PDA

View Full Version : Mesa overklast door Koch op Metal terrein??



Droffie
6 december 2004, 17:01
Is dat misschien één van de redenen waarom zo heftig negatief werd gereageerd op de test in de gitarist? Dat de PTII beter klonk dan de Rectifier?
Mesa is de metal amp en wellicht hebben ze tegen te veel heilige huisjes aangetrapt door Koch boven Mesa te plaatsen op Metalgebied.

Tis maar een gedachte :-?

Anders Destium
6 december 2004, 17:07
Heb jij ze weleens naast elkaar gehoord? De Powertone is bijzonder bruut moet ik zeggen, en de Mesa ook duss ehhh.... :D


Waarom mensen negatief hebben gereageerd is omdat er de sterke indruk bestond en bestaat dat de uitkomsten van de reviews nogal gekleurd zijn. Het komt bij de Gitarist vrijwel niet voor dat iets negatief wordt getest, en bij Koch is dat al helemaal nooit het geval. Koppel dat aan het aantal advertenties dat Koch heeft in de Gitarist en er ontstaat al snel een frons :wink:

Droffie
6 december 2004, 17:21
Heb jij ze weleens naast elkaar gehoord? De Powertone is bijzonder bruut moet ik zeggen, en de Mesa ook duss ehhh.... :D

Waarom mensen negatief hebben gereageerd is omdat er de sterke indruk bestond en bestaat dat de uitkomsten van de reviews nogal gekleurd zijn. Het komt bij de Gitarist vrijwel niet voor dat iets negatief wordt getest, en bij Koch is dat al helemaal nooit het geval. Koppel dat aan het aantal advertenties dat Koch heeft in de Gitarist en er ontstaat al snel een frons :wink:

Ik heb dus geen ervaring met daar soort amps. Ik heb nog nooit op een PT gespeeld. Wel eens op een rectifier en ook een Ubershall. Ik vond de Ubershall heel wat mooier klinken maar dat zal het prijskaartje verschil zijn. Mijn oordeel of 't waar is of niet is nutteloos want ik weet 't niet...Het is ook maar een gedachte :)

Als je ziet hoeveel positieve reacties op dit forum gepost worden over eigenlijk alle modellen van Koch is het helemaal niet zo'n vreemde gedachte. Heeft Koch Mesa van de Metal troon gestoten? Het zijn qua prijsverhoudingen direct concurrenten van elkaar.

Anders Destium
6 december 2004, 17:29
Bij dit soort duurdere amps is het een kwestie van persoonlijke voorkeur (en flavor of the day natuurlijk :lol: ), het is een smaakkwestie :wink:

BramVersteeg
6 december 2004, 17:44
Juist. Zo vind ik mijn Diezel Herbert de beste amp voor mij. Dat kan een ander weer heel anders vinden.

yanto
6 december 2004, 18:02
Het gaat inderdaad puur om smaak, alle zijn kwalitatief goede versterkers. en de Koch's hebben naar mijn mening een goed kwaliteit/prijs verhouding.
Speel zelf op een Multitone btw.

gibls6
6 december 2004, 18:12
Is dat misschien één van de redenen waarom zo heftig negatief werd gereageerd op de test in de gitarist? Dat de PTII beter klonk dan de Rectifier?
Mesa is de metal amp en wellicht hebben ze tegen te veel heilige huisjes aangetrapt door Koch boven Mesa te plaatsen op Metalgebied.

Tis maar een gedachte :-?

Ik heb het al in een andere thread gezegd: ga eens testen, ga op je oren af en je bent verkocht, beter dan de rectifier wil ik niet zeggen, maar even goed of heel dicht er tegenaan denk ik wel. Als je het prijsverschil in het verhaal meeneemt lijkt mij de keus niet zo moeilijk meer (de powertone II top gaat al voor onder de €1600 nieuw)!

nnnn, heb je deze al gezien: http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/26116.htm?ret=%2Fmarkt%2Fmuziek%
Niet van mij overigens die advertentie!

Negative K3 fan
6 december 2004, 18:15
ik vind kwa kwaliteit etc de geteste versterkers allemaal op hetzelfde niveau, bij dat soort dingen komt het dan ook vooral op smaak aan. En bij mijn smaak staat de koch zeker niet bovenaan en de dual rectifier zeker hoger en dan boeit het nog niet eens over hoeveel cabs ik ze zou spelen>>> alles over een marshall 1960 TV :D

Iceman
6 december 2004, 20:33
Persoonlijk ben ik blij dat verschillende fabrikanten hun "metalbak" afleveren.
Er zullen altijd verschillen blijven en dat is maar goed ook.

Dan valt er nog wat te kiezen.

Mitch
6 december 2004, 21:22
Is dat misschien één van de redenen waarom zo heftig negatief werd gereageerd op de test in de gitarist? Dat de PTII beter klonk dan de Rectifier?
Mesa is de metal amp en wellicht hebben ze tegen te veel heilige huisjes aangetrapt door Koch boven Mesa te plaatsen op Metalgebied.

Tis maar een gedachte :-?

't Is niet MAAR een gedachte, het is de gedachte die Gitarist ook al opperde en dat is bullshit. Zit jij nou dat redactioneeltje na te lullen of zo :-?

Droffie
6 december 2004, 21:41
Is dat misschien één van de redenen waarom zo heftig negatief werd gereageerd op de test in de gitarist? Dat de PTII beter klonk dan de Rectifier?
Mesa is de metal amp en wellicht hebben ze tegen te veel heilige huisjes aangetrapt door Koch boven Mesa te plaatsen op Metalgebied.

Tis maar een gedachte :-?

't Is niet MAAR een gedachte, het is de gedachte die Gitarist ook al opperde en dat is bullshit. Zit jij nou dat redactioneeltje na te lullen of zo :-?
Ik probeer alleen maar een discussie hier over aan de gang te brengen. Beschuldig jij mij nou ook al van partijdigheid? doe je dat met iedereen waarmee je niet eens bent?

Droffie
6 december 2004, 21:45
ik vind kwa kwaliteit etc de geteste versterkers allemaal op hetzelfde niveau, bij dat soort dingen komt het dan ook vooral op smaak aan. En bij mijn smaak staat de koch zeker niet bovenaan en de dual rectifier zeker hoger en dan boeit het nog niet eens over hoeveel cabs ik ze zou spelen>>> alles over een marshall 1960 TV :D
Precies, dat is wat volgens mij ook uit de test kwam. Stuk voor stuk klasse amps alleen smaakjes verschillen. Zelf ben ik geen kenner maar misschien is het wel zo dat mesa links en rechts ingehaald worden door andere merken.

bloodboiler
6 december 2004, 22:12
Volgens mij hebben ze het bij gitarist op een akkoordje gegooid met Koch, ik heb ze nog nooit kunnen betrappen op een negatief ding over Koch. Tuurlijk het zijn enorm goede versterkers, maar ik heb het gevoel dat ze bij gitarist nogal chauvinistisch (goed gespeld?) zijn ingesteld.

Anders Destium
6 december 2004, 22:14
Dat is precies wat hier verder de tendens is :)

yanto
6 december 2004, 22:32
Ik snap niet zo wat nou het probleem is. Waarvan de beschuldiging dat Gitarist partijdig is omdat KOCH een grote adverteerder is. Hetzelfde geldt voor MESA, staan ook altijd pagina grote ads in de Gitarist.
Voor zo'n hele pagina in full color moet je echt wle meer betalen dan voor die halve pagina zwart/wit van KOCH.
dus wie heeft het nou over importeurs te vriend houden?

Mitch
6 december 2004, 23:34
Ik probeer alleen maar een discussie hier over aan de gang te brengen. Beschuldig jij mij nou ook al van partijdigheid? doe je dat met iedereen waarmee je niet eens bent?

Ja, discussie....die was al aan de gang in het andere topic. Gitarist ging ervan uit dat de 'emotionele' reacties (ik heb ze niet gelezen, maar goed) gebaseerd zouden zijn op datgene wat jij stelt: vaste waarden die wankelen. Ik beschuldig je dus niet van partijdigheid, maar dat je met Gitarist meelult :D
Maar discussieer lekker verder, ik zal me er niet meer mee bemoeien.

http://instagiber.net/smiliesdotcom/kao/otn/pangel3.gif

Droffie
6 december 2004, 23:56
Ja, discussie....die was al aan de gang in het andere topic.
Niet over de vaste waarden zoals jij dat stelt.


Gitarist ging ervan uit dat de 'emotionele' reacties (ik heb ze niet gelezen, maar goed) gebaseerd zouden zijn op datgene wat jij stelt: vaste waarden die wankelen.
Mag dat niet besproken worden in een discussie forum? Ik vond veel reacties ook discutabel van forumleden. Waarom wordt zo heftig gereageerd? Zijn het Mesa eigenaren die zich in hun naad getast voelen. Ik kan me de verontwaardiging van Gitarist enigszins voorstellen. Als ze Mesa als beste uit de test hadden laten komen hadden ze dan anders gesproken over Gitarist en de test? Denk 't niet....


Ik beschuldig je dus niet van partijdigheid, maar dat je met Gitarist meelult :D
Heb ik geen enkele reden voor om mee te lullen met gitarist.


Maar discussieer lekker verder, ik zal me er niet meer mee bemoeien.
Als je niets zinnigs te zeggen hebt graag...

Dweezman
7 december 2004, 09:31
Over smaak... etc.

en een beetje chauvinisme is helemaal niet verkeerd!


ieder zijn eigen!

Droffie
7 december 2004, 09:43
Over smaak... etc.

en een beetje chauvinisme is helemaal niet verkeerd!


ieder zijn eigen!
Precies...waarom is alles wat van nederlandse bodem komt per definitie kut? In de US geilen ze op Koch. Als je daar de forums leest zijn ze erg enthousiast over Koch en stropen ze stad en land af op zoek naar een dealer.
We beseffen gewoon niet wat we hebben in eigen land vrees ik.

Raffel
7 december 2004, 16:39
ja maar alles wat onbekend is wordt in het buitenland op handen gedragen. Zo werkt dat schijnbaar. Engl is ook duur in de VS en het komt uit Europa dus het zal wel heel goed zijn. Het is maar net hoe je het bekijkt.

Johannes
7 december 2004, 16:42
Ik vind appels best lekker,
maar een peertje op z'n tijd. :-D

Bobbel
9 december 2004, 01:44
ff wat anders, ik begrijp hieruit dus dat Mesa een metal amp is? ik heb altijd begrepen dat het een jazz amp is... klopt dat nou of zie ik het allemaal verkeert?

Ritch
9 december 2004, 08:41
over het algemeen is mesa een ruigere amp (dus wel meer voor metal) en koch kun je ook goed gebruiken voor jazz IMO

Droffie
9 december 2004, 09:05
ff wat anders, ik begrijp hieruit dus dat Mesa een metal amp is? ik heb altijd begrepen dat het een jazz amp is... klopt dat nou of zie ik het allemaal verkeert?
Ik doel op de Rectifiers en powertones. Gebruikt in de amp test van gitarist.
Lijkt me een beetje overkill Jazz over een Triple Rectifier...JazzCore zou wel kunnen :D