PDA

View Full Version : Rivera in de house (+pic eerste stap custom powerball)!



BLOK182
5 december 2004, 17:40
falderie!

BLOK182
5 december 2004, 17:44
Zo, de Blue Angel is de deur uit, een jazzmuzikant heeft em met mij geruild tegen een Rivera Chubster 55 combo. Eerste indrukken: erg gaaf ding! Ziet er goed uit (fotootje misschien later op de avond), 2 kanalen (brits/amerikaans gevoiced) met elk een boostfunctie. Gaat van lekker licht funky clean, tot purring blues (met boost) van oversturend clean naar lekkere lead! Erg goeie reverb trouwens! Ding gaat best hard, ik ben em nu thuis aan het bespelen, maar wil em toch wel eens in de band horen. Verwacht wel geen metalbak, ik krijg em nu ongeveer of een rocksound a la ACDC / Guns n Roses, niet heavier iig, maar goed, daar hebben we de Engl Powerball voor. Heb gisteren behoorlijk gestapt, en vanochtend vroeg keihard gerepeteerd, dus ik kan nu nog niet echt een superoordeel over het geluid maken, ook omdat ik nog ff moet wennen aan de EL34 buizen, ben altijd 6L6 gewend. Morgen ofzo post ik nog eens wat, en misschien vanaaf nog een fotootje. Nog ff wachten op de footswitch (wordt nog nagestuurd), en dan kan ik losgehen! 8-)

ieme
5 december 2004, 18:00
Ben je die ouwe gare mesa bak eindelijk kwijt!

Rivera is nice!!!!!!!!

Mitch
5 december 2004, 18:09
Gefelici ! Dan ben je wel lekker veelzijdig, met een Chubster en een Powerball ! Mooi hoor.

BLOK182
5 december 2004, 19:39
Thanks to Yoeri / Lordriffenstein, bij deze een pic van de Rivera, en nog een fotootje wat jullie tegoed van de Powerball, met zwartgespoten grill. Aan de blauw/violette leds ben ik nog niet toegekomen, vd week ff ales solderen, en volgende week zondag ff alles erin zetten!

http://riffenstein.kingsmeade.net/stuff/Rivera%20+%20axes.JPG

http://riffenstein.kingsmeade.net/stuff/Powerball%20customized.JPG

Mitch
5 december 2004, 19:44
Nou nog leren foto's te verkleinen en je bent een grote jongen :D

Josdevos
5 december 2004, 19:47
rofl

foto's zijn idd aan de grote kant, en erg wazig... veel gedronken gisteren? :cool:

Ga je de leds achter de buizen veranderen misschien? Want wil op mijn savage mijn ledjes ook eens veranderen. Kleurden van rood naar roze naar wit... :lol: Blauw lijkt me errug fancy!

De zwarte grill ziet er ook wel leuk uit, ga je je grill op je cab ook zwart maken dan?

BLOK182
5 december 2004, 19:52
Eerst wilde ik de rode leds eruit halen en er blauwe voor in de plaats doen, MAAR het zit allemaal nogal goed in mekaar daar, ivm garantie ga ik voorlopig niet zelf solderen. Ik plak de rode leds af (zwarte tape oid), en plaats links en recht 2 high-power paarsblauwe 12 volt leds afkomstig van een scooter (jaja... :D ). Thuis al ff geprobeerd, werkt goed. De leds krijgen stroom van buitenaf via een 9volt blok in een houder met aan/uit switch. Beetje omslachtig, maar ik wil geen gezeik met de garantie :razz:
De grill van mijn Engl cab is ook zwart, zag heel raar uit, haha, zwarte top op grijze grill :D

Josdevos
5 december 2004, 19:54
Ah op die manier...

pol
5 december 2004, 20:02
laatst ook een rivera knuckelhead getest, maar ik denk dat ik iets verkeerd deed met de klopjes, want dit was het slechtste geluid dat ik ooit uit een gitaaramp heb weten komen, net een basversterker met distorsion (het was op de los lowbottom kast). Klonk voor geen meter. Na 15 minuten prutsen heb ik heb maar opgegeven.

marc_o
5 december 2004, 21:59
Dat ligt dan aan jou.....ik heb 'm ook en het is een van de beste versterkers die ik gehoord heb.

NeeraDJ
5 december 2004, 22:03
Gefeliciteerd, ik ben zelf nog aan het twijfelen of ik aan de Rivera club deel moet nemen, maar zeker cool voor naast je Powerball 8-)

BLOK182
5 december 2004, 23:18
laatst ook een rivera knuckelhead getest, maar ik denk dat ik iets verkeerd deed met de klopjes, want dit was het slechtste geluid dat ik ooit uit een gitaaramp heb weten komen, net een basversterker met distorsion (het was op de los lowbottom kast). Klonk voor geen meter. Na 15 minuten prutsen heb ik heb maar opgegeven.
Heb je em alléén op de loslobottom gehangen? Das dus ook gewoon een subwoofer, die moet je naast een 4x12 gebruiken :) Anders klinkt het volgens mij idd niet. Ben er zelf trouwens achter dat Rivera onderdehand nog erger is als Mesa, qua gevoelige knopjes die je moet afstellen :D

Anders Destium
5 december 2004, 23:46
Gefeliciteerd :)

Nicci
6 december 2004, 10:06
Rivera begint steeds meer voet aan bodem te krijgen! het zijn dan ook mooie versterkers.
ik ben wel benieuwd in hoeverre die verschillende combo's onderling verschillen. de specificaties lijken zo op elkaar.

marc_o
6 december 2004, 10:06
Haha, je zult echt even aan de versterker moeten wennen, en zeker aan de toonregeling, want dat is zowel het sterke als het zwakke punt van Rivera's, die is erg gevoelig en het is zaak dat je weet hoe het stond (schrijf het gewoon op).
Je kunt er veel kanten mee op, maar een kleine zwieper aan de toonregeling kan het geluid ook verknallen.

pol
6 december 2004, 10:48
laatst ook een rivera knuckelhead getest, maar ik denk dat ik iets verkeerd deed met de klopjes, want dit was het slechtste geluid dat ik ooit uit een gitaaramp heb weten komen, net een basversterker met distorsion (het was op de los lowbottom kast). Klonk voor geen meter. Na 15 minuten prutsen heb ik heb maar opgegeven.
Heb je em alléén op de loslobottom gehangen? Das dus ook gewoon een subwoofer, die moet je naast een 4x12 gebruiken :) Anders klinkt het volgens mij idd niet. Ben er zelf trouwens achter dat Rivera onderdehand nog erger is als Mesa, qua gevoelige knopjes die je moet afstellen :D

het zag eruit als een 4 x 12, maar dit was een kast met ingebouwde subwoofer dacht ik. Nu ja, ik had nie zoveel tijd toen, en de kerel die in de muziekwinkel werkte kon me ook al niet verder hebben, die kende er zelf ook niet veel van. Maar ik hou ook niet echt van versterkers die gevoelig zijn om in te stellen, dan ben ik toch maar aan knopjes aan het draaien ipv te spelen.

marc_o
6 december 2004, 12:22
Dat was dan bij Feedback Rotterdam zeker?
Ik heb die ook geprobeerd, en die top heb ik nu thuis staan.
Het lullige is alleen dat die verkoper, en misschien had jij dezelfde) werkelijk geen idee had van hoe het allemaal moest worden aangesloten en dat er dus op die top ook nog een aparte regelaar zit voor het volume van de los lobottom en ook wat er precies naar de los lobottom moet worden gestuurd, tja, dan zal ie inderdaad niet goed klinken, haha.
Maareh, beestje doet het prima!

Het lag dus niet aan jou. :wink:

BLOK182
6 december 2004, 12:40
Ik heb momenteel nog een Marshall 1960a thuisstaan, met gewoon g12t-75's derin, die zitten ook in de Rivera, vandaar dat ik die cab ff geleend heb. Voor zover ik gisteren kon horen, klonk het best aardig, die Rivera heeft toch niet zoveel laag/lompheid dat ie die kast uit mekaar trilt :D Kan niet wachten tot ik thuis ben vanmiddag, flink spelen 8-)

BLOK182
6 december 2004, 19:41
Zo, net ff met een helder hoofd een testrit gemaakt :) Eerst bevindingen: dat ding LEEFT! Erg dynamisch, lekker dik (kast is ook extra diep, beetje kubusachtig), en wat kan het ding hard :P Heb met wat tweaken momenteel een lekkere clean sound op kanaal 2 gevonden, lekker funky met genoeg body, ook met de PRS (humbuckers). Reverb doet het trouwens heerlijk op het kanaal 2 (meest cleane kanaal). Met de ninjaboost aan gaat dit kanaal oversturen, moddervet, echt toooonee haha. Tis wel ff wennen aan de meer Marshallachtige EL34 sound, aangezien ik Mesa/Engl gewend ben (6L6). Nu ff naar de scheur: vond ik het gisteren allemaal nog erg korrelig en scherp klinken, na flink getweak heb ik er met de PRS een lekker dikke rock n roll sound uitgekregen, denk beetje a la Guns n Roses, EL34 brul zonder meteen vies/scherp/te bijtend in je oren te klinken, zoals ik het graag hoor dus:-) Op zich scheurt die Chubster best aardig, net lekker met Bonjovi cd meegespeeld, voor ouwe BonJovi heeftie iig genoeg gain (heb nu gain rond 7-8 staan, blijftie nog net lekker strak). Toen ik op flink volume met de cd meespeelde viel me meteen op hoe lekker het ding klonk, vaak je heb je amps die als stand-alone een beetje scherp, korzelig klinken, maar in bandsituatie valt dat helemaal weg, nou, dat is denk k ook met deze Chubster, al valt (na flink tweaken, het komt op milimeters) het korzelige nu ook reuze mee, als ik in mijn eentje speel klinkt het ook gewoon lekker. Reageert trouwens ook lekker op de volumeknop. icm die Marshall 1960a (jcm900 serie, g12t-75) klinkt het ook zeker niet verkeerd, denk dat zo'n cab een leuke toevoeging is voor relatief weinig geld (2dehands), en het staat erg leuk zo 8-) Al met al ben ik zeer tevreden over de amp, en ben ik erg benieuwd hoe ie in bandsituatie gaat klinken, vrijdag duik ik de studio in, ik post wel wat clips zogauw het klaar is, ook meteen van de Engl :wink: Kortom, speel je rock, blues, zoek je een leuke cleansound en een niet al te extreme overdrive, kan ik je zo'n Rivera combootje van harte aanraden!

Mitch
6 december 2004, 19:57
Ja, als je van een vintage sound houdt zonder meteen aan één sound vast te willen zitten zijn Rivera's moeilijk te verslaan.
Veel plezier nogmaals !

ieme
6 december 2004, 20:01
Gefeliciteerd arjan!

Nicci
6 december 2004, 20:14
zoek je een leuke cleansound . . .

wat mij betreft: 1 van de betere die er bestaan! is een beetje een understatement wat mij betreft :D

ik weet niet precies of die Chubster dezelfde mogelijkheden heeft als de mijne. heb jij ook een pull/push knop op de treble en mid van kanaal 2?

Angel
6 december 2004, 20:25
Hey Arjan,

welkom to the Rivera-club, heb zelf de M60, zijn heel erg goede en toch veelzijdige versterkers. Veel plezier ermee!!

Ben zelf nu aan het uitkijken voor een mooie MarkIII

Nicci
6 december 2004, 21:49
ben jij soms diegene die de M60 in de aanbieding heeft?

marc_o
6 december 2004, 23:10
Rivera rocks!!

Mark S
7 december 2004, 01:15
mooie bak Blok!

hoe zit het trouwens met het volume van het cleane kanaal? Ik heb de Chubster 40 gehad die op het cleane kanaal qua volume ver achterbleef bij vergelijkbare buizenbakken, de Fender Hotrod DeLuxe b.v. (ook 40 Watts) vreet de Rivera met huid en haar op, zo duidelijk zelfs dat ik serieus dacht dat er wat aan de Chubster mankeerde (wat niet zo was).Ook de KR-55, die nu in het bezit van Marc_Odijk is trok het maar net op het clean dit in tegenstelling tot kanaal 2/3 die boomontwortelend hard kunnen!

Zelf heb ik nu de geijkte setup: ik A/B tussen een Twin Reverb en een JCM-800 2204 maar voor een leuke Rivera-combo ben ik altijd wel in dus als je er eens vanaf wil: ik heb nu al belangstelling! :D

Ik ben trouwens verleden week voor de Chubster-55 bij Feedback geweest maar die was net voor m'n neus weggekaapt :-(

BLOK182
7 december 2004, 13:36
Die Chubster van Feedback staat nu hier :P Het clean kan nu behoorlijk hard meekomen, maar tis wel aanslaggevoelig, op bandvolume superlomp keihard clean slaan is der niet echt bij. Vrijdag gaatie mee de studio in, kijken hoe het klinkt met de rest vd band erbij.

Mark S
7 december 2004, 15:48
is dat dezelfde? dan heeft die gast 'm wel erg snel ingeruild :o

ik ben benieuwd naar de bandbevindingen! :cool:

BLOK182
7 december 2004, 18:20
Tis dezelfde ja, volgens mij heeftie em woensdag gehaald (hij kende de lui van Feedback goed, hij is ook iets in de gitaarwereld, en kon daar zijn Yamaha T100, soldanodesign, goed kwijt), maar de gast wilde PER SE een Blue Angel. Interesse in zijn Yamaha had ik niet, maar in die Rivera des te meer :wink: Die dozenschuivers van Feedback zijn wel vergeten de footswitch mee te geven, ik krijg em hopelijk deze week binnen, ze zouden hem opsturen.

Mark S
7 december 2004, 19:57
die heb ik idd. gezien, de verkoper was er helemaal lyrisch over...

Jimi Hendrix
7 december 2004, 20:26
Vandaag had ik een studioklusje (demo inspelen voor singer/songwriter), heb alleen mijn Rivera Sedona gebruikt, icm Bag-End 1x12" speaker.
WAT EEN GEWELDIGE VERSTERKER IS DAT TOCH!!!! heerlijk!

(sorry voor de hijack, dit leek me een goede plek om even te ventileren).

Mitch
7 december 2004, 21:53
Da's toch de versterker voor elektrisch en akoestisch in één ? Zijn er niet zo veel van in NL denk ik ? Cool !

Jimi Hendrix
7 december 2004, 22:51
klopt. Bij Fuckback Utrecht hadden ze hem (haar?) destijds.
Ik gebruik hem vnl voor elektrisch, echt perfect voor (country)rock etc.

jorrit
9 december 2004, 09:49
mn gitaarleraar heeft ook zo'n sedona, ook erg goed voor funk, jazz, pop, soul.

Josdevos
11 december 2004, 22:07
Heb je al een foto van de blauwe verlichting?

BLOK182
12 december 2004, 01:15
Heb je al een foto van de blauwe verlichting?
De top staat nu thuis, dus ik bouw zsm de verlichting in!