt me nl. helemaal niet om toestemming daartoe gevraagd. Of bestaat er echt geen forumetiquette?

Gitarist magazine
Tjako Fennema, hoofdredacteur/uitgever

mijn reply (ik was pissig)


1. het door jou gegeven antwoord getuigde van een dermate grote lading arrogantie, dat ik het nodig vond om dit met mijn medeforum leden te delen

2. Open brief was idd een verkeerd woord, excuses.

3. Zolang deze houding bij DE GITARST aanwezig blijft, zullen idd mensen zich tegen jullie verzetten, omdat jullie houding afkeer opwekt bij veel mensen.

4. Ik had met mijn mail alleen het beste voor met de gitarist en gitaarspelend nederland, vandaar dat ik mijn kritiek naar jullie uiitte, maar als ik dan kijk naar de toon waarop de reply is geschreven, vervalt al het resprect.

als ik jullie was, zou ik dit forum is goed doorlezen, zonder je meteen op je zak getrapt te voelen. net wat ik in mijn eerste mail al schreef, dit moet een inspiratiebron voor jullie zijn. Ik vind het echt heel erg slecht dat jullie op deze manier neerkijken op een forum waar 100en gitaristen dagelijks komen en hun mening geven. En tuurlijk zitten er meelullers tussen, maar heb je er ook ooit bij stil gestaan dat die meelullers iemand nodig hebben om mee te lullen??? oh ja, dat heet de rest van het forum.

In een wereld waar internet steeds een grotere rol speelt, moet je blij zijn dat er iemand ook maar je blad koopt, laat staan leest. En als er dan iemand opbouwende kritiek uit, moet je dat ten harte nemen. Maar deze arrogante houding spelt voor mij maar 2 dingen, Commerciele zelfmoord en nog meer aversie tegen een blad dat toch al niet aan populariteit aan het winnen was.

En over het forum fatsoen..................vind je het wel fatsoenlijk om in een magazine iemand onderuit te halen? Op een forum heb je tenminste de mogelijkheid om te verweren.

Ik ga nu stoppen, ik kan zeker nog wel een paar uur door blijven gaan, maar aangezien jullie laten blijken dat er geen bord, maar een betonblok voor jullie hoofd hangt (of is het toch een grove lading arrogantie)

Even voor de duidelijkheid: Ik ben niet voor een boycot, ik ga zelf mijn abonnement niet opzeggen, hoewel de gedachte speelt. Ik hoop dat jullie hier alsnog wat van gaan leren.

wees een vent, ga de discussie is aan

Peter P. Kettenis
Claude Debussystraat 179
2551 ZW Den Haag
06-41862701
[/quote]

Lacrymosa
7 december 2004, 16:05
dubbel

Anders Destium
7 december 2004, 16:19
Nu gaat de goede man nog dreigen ook, zou hij zelf doorhebben dat hij zichzelf belachelijk aan het maken is :-?

Ik vind serieus dat de houding hier op het forum inclusief schuttingtaal van meer klasse en respect getuigt dan wat meneer de hoofdredacteur op papier zet in zijn mailtjes.

Als iemand het in zijn hoofd haalt om via journalistieke vrijheid kritiek te uiten op een forum als dit moet hij niet raar opkijken als de bal wordt gekaatst. Misschien was het toch niet zo verstandig om de reguliere posters van een forum als dit uit te maken voor het een en ander, ook omdat les 1 in welke discussie is dat je nooit op de man moet spelen?

Misschien wordt het tijd om de Gitarist van naam te veranderen en door te gaan onder de naam Ivoren Toren :wink:

jethro
7 december 2004, 16:20
Je zou toch denken dat een blad als de gitarist positief tegenover dit soort intiatieven zou moeten staan. Jammer hoor, ze gooien hun eigen glazen in.

Droffie
7 december 2004, 16:22
Nu gaat de goede man nog dreigen ook, zou hij zelf doorhebben dat hij zichzelf belachelijk aan het maken is :-?

Ik vind serieus dat de houding hier op het forum inclusief schuttingtaal van meer klasse en respect getuigt dan wat meneer de hoofdredacteur op papier zet in zijn mailtjes.

Als iemand het in zijn hoofd haalt om via journalistieke vrijheid kritiek te uiten op een forum als dit moet hij niet raar opkijken als de bal wordt gekaatst. Misschien was het toch niet zo verstandig om de reguliere posters van een forum als dit uit te maken voor het een en ander, ook omdat les 1 in welke discussie is dat je nooit op de man moet spelen?

Misschien wordt het tijd om de Gitarist van naam te veranderen en door te gaan onder de naam Ivoren Toren :wink:
Of "Blad zonder leden"

Quink
7 december 2004, 16:29
Wanneer jij mij namens het forum een 'open brief' had gezonden, had je van mij een voor dat forum aangepaste antwoord gekregen.


Hoe zou je dit moeten lezen? :???: Nu heeft hij het over zielepoten, meelopers, Riagg, etc. (over respect gesproken :-? ). Als het mailtje aan het forum gericht was geweest i.t.t. een enkel persoon had hij zijn mening voor zich gehouden of zo? :???:

Bluesbreaker
7 december 2004, 16:31
ghehe, ik denk dat Tjako zelf maar eens bij het RIAGG langs moet gaan, kan hij meteen even doorfietsen naar het arbeidsbureau

Droffie
7 december 2004, 16:39
Gratis af te halen...

6 jaargangen compleet, netjes ingebonden in het daarvoor bestemde opbergsysteem (map) van het Glossy Magazine genaamd GITARIST.
Tijdens het ophalen wordt u getrakteerd op een kopje koffie en een plakje cake...

Bij niet afhalen dump ik ze op de stoep van het uitgevers kantoor Octagon...Zit hier toch bij mij om de hoek van waar ik werk.

Azrael
7 december 2004, 16:44
"Wanneer jij mij namens het forum een 'open brief' had gezonden, had je van mij een voor dat forum aangepaste antwoord gekregen."

Het is "aangepast" niet "aangepaste"......gnegne......
:-D
Kon het niet laten.....

frekie
7 december 2004, 16:50
Andere hobby, zelfde verhaal: een paar maanden geleden hief de site Hifi.nl het forum op. De verontwaardigde forummers liepen vervolgens massaal over naar een andere site. Dat zal hifi.nl een hoop "hits" gescheeld hebben, alsmede slechte publiciteit op het web.
Ik denk dat gedrukte tijdschriften, zeker gespecialiseerd en in een klein taalgebied opererend, het erg moeilijk gaan krijgen. Zeker als ze zich zo hooghartig opstellen t.o.v. de internet gemeenschap. Ik denk dat een goede website onontbeerlik is als "backing" voor een gedrukt blad. En wat is een beter medium dan contact met je lezers te houden dan internet? Deze reactie komt van een 40+ oude löl :D die ooit meer dan 10 jaar abonnee is geweest van Music Maker, helaas alles weg gedaan voor een verhuizing :( Waarom zetten ze dat niet eens op het Web, een archief met oude reviews uit de jaren 70/80, kan je misschien zelfs nog wel wat aan verdienen ook via pay-per view of abonnement!

AART
7 december 2004, 16:51
HMPF, wat denkt deze gast wel niet?
dat ie allesweter der gitaristen is?
ik hoop dat ie snel op straat komt te staan en dat er een nieuwe, meer open-minded, persoon aan de top komt.

Funkblaster
7 december 2004, 16:54
bij deze mijn respect voor Lacrymosa voor het mijns inziens correct weergeven van de algemene mening hier op het forum.

way to go 8-)

Droffie
7 december 2004, 16:57
bij deze mijn respect voor Lacrymosa voor het mijns inziens correct weergeven van de algemene mening hier op het forum.

way to go 8-)
+1

DREAMMACHINE
7 december 2004, 16:58
...even applaus voor peter (lacrymosa) tussendoor!...

geweldig dat je doorgaat met de discussie!

8-)

...we laten ons hier op t forum dus echt ff niet ondersneeuwen he!

edit: +1 dus...hehe.. was me net voor!

BramVersteeg
7 december 2004, 17:00
Ik wilde het net gaan zeggen.
Respect voor Lacrymosa om zo voor ons allen op te komen!













Lacrymosa for President! :D

Funkblaster
7 december 2004, 17:01
ik snap niet waarom iemand die hoofdredacteur is (wat me geen slechte baan lijkt) zo dom en kinderachtig kan reageren

Droffie
7 december 2004, 17:02
ik snap niet waarom iemand die hoofdredacteur is (wat me geen slechte baan lijkt) zo dom en kinderachtig kan reageren
Omdat hij dom én kinderachtig is..snappie :D




Ik heb ook nog nooit een thread van 4 pagina's gezien waarin iedereen het stellig met elkaar eens is :D een uniqum.
Is er nou niemand die het met Tjako eens is? :P

Funkblaster
7 december 2004, 17:03
:-D

jorrit
7 december 2004, 17:05
zou het strafbaar zijn als we een standaard mail typen en die op t forum zetten, zodat iedereen die het ermee eens is de vriendelijke hoofdredacteur van de gitarist het naar hm toe kan mailen? :-D

DREAMMACHINE
7 december 2004, 17:07
ja...handtekeningen actie idee ofzo?? :-D

...ok...nu gaan de meelopers ( volgens tjakkie tjakko tjakka) zich met hun argumenten opstapelen tot een climax ofzo... mmh
...

Droffie
7 december 2004, 17:07
zou het strafbaar zijn als we een standaard mail typen en die op t forum zetten, zodat iedereen die het ermee eens is de vriendelijke hoofdredacteur van de gitarist het naar hm toe kan mailen? :-D
Nee is niets strafbaars aan. We kunnen ook een petitie online starten en handtekeningen verzamelen...Da's 't mooie van in een vrij land leven.

LordRiffenstein
7 december 2004, 17:09
Ik heb ook nog nooit een thread van 4 pagina's gezien waarin iedereen het stellig met elkaar eens is :D een uniqum.
Is er nou niemand die het met Tjako eens is? :P

Bende MEELOPERS

















:razz:

Marc Oblivian
7 december 2004, 17:15
ik snap niet waarom iemand die hoofdredacteur is (wat me geen slechte baan lijkt) zo dom en kinderachtig kan reageren

Ach, misschien is het wel een vrijwilligersbaantje...(no offense voor vrijwilligers btw...)
Wel een leuk topc......zo draagt Tjako ongewild wat bij aan het forum :-D

Funkblaster
7 december 2004, 17:22
als ie een vent is word ie lid en laat ie hier z´n mening horen

Anders Destium
7 december 2004, 17:27
Is er nou niemand die het met Tjako eens is? :P


Voila :)

http://www.gitaar.net./forum/read.php?f=8&i=11065&t=11065

sickpunk
7 december 2004, 17:48
http://www.gitaar.net/forum/read.php?f=8&i=11065&t=11065

je had een punt teveel neergzet, dus doet ie het nie;)

telecastermaster
7 december 2004, 17:48
Is er nou niemand die het met Tjako eens is? :P

Ja, ik ben het met Fennema eens. Dit forum bestaat gewoon uit een harde kern van zielepieten die geen social life hebben (iedereen met meer dan 1000 posts) en verder allemaal nitwitterige leeg- en meelopers.

Het is goed dat het een keer gezegd word.

doncker
7 december 2004, 17:59
EN hoeveel posts heb jij ? :razz:

Azrael
7 december 2004, 18:13
EN hoeveel posts heb jij ? :razz:


Het is ronduit lachwerkend he? Echt iemand die niet nadenkt wat hij schrijft.
(of hij bedoeld het sarcastisch maar dan schrijft hij het volkomen fout op)

ps. Ook lollig bij gebruiker "telecastermaster" is het volgende.

aantal berichten: 1381
nuttige berichten:12

:-D Geweldig!

Dirk_Hendrik
7 december 2004, 18:21
Is er nou niemand die het met Tjako eens is? :P


Nee. Ik ben het niet met Fennema eens. Zoals ik al zei vind ik zijn manier van schrijven erg onprofessioneel voor een hoofdredacteur. Juist in die positie moet je je heel bewust kunnen zijn van de impact die bute uitspraken kunnen hebben.
Ik ben het alleen ook niet met Lacrymosa eens om deze correspondentie klakkeloos en blijkbaar zonder Fennema's weten online te gooien. Even onprofessioneel. Ik zou me in zo'n geval ook aardig op de pik getrapt voelen.

Daarmee vind ik zowel het schrijven van de topicstarter, Fennema en een hoop van de reply's op dit topic nogal een moddergooikarakter hebben.

Dirk_Hendrik
7 december 2004, 18:41
By the way,
Het is verschrikkelijk moeilijk je als instantie (in dit geval "gitarist") te verdedigen tegen online roddels, moddergegooi en zwartmakerij.

Als het aan mij had gelegen (jammergenoeg foute rubriek) zat er nu een slotje op dit topis en was er een vriendelijk verzoek aan te topicstarter en de heer Fennema gedaan om hun vete op een nette manier op te lossen.

R. Flagg
7 december 2004, 19:42
Best vreemd, ik heb het eerste emailtje van lacrymosa en de reply daarop meerdere malen doorgelezen. Maar het lijkt wel of de brief van lacrymosa totaal verkeerd geïnterpreteerd is . En dat het door de heer fennema met een bril van enorme afgunst jegens het gitaarforum is gelezen en dat hij nu eindelijk een uitlaatklep heeft gevonden om deze afgunst te uiten. Zeer onprofessioneel vind ik en waarom het belachelijk maken van je forumnaam, waar slaat dat op.

Wat ook wel raar is dat er juist een aantal bladen zijn die goed contact hebben met hun forumcommunity (of weleens naar fora referen als het gaat om signaleren van nieuwe trends). En zo een gearmeeting die volgens mij enorm interessant is om bij te wonen en als blad verslag van te doen. Ik vind je voorstellen uit je brief ook meer een goed bedoeld advies en helemaal geen kritiek. Nee richting Gitarist is hier maar een woord voor Hegomonische desinteresse en nee dit is geen Latijn.

Mitch
7 december 2004, 20:04
Ik ben echt verbaasd over zoveel kortzichtigheid....

Maar om bij het begin te beginnen en eerlijk te zijn: ik vind de eerste mail van Peter ook niet helemaal duidelijk qua vraagstelling, maar begrijp me goed: hulde voor het initiatief.
Zelfs al zou zijn vraag dan niet helemaal duidelijk zijn overgekomen, dan nog...... Hoe presteert nota bene een hoofdredacteur het om volkomen langs de vraag heen een antwoord te geven dat alleen maar gaat over zijn eigen vooroordelen. "Chatboxen zijn gesloten, blabla, maagpijn, RIAGG". De beste man begrijpt geen eens het verschil tussen een chatbox en een forum :roll:

Als je er niet bij zet dat het een open brief is snap ik best dat -ie het niet leuk vindt dat zijn mail gepubilceerd wordt, maar hij vraagt er ook om. Als je een beetje fatsoen hebt schrijf je een reactie op een mail niet op die manier. Het moet geen verschil maken of je naar een lezer, een forumlid, de koningin of de hoofdredacteur van het Algemeen Dagblad schrijft, basta !

Ongelofelijk zeg. Ik ga toch maar eens naar het RIAGG....

alhambra
7 december 2004, 20:11
Ik ben het wel met Tjako eens, maar ja ik ben dan ook een deel van het door hem zo geprezen "harde kern" :-D

De Gitarist is dat niet dat blad dat schrijft wat de leverancier wil horen omdat het anders geen gratis spullen meer krijgt ??

Btw ik heb hem om excuses gevraagd, want deze zielepoot heeft het al moeilijk genoeg als zielepoot.

Mijn mailtje naar de heer fenema:

Hallo,

Aangezien ik o.a. behoor tot de vaste kern van het gitaarnet forum en u duidelijk te kennen heeft gegeven hoe u over deze mensen denkt zou een excuus van u naar mij en anderen wel zo gepast zijn.
Uiteraard zal dat voor een man die ver boven de gewone muzikant staat niet makkelijk zijn maar het zou u wel sieren.

Met vriendelijke groeten,

Rob, die voor een zielepoot toch nog verrassend gelukkig is.

Droffie
7 december 2004, 20:11
Als het aan mij had gelegen (jammergenoeg foute rubriek) zat er nu een slotje op dit topis en was er een vriendelijk verzoek aan te topicstarter en de heer Fennema gedaan om hun vete op een nette manier op te lossen.
Heeft Lacrymosa dat niet geprobeerd dan? Hij heeft een nette mail gestuurd naar Gitarist. Als hij een net antwoord had gehad denk ook niet dat hij die online had gegooid.

alhambra
7 december 2004, 20:14
By the way,
Het is verschrikkelijk moeilijk je als instantie (in dit geval "gitarist") te verdedigen tegen online roddels, moddergegooi en zwartmakerij.

Als het aan mij had gelegen (jammergenoeg foute rubriek) zat er nu een slotje op dit topis en was er een vriendelijk verzoek aan te topicstarter en de heer Fennema gedaan om hun vete op een nette manier op te lossen.

Meen je dit echt ?

Hmm toch nog een mod die het netjes doet TE NETJES

Droffie
7 december 2004, 20:15
Ik ben echt verbaasd over zoveel kortzichtigheid....

Maar om bij het begin te beginnen en eerlijk te zijn: ik vind de eerste mail van Peter ook niet helemaal duidelijk qua vraagstelling, maar begrijp me goed: hulde voor het initiatief.
Zelfs al zou zijn vraag dan niet helemaal duidelijk zijn overgekomen, dan nog...... Hoe presteert nota bene een hoofdredacteur het om volkomen langs de vraag heen een antwoord te geven dat alleen maar gaat over zijn eigen vooroordelen. "Chatboxen zijn gesloten, blabla, maagpijn, RIAGG". De beste man begrijpt geen eens het verschil tussen een chatbox en een forum :roll:

Als je er niet bij zet dat het een open brief is snap ik best dat -ie het niet leuk vindt dat zijn mail gepubilceerd wordt, maar hij vraagt er ook om. Als je een beetje fatsoen hebt schrijf je een reactie op een mail niet op die manier. Het moet geen verschil maken of je naar een lezer, een forumlid, de koningin of de hoofdredacteur van het Algemeen Dagblad schrijft, basta !

Ongelofelijk zeg. Ik ga toch maar eens naar het RIAGG....
+1 Ook al was misschien zijn bedoeling niet helemaal duidelijk, hij bleef netjes. Kan van Tjako niet gezegd worden.

Jimi Hendrix
7 december 2004, 20:17
wat een meesterlijke topic!
Erg inspirerend als mensen (ic. Fennema) nog gekker reageren dan je ooit voor mogelijk hebt gehouden!

The Mule
7 december 2004, 20:29
:o Het is echt niet te geloven hoe mensen zichzelf te kijk kunnen zetten door EN zeer slecht te lezen (die eerste reactie van Fennema slaat inhoudelijk echt helemaal nergens op) EN tot een soort kinderachtigheid te vervallen die je niet van een hoofdredateur van een serieus (?) magazine verwacht. Hopelijk is meneer behalve hoofdredacteur en uitgever ook degene die er ook het meest te vertellen heeft. Als het mijn baas was zou ik me echt kapotschamen en hem nooit meer serieus nemen. Dit zal nog lang doorwerken bij Gitarist, dat kan niet anders. Het was voor mij al een twijfelachtig blad qua inhoud, vormgeving en objectiviteit, en nu is de geloofwaardigheid helemaal verdwenen. Op zijn zachtst gezegd niet zo slim... :roll:

NeeraDJ
7 december 2004, 21:01
Ja, ik ben het met Fennema eens. Dit forum bestaat gewoon uit een harde kern van zielepieten die geen social life hebben (iedereen met meer dan 1000 posts) en verder allemaal nitwitterige leeg- en meelopers.

Het is goed dat het een keer gezegd word.

Ik ben net over de 1000 heen, maar jij kent mij schijnbaar beter dan ik mezelf ken. Met jouw manier van concluderen zul je het niet ver schoppen als ik dit zo lees. Ik ben het met je eens over dat er een heleboel zeikerds hier posten (heck ik maak mij van tijd tot tijd ook wel schuldig aan een potje gezeik, we zijn immers geen monniken toch?), net zoals ik op gitaar.net lees van een heer Stephan Nieuwenburg. Maar als ik eens informatie nodig heb dan ben ik wel blij om te weten dat diezelfde zeikerds mij met genoegen die informatie doorgeven en daar gaat het mij uiteindelijk allemaal om

matto
7 december 2004, 21:04
By the way,
Het is verschrikkelijk moeilijk je als instantie (in dit geval "gitarist") te verdedigen tegen online roddels, moddergegooi en zwartmakerij.

Als het aan mij had gelegen (jammergenoeg foute rubriek) zat er nu een slotje op dit topis en was er een vriendelijk verzoek aan te topicstarter en de heer Fennema gedaan om hun vete op een nette manier op te lossen.

Meen je dit echt ?

Hmm toch nog een mod die het netjes doet TE NETJES

inderdaad als dit zo nog even doorgaat dan krijgt de heer Fennema nog gelijk ook!!

jero
7 december 2004, 21:17
By the way,
Het is verschrikkelijk moeilijk je als instantie (in dit geval "gitarist") te verdedigen tegen online roddels, moddergegooi en zwartmakerij.

Als het aan mij had gelegen (jammergenoeg foute rubriek) zat er nu een slotje op dit topis en was er een vriendelijk verzoek aan te topicstarter en de heer Fennema gedaan om hun vete op een nette manier op te lossen.

he he, heel verstandig!

hoe langer deze thread wordt des te meer Tjako Fennema gelijk gaat krijgen met zijn beeld over de kwaliteit (ik tel inmiddels 6 pagina's aan 'stapeleffecten') van gitaarfora.

Mithrandir
7 december 2004, 21:43
Hmmm, ik probeer stukken uit de brief te halen waar ik het mee eens zou kunnen zijn, maar het lukt me niet.

Ja dit vind ik wel een aardige :


Is de toon in de chatbox-reactie eenmaal gezet dan doet zich vaak het stapeleffect voor: men schiet te ver door en de meelopers maken het alleen maar erger.

Dat zie je al in dit topic en in veel andere topics.

Verder vind ik dat meneer Fennema zich in zijn brief teveel bezig houdt met de door hem verafshuwde vuilbekkerij en dat is jammer, want als hij redelijk was geweest had ie misschien meer begrip gehad.

Meneer Fennema onderschat ook een beetje de invloed en kracht van een internet-community, grote communities (klinkt eng) zijn in staat om krachtige dingen te doen, hij beseft niet dat hij op deze manier een groot deel van zijn doelgroep beledigt en dus zichzelf in de voet schiet.

Ik vind wel dat hij een hoop weg heeft van een gitarist, hij weet precies dezelfde toon in zijn brief neer te zetten als sommige forumleden in hun posts.

Ook jammer dat sommigen ironie niet kunnen herkennen, Telecastermasters post waar een aantal over vallen was dus ironisch.

Ik voldoe wel aan alle eisen trouwens, bedenkelijke nickname, 5+ posts per dag en een zielepoot in hart en nieren.

Shakeel
7 december 2004, 21:46
Pff jullie zijn gewoon een stelletje zeikerds man, als dat blad een slechte amp review heeft en jullie weten het beter koop het blad dan gewoon niet. Of start een website met reviews dat is sneller, makkelijker en goedkoper dan een blad.

En nou ophouden met huilen jullie zijn genaaid door de hoofdredacteur van jullie oh zo leuke gitaarporno blaadje. Leer er mee leven zoek een ander blaadje en ga gitaar spelen ofzo.

PS. Ik weet zeker dat er in dit topic een paar hypocrietelingen zitten die GEZEGD hebben dat ze het abonnement hebben opgezegd, maar dat in de werkelijkheid niet gedaan hebben.

Mitch
7 december 2004, 21:50
Ja, ik ben het met Fennema eens. Dit forum bestaat gewoon uit een harde kern van zielepieten die geen social life hebben (iedereen met meer dan 1000 posts) en verder allemaal nitwitterige leeg- en meelopers.

Het is goed dat het een keer gezegd word.

Ik ben net over de 1000 heen, maar jij kent mij schijnbaar beter dan ik mezelf ken. Met jouw manier van concluderen zul je het niet ver schoppen als ik dit zo lees. . . . . .


Eeehh.......Neeradj..........wel eens van 'ironie' gehoord ?
:oops:
Dan bedoel je het één en zeg je het tegenovergestelde.

Mithrandir
7 december 2004, 21:52
Ironie.....dat was het woord :oops: :D

The Mule
7 december 2004, 21:55
Dat 'stapeleffect' is een kenmerk van alle forums/fora, en alleen te voorkomen door op het moment dat de topicstarter zijn vraag beantwoord ziet of de discussie uitgewoed is, het bewuste topic te sluiten. Zo werkt het dus niet, en dat is ook helemaal niet erg. Je kan gewoon stoppen met lezen en uiteindelijk zakt een topic waarin alles gezegd is wat er gezegd kan worden altijd weg. Het hoeft ook niet ieders kopje thee te zijn, zo'n internetforum. Het zorgelijke is alleen dat deze meneer zijn persoonlijke mening over een medium dat een deel van zijn doelgroep overlapt niet wat genuanceerder brengt. Kan eigenlijk alleen maar averechts werken namelijk...

The Mule
7 december 2004, 21:59
Pff jullie zijn gewoon een stelletje zeikerds man, als dat blad een slechte amp review heeft en jullie weten het beter koop het blad dan gewoon niet. Of start een website met reviews dat is sneller, makkelijker en goedkoper dan een blad.

En nou ophouden met huilen jullie zijn genaaid door de hoofdredacteur van jullie oh zo leuke gitaarporno blaadje. Leer er mee leven zoek een ander blaadje en ga gitaar spelen ofzo.

PS. Ik weet zeker dat er in dit topic een paar hypocrietelingen zitten die GEZEGD hebben dat ze het abonnement hebben opgezegd, maar dat in de werkelijkheid niet gedaan hebben.

Misschien heb je het zelf nog niet helemaal door, maar jouw kunstje begint een beetje geforceerd over te komen... :roll:

andy
7 december 2004, 22:03
Erg vermakelijk dit topic. :-D

Maar misschien te veel eer voor een blad als gitarist.
Ik heb mijn abo al dik 10 jaar geleden opgezegd. De reden gaf ik al in het andere topic over die versterker test.
Een blad als Aardschok gaf jaren geleden al eens toe, dat grote advertenties voor een CD, betere reviews opleveren.

Gitarist was idt een kritiekloos blad en ik kon me vrijwel nooit vinden in de bevindingen van de "testers". En na het opzeggen van het abonnement heb ik het blad ook nooit meer gelezen zelfs.

Jimi Hendrix
7 december 2004, 22:53
Ik heb mijn abo al dik 10 jaar geleden opgezegd.
Gitarist was idt een kritiekloos blad en ik kon me vrijwel nooit vinden in de bevindingen van de "testers". En na het opzeggen van het abonnement heb ik het blad ook nooit meer gelezen zelfs.

Idem/Amen.

Dirk_Hendrik
7 december 2004, 23:43
By the way,
Het is verschrikkelijk moeilijk je als instantie (in dit geval "gitarist") te verdedigen tegen online roddels, moddergegooi en zwartmakerij.

Als het aan mij had gelegen (jammergenoeg foute rubriek) zat er nu een slotje op dit topis en was er een vriendelijk verzoek aan te topicstarter en de heer Fennema gedaan om hun vete op een nette manier op te lossen.

Meen je dit echt ?

Hmm toch nog een mod die het netjes doet TE NETJES

Echt kut voor je zeg!!
zo beter? :wink:

Gtsmme, eerst lees ik x pagina's moddergooi en (sorry maar echt lacrymosa) slecht geschreven email door en als ik dan een reply geef krijg ik nota bene van de Mr Politiek Correct van dit forum een sneer!

toedeledoki. Ik ga naar bed!

Jeroenvanhulsteijn
7 december 2004, 23:47
Ik weet niet wat er hier precies bereikt dient te worden? Is het echt zo frusterend dat de Gitarist schijnbaar het forum niet serieus neemt? Of voelt ieder zich belazerd door de inconsequente informatievoorziening van hun kant?

Ik denk dat ze de laatste tijd een beetje teveel gezeik over zich hebben heen gekregen en dat meneer Fennema daardoor nogal geagiteerd reageerde. Ik zou denk eerlijk gezegd ook zo kunnen reageren.

Ben ik dan voorstander voor de Gitarist? Nou...misschien wel. Het blad heeft mij jaren kunnen voorzien in informatie, al dan niet nuttig. Weliswaar niet altijd even diepgaand. Maar het was voldoende om weer een beetje op de hoogte te zijn en me eventueel in interessante onderwerpen te verdiepen. Ik vind dat ze in die paar pagina's een behoorlijke diversiteit hebben aan onderwerpen. Persoonlijk vind ik de recensies in music maker prettiger. Maarja, die nemen er ook wat meer pagina's voor.

En als er echt behoefte is aan een "goed" Nederlandstalig vakblad voor de gitarist/bassist van rond de 5 €, tja, zet wat op zou ik zeggen. Of maak gebruik van het prachtige medium van internet.

Ik was eerst van plan om mn abonnement op te zeggen. Maar achteraf gezien was dat meer om het geld. Ik lees de interviews en cd recensies nog steeds. En de transcripties zijn ook altijd interessant. En ach ja...die gear reviews....als ik wat interessants zie ga ik gewoon wat googlen voor meer info.

BramVersteeg
8 december 2004, 00:03
Ik heb zelf ook geen problemen met het blad zelf. Die test heb ik niet gelezen dus ook daar bemoei ik me niet mee. Ook erken ik het meepraat gedrag van veel forumleden. Maar vind gewoon de reactie van die redacteur erg slecht! Lacrymosa probeerd hem gewoon opbouwende kritiek te leveren en hij slaat helemaal op hol. Dat vind ik erg slecht.

coal
8 december 2004, 00:17
Zo! En zullen we ons dan nu weer bezig houden met waar we 'goed' in zijn, gitaarspelen??? :-D Alsof Gitarist het enige blad is wat zich schuldig maakt aan dergelijke commercieel beïnvloede tests. Idd het is volgens mij redelijk bekend dat als er bv in de Aardschok een cd-review staat die ernstig positief is er bijna altijd ook een paginagrote ad staat van de nieuw te verschijnen cd... Om nog maar te zwijgen over Music Maker... Nee dames en heren, onafhankelijke journalistiek is al jaren dood :-D .Kunnen we beter de Groen Amsterdammer gaan lezen ofzo. Whatever.

Anders Destium
8 december 2004, 00:27
Ik weet niet wat er hier precies bereikt dient te worden? Is het echt zo frusterend dat de Gitarist schijnbaar het forum niet serieus neemt? Of voelt ieder zich belazerd door de inconsequente informatievoorziening van hun kant?

Ik denk dat ze de laatste tijd een beetje teveel gezeik over zich hebben heen gekregen en dat meneer Fennema daardoor nogal geagiteerd reageerde. Ik zou denk eerlijk gezegd ook zo kunnen reageren.


Als een hoofdredacteur zich het hoofd op hol laat brengen door dingen buiten zijn invloedssfeer om is het dan niet een competentie-probleem?

De Gitarist heeft zich zélf openlijk (in het blad zelf nota bene) nogal negatief uitgelaten over internetfora naar aanleiding van dingen hier, dat is in mijn ogen vragen om een reactie. Ik vraag me af hoe mensen als Dirk Hendrik dit zien? Hoeveel makkelijker is het om zoiets te negeren en je eigen ding te doen... Als je bewust een confrontatie opzoekt kan zoiets deze kant oplopen, meeloopgedrag of niet. Het totale gebrek aan nuance in de posts van de hoofdredacteur van de Gitarist is een teken aan de wand, zou hij erbij nadenken voor wie hij dit blad uitgeeft (adverteerders of gitaristen?). Ik denk dat ik het antwoord al weet...

sr.face
8 december 2004, 00:41
De Gitarist heeft zich zélf openlijk (in het blad zelf nota bene) nogal negatief uitgelaten over internetfora naar aanleiding van dingen hier, dat is in mijn ogen vragen om een reactie.

+1

HarleyBenton
8 december 2004, 01:29
Jammer dat Lacrymosa niet de politiek correctheid heeft kunnen houden van zijn eerste 'open' brief, daarmee had hij veel meer kunnen bereiken want deze 'schuttingtaal' :razz: heeft nou net de inpact waar die knakker stiekem op gehoopt had om het 'zie je wel' gevoel te krijgen. En als Gitarist een produkt kraakt krijgen ze misschien op hun flikker van sponsoren die dat produkt gemaakt hebben. (Tenminste dat zou goed kunnen). Maar noem het dan geen test of vergelijking.

Uit een donker Berlijn groet ik U.

Antoon
8 december 2004, 01:29
Ik distantieer mij van de manier van reageren van sommige forummers tegenover Gitarist.

Deze thread deed me aanvankelijk denken aan een lastige middelbare schoolklas die voor de lol de meester het leven zuur probeert te maken.
Bij nader inzien begint het wat weg te krijgen van een georganiseerde aanval op een persoon. Anoniem, eigenlijk zonder reden maar wel openbaar. Ik vind ook dat de forummoderator dit niet moet toelaten.

Het is leuk om over gitaren en versterkers te lullen maar laten we eerlijk zijn, veel posts hier zijn nou niet bepaald van een hoog inhoudelijk niveau. De PC Hooft-prijs voor literatuur zullen ze ook niet krijgen om het zo maar te zeggen. Ik vind het bijzonder dat de hoofdredacteur van een tijdschrift de moeite neemt en het lef heeft om in die hoedanigheid te reageren op emailtjes uit een dergelijke hoek.

De reactie van Fennema vind ik daarnaast eigenlijk wel scherp, wat ik niet van reacties van onze kant kan zeggen.

Al
8 december 2004, 03:50
Na aanleiding van het topic heb ik een open brief (email) geschreven aan .......

Een "open brief"(?)

Je post hier een private mailwisseling en vermeld daarbij namen. Ik heb daar moeite mee. Ik weet NIET wat je er toe heeft aangezet maar namennoemerij met het publiceren van reacties op je mail met daarin meegenomen de ietwat belerende toon die je aanzet is iets wat je m.i. niet kan maken. Je hebt misschien niet door gehad tot welke dingen dat kan leiden.

!! --> Ik weet niet wat er in de gitarist geplubiceerd is en dus ook niet wat dat met dit forum te maken heeft gehad. Om een duidelijk beeld te krijgen bij deze het verzoek mij het artikel even toe te sturen.

(Add: niet meer nodig, heb het inmiddels)

Ik zal dan de discussie opnieuw bezien, vooralsnog blijft hij open!

Van mijn kant het verzoek AUB geen schuttingtaal te gebruiken, dit evt te verwijderen, geen onnodig opruiende berichten te plaatsen en het hoofd koel te houden.

Cheers&welterusten

Al

Al
9 december 2004, 00:39
Fijn dat het forum weer in de lucht is. Ik heb het artikel van De Gitarist gezien inmiddels.

Al

andy
9 december 2004, 00:49
Forum uit de lucht?? En tegelijkertijd 3 of meer pagina"s van deze thread weg?? :lol: Nou ja, veel meer toevoeging hadden de reakties ook niet meer.

Samenvattend: Had Lacrymosa de mail van Gitarist wel mogen plaatsen, was het fatsoenlijk. Van mij dus wel. Internet is nu eenmaal HET medium.

Robbert
9 december 2004, 01:02
Forum uit de lucht?? En tegelijkertijd 3 of meer pagina"s van deze thread weg?? :lol: Nou ja, veel meer toevoeging hadden de reakties ook niet meer.

Samenvattend: Had Lacrymosa de mail van Gitarist wel mogen plaatsen, was het fatsoenlijk. Van mij dus wel. Internet is nu eenmaal HET medium.

HET medium om alle regels normale omgangsregels aan de laars te lappen. Dit ruikt verdomd veel naar een Heleentje..

andy
9 december 2004, 01:19
OK LEES DIT EN LEES DIT GOED

Ik ben eindredacteur bij een omroep. Ik krijg ook regelmatig mails over onze uitzendingen. En die moet ik beantwoorden, want iedere reaktie verdient een serieus antwoord. En ik hou er rekening mee, dat mijn antwoord door meerdere mensen gelezen wordt en mogelijk gepubliceerd wordt in een wijkkrant oid.

Het antwoord van de eindredacteur van de Gitarist......... Sorry, ik viel van mijn stoel van verbazing, van zoveel tactloze domheid. Ik had een functioneringsgesprek gehad met de directeur waar ik over tien jaar nog over zou huilen,alsik dat geflikt had. Dus ga mij niet vertellen wat fatsoenlijk is en niet.

Jim Marshall
9 december 2004, 02:16
Op deze manier laat zo'n blad wel zien wat het waard is. Ik krijg toch sterk het idee dat dit blad helemaal niet wordt gemaakt voor gitaristen en muzikanten maar puur en alleen om geld te verdienen voor de mensen die het blad maken.
Gewoon een stel op geld beluste mensen die totaal niet (willen) weten
wat hun publiek eigenlijk wil.
Aan mij verdienen ze niks meer. Ik kocht regelmatig losse nummers. Vond het toch al zonde van m'n geld want je betaald voor het hele blad terwijl ik misschien 25% van de inhoud las.
De andere 75% ging in de kattenbak en kattenbakvulling is bij de Lidl goedkoper, dus...

Droffie
9 december 2004, 09:12
Forum uit de lucht?? En tegelijkertijd 3 of meer pagina"s van deze thread weg?? :lol: Nou ja, veel meer toevoeging hadden de reakties ook niet meer.

Samenvattend: Had Lacrymosa de mail van Gitarist wel mogen plaatsen, was het fatsoenlijk. Van mij dus wel. Internet is nu eenmaal HET medium.
Sorry hoor maar ik vind 't reinste cencuur...We worden gewoon monddood gemaakt. :evil: Zou Gitarist Gitaarnet gedreigt hebben met een rechtzaak?
Ik vraag me af welke posts ze hebben weggehaald.

pikasso
9 december 2004, 09:44
Dus ga mij niet vertellen wat fatsoenlijk is en niet.

Ik vind je niet fatsoenlijk hoor andy... :-D

Wat een gedoe om niets is dit zeg.

Anders Destium
9 december 2004, 10:06
Ik vind het belachelijk dat goed onderbouwde posts hier zijn weggehaald :evil:


>Robbert

Wat is een Heleentje?

Raffel
9 december 2004, 10:06
1 van mijn posts is weg en die was eigenlijk vrij objectief. Nu wil ik dus eigenlijk ook wel een reactie van gitaarnet zien. Anders heb ik van beiden niet zo'n hoge dunk meer.

edit: het schijnt iets met de SQL server/database te maken te hebben.

guhlenn
9 december 2004, 10:11
en ik was nog wel zo benieuwd naar de reactie van bluesbreaker.

:roll:

Jeee
9 december 2004, 10:27
Sorry hoor maar ik vind 't reinste cencuur...We worden gewoon monddood gemaakt. :evil: Zou Gitarist Gitaarnet gedreigt hebben met een rechtzaak?
Ik vraag me af welke posts ze hebben weggehaald.

Jongens toch ... :roll: ...

Er was blijkbaar een probleem met de server en daardoor zijn een aantal posts verloren gegaan.

guhlenn
9 december 2004, 10:29
:o

eh ja.

alhambra
9 december 2004, 10:39
By the way,
Het is verschrikkelijk moeilijk je als instantie (in dit geval "gitarist") te verdedigen tegen online roddels, moddergegooi en zwartmakerij.

Als het aan mij had gelegen (jammergenoeg foute rubriek) zat er nu een slotje op dit topis en was er een vriendelijk verzoek aan te topicstarter en de heer Fennema gedaan om hun vete op een nette manier op te lossen.

Meen je dit echt ?

Hmm toch nog een mod die het netjes doet TE NETJES

Echt kut voor je zeg!!
zo beter? :wink:

Gtsmme, eerst lees ik x pagina's moddergooi en (sorry maar echt lacrymosa) slecht geschreven email door en als ik dan een reply geef krijg ik nota bene van de Mr Politiek Correct van dit forum een sneer!

toedeledoki. Ik ga naar bed!

Bedoel je mij met Mr Politiek Correct, dan ben je wel heel grappig :-D , ik hoop dat je dat ook ff wil doorgeven aan gitaarnet wie weet komt het nog van pas.
Ik geef volgens mij helemaal geen sneer maar verbaas me er over dat je juist dit topic zou sluiten als mod, dat bedoel ik met TE netjes.

Verder heb ik waarschijnlijk 3 pagina's met reacties gemist maar van wat ik wel heb gelezen kan ik nu niet zeggen dat het alleen maar modder gooien is. Ik zie meer verbazing over een erg domme reactie van een hoofdredacteur en dat daar dan ook modder gooien achteraan komt lijkt mij niet meer dan verwacht.

Negative K3 fan
9 december 2004, 10:47
ik vind trouwens hier de reacties ook niet even goed overdacht, die hoofdredacteur krijgt nu precies te zien wat hij bedoelt, laagdrempelige meeloperij door mensen die lekker anoniem achter bedenkelijke nicks zet.

Ik ben trouwens volgens mij wel degene op wie de heer fennema zich heeft gericht een puber uit een boerengat met bijna 10000 geplaatste berichten op een forum die zich verschuilt achter een hele bedenkelijke nickname, ook hebben vele van de mede forummaars mij vaak beticht van dom gepapegaai. Misschien moet ik me dus wel het meest aangesproken voelen, maar mij boeit het eigenlijk niet zoveel.

De boodschap die hij wil brengen is duidelijk, is ook niet echt interessant, ik was toch geen lid van zn blad en wou/zal het zeker niet worden. Toch ontbreekt er in de brief een zekere vorm van waardigheid, respect en nuance om wat voor reden dan ook.

boeie, laten we gewoon verder gaan gvd, ik heb nog een champ liggen waarvan de voltages moeten worden opgeschroefd :)

LordRiffenstein
9 december 2004, 11:00
ik vind trouwens hier de reacties ook niet even goed overdacht, die hoofdredacteur krijgt nu precies te zien wat hij bedoelt, laagdrempelige meeloperij door mensen die lekker anoniem achter bedenkelijke nicks zet.

FF over die 'meeloperij' NegK3, niets persoonlijk, ik zag deze opmerking nog eens in jouw post.

Als iemand een mening of idee post en een heleboel mensen zijn het hier gewoon mee eens, noemen we dat dan ineens meeloperij of is het gewoon een goeie mening/goed idee?

DREAMMACHINE
9 december 2004, 11:04
...waarschijnlijk laatste he!? :-D

taylor
9 december 2004, 11:15
ik snap eigenlijk niet waar iedereen zich zo druk over maakt,aan 1 kant snap ik die gast van gitarist wel, dat veel lui hier nou niet de meest ervare gitaristen zijn en over van alles 1 mening hebben(dus ook veel onzin)ik denk dat dat hem tegenstaat.maarja dat is nou 1maal een forum daar mag je dus ook als niet zo ervaren 1 mening hebben.

zoals ik al zei het boeit mij niet zo eigenlijk wat gitarist of wie dan ook over 1 amp of forum of wat dan ook te vertellen heeft who cares.
1 ander zei al van neem 10 amps ,10 gitaristen,100 verschillende meningen.
maarja dan ben ik weer 1 meeluller :) nu is iedereen weer tegen gitarist.

Droffie
9 december 2004, 11:34
ik snap eigenlijk niet waar iedereen zich zo druk over maakt
:???: Heb je de reactie van Fennema eigenlijk wel goed gelezen?
Mensen maken zich druk over de minachting die Gitarist ten toon spreidt over gitaarfora en zijn gebruikers. Daar bedoelt hij jou ook mee...
Sommigen voelen zicht aangesproken (ik dus) sommigen niet (jij dus).
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening ook Fennema. Maar daar gaat 't allang niet meer om. Als hij op een nette manier zijn mening had gegeven had er geen commotie geweest. Dat hij geen hoge pet op heeft van fora leden had hij al duidelijk gemaakt in het December nummer van Gitarist. Maar moedwillig een jarenlange abonnee (Lacymosa) samen met zijn medeforumleden door de stront heen trekken om zijn punt te maken is laaghartig. Dat Lacrymosa zijn mail online zette is niet meer dan terecht.

bert k
9 december 2004, 11:49
En wat mij in deze discussie stoort is het geroep om slotjes. Ik lees acht pagina's boze mensen, met verschillende meningen, maar ik vind dit topic niet te grof. Wel wat meningen tegenover elkaar, maar dat hoort zo in een discussie.
Maar als je het niet met sommige posts eens ben GA DAN NIET ZITTEN HUILEN OM EEN SLOTJE! Ga mij de mond niet lopen snoeren! Blijf gewoon lekker weg als je het niet trekt. :evil:

taylor
9 december 2004, 11:50
ja,en wie is er nu 1 meeluller? volgens mij was jij nog 1 van die gasten die zo tegen was dat ik zei van dat gitarist(test) mij niet boeit.

maar omdat gitarist nu niet aan jou "kant" staat ben je er weer tegen,zo ken ik er ook nog wel 1 paar.

maar je heb wel gelijk dat iedereen zijn EIGEN mening moet verkondigen.
ik ken die gast van gitarist niet personlijk dus waar gaat het over??

anders zeg je abbo toch gewoon op als je zo op je pik getrapt voelt.

marc_o
9 december 2004, 11:59
Ik blijf het gewoon lezen, vind het ook nog een leuk blad.
Ik begrijp Peter (Lacrymosa) z'n woedeuitbarsting wel, al had ik die 2e brief (mail) dus nooit zo geschreven en opgestuurd.

pikasso
9 december 2004, 12:00
Hoe dom zijn reactie ook is. Hij heeft absoluut gelijk als hij zegt dat er op de diverse fora (of is het forums..) een hoop randebielen rondlopen met maar een doel => zo veel mogelijk zeiken.
Daar heeft hij echt een punt.
Hij had het wat kunnen nuanceren, maar ja.

marc_o
9 december 2004, 12:10
Dat wilde ik ook net schrijven Pikasso.
Laten we eerlijk zijn, als je hier nieuw komt of je kent de schrijvers niet, dan denk je ook dat er hier af en toe een bende losgeslagen debielen zit.
En inderdaad ook een boerenknulletje met tienduizend postst, die overigens de laatse tijd meer en meer zinnige dingen zegt, wat een vooruitgang is (sorry Len, maar je weet dat het waar is).
Kijk, wij kijken naar die opmerkingen en we lezen er omheen, lachen wat en halen onze schouders op....maar niet altijd en dat ontaardt in een eindeloze flame- en bashing oorlog waar geen hond wat aan heeft.
Als zo'n Fennema dus geattendeerd wordt over een thread en hij gaat die lezen, kan ik me zijn gedachte en antwoord goed voorstellen, ik had het alleen anders geformuleerd....maar dat terzijde.

Droffie
9 december 2004, 12:19
ja,en wie is er nu 1 meeluller? volgens mij was jij nog 1 van die gasten die zo tegen was dat ik zei van dat gitarist(test) mij niet boeit.
maar omdat gitarist nu niet aan jou "kant" staat ben je er weer tegen,zo ken ik er ook nog wel 1 paar.
Was ik ook en ben ik nog steeds. Dat jou die gitaartest niet kon boeien is niet belangrijk. Wel was ik tegen de verdachtmakingen van sommige forumleden naar Gitarist over hun onafhankelijkheid (ben ik nog steeds). Die test vond ik leuk en nog steeds om te lezen.
Ik voel me behoorlijk in mijn naad getast door die Fennema omdat hij voor het gemak alle foraleden (waaronder ik) afbrandde, daarom ben ik zo fel tegen de reactie die hij Lacrymosa stuurde. Als jij zo kinderachtig wil zijn dat als meelullen te bestempelen ga gerust je gang. Op mijn beurt kan ik weer zeggen dat jij meelult omdat je de term meelullen gebruikt.


maar je heb wel gelijk dat iedereen zijn EIGEN mening moet verkondigen.
ik ken die gast van gitarist niet personlijk dus waar gaat het over??
Je kent mij toch ook niet persoonlijk dus waarom uberhaubt nog reageren?? Ik voel me beledigt door de hoofdredacteur van het blad waarvoor ik betaal nota bene.


anders zeg je abbo toch gewoon op als je zo op je pik getrapt voelt.
Ga ik ook zeker doen als hij niet zijn excuses aanbiedt.

bat
9 december 2004, 14:25
Het antwoord van de eindredacteur van de Gitarist......... Sorry, ik viel van mijn stoel van verbazing, van zoveel tactloze domheid. Ik had een functioneringsgesprek gehad met de directeur waar ik over tien jaar nog over zou huilen,alsik dat geflikt had. Dus ga mij niet vertellen wat fatsoenlijk is en niet.

Daar heb je helemaal gelijk in, andy. Nog los van of de mail van deze hoofdredacteur ook door anderen dan de geadresseerde gelezen zou worden is de toon van dermate laag niveau dat iemand met zijn positie wel 10 keer na had mogen denken over of ie überhaupt op "send" zou klikken.

Ik krijg het gevoel dat het deze hoofdredacteur allemaal even te veel aan het worden is en als ik zijn uitgever was geweest, had ik een verpliche vakantie voorgeschreven.

Maar: erg fijn dat we dit allemaal hebben mogen lezen, toch vind ik het niet kies om correspondentie die niet aan het forum gericht was openbaar op dit forum te publiceren.

Hoe onterecht wellicht ook, dit topic is voor deze hoofdredacteur slechts een bevestiging van zijn ideeën.

Negative K3 fan
9 december 2004, 14:53
ik vind trouwens hier de reacties ook niet even goed overdacht, die hoofdredacteur krijgt nu precies te zien wat hij bedoelt, laagdrempelige meeloperij door mensen die lekker anoniem achter bedenkelijke nicks zet.

FF over die 'meeloperij' NegK3, niets persoonlijk, ik zag deze opmerking nog eens in jouw post.

Als iemand een mening of idee post en een heleboel mensen zijn het hier gewoon mee eens, noemen we dat dan ineens meeloperij of is het gewoon een goeie mening/goed idee?

misschien, dat is vaakniet altijd duielijk en voer voor (massa) psycholognen. Misschien een tussenweg, een combinatie van beide.

Chris Wolstenholme
9 december 2004, 15:51
tja er is vaak een duidelijk verband tussen het aanhangen van je ingroup bij aanvallen van een outgroup, zelfs als het normaal je vrienden niet zijn ( tientallen proeven mee gedaan ) meelopen ook, mensen gaan er hun eigen ideen voor aan de kant zetten zelfs als ze weten dat die van een ander fout is... maar aan de andere kant, kan je het meelopen noemen, als je mensen vraagt hoeveel 2+2= en iedereen zegt 4...is dat meelopen?


dat is het wel als iedereen 5 zegt, en de mensen die 4 denken ook maar 5 zeggen om niet buiten de groep te vallen.

affin...nix psychologie dit...gewoon een grote groep mensen die belidigd zijn door iemand waarvan ze dachten dat die in hun groep viel ( gitaristen onder elkaar ) en daar flink pissed over zijn

alhambra
9 december 2004, 16:15
Toch raar hoor hij geeft in zijn antwoord op mijn mail het volgende antwoord:

Mijn mail:

Hallo,
>
> Aangezien ik o.a. behoor tot de vaste kern van het gitaarnet forum en u
> duidelijk te kennen heeft gegeven hoe u over deze mensen denkt zou een
> excuus van u naar mij en anderen wel zo gepast zijn.
> Uiteraard zal dat voor een man die ver boven de gewone muzikant staat
> niet makkelijk zijn maar het zou u wel sieren.
>
> Met vriendelijke groeten,
>
> Rob die voor een zielepoot toch nog verrassend gelukkig is.

Zijn antwoord:

Dag Rob,

Ik kan je toch moeilijk excuses aanbieden voor iets wat ik je niet heb
geschreven.

Hij gaat er dus vanuit dat iets wat je niet persoonlijk aan iemand mailt niet telt. Da's lekker, dus als ik de heer fenema hier b.v. dood zou wensen (dat doe ik uiteraard niet echt hoor heren van de aivd :wink: ) dan heb ik dat niet gezegd omdat ik het hem niet persoonlijk zeg/schrijf. Rare opvatting, ff dit door trekken ik lees een test in de gitarist maar ja die is niet persoonlijk naar mij geschreven en dus is de test er niet geweest, zoiets ??? :???: :???:

Lacrymosa
9 december 2004, 16:32
HAHAHAHA, ik begin steeds minder van die vent te snappen

Nicci
9 december 2004, 19:03
hoe meer ik dit draadje lees, hoe meer ik tot de conclusie kom dat dit forum inderdaad uit voornamelijk zielepoten bestaat. kleinzielige zielepoten.
Ik heb vandaag eens de gitarist gepakt en het betreffende redactioneeltje gelezen.
Niets aan de hand. Gewoon een geinig artikeltje waardoor ik me absoluut niet beledigd voel.

Baker
9 december 2004, 19:05
Zo, ik ben er door
Allemachtig zeg, ben al 20 minuten aant lezen!

Eindconclusie over Tjako

Hij was een beetje dom......

En voor de rest,
alles is nu wel gezegd,
ik zou zeggen, kappen nu, en weg gaan lekker iets anders doen.
(idd, gitaar spelen bijvoorbeeld)

amon
9 december 2004, 19:23
Ok, ik volg het forum de laatste paar weken niet meer zo, maar kan iemand in het kort uitleggen wat de aanleiding was voor lacrymosa om die eerste brief te schrijven?

(Ik heb al wel dit hele topic doorgelezen, maar weet dus nog niets van de aanleiding)

bat
9 december 2004, 19:58
In de gitarist staat een redactioneel artikel (inleiding van het blad) waarin nav hun versterkertest van vorige maand en de daaropvolgende discussie op dit forum, dit forum een beetje kritisch becommentarieerd werd.

Ik heb eindelijk ook even de moeite genomen om het betreffende artikel te lezen (bij de Bruna, ik vond 'm deze maand niet de moeite waard om te kopen, zoals meestal) en moet zeggen dat het artikel weliswaar van het gewoonlijke amateuristische niveau was, maar hoogstens een wenkbrauw van verwondering omhoog deed gaan. Ik voelde me in ieder geval niet beledigd, alleen gesterkt in de beleving dat er veel betere gitaarbladen zijn waar ik mijn geld aan uit kan geven. Bladen die wat meer midden in de wereld staan.


En voor de rest,
alles is nu wel gezegd,
ik zou zeggen, kappen nu, en weg gaan lekker iets anders doen.
(idd, gitaar spelen bijvoorbeeld)

Helemaal mee eens. Laten wij het meest volwassen zijn in deze kwestie.

sr.face
9 december 2004, 21:54
SLOTJE

Ja sory hoor maar dan ben ik maar zo'n geval die "de ander de mond wil snoeren" en iemand die ondanks dat ie vind dat dit topic afgesloten moet worden het toch leest. En een meeloper omdat er meerdere mensen een slotje vroegen.

Boejend! Met zo weinig posts heb ik geen reputatie opgebouwd en kan ik m dus ook niet verneuken. :-D




O ja ik heb nog wat te zeiken:
Wat me opvalt: diverse mensen hebben een plaatsvervangende term voor "beledigd" in dit forum. Dit is "op je pik getrapt"
Dit wordt naar mijn idee het vaakst gebruikt in een reactie op een ander bericht. ff ter verduidelijking:

X: "Ik ben het daar niet mee eens want ...........etc etc"
Y: "Voel je je op je pik getrapt?"

Dit vind ik raar. Ik heb geprobeert te ontleden waarom mensen dit het vaakst in een reactie zetten.

Je leest namelijk nauwelijks: "Ik voel me op me pik getrapt"
ongetwijfeld wel een paar, dus kom alsjeblieft niet aan met citaten.

1. Men probeert zichzelf ff stoer voor te doen. Iemand is er mee begonnen, en mensen nemen het over.
2. Men wil dominant overkomen en dus de ander kleineren.
3. Men verkiest lange woordcombinaties boven korte. (kan best, betrap ik mezelf ook vaak op)
4. Men heeft het werkwoord beledigen niet in betreffend volcabulair.

Kan iemand vertellen welke van de 4 het is? Of misschien is het heel iets anders! Ik ben i.i.g. erg benieuwd.




Misschien kunnen jullie nu een nieuw topic starten om mij nu af te zeiken. Want eerlijk is eerlijk: we zijn gewoon mensen en er moet wel wat af te zeiken zijn. :razz:

Bluesbreaker
9 december 2004, 22:00
nou, nu heb je me toch echt op mn pik getrapt :wink:

nee, is dat niet vooral bekend door van kooten en de bie? (voor mij wel)

Anders Destium
9 december 2004, 23:35
Weet je wat: Pilsje van Kooten!

en voor Tjako en de rest hier ook, dan kunnen we het als mannen onder elkaar uitpraten :wink:

Lacrymosa
10 december 2004, 09:38
Ik vind het idd ook wel tijd voor een slotje

Mijn bedoeling was om op een volwassen manier met de heer Tjako de discussie aan te gaan, maar blijkbaar is dat niet mogelijk

Al
10 december 2004, 11:38
Om tot een overzichtelijk perspectief te komen zet ik een aantal zaken welke deze discussie betreffen nog even op een rijtje waarbij ik enig commentaar zal toevoegen.

N.a.v. een artikel in het blad ‘Gitarist’ verscheen de volgende thread op het Forum:

“Wie heeft de versterkertest in de nieuwe gitarist gelezen?”

In een aantal van de daar geposte reacties bleken beledigende, neerbuigende of insinuerende opmerkingen te vinden te zijn welke aan het adres van Gitarist gericht waren. Een greep daaruit:

Incompetente halve garen,
huppelkutten,
stel mitfits zonder goede oren,
klote amateurs,
idioten,
Amateur blad,
Typerend amateurisme bij dat blaadje,
natuurlijk niet te vergeten de banden die Gitarist met Dolf Koch(…)
ze kraken bijna niks af om importeurs enzo te vriend (…)

N.a.v. deze teksten verscheen in het voorwoord van de decemberuitgave van Gitarist een reactie:

Vooral de chatbox leverde reacties op die met negativismen tegen elkaar opboden
overigens een bekend verschijnsel in chatboxen (…)
Tja, dan komen de complottheorieën… (zwembad, Ferrari, Yab Yum) (…) Het zij zo (…)
Aparte vermelding verdienen de constructieve reacties (…)

à Een volkomen gegronde reactie waar, gelet de op dat moment door forumleden gepubliceerde citaten (zie boven), niets op viel af te dingen. Daarnaast vermeldde Gitarist in datzelfde artikel ook constructieve/zinnige reacties te hebben bespeurd en citeerde er enkele.

Het waar dat het een bekend verschijnsel is dat op fora groepen deelnemers, die het niet nauw nemen met fatsoensnormen, problemen veroorzaken en aanleiding kunnen geven tot schriftelijke vetes, scheldpartijen en dat soort dingen.

Het artikel van de gitarist veroorzaakte bij een forumlid de aanleiding tot het sturen van een, wat door hem omschreven werd als, ‘open brief’. Daarin werd het opgenomen voor een aantal zich door het genoemde artikel op de tenen getrapt voelende forumleden. Kort samengevat wordt er gesteld dat:

Er werd in de inleiding nogal uitgehaald naar dit forum
het gitaarforum niet tot nauwelijks serieus worden genomen door de Gitarist.
u ook willen vragen om meer betrokkenheid te tonen met betrekking op het GItaarforum
Ik probeer u met dit mailtje er op te attenderen dat er bij een grote groep gitaristen (namelijk die van het forum) een nogal negatieve houding is ten op zichte van het blad, De Gitarist
Deze houding is in mijn ogen makkelijk om te keren, door het gesprek/discussie (jeukwoord) aan te gaan en ook door goed te luisteren wat er bij deze, extreem diverse, groep gitaristen leeft

Het stellen dat er door De Gitarist nogal uitgehaald was naar dit forum lijkt me, als ik tot op dat moment gedane uitspraken van beide partijen naast elkaar leg, zacht gezegd, nogal overtrokken. Ik kan zelfs stellen dat het juist forumleden zijn geweest die in eerste instantie hebben uitgehaald naar de gitarist. De toon waarmee dit gebeurde was regelmatig neerbuigend, schofferend en meerdere malen werd er gescholden. In dat perspectief was het verzoek van de initiatiefnemer van de ‘open brief’ aan de redacteur van dat blad, waarbij hij refereerde aan de negatieve houding t.o.v. zijn blad van een aantal forumleden, om betrokkenheid voor het forum te tonen en tevens maar eens goed naar deze groep te moeten luisteren volkomen zinloos en zonder enig gevoel voor realiteit. Dat Gitarist al had laten zien dat ze op vragen/kritiek inging, erkende dat er ook constructieve reacties waren, dus op de hoogte was en daarmee het bewijs leverde dat ze dingen serieus namen, werd genegeerd.

De hoofdredacteur reageert:

Ten eerste worden fora te vaak gedomineerd door een keiharde kern deelnemers (..) (en zich bovendien regelmatig achter bedenkelijke schuilnamen verstopt). Ik heb de stellige indruk dat die keiharde kernen bij chatboxes deels uit zielepoten bestaat. Standaard gegeven van al die chatboxes is dat die groep zich voortdurend afzet tegen "de autoriteit" (i.c. GITARIST) in het betrokken vakgebied. Is de toon in de chatbox-reactie eenmaal gezet dan doet zich vaak het stapeleffect voor: men schiet te ver door en de meelopers maken het alleen maar erger. onevenredig groot deel heeft zijn internetforum noodgedwongen gestaakt (lacrimosa, lacrimosa) vanwege te veel vuilbekkerij en afzeiken (sorry, het latijn voor afzeiken wil me zogauw niet te binnen schieten). Dat is het hoge therapeutische RIAGG-gehalte van chatboxes in het algemeen. Ik verzet mij tegen nitwitterige leeg- en meelopers en tegen al die eeuwige verdachtmakers.(…) stel met u vast dat er gelukkig ook zinnige bijdragen bijzitten evenals in de ingezonden brieven en mails die ons dienaangaande bereik(t)en. De door u gesignaleerde ervaringsdeskundigheid is even betrekkelijk als de door GITARIST uitgevoerde vergelijkende versterkertest. Ik kan u ook niet zeggen wat de lekkerste wijn is(…) U begrijpt dat GITARIST er niet over piekert om een forum op haar s ite te starten.

Dat lijkt op een voor een belangrijk deel emotionele reactie van iemand die publiekelijk beledigd en zonder respect behandeld is. Ik kan me voorstellen dat deze man nadat hij vergeleken is met Incompetente halve garen,huppelkutten, stel misfits zonder goede oren, klote amateurs,idioten etc., persoonlijk geraakt is en dus niet staat te springen om met een groep waar deze manier van communiceren gebezigd wordt in discussie te gaan. Het door hem genoemde te hoog gehalte aan vuilbekkerij en afzeiken bij het forum is gezien de gedane uitlatingen aldaar volkomen terecht. Wellicht schiet deze hoofdredacteur iets te ver door in zijn reactie en boet hij iets aan tactisch vermogen in wat mogelijk te wijten is aan het feit dat hij aangedaan is. De manier waarop hij zijn mening geeft getuigt wel van enige moed en ook valt op dat de wijze waarop hij deze formuleert een stuk genuanceerder is dan de manier waarop een aantal forumleden dit hadden gedaan. Ook onderstreept hij wederom de zinnige, en dus positieve, bijdragen die hij gelezen heeft en benadrukt dat hij niet iedereen van het forum over één kam te scheert.

Het forum vervolgens:

godsgruwelijke arrogantie,
wat een t*fus lijer is dat zeg,
engnek,
lompe tering mongol,
een prutser,
eikel,
achterlijke idioot,
hoofd”ruk”dacteur,
kwal,
De redacteur schrijft een tweede brief waarin o.a.:

Ik krijg van jou een rechtstreekse mail en geen open brief en op basis van jouw
woordgebruik krijg je van de hoofdredacteur/uitgever van GITARIST een antwoord
dat op jou persoonlijk is toegesneden. Wanneer jij mij namens het forum een 'open brief' had gezonden, had je van mij een voor dat forum aangepaste antwoord gekregen. Het is juist het (gebrek aan) forumfatsoen dat ik mede in mijn reactie aankaartte en gezien alle schuttingwoorden in de opeenstapelende reacties word ik aardig in mijn inschattingen bevestigd. Het zou wijs van jou zijn om mijn aan jou gestelde reactie van het forum af te halen. Je hebt me nl. helemaal niet om toestemming daartoe gevraagd. Of bestaat er echt geen forumetiquette?

Het is volkomen begrijpelijk en alleszins redelijk dat hij op een brief die namens het forum geschreven zou zijn anders gereageerd zou hebben. Een aantal forumleden hadden hem bijvoorbeeld op dat moment al aardig door de stront gehaald en het is goed voor te stellen dat zoiets nou eenmaal een ander soort dialoog geeft. Dat hij daarom graag wil zien dat zijn reactie op de ‘open brief’ van het forum wordt verwijderd is logisch.

De tweede brief (die van “ik was pissig etc”) had, vanwege het feit dat enige poging om de hand in eigen boezem te steken ontbrak, geen enkele steekhoudendheid. Door zich volkomen blind op te stellen wat betreft de beledigende en vernederende opmerkingen richting redacteur en blad mistte deze brief elke redelijke vorm van alsnog trachten een dialoog aan te gaan. De zaak werd volledig op zijn kop aangekaard en -ik noem het maar even extreem- subjectief belicht waardoor een effect ontstond van nog meer olie op het vuur. Briefschrijver permiteerde zich op één lijn te stellen met krachten die vanaf het eerste moment beledigden, provoceerden en kleineerden. Voor deze houding ontving hij complimenten.

Ondertussen gaan op het forum de aantijgingen door:

Dumb-ass,
deze meneer zijn blaadje ergens steken waar'ie het lekker vindt,
vuile hypocriet,
fucking loser,
wat een LUL,
prutser,
zielepoot
professioneel randdebiel

Het is teleurstellend dat een aantal deelnemers die te gast zijn bij dit door gitaarnet beschikbaar gestelde forum de geboden gastvrijheid misbruiken dit soort uitlatingen daar te deponeren. Ik denk dat er rustig kan vastgesteld worden dat dit forum zichzelf in vrij ernstige mate bevuild heeft.

De eis om excuses van de redacteur is gezien de manier waarop hij en zijn blad hier door de slijk zijn gehaald volslagen onzinnig en druist bovendien tegen ieder gevoel van fatsoen in. Ik heb met stijgende verbazing en misschien wel ontzetting gekeken hoe overheersend het negativisme zich manifesteerde. Wat me ook opviel was de daarbij getoonde drang van een aantal leden zich daar in te bewijzen. Er zijn wel eerder incidenten geweest maar in deze orde van grootte is heb ik hier nog niet gezien. De donkere kant van het forum lijkt me daarmee wel voldoende belicht.

Het forum heeft, zoals de veelbesproken hoofdredacteur al opmerkte, ook andere kanten. Uiteraard scheer ook ik niet iedereen hier over één kam. Ik heb een aantal normale en soms ook verstandige reacties gelezen.

Dat hier een aantal dingen gebeurd zijn die niet toelaatbaar zijn is duidelijk. Deze zaken werken nou eenmaal niet goed m.b.t. het soort dialogen wat hier voor ogen is. Het gedane verzoek van de redacteur van Gitarist om zijn eerdere reactie te verwijderen zal gerespecteerd worden. Zijn antwoord op de ‘open brief’ was immers niet voor het forum bedoeld. Ook zal een en ander opschoond worden.


Al

jorrit
10 december 2004, 11:52
heb jij geen leven ofzo? of verveelde je je gewoon erg? :-D

Droffie
10 december 2004, 12:51
Al,
Bedankt voor je duidelijke uiteenzetting. Als je bij zinnen komt en terugdenkt aan wat er allemaal gezegd was mogen we ook wel hand in eigen boezem steken. Nog steeds ben ik van mening dat Tjako volledig de plank misslaat door zijn lezers te minachten.
In de daarop voorvloeiende reacties van 't forum, waaronder ik, gingen wel te ver.
Bij deze stop ik ook met negatief bejegenen van deze man ook al vind ik het een hele nare man :)

@ Jorrit
:???: zo jammer van je reactie...wees sportief en haal 'm weg...

MazeMouse
10 december 2004, 13:10
Dus we maken ons nu druk over een redacteur die zijn eigen ruiten ingooit door zijn instelling?

Lekker allemaal het abbonnement opzeggen en ook geen losse opgaves meer kopen en eens zien hoe snel hij met hangende pootjes op fora zijn blaadje aan komt prijzen omdat ie anders falliet gaat (als ie daar al niet druk mee bezig is)

Simpelste oplossing is nog altijd om als consument af te haken en ze dan maar naar je toe te laten komen. Wil ie dat niet dan wil hij ook geen succesvol blaadje :)

guhlenn
10 december 2004, 13:46
Al; je kunt ook een dicussie doodnuanceren. Dit is internet. gitaarnet bestaat bij de gratie van de bezoekers. Wat nou te gast?

Azrael
10 december 2004, 14:41
Al; je kunt ook een dicussie doodnuanceren. Dit is internet. gitaarnet bestaat bij de gratie van de bezoekers. Wat nou te gast?

Juistem. Teveel politiek correct gebrabbel is nutteloos. Als die hoofdredacteur nu een echt man was had hij simpelweg zijn excuses aangeboden op dit forum. Deze excuses waren gezien zijn belachelijk kinderachtige gedrug volkomen gepast geweest. Was hij van het hele probleem afgeweest en had het forum zich erbij neergelegd. Dit is echter niet gebeurd dus krijgt de beste man zijn verdiende loon.

The Mule
10 december 2004, 15:05
Al, allereerst bedankt dat je niet iedereen hier over 1 kam scheert. Jouw bericht is afgewogen en je zoekt de nuance, wat nooit verkeerd is, maar toch ben ik het niet helemaal met je eens, en wel hierom...

Wanneer een hoofdredacteur het zich persoonlijk aantrekt als er n.a.v. een vergelijkende test in zijn blad heftige, en soms inderdaad behoorlijk onvolwassen*, reacties op een internetforum volgen zit hij simpelweg niet op de goede stoel. Idem als je de bewuste vergelijkende test later gaat afzwakken in de zin van 'zoveel mensen, zoveel meningen'. Voor mij blijf er dan niets meer over van de geloofwaardigheid van een magazine dat zich als deskundig en onafhanklijk profileert. Als deze meneer vervolgens een op zich redelijk gestelde e-mail van een abonnee (= klant = koning, mits deze zich ernaar gedraagt) niet redelijk beantwoordt maar juist zijn persoonlijke grieven en vooroordelen op de abonnee projecteert, is dat niet alleen ZEER kinderachtig, maar ook onfatsoenlijk. Zeker voor iemand die beter zou moeten weten (en in zijn positie moet hij dat) is zoiets 'not done'.

* gemiddelde leeftijd forumleden ligt rond de 16 jaar schat ik zo in, geen verrassing daar :wink:

Dat op deze zaken kritiek geleverd wordt, is alleszins logisch. Verder vind ik het wel begrijpelijk, maar niet juist dat de topicstarter de reply van T.F. hier geplaatst heeft en ben ik (maar wie ben ik) van mening dat dit topic allang gesloten had moeten worden. Het online uitvechten van persoonlijke vetes tussen forumleden worden immers ook niet getolereerd? Was er nu geen enkele moderator wakker toen deze thread ontstond? Als er in korte tijd threads van 3,4,5 pagina's ontstaan is het toch duidelijk dat er stront aan de knikker is?

Azrael
10 december 2004, 15:16
Als er in korte tijd threads van 3,4,5 pagina's ontstaan is het toch duidelijk dat er stront aan de knikker is?

Houdt gewoon in dat er graag zijn mening over wilt geven. Monddood maken is dan dom om te doen. Gaan mensen dalijk ook het forum aanvallen.....

The Mule
10 december 2004, 15:27
Als er in korte tijd threads van 3,4,5 pagina's ontstaan is het toch duidelijk dat er stront aan de knikker is?

Houdt gewoon in dat er graag zijn mening over wilt geven. Monddood maken is dan dom om te doen. Gaan mensen dalijk ook het forum aanvallen.....

:-? Ik zeg ook niet dat je in dat geval de hele thread ongelezen van het forum af moet knikkeren. Even gaan kijken of het niet uit de hand loopt kan toch geen kwaad? En wat is iedereen opeens bang om monddood gemaakt te worden, is er wat gebeurd ofzo... :wink:

cosmos
10 december 2004, 15:46
Het is eigenlijk gewoon heel simpel.
Die hoofdredacteur kan het sowieso nooit goed doen.
Als hij niet had gereageerd, dan had dat op het forum gestaan en een hoop verontwaardigde reacties opgeleverd met het al het gedoe van dien.
Door wel te reageren (op een niet zo genuanceerde manier, dat moet ik toegeven), heeft hij het blijkbaar ook niet goed gedaan, gezien de reacties hier.

Geloof mij nou maar, als bedrijf in deze kun je het sowieso nooit goed doen. Ik doe het management van een grote Amerikaanse band in Nederland, met een zeer trouwe fanbase. Op het moment dat er ook maar enige stront aan de knikker is, wordt ik platgemailt met gezeur en vragen. Niet reageren is sowieso niet goed. Maar wel reageren met een bericht wat mensen niet aanstaat, is ook niet goed.

Ik praat de reactie van TF niet goed, maar ik weet wel dat je het sowieso nooit goed kunt doen in dit soort discussies, met jezelf als lijdend voorwerp.

Azrael
10 december 2004, 15:49
Het is eigenlijk gewoon heel simpel.
Die hoofdredacteur kan het sowieso nooit goed doen.
Als hij niet had gereageerd, dan had dat op het forum gestaan en een hoop verontwaardigde reacties opgeleverd met het al het gedoe van dien.
Door wel te reageren (op een niet zo genuanceerde manier, dat moet ik toegeven), heeft hij het blijkbaar ook niet goed gedaan, gezien de reacties hier.

Geloof mij nou maar, als bedrijf in deze kun je het sowieso nooit goed doen. Ik doe het management van een grote Amerikaanse band in Nederland, met een zeer trouwe fanbase. Op het moment dat er ook maar enige stront aan de knikker is, wordt ik platgemailt met gezeur en vragen. Niet reageren is sowieso niet goed. Maar wel reageren met een bericht wat mensen niet aanstaat, is ook niet goed.

Ik praat de reactie van TF niet goed, maar ik weet wel dat je het sowieso nooit goed kunt doen in dit soort discussies, met jezelf als lijdend voorwerp.

Wat een onzin. Bij een nette reactie van de hoofdredacteur was er niks fout gegaan. Hij kon dit prima en op een volwassen manier oplossen. Kom niet aanzetten met "Je kunt het toch nooit goed doen en blabla" want dat is onzin.

cosmos
10 december 2004, 15:57
Gelukkig kunnen meningen verschillen, en wijst de praktijk vaak genoeg anders uit.

En nu maar even de volgende discussie, of allemaal thuis even een nieuw lickje instuderen. Een stuk nuttiger als dit verhaal!

8-)

guhlenn
10 december 2004, 15:57
Idd. Cosmos, dat jij en meneer fennema geen professioneel antwoord op kunenn stellen (bijv. excuus dat ik iedreen over een kam scheerde) betekend niet dat niemand dit kan.

LordRiffenstein
10 december 2004, 16:02
Het is eigenlijk gewoon heel simpel.
Die hoofdredacteur kan het sowieso nooit goed doen.
Als hij niet had gereageerd, dan had dat op het forum gestaan en een hoop verontwaardigde reacties opgeleverd met het al het gedoe van dien.
Door wel te reageren (op een niet zo genuanceerde manier, dat moet ik toegeven), heeft hij het blijkbaar ook niet goed gedaan, gezien de reacties hier.

Ik praat de reactie van TF niet goed, maar ik weet wel dat je het sowieso nooit goed kunt doen in dit soort discussies, met jezelf als lijdend voorwerp.

Ik ben het totaal niet eens met je. Er was wel degelijk een goede en voor beide partijen NUTTIGE manier van reageren nl. gewoon de discussie aangaan en praten met de mensen hier op het forum (al dan niet abonnees) om te kijken wat er volgens hen schort aan Gitarist. Maar blijkbaar vindt men bij Gitarist dat ze het perfect doen. ("Gitarist=autoriteit") Gitarist als blad had hier DE ideale kans om te leren wat er leeft bij zijn doelgroep maar de hoofdredacteur vindt blijkbaar dat Gitarist niet meer beter kan.

Het minste wat de hoofdredacteur had moeten doen is op een professionele manier reageren want hij is tenslotte de professioneel en wij de amateurs. Lees de post van Andy nog eens een keertje. Beter dan dat kan je het niet uitleggen.

cosmos
10 december 2004, 16:02
Cosmos, dat jij en meneer fennema geen professioneel antwoord op kunenn stellen

Zucht....Het is allemaal maar een hobby hoor dames en heren. Dit is echt weer een compleet nutteloze opmerking recht op de man af. Ik ben wel klaar met deze discussie.


EDIT:
LordRiff, ik zeg ook niet dat die nuttige discussie niet mogelijk is geweest. Maar TF heeft door zijn eerste reactie nu ook geen kans meer om nog iets van zijn mening aan te passen. (wat hij waarschijnlijk toch wel niet zal doen, maar ok haha)
Voor mijn gevoel is dat soms een nadeel van een fanatiek bezocht forum, dat iedereen gaat reageren en dat dingen wel eens uit zijn verband gerukt kunnen worden. Andy's opmerking is inderdaad een goede.
Begrijp me niet verkeerd mensen, ik deel jullie mening echt wel. Maar het wordt nu zo'n fanatieke discussie om eigenlijk heel weinig..

Bluesbreaker
10 december 2004, 16:12
Maar het wordt nu zo'n fanatieke discussie om eigenlijk heel weinig..

inderdaad, het lijkt het gitaarforum wel......

jaywalker
10 december 2004, 16:26
Al
In dat perspectief was het verzoek van de initiatiefnemer van de ‘open brief’ aan de redacteur van dat blad, waarbij hij refereerde aan de negatieve houding t.o.v. zijn blad van een aantal forumleden, om betrokkenheid voor het forum te tonen en tevens maar eens goed naar deze groep te moeten luisteren volkomen zinloos en zonder enig gevoel voor realiteit.

pfff wat een zin.

Ik ben het eens dat het forum nu een beetje overdreven kinderachtig reageert. Maar dat is een reactie op een erg kinderachtige/arrogante hoofdredactor.

Hij mag best weten dat deze ongelooflijke stomme actie hem heel veel lezers (waaronder ik) heeft gekost.

Anders Destium
10 december 2004, 17:00
Maar het wordt nu zo'n fanatieke discussie om eigenlijk heel weinig..

inderdaad, het lijkt het gitaarforum wel......

Bingo :lol:

Ik weet niet meer wie het onderschrift heeft: Bescheidenheid siert de mens, behalve de gitarist :wink:

Ik heb liever een discussie dan dat iedereen dingen op gaat kroppen.... EN JE MOET NOOIT DINGEN OPKROPPEN :D


Als je een communicatie aangaat is de basis daarvan wederzijds respect, en dat is absoluut niet waar de hoofdredacteur bij zijn eerste mail op is te betrappen. Zeker als het een lezer van je eigen blad met een opmerking betreft kun je op zijn minst de moeite nemen om iemand te bedanken voor het lezen van het blad en nog meer van dat blabla. Verder vraag je wat de favoriete rubriek van de auteur is, wat hij het beste review van het laatste jaar vond en of hij bij de aankoop ooit wat heeft gehad aan de Gitarist. Misschien meen je er helemaal niets van, maar zo geef je wel een positief signaal af zonder veel moeite en zo ben je professioneel bezig.

Ik blijf bij mijn benaming prutser, voor dit soort mailtjes zou ik me doodschamen als ik ze vanuit mijn werksfeer zou versturen.

Het is heel makkelijk om mensen tegemoet te komen als ze iets te zeuren hebben of ergens anders mee aankomen, ik heb er wekelijks mee te maken waar ik werk (in een winkel, en dat is mano a mano discussieren :wink: ). Vraag verder nog naar de ervaringen met het product zelf, was de vakantie wel leuk geweest?
Luister aandachtig, herhaal de punten of problemen en vertel wat er aan te doen is en waarom het volgens jou (bijvoorbeeld) wel of geen garantie zou kunnen zijn. Leg uit hoe je ze kunt helpen en wat een reële verwachting is, de meeste mensen zijn redelijk genoeg om ook open te staan voor de andere kant van de zaak. Als mensen beginnen met hard schreeuwen is de animo om ze te helpen natuurlijk snel weg, maar je blijft beleefd. Als je mensen met klachten goed hebt geholpen bind je ze aan je bedrijf, als je dat niet doet vertellen ze het op verjaardagen aan 10 anderen (of op een internetforum aan 100 anderen) :wink:

BramVersteeg
10 december 2004, 17:35
Het is eigenlijk gewoon heel simpel.
Die hoofdredacteur kan het sowieso nooit goed doen.
Als hij niet had gereageerd, dan had dat op het forum gestaan en een hoop verontwaardigde reacties opgeleverd met het al het gedoe van dien.
Door wel te reageren (op een niet zo genuanceerde manier, dat moet ik toegeven), heeft hij het blijkbaar ook niet goed gedaan, gezien de reacties hier.

Ik praat de reactie van TF niet goed, maar ik weet wel dat je het sowieso nooit goed kunt doen in dit soort discussies, met jezelf als lijdend voorwerp.

Ik ben het totaal niet eens met je. Er was wel degelijk een goede en voor beide partijen NUTTIGE manier van reageren nl. gewoon de discussie aangaan en praten met de mensen hier op het forum (al dan niet abonnees) om te kijken wat er volgens hen schort aan Gitarist. Maar blijkbaar vindt men bij Gitarist dat ze het perfect doen. ("Gitarist=autoriteit") Gitarist als blad had hier DE ideale kans om te leren wat er leeft bij zijn doelgroep maar de hoofdredacteur vindt blijkbaar dat Gitarist niet meer beter kan.

Het minste wat de hoofdredacteur had moeten doen is op een professionele manier reageren want hij is tenslotte de professioneel en wij de amateurs. Lees de post van Andy nog eens een keertje. Beter dan dat kan je het niet uitleggen.

Helemaal mee eens!

andy
10 december 2004, 23:55
.

Hebbben jullie weleens een oude music maker gelezen,dat was een muziekblad met vakkennis en was ook vaak wel filosofisch.


Juist, autoriteit op muziekgebied, maar wat je zegt, de OUDE MusicMaker. Daar heb ik heel veel aan gehad. En ik kon me dus ook meestal in de reviews van instrumenten en versterkers vinden, als ik zelf op onderzoek uit ging.

SteavisSmokin
11 december 2004, 01:05
Wow, gaat lekker hier!

Ik heb de complete reactie van dhr. Fennema niet gelezen op de brief van Lacrimosa (is al weggehaald), maar wat ik uit de quotes uit de reactie van Al van een paar pagina's terug opmaak is dat de reactie van dhr. Fennema hier behoorlijk uit zijn verband gerukt wordt. Zijn woordkeuze is misschien niet zo subtiel als het geweest had moeten zijn, maar zijn theoretische uiteenzetting van een forum klopt wel degelijk.

Volgens mij is het grootste probleem hier dat beide partijen zich aangevallen voelen en uit woede vergeten te relativeren en daarbij sommige woorden die gezegd (getypt) zijn te persoonlijk nemen. Zoals in de meeste discussies wordt daardoor de kern van het probleem vergeten en uiteindelijk leiden dat soort discussies tot een heen en weer gesmijt van woorden. Deze thread is volgens mij helaas hard op weg om zo'n vorm aan te nemen.

Ik vind de lange reactie van Al van een paar pagina's terug helemaal zo gek nog niet. Gelukkig zijn er nog mensen die gepast reageren op dit soort uittingen en dit probleem vanuit een andere, nuchtere, hoek kunnen bekijken.

Misschien dat iedereen gewoon eens even een stap terug moet nemen en moet relaxen. Da's helaas hard nodig in deze wereld tegenwoordig.

Steven

Jim Marshall
11 december 2004, 01:45
Het mooie van dit forum vind ik wel dat de meeste forumleden 'menselijk' reageren, daarmee bedoel ik dat ze zeggen wat ze denken.
Okay, sommige leden uiten zich ongenuanceerder dan de ander maar daar moet je even doorheen kijken en proberen te begrijpen wat iemand voelt op het moment dat hij/zij zo'n uitspraak doet.
Waar dhr. Fennema de fout inging was dat hij zijn menselijke kant teveel liet zien en dat verwacht je niet van iemand die hoofdredacteur is.
Wij spreken ieder voor zich en hij spreekt namens de Gitarist, waarschijnlijk was hij dat even vergeten.
Ik vind dat we nu moeten stoppen met het elkaar voor rotte vis uitmaken.
Beide partijen (de betreffende forumleden en de Gitarist) weten nu wel hoe ze over elkaar denken want ongetwijfeld wordt dit topic ook op de redactie van Gitarist gelezen.
Misschien dat we de discussie de andere kant op kunnen laten gaan, nl. hoe we als gitaarforum en gitaarmagazine kunnen samenwerken. Om een voorbeeld te geven, een verslag in de Gitarist over bijv. een gearmeeting o.i.d.
Niet om nou bij elkaar in de kont te kruipen maar om elkaar te laten zien dat het ook anders kan.
Lijkt mij een positievere manier van werken en misschien dat dan de meningen over elkaar veranderen.

soulbrother
11 december 2004, 01:59
Ongelooflijk dat men zich hier zo laat opjutten; bizar dat sommigen zich zo persoonlijk geraakt voelen! "Wie de schoen past, trekke hem aan" om maar eens een ouderwetse zegswijze te gebruiken. Ik durf te wedden dat degenen die om het hardst roepen dat ze hun abonnement opzeggen, de nieuwe uitgave als eerste zullen doorsnuffelen, al is het maar om te checken of er nog iets te lezen valt over dit voorvalletje. Hoogst vermakelijk "draadje", ga zo door!

Anders Destium
11 december 2004, 08:35
Mensen en macht, het komt nooit meer goed :wink:

1959SLP
11 december 2004, 09:14
E L E P H A N T T A L K !!! (KC)

Precies zoals Soulbrother zegt: " wie de schoen past trekke hem aan"

DREAMMACHINE
11 december 2004, 09:37
:-D ... King Crimson ! yeah!

alhambra
11 december 2004, 10:00
E L E P H A N T T A L K !!! (KC)

Precies zoals Soulbrother zegt: " wie de schoen past trekke hem aan"

Wie een gezegde nodig heeft om iets te zeggen heeft eigenlijk niks te zeggen. Is ook een mooie he :wink:

En dan meneer steavissmokin ofzoiets, die geeft toe dat hij de originele reacties niet heb gelezen maar weet wel meteen dat alles redelijk uit zijn verband is gehaald :???: :???: :???: :???: :???:

Feit blijft gewoon dat je als eindredacteur redelijk dom overkomt om zo'n mail te schrijven en dat iedereen daar anders op reageerd lijkt mij niet meer dan logisch, alhoewel ik het juist in deze topic erg mee vind vallen.

Wat ook erg grappig is aan dit topic is dat veel forummers die nog geen paar honderd berichten hebben nu opeens naar voren komen. Ho ho ik bedoel niks ik constateer een feit en denk het mijne :wink:

SteavisSmokin
11 december 2004, 14:25
Alhambra, als je mijn post goed leest zie je dat ik die mening heb gevormd uit de quotes die Al uit de brief van Tjako F. heeft gehaald. Deze post van een paar pagina's terug heb je ongetwijfeld gelezen. Ik heb dus wel degelijk een referentie alhoewel dit niet de originele reactie van Tjako F. is. Ik vermeld ook in mijn reactie dat ik mijn reactie daar op heb gebaseerd en zo moet je mijn reactie dus ook lezen.


maar weet wel meteen dat alles redelijk uit zijn verband is gehaald

Ook hier zit er weer een groot verschil tussen iets kunnen lezen of iets willen lezen en daar een conclusie uit trekken. In mijn post heb ik het een aantal keren over..."VOLGENS MIJ...etc.". Dat is toch iets anders dan "maar weet wel meteen dat...etc.".

Nu heb ik in een zin van jou al gelijk twee voorbeelden van het uit het verband trekken van een post! Kan je nagaan... :wink: Zal er dan toch ergens een kern van waarheid in mijn post zitten? :-D

Steven

Soulman
11 december 2004, 16:42
Wat ook erg grappig is aan dit topic is dat veel forummers die nog geen paar honderd berichten hebben nu opeens naar voren komen. Ho ho ik bedoel niks ik constateer een feit en denk het mijne :wink:


Hmmm....nou dan reageer ik maar niet :D

guhlenn
13 december 2004, 09:47
professionaliteit is dan ook een persoonlijke eigenschap. Either you have it , or you don't.

Kunt nou wel gaan zuchten en steunen, maar profesioneel gedrag is eigenlijk gewoon liegen om eigen bestwil. Iets dat dhr Fennema duidelijk niet kan.