PDA

View Full Version : Nieuwe Ibanez



Timba
6 december 2004, 17:08
Hee, ik ben van plan een nieuwe gitaar te kopen, namelijk de: Ibanez GRG170DX in de kleur BK. Nou vraag ik me af of dit een goede koop is. Ik speel veel rock en wat metal, en Ibanez is mijn keus geworden. Kunnen jullie misschien wat info over de gitaar geven?
Alvast bedankt
Tim

SiNiSTRaL
6 december 2004, 17:24
tip: zoek 2e hands, want de ibanez waar jij t over hebt is een inferieure beginnersgitaar, dus zegt uw budget en wij zullen voor u vinden :)

Vexx
6 december 2004, 19:32
Zoals Sinis zegt, de GRG170 is maar van matige kwaliteit. Maar misschien kan je je budget noemen. Dan kunnen we je beter helpen. Een beetje een leuke gitaar kost namelijk al gauw behoorlijk geld.

Tip: Kijk eens op marktplaats en 2ehands.nl voor een 2ehands RG550. Die kosten meestal rond de 350/400 euro, en daar heb je een goede metal gitaar aan. Ik zelf heb de opvolger: de RG2550, en ben er erg tevreden mee.

Superhero
6 december 2004, 20:45
neem dan de ibanez rg370dx, rg470, sa160

SiNiSTRaL
6 december 2004, 21:44
die rg550 ofzo op marktplaats van 450 euro is echt fucking duur, 250 zou meer dan zat zijn als ie stock was, zitten andere elementen in, dus 350 tops, nix 450, de afzetter...

Vexx
6 december 2004, 21:53
neem dan de ibanez rg370dx, rg470, sa160

Een RG550 is dus beter dan de modellen die jij noemt. Zo'n RG550 biedt een behoorlijke 'bang for the buck'. Waarom zou je een gitaar nieuw kopen, als je hem ook 2ehands kan krijgen voor veel minder geld?

Timba
6 december 2004, 21:59
Ik wil een nieuwe gitaar, omdat je dan iets hebt met garantie, zekerheid dat het electronisch in orde is, en dat er niks krom getrokken of beschadigd is. Ik wil trouwens geen gitaar met locknuts, en een ingewikkelde brug vind ik ook niet nodig. Wel dat de hals smal en snel is. En sorry gasten, mn gitaarleraar zegt me dat dees in orde is voor mij, en ik heb hem al besteld. Maar iig bedankt

Timba
6 december 2004, 21:59
Ik wil een nieuwe gitaar, omdat je dan iets hebt met garantie, zekerheid dat het electronisch in orde is, en dat er niks krom getrokken of beschadigd is. Ik wil trouwens geen gitaar met locknuts, en een ingewikkelde brug vind ik ook niet nodig. Wel dat de hals smal en snel is. En sorry gasten, mn gitaarleraar zegt me dat dees in orde is voor mij, en ik heb hem al besteld. Maar iig bedankt

Timba
6 december 2004, 21:59
Ik wil een nieuwe gitaar, omdat je dan iets hebt met garantie, zekerheid dat het electronisch in orde is, en dat er niks krom getrokken of beschadigd is. Ik wil trouwens geen gitaar met locknuts, en een ingewikkelde brug vind ik ook niet nodig. Wel dat de hals smal en snel is. En sorry gasten, mn gitaarleraar zegt me dat dees in orde is voor mij, en ik heb hem al besteld. Maar iig bedankt

Timba
6 december 2004, 22:00
Ik wil een nieuwe gitaar, omdat je dan iets hebt met garantie, zekerheid dat het electronisch in orde is, en dat er niks krom getrokken of beschadigd is. Ik wil trouwens geen gitaar met locknuts, en een ingewikkelde brug vind ik ook niet nodig. Wel dat de hals smal en snel is. En sorry gasten, mn gitaarleraar zegt me dat dees in orde is voor mij, en ik heb hem al besteld. Maar iig bedankt

Timba
6 december 2004, 22:01
Sorry computer flipte (ik eigenlijk ook)

nla0079
6 december 2004, 22:11
En sorry gasten, mn gitaarleraar zegt me dat dees in orde is voor mij, en ik heb hem al besteld. Maar iig bedankt

Ik begrijp het niet helemaal wat je hier dan nog komt vragen ? Je gitaarleraar zegt dat ze goed genoeg is, en je hebt ze bovendien toch al besteld :???: .Als je bevestigd wil zien dat het een goeie gitaar is, ben je in ieder geval aan het verkeerde adres - dat mag ondertussen wel duidelijk zijn :evil: .

Vexx
6 december 2004, 22:37
Als je bevestigd wil zien dat het een goeie gitaar is, ben je in ieder geval aan het verkeerde adres - dat mag ondertussen wel duidelijk zijn :evil: .

Het is wel wat overdreven om te zeggen dat het een slechte gitaar is: hij biedt waar je voor betaalt, en aangezien hij nieuw is, en ook nog eens vrij goedkoop kan je dus geen topkwaliteit verwachten. Volgens mij is de gitaar niets beter of slechter dan een andere gitaar in deze prijsklasse.

Toch veel plezier met je nieuwe axe. :cool: :wink: :razz:

Ash ketchum
7 december 2004, 11:25
tis wel een gaaf gitaartje, ik heb er ook een om op me kamer te jammen en tijdens het les geven. Ideaal en niet erg zonde als ie gejat word.
Ik had een gewoon een goed gitaartje nodig zonder al dat gezeik van een floyd rose en een top lock, alleen de elementen zijn niet je van het, niet dat ze feedback geven of microfonie, ze klinken alleen een beetje mat. Ik moest wel de halselement in hoogte verstellen zodat die wat scherper klonk.

michielv
7 december 2004, 12:28
Ik wil een nieuwe gitaar, omdat je dan iets hebt met garantie, zekerheid dat het electronisch in orde is, en dat er niks krom getrokken of beschadigd is. Ik wil trouwens geen gitaar met locknuts, en een ingewikkelde brug vind ik ook niet nodig. Wel dat de hals smal en snel is. En sorry gasten, mn gitaarleraar zegt me dat dees in orde is voor mij, en ik heb hem al besteld. Maar iig bedankt

Het doet er niet echt meer toe maar je kunt beter een gitaar hebben die al een paar jaar oud is en niet kromgetrokken is. Dan weet je vrij zeker dat (bij normale omstandiheden) die gitaar wel goed blijft. Bij een nieuwe (zeker in de budget modellen) is dat maar afwachten..

Garantie en electronica: een 2e handse bij een winkel heeft ook garantie en bij een budget model heb je eigenlijk alleen maar de garantie dat er goedkope spullen zijn gebruikt ;)

Maar toch alvast gefeliciteerd met je nieuwe gitaar!

Timba
7 december 2004, 16:45
Oke dan, maar ik hoef ook niets ingewikkelds, gewoon een 2e gitaar. Als ik ooit nog een echte dure goeie wil vraag ik het wel aan jullie, omdat mijn gitaarleraar er blijkbaar dus geen verstand van heeft

Timba
7 december 2004, 16:46
Oke dan, maar ik hoef ook niets ingewikkelds, gewoon een 2e gitaar. Als ik ooit nog een echte dure goeie wil vraag ik het wel aan jullie, omdat mijn gitaarleraar er blijkbaar dus geen verstand van heeft

Timba
7 december 2004, 16:48
Godver dan zegt hij dat hij de pagina niet heeft kunnen openen, en dan blijkt mn bericht er toch te staan Vaag :???:

Funkblaster
7 december 2004, 17:12
jep....heerlijk forum

Rewind
7 december 2004, 21:55
Ik heb ooit de tip gekregen, weet niet meer van wie, maar is iig een goede tip.

Als je iet post, en je krijgt dan "Kan pagina niet openen" ,
twee keer op [vorige] klikken (dan zit je als het goed is terug in het topic)
en dan op vernieuwen,

als het goed is staat je post er dan bij, bij mij werkt het altijd

Timba
7 december 2004, 23:32
FF testen

Timba
7 december 2004, 23:32
Ja volgens mij werkt het, bedankt

NRK
11 december 2004, 00:40
Wat is nou precies beter aan een Ibanez RG570 en een RG370.

Naar mijn kennis is de body van hetzelfde hout gemaakt. Oke, de stock pickups zijn anders. Als je deze veranderd in vette Seymour Duncans zit er aan die 570 toch niet heel veel beters?

AART
12 december 2004, 10:44
Wat is nou precies beter aan een Ibanez RG570 en een RG370.

Naar mijn kennis is de body van hetzelfde hout gemaakt. Oke, de stock pickups zijn anders. Als je deze veranderd in vette Seymour Duncans zit er aan die 570 toch niet heel veel beters?

betere brug, betre afwerking(prestige), betere hals, en de pups idd.

NRK
12 december 2004, 14:04
Okay, en hoor je trouwens veel verschil tussen Basswood, Alder en Mahonie hout? Vast wel, maar hoe zou je die verschillen het beste kunnen omschrijven?

Ik had gehoord dat Basswood weinig bas in zich heeft, En dat mahonie veel sustain heeft. Kan iemand daar maybe meer over vertellen? :)

SiNiSTRaL
12 december 2004, 14:09
Basswood = het tegenovergestelde van wat de naam doet vermoeden. ( ZIe: veel budgetplankjes)
Mahonie: Donkerdere klank, meer laag, meer sustain (zie: Gibson )
Alder: zie fender :)

NRK
12 december 2004, 18:42
Basswood = het tegenovergestelde van wat de naam doet vermoeden. ( ZIe: veel budgetplankjes)
Mahonie: Donkerdere klank, meer laag, meer sustain (zie: Gibson )
Alder: zie fender :)

Basswood hebben goedkopere gitaren dus. Maar ik zie juist veel Alder bij de budget gitaren. Welke van de drie houtsoorten is het beste?

Wormaap
12 december 2004, 19:09
Basswood = het tegenovergestelde van wat de naam doet vermoeden. ( ZIe: veel budgetplankjes)
Mahonie: Donkerdere klank, meer laag, meer sustain (zie: Gibson )
Alder: zie fender :)

Basswood hebben goedkopere gitaren dus. Maar ik zie juist veel Alder bij de budget gitaren. Welke van de drie houtsoorten is het beste?
Er is geen 'beste' houtsoort :)
Alder zie je veel op goedkope gitaren omdat't door z'n redelijk felle karakter het gebruik van goedkope elementen een beetje kan verdoezelen :-D
Maar Alder zie je ook in de JEM7V of Jackson Soloists, en die zijn toch wel aardig aan de prijzige kant.
Zelfde voor basswood, dat zie je in Squiers, maar ook de Ibanez JS1000 is ervan gemaakt.

Azrael
12 december 2004, 19:17
Alleen Mahogany zie je niet zo snel in goedkope gitaren!

:-D

Wormaap
12 december 2004, 19:19
Alleen Mahogany zie je niet zo snel in goedkope gitaren!

:-D
Klopt, dan gebruiken ze meestal Nato toch?
Al is mijn Epiphone Goth LP wel echt mahonie :) (420 euro voor betaald)

SiNiSTRaL
12 december 2004, 19:19
nou, soms zie je van die spotgoedkope oude jappies uit de 70's langskomen op marktplaats die weldegelijk van mahonie zijn..

Azrael
12 december 2004, 19:52
nou, soms zie je van die spotgoedkope oude jappies uit de 70's langskomen op marktplaats die weldegelijk van mahonie zijn..

Tja alle houtsoorten zul je in gitaren ongeacht welke prijsklasse vinden. Maar kwaliteits mahogany vind je niet vaak in een goedkope gitaar. Niet vergeleken met basswood en alder.