PDA

View Full Version : distortion



nilfisk
7 juni 2002, 20:07
Hey, maar weer ff een vraag van een beginnertje....
Goeie en betaalbare distortion pedalen, any suggestions ?

Pickslide
7 juni 2002, 20:14
ja t'is net wat voor distortion je zoekt. Verschil Tubescreamer/ metal zone verschild nog al, om maar 2 populaire te noemen. Wat voor muziek speel je?

AllodoX
7 juni 2002, 21:59
Leuke optie is bijv een Line-6 DM4 :smile:

kost 325 euro, maar dan heb je wel een shitload aan distortions en overdrives :smile:

voor elk wat wils dus :grin:

puvin
7 juni 2002, 22:12
hmmm ja maar vind het toch wat duur

meestal kies je er dan toch je lieveling uit en bezig je bijna enkel die toch?

Nocki
7 juni 2002, 22:57
ik heb zo'n 19"kastje en daar zitten maar 2 overdrive's op.
het is een mesa boogie formula...

nocki

AllodoX
8 juni 2002, 08:50
----------
Op 2002-06-07 22:12, schreef puvin:
hmmm ja maar vind het toch wat duur

meestal kies je er dan toch je lieveling uit en bezig je bijna enkel die toch?
----------

Mjah.. dat noem ik dan weer een muzikale beperking :smile:

in een refrein gebruik je andere distortion dan in een couplet.. en dan hebben we het nog niet eens over solo's..

nilfisk
8 juni 2002, 09:39
Zoom effecten, wat vinden jullie daar van, onwijs veel mogelijkheden voor een redelijke prijs.. toch ?

Sj03rd
8 juni 2002, 13:40
Goedkoop is meestal niet echt goed en dat gaat bij zoom zeker wel op!

GEEN ZOOM KOPEN...

lars
8 juni 2002, 13:54
bullshit, als beginner kan je geen betere koop doen als een zoom 505, die wil ik je dan ook aanraden, dan heb je voor 45 euro
een delay, 4 distortions, reverb, flanger, acoustic sim, ring modulator en weet ik wat allemaal nog meer. en je kan er een koptelefoon of PA op aansluiten op de koop toe.

nee klinkt niet als een mesa tri-axis maar voor die prijs is het het beste wat je kan krijgen. ( ik heb er 3 gehad ondertussen, iedere keer jat een vriend/vriendin em van me en dan koop ik weer een nieuwe erbij. ziojn gewoon handigge dingen voor erbij)

MetalliCat
8 juni 2002, 14:20
Sown zoom 505 lijkt me wel wat, is het een pedaal of...? En weet ej dr ook een plaate van op internet ?

lars
8 juni 2002, 14:40
is een pendaal met 2 stampknoppen en een boel losse drukknopjes en lichtjes ed, mail maar voor een foto. multieffectenpendaal.
er zit ook een schermpje op waar je je gitaar mee kan stemmen enzo. erg veelzijdig.

op marktplaats.nl staan er over het algemeen wel een paar (van de week nog een gekocht)

aadplagiaat
8 juni 2002, 15:29
http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=165&brandID=4

lars
8 juni 2002, 16:41
dat is een zoom 505 II aad, die zijn meestal wat duurder.

hier een hele lijst te koop staande

(p.s. niet van mij ofzo, ik heb er geen belang bij)

http://marktplaats.nl/zoeknu.php3?gz=alle&uz=alle&tr=zoom_505~&tk=alle&p r=alle&bo=e&wp=

AllodoX
8 juni 2002, 18:03
jay ! een plastic pendaaltje.. 2x trappen en hij is doormidden..

( heb ik gehad met een danelectro.. tijdens optreden.. KWAP clean doormidden )

b.t.w. ik heb een 505 gehad, op zich wel leuk, alleen klinken ze nogal uhm " synthetisch " en hebben veel last van feedback.

lars
8 juni 2002, 18:11
hallo, 50 euro.... ja tuurlijk issie dan van plastic en tuurlijk klinkt ie niet als een boss gt6, maar wat wil je. feedback ligt trouwens waarschijnlijk aan je gitaar en je versterker (en de plaats waar beide zich bevinden).
ik zou zeggen probeer er een uit en kijk of het wat is, maar ik ken erg weinig beginners die dat ding niet helemaal geweldig vinden.



Op 2002-06-08 18:03, schreef AllodoX:
jay ! een plastic pendaaltje.. 2x trappen en hij is doormidden..

( heb ik gehad met een danelectro.. tijdens optreden.. KWAP clean doormidden )

b.t.w. ik heb een 505 gehad, op zich wel leuk, alleen klinken ze nogal uhm " synthetisch " en hebben veel last van feedback.

Lacrymosa
8 juni 2002, 18:43
Ik zou gaan voor een Rat of zoiets, je hebben dan geen extra effecten, maarja, je heb wel een distortion waar je U tegen zegt, ik hou zelf niet echt van de sound, maar jij mischien wel, en dit ding trap je met geen mogelijkheid kapot en een Zoom trap je echt zo doorheen.
ZOOM = ZOEM!!!!!

Je kan beter een goed pedaal kopen waarje eventueel als je wat verder gevorderd ben ook nog mee uit de voeten kan (letterlijk uit de voeten.....hehehe)

CheerS!!

nilfisk
8 juni 2002, 20:24
thnx, had zelf een zoom 606 ofzo op et oog, maarre zal ff nadenken, ben trouwens ook weer niet zo'n beginner hoor, speel al 6 jaar but whatever

AllodoX
8 juni 2002, 20:38
-----------
Op 2002-06-08 18:11, schreef lars:
hallo, 50 euro.... ja tuurlijk issie dan van plastic en tuurlijk klinkt ie niet als een boss gt6, maar wat wil je.
-----------

GT6 klinkt ook verdomd synthetisch :wink:
multi-fx pendaal zal nooit een analoge stompbox kunnen evenaren..

snoopafella
8 juni 2002, 21:59
Een Boss DS-1. Goedkoop, goed en niet kapot te krijgen, met lekkere grote tone en gain knoppen. Moet je zeker proberen. Ik heb zelf ook een Zoom 505, kan je hele mooie geluiden uit halen, het pedaal ruist echter wel hinderlijk, niet hard, maar je krijgt het niet weg.

Lacrymosa
8 juni 2002, 22:01
uuuuhhhhh beste AllodoX, ik geloof dat jij de G-Major even over het hoofd ziet.
Alhoewel ik wel moet toegeven dat het maken van een Digitale distortion verdomt moeilijk is.
Maar om terug te komen op het onderwerp,
Je kan het beste gaan voor of een echt goed Multi effect, Digitech GNX, Boss GT-6 e.d.
of als je nie zo veel effecten gebruikt, losse stompboxes.
want ik vin ZOOM echt zwaar klote.

CheerS!!

B108
23 februari 2003, 18:23
Boss DS-1, DS-2

Phyrexian
23 februari 2003, 21:33
ProCo Rat.

Ik heb die vrijdag in de winkel nog maar eens geprobeerd met een bass en als je vette distortion wil is deze geen slecht idee. Voor gitaar is hij ook super.

Eenvoudige 'in-your-face' pedaal.

Nielsje
23 februari 2003, 23:14
hm.. ik zou naar een wat beter pedaal kijken, visual sound, carl martin, weet ik veel, ik snap niet dat zoveel mensen fan van boss zijn, iemand ooit zo'n ding opengehad? het stikt ervan de onderdelen. kan nooit echt goed zijn, ik blijf erbij dat de beste (overdrive/distortion?)pedalen een minimum aan componenten moeten hebben...
boss dingen zijn wel degelijk, zien er ook allemaal hetzelfde uit, kan een voordeel zijn, ook een nadeel, maar de bypass en het geluid vind ik niet denderend...

Timmer
24 februari 2003, 10:28
Heb zelf een ZOOM 606, er zitten aardig wat distortions op, maar ik vind ze persoonlijk niet allemaal even goed (= nuttig)

De EQ op dat ding is onbegrijpelijk. Voor de rest geen verkeerd pedaal hoor.

Oja hij is van plastic maar die trap je echt niet zomaar doormidden (behalve als je je best doet). Als je met je voeten van de draaiknopjes afblijft (wat ook de bedoeling is) dan kan ie wel een tijdje mee gaan hoor.

strattie
24 februari 2003, 16:28
uuhhhh ik denk dat je een 707II moet kopen lekkere distortions en amp modelling en een expressie pedaal wel iets duurder dan 505 maar stukke beter!

Nielsje
24 februari 2003, 18:05
expressiepedaal? man zo groot zijn de pedalen van mn modelauto's ook.
dat ding kan je toch geen voet op kwijt... en als je dat wel kan, kan je meteen de rest van het stukkie plastic niet meer zien

MegaDrive
19 maart 2003, 12:04
Even over ZOOM: Die 505 klinkt inderdaad errug plastic, maar die nieuwe Tri-metal is echt supervet! Die trapt alles van Boss, DOD en Digitech onder de grond en dat voor minder dan 100 euro. Zeker testen!

AoDf
19 maart 2003, 12:54
Ben zelf begonnen met een Zoom 4040. Vond het toen wel een aardig apparaat, voor een beginner dan. Die dingen ruisen als de pleuris, mischien dat je er op slaapkamer niveau niet zoveel last van heb maar in de oefenruimte of live vond ik het echt niets. En ik vind ze niet stevig, maar als je op je slaapkamer blijft en je doet er voorzichtig mee zal het wel goed gaan. Voor distortion kun je Boss of vergelijkbare (DOD, Ibanez) proberen, die hebben een hele zooi distortion pedalen, van crunch tot metal.

Neophyte
19 maart 2003, 21:51
Op 2003-02-23 21:33, schreef Phyrexian:
ProCo Rat.

Ik heb die vrijdag in de winkel nog maar eens geprobeerd met een bass en als je vette distortion wil is deze geen slecht idee. Voor gitaar is hij ook super.

Eenvoudige 'in-your-face' pedaal.


kun jij me vertellen hoe het zit met de Rat DeuceTone, is die al verkrijgbaar hier en voor welke prijs?

over de betrouwbaarheid gesproken:
een boss is een boss en dus oerstevig
een rat is gewoon een tank, dag boss :wink:

Phyrexian
20 maart 2003, 00:11
Op 2003-03-19 21:51, schreef Neophyte:


Op 2003-02-23 21:33, schreef Phyrexian:
ProCo Rat.

Ik heb die vrijdag in de winkel nog maar eens geprobeerd met een bass en als je vette distortion wil is deze geen slecht idee. Voor gitaar is hij ook super.

Eenvoudige 'in-your-face' pedaal.


kun jij me vertellen hoe het zit met de Rat DeuceTone, is die al verkrijgbaar hier en voor welke prijs?

over de betrouwbaarheid gesproken:
een boss is een boss en dus oerstevig
een rat is gewoon een tank, dag boss :wink:


Hey Neophyte,
ik wil die DeuceTone ook proberen... maar ik heb hem hier in België nog niet gevonden. Ik zie hier enkel de RAT, de Vintage RAT en de Turbo RAT.
Zelf zoek ik ook naar die nieuwe Bass RAT Juggernaut. Die lijkt me zalig; de gewone RAT zuigt te veel low-end weg voor bass en die Juggernaut zou dus speciaal voor bass zijn en de lage freqs goed behouden... ik ben benieuwd.

rick!@#$
20 maart 2003, 13:50
606 is veel beter zit ook een wah pedaal op, ik heb zelf 505 en me broertje 606 ik jat altijd de zijne, hij klinkt ook veel beter vindt ik