PDA

View Full Version : Snaar springt :( (help)



BelgianGuru
5 december 2004, 21:56
Shiiiit :(
Zat ik ongeveer 2 of 3 uur door op men strat te gaan alsof er geen morgen meer zou zijn, en springt die e snaar ineens :( K*t ! Op een non-elektr. is dat geen probleem dat heb ik al 100 maal hersnaard ofzo, maar bij mijn fendertje nog nooit want ik heb ze nog niet zo lang. Kan het zijn dat die snaar het begeeft (aan het uiteinde, ze is niet middendoor geknapt ofzo) omdat ik met mijn vingers speel ipv met een plectrum ?

Nu het serieuze werk, hoe besnaar ik dat ding ? Dus beneden zo aan de brug daar is ie los gesprongen, en het is een HEEL ander systeem dan op mijn spaanse gitaar om te besnaren op het eerste zicht. Argh man, ik voel me rot, was net zo lekker aan het gaan :(

Chris Wolstenholme
5 december 2004, 22:10
ten eerste kan t zijn omdat ie daar knapte dat je brugzadeltje een beetje scherp is, mocht het nou vaker gebeuren dan moet je ff het zadeltje bijveilen( of laten doen )

strat? dan neem ik aan dat er een tremelo systeem op zit? dus met zon hendeltje aan je brug en een opening in de achterkant van je gitaar? dan moet je de nieuwe snaar via de achterzijde door het gaatje prutten en dan erdoorheen halen naar boven, en vastzetten, maar ik heb geen ervaring met strats

dejohan
6 december 2004, 10:24
Ja die hierboven heeft gelijk ivm herbesnaren.

Koop snaren en bekijk het gewoon eens, het is zo simpel als wat.

Svenson
6 december 2004, 13:51
En niet zo rossen op dat ding :)

Lacrymosa
6 december 2004, 14:48
En niet zo rossen op dat ding :)

daar is een strat toch juist voor gemaakt

Ritch
6 december 2004, 15:24
rossen mag, spelen niet :)

BelgianGuru
6 december 2004, 18:17
Ik zal het meteen eens onderzoeken. Maar euh, er is toch niets mis mee om met je vingers te spelen ipv een plectrum ? Want de enige die ik dat nu toe heb zien doen is zo een afrikaan op een Mohammed Ali DVD :D Als ik akkoorden moet scheuren ofzo pak ik natuurlijk wel een plectrum (die hou ik hele tijd tussen men tanden :D)

BelgianGuru
6 december 2004, 18:18
Ik zal het meteen eens onderzoeken. Maar euh, er is toch niets mis mee om met je vingers te spelen ipv een plectrum ? Want de enige die ik dat nu toe heb zien doen is zo een afrikaan op een Mohammed Ali DVD :D Als ik akkoorden moet scheuren ofzo pak ik natuurlijk wel een plectrum (die hou ik hele tijd tussen men tanden :D)

BelgianGuru
6 december 2004, 18:19
Ik zal het meteen eens onderzoeken. Maar euh, er is toch niets mis mee om met je vingers te spelen ipv een plectrum ? Want de enige die ik dat nu toe heb zien doen is zo een afrikaan op een Mohammed Ali DVD :D Als ik akkoorden moet scheuren ofzo pak ik natuurlijk wel een plectrum (die hou ik hele tijd tussen men tanden :D)

Bluesbreaker
6 december 2004, 21:23
Ik zal het meteen eens onderzoeken. Maar euh, er is toch niets mis mee om met je vingers te spelen ipv een plectrum ?

nee hoor, als je de gitaar niet aan de snaren op tilt is er niks mis mee, met plectrum zou zelfs nog wel eens sneller een snaar kunnen knappen doordat je daar veel meer mee "harkt"

BelgianGuru
9 december 2004, 17:23
ik zie het echt niet zitten man, kan iemand misschien wat fotootjes nemen ofzo ? Het lukt me niet, en in die beknopte panual leggen ze natuurlijk niet uit hoe dat moet want ze gaan er van uit dat iedereen dat kan .. :(

BelgianGuru
9 december 2004, 17:25
ik zie het echt niet zitten man, kan iemand misschien wat fotootjes nemen ofzo ? Het lukt me niet, en in die beknopte panual leggen ze natuurlijk niet uit hoe dat moet want ze gaan er van uit dat iedereen dat kan .. :(

Bluesbreaker
9 december 2004, 18:02
ik zie het echt niet zitten man, kan iemand misschien wat fotootjes nemen ofzo ? Het lukt me niet, en in die beknopte panual leggen ze natuurlijk niet uit hoe dat moet want ze gaan er van uit dat iedereen dat kan .. :(

stel je niet zo aan man :) ,

kijk gewoon hoe de andere snaren er in zitten
je steekt gewoon de snaar aan de achterkant in de gitaar steken, de snaar over de hals leggen, door de kam heen, in het stemmechaniek doen (een stukje doortrekken, ong. 10 - 15 cm bij de onomwonden snaren) en draaien maar.

BelgianGuru
9 december 2004, 18:20
Maar dus, ik ga door dat gatje achteraan in de kast. Dan zie je zo 6 cilindertjes, maar geen teken van snaren daar hoor, ik zie echt 0,0 snaren daar. Ik zoek dat cilindertje aan de kant van de afgeknapte snaar. Dan is daar helemaal in het midden een gaatje. Ik probeer daar dan mijn snaar door te zwieren. Maar dat gaat niet ? Als ik de snaar er half in krijg, en er noodgedwongen weer moet uithalen, komt die cilinder mee naar boven. Dan stop ik toch wel ff, want ik wil niets forceren ofzow :)

Als je dat trouwens aanstellen noemt, dan moet het leven bitterhard voor je zijn :)

Enige hulp is welkom :O

Azrael
9 december 2004, 18:25
LOL hij vraagt zich af waarom er geen snaren in de gaatjes zitten.......

GEK HE ALS JE DIE ER NOG IN MOET DOEN!? :-D

LOL.....dit kon ik echt niet laten.....

Anyway......plaats een foto. Misschien denken wij wel aan een heel anders systeem dan dat jij hebt. (lijkt me stug maarja)

dejohan
9 december 2004, 18:42
Maar dus, ik ga door dat gatje achteraan in de kast. Dan zie je zo 6 cilindertjes, maar geen teken van snaren daar hoor, ik zie echt 0,0 snaren daar. Ik zoek dat cilindertje aan de kant van de afgeknapte snaar. Dan is daar helemaal in het midden een gaatje. Ik probeer daar dan mijn snaar door te zwieren. Maar dat gaat niet ? Als ik de snaar er half in krijg, en er noodgedwongen weer moet uithalen, komt die cilinder mee naar boven. Dan stop ik toch wel ff, want ik wil niets forceren ofzow :)

Als je dat trouwens aanstellen noemt, dan moet het leven bitterhard voor je zijn :)

Enige hulp is welkom :O

Zeg ken jij geen gitaristen in je buurt, zoja ga daar eerst een lang, want zo op een forum is dat eigenlijk wreed fucking lastig zoniet onmogelijk om uit te leggen zenne.

BelgianGuru
9 december 2004, 18:48
nee je ziet het verkeerd .. of ik kijk gewoon naar het verkeerde stuk :D Alle snaren zitten er in, behalve de hoge mi (e). En van die andere snaren zie ik dus ook helemaal geen spoor van bestaan in die brug langs achter...

Azrael
9 december 2004, 18:49
nee je ziet het verkeerd .. of ik kijk gewoon naar het verkeerde stuk :D Alle snaren zitten er in, behalve de hoge mi (e). En van die andere snaren zie ik dus ook helemaal geen spoor van bestaan in die brug langs achter...

Gok dat je gewoon fout zit maar maak een foto of ga even bij een gitarist langs. Iedere gitarist zal je kunnen helpen......

Bluesbreaker
9 december 2004, 18:59
pff, forceren, als je gewoon een strat hebt kun je niks forceren, zeker niet met een snaar (maar zelfs met en moker is het lastig)

Azrael
9 december 2004, 19:02
pff, forceren, als je gewoon een strat hebt kun je niks forceren, zeker niet met een snaar (maar zelfs met en moker is het lastig)

Ik ben niet zo'n strat fan dus zullen we even testen? :razz:

BelgianGuru
9 december 2004, 20:31
lol :D

Ik zal het morgen ff vragen aan een paar gitaristen :)

Kan geen fotos pakken want heb zo geen toestel :(

RubenP
9 december 2004, 21:02
http://namm.harmony-central.com/WNAMM04/Content/Fender/PR/SRV-Tribute-back-lg.jpg
dit is de achterkant van een strat (niet zomaar een strat maar die van SRV of een kopie :D )
Dit zit dus onder de afdekplaat

In het grijze blok waar de veren aan vast zitten, zitten 6 gaten voor de snaren :-D
Steek de snaar van deze kant er doorheen zodat hij er bij de tremolo weer uit komt. Even rommelen om de snaar netjes door de brug te krijgen kan gebeuren....

Suc6

bat
9 december 2004, 22:41
En als het niet lukt: even kijken of het uiteinde van je oude snaar er nog in zit...

Bluesbreaker
9 december 2004, 22:46
En als het niet lukt: even kijken of het uiteinde van je oude snaar er nog in zit...

en als dat zo is moet je die er even uit zien te krijgen (hij moet er aan de achterkant van de gitaar uit), kun je doen door iets duns er vanaf de bovenkant in te steken (schroevendraaiertje oid)