PDA

View Full Version : gitaar zenders ????



Lucky
6 december 2004, 16:49
weten jullie iets over gitaarzenders?

Ik wil er eentje gaan kopen voor mijn party-coverband maar heb geen idee welken een beetje ok zijn en waar je op moet letten.

hebben jullie wat tips?

Jeroenvanhulsteijn
6 december 2004, 16:57
geen idee. Je moet geloof ik True diversity en UHF hebben als het even kan. Ik geloof dat Sennheiser wel goeie maakt. Er staat geloof ik ook 1ntje van Samson op marktplaats. Is speciaal voor gitaar.

Wormaap
6 december 2004, 17:08
True Diversity absoluut! UHF/VHF maakt bij een goede set niet zo veel uit, UHF heeft theoretisch een hogere kwaliteit, maar UPC smijt nogal wat de ether in op UHF frequenties, dus kan't soms voorkomen dat je van frequentie moet wisselen omdat er vaagheid doorheen komt, met VHF zul je dat veel minder snel hebben.

LordRiffenstein
6 december 2004, 17:19
Luca,

ik gebruik al meer dan 2 jaar een Sennheiser EW172 en ben er ZEER tevreden over. Goeie sound, alles van metaal (bij shure is de behuizing van plastic), ik doe makkelijk 8u met 1 batterij. Verder heeft die tal van opties en instelbare frequenties wat erg makkelijk is wanneer je met meerdere wirless-systemen werkt.

Mark S
6 december 2004, 17:23
Luca,

ik gebruik al meer dan 2 jaar een Sennheiser EW172 en ben er ZEER tevreden over. Goeie sound, alles van metaal (bij shure is de behuizing van plastic), ik doe makkelijk 8u met 1 batterij. Verder heeft die tal van opties en instelbare frequenties wat erg makkelijk is wanneer je met meerdere wirless-systemen werkt.

+1

staat trouwens nu bij Feedback een stuk goedkoper in de schappen dan dat ik ervoor betaald heb (€359,- om €479,-)

Rewind
6 december 2004, 18:05
+2

Wormaap
6 december 2004, 18:17
http://www.musicstorekoeln.de/englisch/shop/produktinfo.asp?info=PAH0001162-000
Da's de set die ik zelf gebruik, en die bevalt prima :)
Vermijd in ieder geval de goedkoopste EW set van Sennheiser, evenals de goedkoopste AKG's, die zijn echt _heel_ slecht. Shure heeft zelfs op de PG sets nog diversity receivers en een goed geluid.
Het enige wat ik met mijn set merk is dat de ontvanger overstuurt als ik echt HEEL hard ram (lees: volume en midboost vol open en dan een D-mineur (ik sta 1 toon omlaag gestemd :P) zo hard aanslaan als ik kan)
De enige manier waarop ik dat merk is BTW het clip-ledje dat even knippert, horen doe ik het niet :)

harrie-beton
7 december 2004, 09:41
Ik heb wel eens met een zender gespeeld (een NADY) maar ik verlies dan dynamiek en ben er om die reden mee opgehouden.
Plus 1 batterij per optreden.

Ik (hoop) denk dat de betere zenders wel genoeg dynamiek hebben.
Het is wel lekker als je veel beweegt op het podium. Ik beweeg trouwens niet zo veel. De podia waar ik speel (cafe's en soosen) heb je er weinig aan.

dejohan
7 december 2004, 12:38
+1

Wel uit de buurt blijven van aanvliegroutes. :lol:

Lutz
7 december 2004, 12:53
weet iemand wat die airline 1 dingen van samson waard zijn ?

ik persoonlijk ben wel geintereseerd in zoiets

Bluesbreaker
7 december 2004, 13:12
lol!



Wel uit de buurt blijven van aanvliegroutes.


weet iemand wat die airline 1 dingen van samson waard zijn ?

harrie-beton
7 december 2004, 13:32
ik heb mijn nady gekocht in 1991, als ik speelde in de zusterflat waar ik woonde had niemand Nederland 2...

We hadden nog geen kabel toen.

P****Fred
7 december 2004, 16:55
volgens mij zijn deze ook goed.. (zelf geen ervaring, maar op basis van reviews...
http://www.djmart.com/akgwmdibotrw.html

http://store1.yimg.com/I/djgear_1821_280511575

basssssplayer
9 december 2004, 18:45
ik speel op de SHURE ULXP4 en dat klinkt errug cool!

http://www.shure.com/wireless/ulx/ulxp4.asp

J! 8-)

Mitch
9 december 2004, 18:58
Ik heb me er nog niet in verdiept, dus vergeef mij mijn domme vraag.
Ik heb twee jacks op mijn gitaar (piëzo en pickups). Eén dus naar de DI en één naar de amp. Bestaat er een systeem met twee zenders en één ontvanger met wee ouputs of zo, of zit ik, als ik draadloos wil, echt aan twee complete sets vast ?

Wat ik dus te duur vind maar dat begrepen jullie al

Lutz
9 december 2004, 19:20
Ik heb me er nog niet in verdiept, dus vergeef mij mijn domme vraag.
Ik heb twee jacks op mijn gitaar (piëzo en pickups). Eén dus naar de DI en één naar de amp. Bestaat er een systeem met twee zenders en één ontvanger met wee ouputs of zo, of zit ik, als ik draadloos wil, echt aan twee complete sets vast ?

Wat ik dus te duur vind maar dat begrepen jullie al


als ik naar de metropolis DVD van petrucci kijk zie ik wanneer hij op zen piezo/pick up gitaar speelt toch ook 2 zenders/"bakjes" op zen strap hangen, of zie ik dit verkeerd?.

dus volgens mij ga je met 2 zenders moeten werken, maar ik kan ook verkeerd zijn, experten sta mij bij :-D

P****Fred
9 december 2004, 19:22
twee zenders zeker...
misschien op één ontvanger...??

ijff
9 december 2004, 20:27
Speelt hij misschien ook met een in-ear-monitor?

Mitch
9 december 2004, 21:55
Twee zenders, één ontvanger en een A/B box ? :???:

Wormaap
9 december 2004, 22:15
Speelt hij misschien ook met een in-ear-monitor?
Volgens mij niet.
En een ontvanger van een in-ear monitor ga je natuurlijk niet aan je gitaarband hangen :-D

ijff
10 december 2004, 18:18
Volgens mij niet.
En een ontvanger van een in-ear monitor ga je natuurlijk niet aan je gitaarband hangen :-D
Mwaw.. heb het toch wel eens gedaan.. maar goed, ik heb dan ook altijd ruzie met de kabel van m'n oordopjes.. :-?

Wormaap
10 december 2004, 19:09
Volgens mij niet.
En een ontvanger van een in-ear monitor ga je natuurlijk niet aan je gitaarband hangen :-D
Mwaw.. heb het toch wel eens gedaan.. maar goed, ik heb dan ook altijd ruzie met de kabel van m'n oordopjes.. :-?
Op zich kan het natuurlijk wel, maar als je meerdere gitaren gebruikt wordt't zo lastig.
Tenzij je cliplocks oid gebruikt natuurlijk.

Rewind
10 december 2004, 20:05
Valt er niet een klein schakelkastje te maken? Of nog beter, speeddemon maakt toch ook van die schakelaars voor 2 gitaren -> 1 versterker? zoja, dan kan je die makkelijk op je band tapen ofzo, die zijn klein zat. Moet je natuurlijk ook wel weer een a/b op de vloer hebben om te schakelen tussen de di en versterker.

RubenP
10 december 2004, 20:29
Misschien bestaat er wel een stereo-uitvoering :???:
Dan zou je kanalen apart kunnen gebruiken.

Ruben

Lucky
11 december 2004, 10:49
en als je nu een zender gebruikt met een pedalboard. hoe plug je dat dan?
ontvanger op de vloer bij je board?

Wormaap
11 december 2004, 16:54
en als je nu een zender gebruikt met een pedalboard. hoe plug je dat dan?
ontvanger op de vloer bij je board?
Ontvanger bij je amp/rack/whatever en vanuit daar een lange kabel naar je pedalboard lijkt me veiliger :)
Da's hoe ik het doe IIG.

Mark S
11 december 2004, 20:55
Bij die Sennheiser zou je evt. ook een "19 rack-adapter kunnen kopen: is wel zo veilig en ziet er ook nog 'ns gelikt uit!

kastje in je kontzak, AF-out naar je effect-in, effect-out gelijk de amp in en je geweldige stage-act kan beginnen 8-)