PDA

View Full Version : verschil in geluid gibson lp studio - lp standaard/custom



jeroenreject
7 juni 2002, 13:05
Ik heb een vraag voor alle gibsonkenners
Ik wil graag een echte gibson lp kopen kopen,
en aangezien de studio cheaper is dan de standaard wil ik van jullie weten wat het verschil in het geluid is.

Smutface
7 juni 2002, 13:37
Een Standard kan je in alle versterkers prikken en hij klinkt goed... Of je moet zo'n baggerversterker hebben!!

Voornamelijk door de combi van elementen en de afwerking in hout van de body zorgt voor dit lekkere geluidje!!

Verder merkte ik tijdens het spelen dat de hals van de Standard lekkerder pakte (dit is persoonlijk)

De Standard is iets duurde, dit komt door de bindingen!!!!

puvin
7 juni 2002, 18:00
een studio klinkt toch ook goed in alle versterkers toch?

Ditmar
7 juni 2002, 20:00
Een studio is iets lichter van geluid en heeft een iets dunnere body en iets minder sustain dan de standard. De studio is naar mijn idee ook geschikter om wat heftiger (in de zin van richting metal) muziekstijlen op te spelen, een standard heeft dan vaak té veel sustain (ja, dat kan ja). Verder is de studio iets fijner voor je nek...... maar wat je gewoon moet weten is dat het allebei gitaren zijn met een aparte charme. En laat je niet leiden door de prijs, het zijn allebei aparte gitaren met een apart geluid, dus probeer ze gewoon allebei een keer uit. Oh ja, de studio heeft een iets dunnere hals dan de standard.....

D3vLiN
8 juni 2002, 18:23
Ik speel nu al weer 5 jaar met veel plezier op mijn (Gibson) Les Paul Studio en elke keer als ik er op speel ben ik weer onder de indruk! Het geluid van de Gibson is gewoon vol en vet en het blijft een solide en degelijk instrument en dat merk je gewoon!
Ik heb helaas nog nooit de mogelijkheid gehad om op een Custom te spelen, maar het mag duidelijk zijn dat die ook simpelweg boven mijn budget geprijsd is. Maar in een ander geval zou ik inderdaad zeggen gewoon proberen en kijken wat je het best bevalt. Het blijft een subjectieve kwestie...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: D3vLiN op 2002-06-08 18:24 ]</font>

puvin
8 juni 2002, 20:53
laat je niet leiden door de prijs ditmar?

sorry maar euh
dat verschil is toch enoooorm

gangsta
8 juni 2002, 21:06
maar als dat komt omdat er bv wel binding op een standard zit, (das dus alleen voor de mooi en niet klank bevorderend) moet je kijken of je veel meer uit wil geven voor een `versiering´...

puvin
9 juni 2002, 16:46
yep


ik zou gewoon een studio nemen


maar da's mijn bescheiden mening natuurlijk


vind een standard gewoon overdreven duur
(niet boos zijn hé :wink: )

plusminus
9 juni 2002, 17:15
Hallo,dit is mijn eerste post
heb wel al een tijdje gelezen

Ikzelf heb een Gibson LPC uit 74
Ik vind deze zeer goed klinken
Mooie lange sustain.

grootste verschil met andere LP's is denk
ik het ebony fretboard ,dat klinkt wat duidelijker (met veel oversturing blijven accoorden goed definieerbaar)

Heb ook een Gibson Explorer
deze klinkt bijna als een LP ,geen erg groot verschil ,maar is wel hoorbaar

Ik denk dat alle LP's goed klinken
ga eens proberen en kijk wat je zelf mooi vind

En een Custom is niet onbetaalbaar hoor
Koop gewoon een goeie tweedehands

Groeten

Thomasvv
18 juni 2002, 20:37
Ik heb nu een jaartje een Studio, en ik ben er zeeer tevreden mee. Het kan aan mij liggen, maar ik vind het verschil in gewicht nou niet zo groot. Dat kan komen doordat ik de oudere serie heb (de mijne komt uit 1999)en die heeft een extra dikke maple top (en ik dacht dat de huidige serie dat niet heeft). En idd: ik ben nog steeds onder de indruk van het geluid....

sash
18 juni 2002, 21:33
Ik heb mijn studio sinds maart 2001. Met distortion klinkt ie lekker, maar dat is niet mijn sound. Met overdrive (wel mijn sound) zuigt ie, tenzij ik em op het neckelement zet en de toonknop dichtdraai. Lekker vol geluid wel

Dude
18 juni 2002, 22:39
Op 2002-06-18 21:33, schreef sash:
Ik heb mijn studio sinds maart 2001. Met distortion klinkt ie lekker, maar dat is niet mijn sound. Met overdrive (wel mijn sound) zuigt ie, tenzij ik em op het neckelement zet en de toonknop dichtdraai. Lekker vol geluid wel



zoals sash weet heb ik ook een 2001 studio, het is naar mijn smaak wel een geweldige sound, juist de overdrive opm mijn marshall halfstack klinkt geweldig, ik ben juist minder gecharmeerd van de cleans, veel te volle sound, strat klinkt lekkerder clean naar mijn mening.

lynyrd
18 juni 2002, 23:09
hij/zij is lichter ,in het geluid zit niet zoveel verschil kijk anders even op gitaarmarkt 863