PDA

View Full Version : Midi foot controller



Sj03rd
7 juni 2002, 21:27
Ik heb een G-major gekocht (zeer tevreden overigens) en nu twijfel ik een beetje over het pedaal.
Roland FC200 of die behringer 50 nogwat of eentje met control change.
Ik heb gelezen dat je geen control change kunt doen in een programma maar je kunt toch ook gewoon dan een nieuw programma maken en daarnaartoe schakelen met dan bijv de chorus uit? Je hebt toch 100 plaatsen dus dat is zat (voor mij).
Dan voldoen de behringer en de roland dus voor mij....
toch?

of zie ik nou iets belangrijks over t hoofd?

gr Sjoerd

zZoRgO
8 juni 2002, 08:46
De Roland FC-200 heeft wel degelijk een CC mode, maar dan moet je (om live mee te werken) nog een switch pedaaltje kopen om van program mode naar CC mode over te schakelen en dan heb je al je pedalen als aparte effectenschakelaars ter uwer beschikking...
Ik ga ook voor de FC-200 gaan in comb. met m'n G-major

Sj03rd
8 juni 2002, 12:42
Ja maar als je dus allemaal verschillende programs maakt met effecten aan of uit omzeil je dit probleem dus gewoon, toch?

zZoRgO
8 juni 2002, 16:32
Idd, het is wel soms handig om es gewoon ff een reverbje of een chorus aan te zetten voor een solo'tje...
maar je kan eventueel ook gewoon allemaal verschillende presets maken ja...

Dirk_Hendrik
9 juni 2002, 10:21
Sjoerd,

tipje uit eigen ervaring, Als je dit soort setups live gat gebruiken, houd ze dan zo eenvoudig als mogelijk. Als het werkt is het mooi maar als jij op een 16-e nootje voor je solo ineens een verkeerd geluid hebt ga je linea recta naar de Midi Hel en is je solo vernaggeld.

Sj03rd
9 juni 2002, 14:37
Bedankt voor de reacties maar ik heb al gekocht.
Ik dacht aan mijn vorige versterker (Line 6) waarvan ik ook alleen maar programs changes met het floorboard uitvoerde en daarbinnenin geen control changes wat wel kon.
Dat ging toen perfect dus waarom nu niet.
Ik ben tevreden met m'n aankoop, het is idd wel goed opletten met geluiden kiezen maarja.

mzzl

Nocki
10 juni 2002, 07:34
hoi ik hb ook de fc-200 en ben tevreden,
iedereen heeft het over die cc's die ik toch ook niet gebruik maar voor elk geluid een standaard preset.
het schijnt ook dat je fc-200 bepaalde dingen niet onthoudt of niet trug uit gaat.
in die mode
is dat niet op te lossen door de midi uit vanb de g major te verbinden met de midi in van de fc-200???

Nocki

Slowhand41
10 juni 2002, 15:32
Nee, dit werkt niet omdat de G-major wel informatie verzendt maar de FC 200 kan hier niets mee. Ik heb dit gechecked bij Roland.
Greetz , Hans

johnny guitar
20 juni 2002, 23:41
Ikzelf heb redelijke ervaring met de fc-100, maar sinds kort van Proel een MS32 midi-sender. Die heeft het voordeel dat je via 2 verschillende midikanalen tegelijk een program-change kan sturen, en dat is handig als je meerdere midi-apparaten tegelijk gebruikt. Bovendien is-ie behoorlijk hufterproof en ook nog eens redelijk betaalbaar...