PDA

View Full Version : Hendrix



nilfisk
7 juni 2002, 20:58
Hoe doet hendrix dat trucje dat je zo een toon hoort die omlaag schiet, zoals in voodoo chile. hoge toon schiet omlaag alst ware....

puvin
7 juni 2002, 23:13
met een Wah-wah pedaal

nilfisk
8 juni 2002, 08:15
ja die intro wel ja, maar kheb het over een ander effect

Eddie van Halen
8 juni 2002, 14:53
in welk stukje van voodoo chile dan? want zo hebben we er niet zoveel aan denk ik. :smile:
Ben trouwens zelf ook wel fanatiek bezig met Hendrix, maar die geluidjes die hij speelt krijg ik lang niet allemaal voor elkaar. Sommige zelfs helemaal niet :sad:
Wat ik hoorde is dat hij geluidjes uit cartoons na probeerde te spelen. je weet wel: pfrieeeeetploinkbaf!!! zoiets...

nilfisk
10 juni 2002, 08:46
Ehmm, denk dat ik er al achter ben, hij geeft een hoge toon en met een tremelo duwt ie die toon omlaag

plusminus
10 juni 2002, 21:32
En heb je geen tremelo ,eerst opduwen de snaar dan aanslaan en loslaten

Of met open snaren ,gewoon je body vastpakken en je kop buigen (dit kan naar voren en naar achteren)

Probeer maar eens is een leuk effect als je geen tremelo hebt

nilfisk
10 juni 2002, 22:10
met open snaren ,gewoon je body vastpakken en je kop buigen (dit kan naar voren en naar achteren)

Probeer maar eens is een leuk effect als je geen tremelo hebt

HAHAHAHAHA :grin:

plusminus
10 juni 2002, 22:25
Is geen geintje hoor

Ik doe dit heel vaak ,bijvoorbeeld in whiskey in the jar (Thinlizzy versie) daar word een tremelo bij een open G gebruikt.
Ik speel een Les Paul dus die heb ik niet en ik buig dan gewoon mijn hals een klein beetje natuurlijk ,je kan niet enorme dives gaan maken
Probeer het eens zou ik zeggen.

Ik bedoelde in vorige post natuurlijk bij de kop vastpakken dan hals buigen ,niet de kop buigen :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: plusminus op 2002-06-10 21:28 ]</font>

nilfisk
11 juni 2002, 17:43
owww, naja ga ik es proberen dan hae