PDA

View Full Version : pre CBS?



AART
6 december 2004, 16:08
ik dacht dat fender in '63 ofzo overgenomen werd, deze amp is dus toch een cbs amp dan?

http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/muziek/gitaarbasversterkers/25860.htm%3Fret%3D%252Fmarkt%252Fmuziek%252Fgitaar basversterkers.htm%253Frv%253D30%2526submit%253DZo ek%2526av%253Da%2526oudei%253D30%2526js%253D1

Al
6 december 2004, 16:27
ik dacht dat fender in '63 ofzo overgenomen werd, deze amp is dus toch een cbs amp dan?

Klopt, een CBS amp. Fender is destijds met ingang van 1965 overgenomen door CBS.

Blackface wordt wel eens verward met pre-CBS.

Er zijn geen noemenswaardige verschillen tussen de 60er jaren preCBS en CBS blackfaces.

Al

Duane
7 december 2004, 22:01
Is die prijs niet een beetje overdreven?? :-?

nicoverduin
7 december 2004, 23:38
hoop geld.
Nico

PeeVee
9 december 2004, 18:12
Mwa... Een echte bf Twin zie je toch niet zo vaak voorbij komen... Hij is zoveel waard als dat men er voor over heeft zeg ik altijd maar...

Antal
10 december 2004, 12:35
2500 euro voor een amp die 'af en toe een beetje kraakt'? Heb er geen verstand van, maar mag je voor dit bedrag niet verwachten dat zo'n ding technisch helemaal in orde is?

Mr.Jay
10 december 2004, 13:10
2500 euro voor een amp die 'af en toe een beetje kraakt'? Heb er geen verstand van, maar mag je voor dit bedrag niet verwachten dat zo'n ding technisch helemaal in orde is?

dát wel ja. 2500 voor een Bf-Twin is een mooie prijs, je ziet ze zéér zelden voorbij komen, echter zou de versterker helemaal TOP en origineel mogen zijn voor dat bedrag.

JaY

Al
12 december 2004, 15:40
dát wel ja. 2500 voor een Bf-Twin is een mooie prijs, je ziet ze zéér zelden voorbij komen, echter zou de versterker helemaal TOP en origineel mogen zijn voor dat bedrag.

JaY

Een preCBS Twin is een zeldzame amp. Misschien dat er nog maar enkele 100den van bestaan. Die amps worden vrijwel nooit te koop gehouden, hebben meestal een plekje bij iemand die er niet vanaf wil.

Al

Duane
13 december 2004, 12:02
Ik zou wel eens op een vintage Fender amp willen spelen!! al helemaal zo'n oude BF. Heb zelf een RI dus.....

Mr.Jay
13 december 2004, 16:16
Ik zou wel eens op een vintage Fender amp willen spelen!! al helemaal zo'n oude BF. Heb zelf een RI dus.....

een goeie ouwe Fender klinkt "oud en rijk aan toon, een R.I. klinkt "nieuw" en goedkoper.

JaY

Duane
13 december 2004, 16:35
En over 20 jaar? Dan is die RI ook oud, klinkt ie dan ook zo....? :-D

Ik zou 't echt es moeten horen. Hoe klinken de silverface amps? Die ze toch wel regelmatig.

Mr.Jay
13 december 2004, 16:38
En over 20 jaar? Dan is die RI ook oud, klinkt ie dan ook zo....? :-D

Dan klinkt die ook ouder, maar nog steeds goedkoper :D



Ik zou 't echt es moeten horen. Hoe klinken de silverface amps? Die ze toch wel regelmatig.

In goeie staat zijn dit eveneens prima vintage amps.

JaY

Al
13 december 2004, 17:07
En over 20 jaar? Dan is die RI ook oud, klinkt ie dan ook zo....?

Nee, want over 20 jaar zijn de RI's al lang kapot gegaan

Ok, ik drijf een beetje over

> Hoe klinken de silverface amps?

Zijn goede amps. Mits in goede conditie natuurlijk. Er zitten uitstekende exemplaren tussen maar over het geheel gezien hebben ze niet de kwaliteit van een balckface. Dat komt door de kwalitatief mindere materialen en de slechtere manier van bouwen.

Al

Duane
13 december 2004, 17:31
En die oude Fenders blijven het maar doen? :D

Ik geloof het best dat de oude fender amps beter kunnen klinken, ik zelf geef bijv. ook de voorkeur aan een echoplex ipv digital delay. Het klinkt gewoon warmer, beter....etc. Maar op versterker gebied heb ik niet de luxe gehad om zoveel uit te proberen. Ik heb ook niet de kennis om vintage amps te repareren enzo.....vandaar dat ik toendertijd een nieuwe heb gekocht.

Zou je me misschien kunnen vertellen, hoe het komt dat de oude Fenders beter zijn dan de R.I's??

Ik zou graag een Deluxe Reverb willen hebben, wat compacter/beter te dragen als een Twin. Waar zou ik op moeten letten (behalve de sound) als je een 2e hands amp koopt??

Thanks!
Duane

Mr.Jay
13 december 2004, 18:24
En die oude Fenders blijven het maar doen? :D
Ik zou graag een Deluxe Reverb willen hebben, wat compacter/beter te dragen als een Twin. Waar zou ik op moeten letten (behalve de sound) als je een 2e hands amp koopt??Thanks!Duane

Heb je een privé-mail gestuurd Duane !
JaY

PeeVee
14 december 2004, 11:04
Ik weet wel waarom hahaha 8-)

Heb gisteren de DR van Quink onder handen gehad. Klinkt mooi hoor! Is een '79 model met boost, het circuit van 6 October '77 (staat niet op internet volgens mij). Heb fasedraaier en reverb driver volgens blackface circuit gemaakt. Verder het normal channel aan de reverb gehangen, kan je mooi patchen en verschil horen tussen mét en zonder bright capje. Verder setje goeie UOS Hytron JAN 6V6GTY blackplates d'rin... Eerlijk is is, ik was onder de indruk. Conclusie: helemaal niks mis mee, met zo'n zilversnuit Deluxe Reverbje... :seriousf:

Wat wel "vreemd was"; op de 220VAC netspanningstand met een 5U4 450V (bij 18 mA) op de platen en "slechts" 6,2V voor de filamentjes (meestal meet ik op de 220 stand 6,4). Op de 240VAC netspanningstand met een 5U4 wel een nette 420 VDC op de platen maar "slechts" 5,7 VAC voor de filamentjes. Ga toch voor de laatste stand. Optimaal is met een 5Y3; op de 220VAC netstand netjes 420 VDC op de platen en 6,2VAC gloeispanning... Ik had er echter nog maar eentje dus Quink zoekt nog een goeie 5Y3 ;-)

:dance:

Al
14 december 2004, 13:15
En die oude Fenders blijven het maar doen?

Ja, het bewijs zie je om je heen.

> Zou je me misschien kunnen vertellen, hoe het komt dat de oude Fenders beter zijn dan de R.I's??

Beter (vooral robuuster) gebouwd met betere parts

> Waar zou ik op moeten letten (behalve de sound) als je een 2e hands amp koopt??

Als je en oude amp koopt is originaliteit een item. Informeer of de versterker recentelijk een servicebeurt heef gehad want het is prettig als de amp goed functioneert. Vraag ook altijd even naar bijzonderheden in het algemeen. Je kan evt. datumcodes van het chassis en de trafo's vragen en, mocht dat je niets zeggen, ze hier posten om te checken.

Al

Duane
15 december 2004, 23:51
Al, bedankt voor de info. Als ik zover ben, zal ik zeker je hulp vragen.