PDA

View Full Version : Opnemen via de MIDI uitgang van de V-amp2. Cubase



melkuniels
6 december 2004, 19:54
Hej.

Ik probeer nu op te nemen via MIDI.
Ik heb een kabel die in de midi van mijn v-amp gaat, en daarvandaan naar de computer in de joystick poort gaat.
Dit werkt, want ik kan ook presets overzetten.

Nu wil ik met cubase mijn muziek opnemen.
Is dit mogelijk via de V-amp?

Alvast bedankt.

skanky
6 december 2004, 19:59
dit is beginnersfout nr.1
MIDI is geen audio!

Midi is een protocol van controller data. Je kan controllers van apparaten besturen via MIDI en dus ook presets verzenden enzo, maar er kan geen audio via midi. Als je iets op wilt nemen moet je de audio uitgang van de V-amp gebruiken en de audio ingang van je computer.

deze topic past beter in recording.

melkuniels
6 december 2004, 20:05
Ik had ergens gelezen dat dit wel mogelijk is...

Fvddungen
6 december 2004, 20:11
Neem maar van ons aan: Dit is niet mogelijk. En dat ligt niet aan de V-Amp, maar aan het feit dat midi alleen bedoeld is om noten en preset informatie over te sturen en niet de sound zelf.

Als je je gitaarspel wilt opnemen zul je dat via de analoge of digitale audio uitgang moeten doen.

melkuniels
6 december 2004, 20:21
Okeej.

Ik heb nu dus de line out uitgang van de vamp, gekoppeld aan de line in van de pc.

Hoe kan ik zo iets opnemen via cubase of fruityloops?

Fvddungen
6 december 2004, 20:33
Zeg eerst eens even wat je nou wilt opnemen. De gespeelde noten of de sound zelf.

melkuniels
6 december 2004, 20:35
Zeg eerst eens even wat je nou wilt opnemen. De gespeelde noten of de sound zelf.de sound :)

ijff
6 december 2004, 20:37
In Cubase dan een audiotrack aanmaken.. en daar de line-in opnemen.

melkuniels
6 december 2004, 20:49
hm t lukt niet...


gitaar -> line in.

Line out -> pc

Moet toch goed zijn?

melkuniels
6 december 2004, 21:08
hm, giaat -> mic ingang werkt wel.

geluid is dan brak :|

Fvddungen
6 december 2004, 21:22
Geluid is waarschijnlijk overstuurd. Main Volume op de v-amp terugdraaien dus.

Welke V-Amp heb je?

Lord Abortion
6 december 2004, 22:08
Ik had ergens gelezen dat dit wel mogelijk is...
Met synths kan je wel via MIDI gaan ...

melkuniels
7 december 2004, 00:47
ik heb er al geluid uit gekregen door gewoon op de MIC van mijn pc aan te sluiten, met de V-amp 2 ertussen en de gitaar eraan.

Met windows movie maker, krijg ik er gewoon mooi geluid uit:)

Speeddemon
7 december 2004, 00:47
even voor de duidelijkheid:
ja met synths kun je MIDI note on/off etc info sturen, en je gespeelde partij dus als MIDI track opnemen.

Met gitaar kan dan ook, alleen zul je zo'n Roland GK-2A hexa-element nodig hebben, en bijvoorbeeld de GR-33 guitar synth als uitgang.

Nielsvdam
7 december 2004, 09:57
Kijk even bij windows geluids intellingen: start->configuratie scherm->Geluid->Geadvendeerd en kijk daar of je line-in niet gedempt is en of ie wel hard genoeg staat.

Jeroenvanhulsteijn
7 december 2004, 10:41
met de v-amp kun je volgens mij ook midi notes versturen. Tenminste, ik heb de V-Amp wel eens via MIDI op een keyboard aangesloten en een beetje met het orgel gespeeld enzo. Moet je wel de midi kanalen op elkaar afstemmen.

Maar ik weet niet of je de V-Amp als midi soundbox kunt gebruiken. Misschien wel. Je moet wel de In en de Out plug verbinden van die midi kabel voor de joystick/midi poort. Ik weet alleen niet hoe je die pluggen aanmoet sluiten. Out op Midi In van V-Amp en In op Midi Out van V-Amp of gewoon In op In en Out op Out. Dat vergat ik altijd.