PDA

View Full Version : voxhumana nekken



john.3001
6 december 2004, 14:38
test 123

john.3001
6 december 2004, 14:38
Waarschijnlijk kan niemand zich mijn topic over een nieuwe gitaarnek (tijd geleden alweer) nog herinneren. Ik wilde dus een maple nek met ebony toets voor op m'n strat, maar vroeg me af waar ik die goedkoop kon krijgen...
Er werden een aantal opties geopperd:
1] warmoth (maar ik twijfel over het betalen via internet)
2] peer dellen (heeft warmoths in stock) of andere gitaarbouwer (zoals de gier)
3] fender (door mijzelf voorgesteld, maar te duur + geen ebony)

Ik heb zelf nog es goed rondgekeken en de goedkoopste die ik kan vinden met de specs waar ik om vraag is Vox Humana.
Die nek heeft een compound radius van 10" tot 16" (net zoals de warmoths) en een D-shape (lekker dik dus!).

Ziet er op zich wel puik uit:
http://cgi.voxhumana.nl/vox_store/Html/pages/images/maple%20ebben.jpg

Ze verkopen daar ook vintage necks met een radius van 10" over de hele hals (het verschil zit hem in het speelgemak neem ik aan?).

Nu de vraag:
Heeft iemand hier voxhumana producten thuis? Ik moet natuurlijk wel weten of ik er op vooruitga t.o.v. de standard nek die op mijn mex strat zit (deze heeft een gebrek aan sustain helemaal boven op de hals, en daar wil ik wel een verbetering zien...). Het moet op zich wel mogelijk zijn om een earvana nut op die nek te bevestigen (die kost dan wel nog es een extra 30 euro ofzo + installatie). Kom ik totaal onder de 300 euro uit (de nek kost 240 euro bij voxhumana)... Goeie keus?

Negative K3 fan
6 december 2004, 14:42
hmm misschien wat raar om een nek van 300 euro op een gitaar die 2e hands in zn geheel niet veel duurder is te zetten.

Als de rest van je gitaar het helemaal waard is, dan ja. Maar het lijkt alsof jij het niet zeker weet... ik weet het ook niet. Toch wel een leuk idee, want ebben rules, als je het trouwens wel gaat doen, denk dan eens na over die inlays, stipjes hebben we inmiddels wel een keer gezien :)

john.3001
6 december 2004, 14:48
Ja, ik heb al zoveel zitten sleutelen aan die gitaar, die wil en zal ik 2e hands niet meer kwijtraken. Als ik naga voor hoeveel ik erin heb gestoken istie nu al ongeveer 800 euro waard, maar 2e hands kan ik er niet meer dan 400 voor vragen (hij heeft wat geleden zal ik maar zeggen). Ik wil em ook echt niet kwijt, het is waarschijnlijk de beste mex strat die ik ooit heb gehoord...
Ik weet het niet met die custom inlays, ik hou niet van dat flashy gedoe. Als ik zoiets doe, zouden het offset dots zijn ofzo (zoals op sommige RG's), maar eigenlijk hou ik heel erg van die fender layout...

Negative K3 fan
6 december 2004, 14:50
of what about gewoon geen dots en wel binding, stijlvol :)

john.3001
6 december 2004, 14:52
Ik hou absoluut niet van binding (tenzij HEEL goed afgerond). En zonder dots raak ik de weg kwijt :lol: Geen dots vind ik op zich wel heel cool op een bas ofzo, of een acoustische...

Negative K3 fan
6 december 2004, 15:22
dots kunnen ook op de zijkant (zoals normaal meestal).

telecastermaster
6 december 2004, 15:41
4] www.Rockinger.de

5] http://www.goeldo.de/artikel.php?artgr=25-GNK

Swan
6 december 2004, 15:50
dots kunnen ook op de zijkant (zoals normaal meestal).

hij wil gewoon normale frets ok?

t gaat om de kwaliteit van de nekken.

Mark S
6 december 2004, 16:01
Ik heb ooit (begin jaren '90) een body & nek laten maken door Vox die trouwens als 2 druppels water op die van jou lijkt! Door tijdgebrek heb ik het project niet afgemaakt en de hele set verkocht aan Bert K. die er een prachtige strat van heeft gemaakt, ze kunnen het dus wel hoor bij Vox alhoewel het een dure grap was...

dejohan
6 december 2004, 16:24
Ik vind het wel een goed idee om Vox Humana te nekken. Ze vragen schandalig veel voor bepaalde spullen.

:wink:

Mitch
6 december 2004, 19:20
:D

Voor die prijs: gaat het dan om een fabrieksnek die ze zelf importeren, of halffabrikaat die ze assembleren of hangeschaafd ? DAt laatste lijkt me sterk, maar goed.

Lastig dilemma hoor. Aan de ene kant wil je het nu wel echt goed voor mekaar hebben, aan de andere kant ook weer niet schandalig duur. Neem van mij aan dat een kant-en-klare hals en een handgemaakte best veel verschil maakt, maar of je het waard vindt...

jero
6 december 2004, 22:10
John,

voordat je beslist nog even 2 dingetjes:

1. neck shape is iets anders dan dikte, een d-shape kan best heel slank zijn. Neck shape is enkel de contour van de neck.

2. het verschil tussen een radius van 10" en een compound radius van 10-16" is aanzienlijk, deze 2 necks zullen totaal anders aanvoelen. Wellicht eerst even uitvinden wat voor jou het beste werkt.

Tot slot, je kunt ook eens bij van de haar buurten, hij bouwt met de hand necks geheel naar jouw specs.

haarguitars.nl

chennie
7 december 2004, 00:20
Ik vind het wel een goed idee om Vox Humana te nekken. Ze vragen schandalig veel voor bepaalde spullen.

:wink:
ze zijn ook nog eens schandalig in hun servce.

bert k
7 december 2004, 00:25
Ha, Mark S was me voor :D Ik herkende de nek meteen, die zit aan mijn zelfbouwpruts. Ik kan niet anders zeggen dan TOPPIE. Mooi hout, mooie toets, en echt prima afgewerkt. Het was mijn eerste zelfbouwpoging, maar die is me zo goed bevallen dat het min of meer mijn main axe is geworden, naast een LP en een Charvel.
Dus los van de andere mogelijkheden die men hier aandraagt kan ik je het ding van harte aanbevelen.
http://www.home.zonnet.nl/bert57/STRATKL.JPG

john.3001
7 december 2004, 11:23
John,

voordat je beslist nog even 2 dingetjes:

1. neck shape is iets anders dan dikte, een d-shape kan best heel slank zijn. Neck shape is enkel de contour van de neck.

2. het verschil tussen een radius van 10" en een compound radius van 10-16" is aanzienlijk, deze 2 necks zullen totaal anders aanvoelen. Wellicht eerst even uitvinden wat voor jou het beste werkt.

Tot slot, je kunt ook eens bij van de haar buurten, hij bouwt met de hand necks geheel naar jouw specs.

haarguitars.nl

1. Idd, daar heb je gelijk in, ik zal de exacte specs es moeten opvragen...

2. Ja, de nek die nu op mijn strat zit heeft een radius van 9,5" over de hele hals, en daar is op zich niets mis mee, maar ik zal toch es ff bij de gitaarwinkel of gitaarbouwer verschillende halzen moeten testen. Als je er zo veel aan uitgeeft, moet het wel ook definitief zijn...

Bedankt voor de tips...