PDA

View Full Version : Hook versterkers



cosmos
6 december 2004, 13:29
Heeft iemand hier ervaring met een Hook versterker?
Die nieuwe plaat van Anouk is daar helemaal mee opgenomen en klinkt echt bad-ass!!!

LordRiffenstein
6 december 2004, 13:49
Heeft iemand hier ervaring met een Hook versterker?
Die nieuwe plaat van Anouk is daar helemaal mee opgenomen en klinkt echt bad-ass!!!

Ik heb de Hook van Rob Winter gespeeld toen ik bij Erik VD Haar was. Haar strat en een Bogner 4x12 en een MEGA sound. Echt waanzinnige goeie versterker, van clean tot lekker vette overdrive. Ik ben nog steeds onder de indruk!

ieme
6 december 2004, 18:11
Ik heb de Hook een paar keer beluisterd, bij de premeur zelfs waar de amp voor t eerst geshowd werd door Leendert Haaksma. (december vorig jaar op de gitaarbeurs in rosmalen)

Vanzelfsprekend heb ik interesse in zo'n versterker... Ik zou er heel graag 1 willen hebben maar ja... de euros zijn bijna op en dan is 3250 wel erg veel!

Nog ff voor t nodige gas onderstaande foto:

http://www.haarguitars.nl/test/Merken/News/4%20hooks%20bij%20leendert_small.jpg

http://www.haarguitars.nl/test/Merken/News/rob%20winter%20met%20hook%20en%20haar.jpg

Jimi Hendrix
6 december 2004, 18:25
De hook schijnt gevoiced te zijn naar de CAE3+ preamp, ik zou wel benieuwd zijn naar een A/B test tussen de hook en de OD100 bijvoorbeeld.
Anyway, de hook van Winter heb ik ook bespeeld bij van de Haar, begin dit jaar, ik vond hem vrij 'makkelijk' spelen (vrij veel compressie?) op het lead kanaal, maar niet mijn cup of tea, althans niet in de eerste indruk. Het houdt bij mij al op als een versterker geen goed 'knopfler' achtig helder clean geluid kan produceren.
Vond de Hook daarin wat 'glazig' en weinig druk in het midden hebben, nogmaals in eerste (korte) indruk, maar wel over bogner 4x12.

ieme
6 december 2004, 18:30
De hook schijnt gevoiced te zijn naar de CAE3+ preamp, ik zou wel benieuwd zijn naar een A/B test tussen de hook en de OD100 bijvoorbeeld.

Dat heb ik ook gehoord, ben ook erg benieuwd!

Jimi Hendrix
6 december 2004, 18:32
De hook schijnt gevoiced te zijn naar de CAE3+ preamp, ik zou wel benieuwd zijn naar een A/B test tussen de hook en de OD100 bijvoorbeeld.

Dat heb ik ook gehoord, ben ook erg benieuwd!

Vooral ook omdat de OD100 ondanks importkosten etc. goedkoper uitkomt dan de hook.....

ieme
6 december 2004, 18:36
De hook schijnt gevoiced te zijn naar de CAE3+ preamp, ik zou wel benieuwd zijn naar een A/B test tussen de hook en de OD100 bijvoorbeeld.

Dat heb ik ook gehoord, ben ook erg benieuwd!

Vooral ook omdat de OD100 ondanks importkosten etc. goedkoper uitkomt dan de hook.....

Kennis van me heeft kort geleden de 4X10 OD100 van Landau overgenomen...

Jimi Hendrix
6 december 2004, 18:38
laatste keer dat ik keek was de od100 nog een top :cool:

ieme
6 december 2004, 18:39
laatste keer dat ik keek was de od100 nog een top :cool:

Hij is er ook als 4X10 combo

Jimi Hendrix
6 december 2004, 18:43
laatste keer dat ik keek was de od100 nog een top :cool:

Hij is er ook als 4X10 combo

dat wist ik niet, heb je er al op gespeeld?

ieme
6 december 2004, 18:53
laatste keer dat ik keek was de od100 nog een top :cool:

Hij is er ook als 4X10 combo

dat wist ik niet, heb je er al op gespeeld?



Nee nog niet gespeeld, zal binnenkort weer eens bij hem langs!

OD-100 GUITAR AMP HEAD $2995
100 watt all tube 2 channel guitar amplifier.

OD-100 GUITAR AMP 2X12 COMBO
Combo version of head with 2 12" Celestion Vintage 30 speakers.

OD-100 GUITAR AMP 4X10 COMBO
Combo version of head with 4 10" Mojotone MP10R speakers.

OD-100 GUITAR AMP 1X15 COMBO
Combo version of head with 1 15" Electro Voice speaker

ieme
6 december 2004, 19:46
Heeft iemand hier ervaring met een Hook versterker?
Die nieuwe plaat van Anouk is daar helemaal mee opgenomen en klinkt echt bad-ass!!!

Dat is niet helemaal waar wat je zegt...
Leendert haaksma heeft de Hook gebruikt samen met

TC G-Force
Ibanez TS9
Roger Mayer Voodoo1
Arion Chorus
Roger Mayer Oktavia
Black Cat Vibe
Carl Martin Tremovibe
Zvex Oohwah
Fulltone Clyde Wah Deluxe
Boss Rocker Volume
Fulltone 70 Fuzz
Bogner 4x12 kast met V30 speakers

De singel Girl is op t cleane kanaal van de hook opgenomen met een Les Paul
Tot zover ben je wel correct met dat t hele album er mee opgenomen is want leendert heeft zn Bogner Uberschall en Guytron ervoor thuis gelaten

Maar...
Anouk heeft nog een gitarist, Martijn van Agt, die speelt over Matchless amps...


Het is dus niet alleen HOOK wat je hoort op de nieuwe plaat Hotel New York

bloodboiler
6 december 2004, 22:21
Wow, 3250 euro is wel erg veel geld, wat rechtvaardigd zo'n absurde prijs behalve dat ie handgebouwd is. Ik ga er dan bijna vanuit dat zelfs de slechtste gitarist ter wereld er een mega vet geluid uitkrijgt. Of is er een beertender ingebouwd?

Jimi Hendrix
6 december 2004, 22:48
Wow, 3250 euro is wel erg veel geld, wat rechtvaardigd zo'n absurde prijs behalve dat ie handgebouwd is. Ik ga er dan bijna vanuit dat zelfs de slechtste gitarist ter wereld er een mega vet geluid uitkrijgt. Of is er een beertender ingebouwd?

Dat niet, maar een Bloodboiler is optioneel! :razz:

Mitch
6 december 2004, 23:36
Ik snap alleen niet waarom ze niet eens werk maken van de site. Verkopen ze al zo goed of zo ? :)

LordRiffenstein
7 december 2004, 07:35
Wow, 3250 euro is wel erg veel geld, wat rechtvaardigd zo'n absurde prijs behalve dat ie handgebouwd is. Ik ga er dan bijna vanuit dat zelfs de slechtste gitarist ter wereld er een mega vet geluid uitkrijgt. Of is er een beertender ingebouwd?

Klinkt niet alleen erg vet maar de blowjobs zijn ook erg goed en je hebt nog eens de keuze of hij je was of afwas doet.

:roll:

Bluesbreaker
7 december 2004, 08:20
ik denk dat hij gewoon niet zo snel soldeert :wink:

cosmos
7 december 2004, 10:13
Wat je zegt van Martijn van Agt is inderdaad waar. Ook een te gekke gitarist trouwens. Die Leendert heeft trouwens ook geen enkel pedaaltje wat NIET cool is, tering wat een lijst...Maar goed, het blijft een hoop geld 3250.

En, als die single over het CLEANE kanaal is opgenomen, dan zou je zeggen dat er geen cleane toon uit te halen valt!

ieme
7 december 2004, 10:37
En, als die single over het CLEANE kanaal is opgenomen, dan zou je zeggen dat er geen cleane toon uit te halen valt!

De cleane partij is door leendert ingespeeld de overdrive die je hoort is de track van Martijn van Agt...

ieme
7 december 2004, 10:38
ik denk dat hij gewoon niet zo snel soldeert :wink:

Druk bezet man, spelen, les aan concervatorium, en versterkers bouwen!

ieme

Bluesbreaker
7 december 2004, 10:58
ik heb hem afgelopen zomer met Dilana Smith zien spelen, weet eigelijk niet meer wat voor versterker hij toen gebruikte

ieme
7 december 2004, 11:12
ik heb hem afgelopen zomer met Dilana Smith zien spelen, weet eigelijk niet meer wat voor versterker hij toen gebruikte

De kans is groot dat een hook was, maar bij soulvation speelt ie over een Line 6 pod pro xt

ieme
7 december 2004, 19:58
Heeft iemand hier ervaring met een Hook versterker?
Die nieuwe plaat van Anouk is daar helemaal mee opgenomen en klinkt echt bad-ass!!!

Cosmos je wordt bedankt!
ik krijg opnieuw al aardig gas naar deze amp!

KKA
23 november 2015, 22:25
Dag dag!

Ik heb een tijdje geleden jullie Nederlandse HOOK amps ontdekt en kmoet zeggen ik ben er helemaal gek van. Met name van die Little Lenny (zotte amp!) Zo'n amps moeten ze nog uitvinden in mijn Belgenland helaas. Nu om even mijn vraag concreet te maken: Ik zou een LL willen aanschaffen en ik heb al heel wat fora gelezen enzo... Maar er zou ook een uitgebreide review geschreven zijn het magazine 'Gitarist'. Ik kan dit tijdschrift en zeker 1 nummer ervan niet makkelijk verkrijgen in België. Heeft er toevallig iemand het artikel en zou die zo vriendelijk willen zijn om dit te posten op dit forum? :)

Alvast hartelijk bedankt!!

telerocker
24 november 2015, 01:02
http://www.gitarist.nl/nieuws/artikel/26-13939/vuurdoop-voor-little-lenny-combo- (http://http://www.gitarist.nl/nieuws/artikel/26-13939/vuurdoop-voor-little-lenny-combo-)

Je kunt het magazine ook bestellen.

Ik vind de LL stug spelen en ook een beetje middy. De Dual 45 en de Captain (wel eens over gespeeld) zouden eerder in mijn straatje passen. Maar Leendert haalt weer een mooi geluid uit de LL, dus dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.

RB74
24 november 2015, 20:27
Wauw! Een topic uit 2004 gereanimeerd!😃


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk