PDA

View Full Version : Wiring Diagram voor diverse pedalen



Rooligan
7 juni 2002, 12:10
Enige tijd geleden heb ik gevraagd of het mogelijk was om meedere pedalen op een adapter aan te sluiten. Niet veel reacties, maar wel goede. Nu heb ik een beetje zitten nadenken (je moet wat) en ik dacht aan het volgende.

Bij een serieschakeling geldt, dat het voltage gelijk blijft en dat de amperages opgeteld moeten worden.
Dus als ik nu de [plus] van de adapter aansluit op de [plus-ingang] van effect 1; vervolgens een draad leg van de [min-uitgang] van effect 1 naar de [plus-ingang] van effect 2 en als laatste een draad leg van [min-uitgang] van effect 2 terug naar de [min] van de adapter, dan zou het dus moeten werken.

Zie ook http://members.chello.nl/r.verkoelen/adapter.jpg

Wat ik mij nu afvraag is, of effect 2 het wel doet, als ik effect 1 uit heb staan....

Kan iemand mij even helpen...?


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rooligan op 2002-06-07 12:11 ]</font>

Slowhand41
7 juni 2002, 13:20
Als je meerdere pedaaltjes op dezelfde voeding wilt aansluiten doe je dat door ze parallel aan te sluiten; Alle plussen aan de plus en alle minnen aan de min van de voeding. De stroom (mA) welke de voeding moet kunnen leveren moet overeen komen met de stroom van alle pedaaltjes bij elkaar opgeteld. Gebruik een gestabiliseerde voeding (voorkomt brom) en dit kan dus alleen als alle pedaaltjes op hetzelfde voltage werken.

Greetz, Hans

Dirk_Hendrik
7 juni 2002, 16:14
Inderdaad, Wat jij hebt gaat niet werken. Je mioet gewoon de draden uit je adapter in 4-ren splitsen en allemaak een eigen plugje geven.

aadplagiaat
7 juni 2002, 17:39
Bij een serieschakeling geldt dat het voltage bij elkaar opgeteld wordt en dat de stroom voor de ontstane spanning even groot is als de kleinste stroom die wordt geleverd.

ALS de effecten die je hebt getekend ongeveer even veel stroom vragen zal elk op 1/4 van de totale spanning moeten gaan werken, wat ongeveer neerkomt op een dode batterij. Je vraag dus of effect2 wel werkt als je effect 1 uit hebt wordt dus in alle gevallen met NEE beantwoord.

Phizer
8 juni 2002, 13:28
je pzies, je moet hem gewoon paralel schakelen