PDA

View Full Version : diezel herbert



pol
5 december 2004, 14:55
Verdomme wat een vet geluid ! mooie clean, kanaal 2 is zeer geschikt voor ouwe thrash, en die mid cut sectie geeft nog net iets extra. de amp bleef heel strak en zuiver, zelfs met veel bas. Kanaal 3 was niet echt mijn ding, het leek me iets meer voor de deathmetal mannen.
hij stond te koop voor 2500 euro. Ik ben nog aan het overwegen of ik em zou nemen. De box heb ik al gekocht (met diezel custom speakers van emince)


Zonet de box nog goed getest met mijn steavens poundcake en ik moet zeggen, die diezel box blijft heel mooi strak, ik heb wel de instellingen van mijn versterker totaal anders moeten zetten voor deze speakers,tov van mijn marshall 1960bv maar dat was te verwachten uiteraard.

Josdevos
5 december 2004, 15:05
Heb hem overlaatst ook getest bij Beyers tussen andere high end amps (VHT, Brunetti, Mesa) en was de enige dat me echt kon overtuigen...

pol
5 december 2004, 15:14
ook op die cab met de diezel custom speakers ?

Josdevos
5 december 2004, 15:14
Nee Mesa Recto kast...

NeeraDJ
5 december 2004, 16:21
Beter dan je Poundcake? :-D
Ik ben daar ook naar op zoek, heb je overigens ook clips van de poundcake (met je band ofzo?)

Sorry voor de offtopic vragen, voor degenen die zich eraan storen

pol
5 december 2004, 16:33
beter zou ik niet echt zeggen, eerder anders, moderner. Brutaler, enorm veel laag als dat nodig moest zijn.

De poundcake is wat klassieker van geluid. meer de marshall richting uit, maar dan met meer definitie en voller.

Ik heb geen clips van mijn poundcake, maar wat ik wel moet zeggen, ze klinken allemaal erg verschillend, ik heb zonet nog mijn poundcake vergeleken met een ouwere versie van onze andere gitarist (zelf heb ik de 2de versie, hij de eerste)

die van hem heeft wel 6l6 lampen, de mijne el34.

die ouwere poundcake van hem is een stuk strakker, maar minder vol van geluid, de mijne kan een stuk zwaarder klinken. het kan zijn dat mijn circuit nog wat anders is want die poundcakes kun je laten customizen, de amp wordt aangepast volgens jouw wensen.

die diezel was ook mooi, maar bij de diezel maakte het minder uit hoe je aansloeg, de amp speeld wat gemakkelijker (meer compressie denk ik).
tegen bij de poundcake moet je echt heel precies spelen, bij de diezel vallen die kleine foutjes minder op vond ik. Maar eigenlijk kan ik niet echt een goed oordeel over die diezel vormen, ik kreeg er wel dadelijk een goed geluid uit, maar echt de tijd om em volledig te tweaken had ik niet, dan zou ik em moeten kopen en toch een paar maanden moeten gebruiken.


Nu die diezel box met de custom eminces is ook geen slechte cominatie onder mijn poundcake, mooi open van geluid en strakker als mijn vintage marshall box. Heel goed voor metal.
Maar voor rockdingen op te spelen is die marshall dan weer beter, die klinkt weer wat smeriger.

BramVersteeg
5 december 2004, 16:46
Ik heb zelf de Diezel Herbert. Al vanaf Februari dus ik kan wel een goed oordeel geven denk ik.
Clean vind ik nog steeds geweldig. Er zit standaard behoorlijk wat bas op de clean maar dat vind ik wel mooi. Ik vind het een erg atmosferische clean (tsja, ik weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven).
Kanaal 2 is erg veelzijdig. Ik heb zelf de gain maar rond 9 uur staan. Zo heb je een licht overdrive als ie op 'vintage' staat en een behoorlijk zware rockdistortion met ballen als ie op 'modern staat'. Het mooie aan het 2e kanaal is dat het erg dynamisch is. Als je zacht aanslaat gaat ie nog echt clean (wel met een zeer licht randje) en als je harder aanslaat begint ie snel te rocken. Alleen voor kanaal 2 kun je al een versterker verkopen naar mijn idee.
Kanaal 3 gebruik ik eigenlijk allen voor solo's omdat het een verschrikkelijk goede leadtoon geeft met veel punch en bite. Alleen bij de heavyste stukken gebruik ik het 3e kanaal voor riffs. De mid-cut is ook erg leuk maar gebruik ik niet al te vaak de laatste tijd. Deze is erg handig voor het 'chuga-chuga' effect voor echte metal-tones.
Ook zijn de 3 FX-loops erg handig.

Nog steeds ben ik erg onder de indruk van de versterker. Je moet er echter wel van houden. Het is gewoon een super goede, moderne sound. Dus vintage Hendrix stukken zullen mooier zijn op een Plexi ofzo. In tegenstelling tot de VH4 vond ik de Herbert meer als een geheel klinken en zijn de kanalen meer op elkaar afgesteld. Luca omschreef Diezel versterkers laatst als 'levenloos' en daar kan ik wel iets in terug vinden. Het is een erg dynamische versterker maar de 'soul' die Luca zocht zal wellicht niet in Diezels terug komen.

Zelf heb ik de amp op verschillende cabs getest en vond hem ook het best tot z'n recht komen op een 4x12 met eminence speakers (in mijn geval een VHT met P-50's).
Het is een dure versterker maar hij is het wel waard. Je krijgt er een superstrakke, veelzijdige versterker voor terug, die bovendien nog een standaard midi te besturen is. Het enig wat ik mis (en misschien nog wel eens laat modden bij Peter Diezel) en dat de vintage-modern schakelaar op kanaal 2 niet midi-aanstuurbaar is.
Grz. Bram

pol
5 december 2004, 19:05
idd, hele goeie amp, als ik nu even de lotto won....

NeeraDJ
5 december 2004, 19:23
Bedankt voor je uitvoerige beschrijving pol :-D

Steavens versterkers worden zwaar ondergewaardeerd en het lijkt wel alsof ze niet eens hun best doen voor publiciteit! Doodzonde want voor die kwaliteit kunnen ze echt wel naam maken

pol
5 december 2004, 19:33
steavens is ook geen bedrijf, het is 1 persoon die de versterkers bouwt, en dan nog maar als bijberoep, na zijn uren en in de weekends.
spijtig idd, het is zeker een topmerk.
maarja nu heb ik ook een versterker die je niet op elk podium ziet staan :), en het is ook een van de weinige merken waarbij je de amp naar je eigen smaak kunt laten modificeren denk ik.
Ik ben zelf nog wat aan het experimenteren met buizen enzo en voorlopig vind ik de el34 nog het beste, ik heb ook nog 6550's hier, maar die zijn me iets te bassig en niet meer zo strak, vooral op de diezelbox is het verschil duidelijk. Kan ook zijn dat de bias niet goed staat, ik ga er nog eens mee terug naar de technieker.

en nog iets ,is blauwe gloed op de lampen nu normaal of niet ? Vroeger is me dit nooit opgevallen, maar ik ben er ook pas onlangs beginnen op te letten.

marc_o
5 december 2004, 21:55
Steavens bestaat toch ook niet meer?

NeeraDJ
5 december 2004, 22:00
Bestaat nog wel, en man wat wil ik er graag één :oops:
Vorig jaar schijnen er een heleboel voor hele mooie tweedehandse prijzen gegaan te zijn. Heb gisteren nog zitten googlen en ergerde me dat ik dit merk niet eerder had ontdekt

Pol, volgens mij is het wel een bedrijf, maar misschien heb jij er meer verstand van dan ik. Ik maak dit op uit de info van de website, maar misschien heb ik het gewoon verkeerd geintepreteerd.

pol
5 december 2004, 22:14
het is geen bedrijf hoor, ik ben in de werkplaats van de bouwer geweest,
in Bergisch gladbach, bij keulen. Berdt Stephan bouwt alles zelf hier. Zijn printplaten enzo laat hij wel maken natuurlijk, het is geen point-to-point amp.

en ze worden nogaltijd gemaakt, het duurt wel even voor hij reageert op zijn mails. Ik heb 8 maanden moeten wachten tot die van mij af was. De amp zit goed in mekaar, alleen de footswitch werkt niet goed, maar ik was toch van plan alles met midicontroller te doen omdat ik dan mijn fx-loop ook kan schakelen.

en je vind ze wel af en toe okkazie. Bij rik rockshop (www.rrshop.be) ging er nog 1 binnenkomen binnenkort heb ik gehoord.

shredneck
5 december 2004, 23:34
Bestaat nog wel, en man wat wil ik er graag één :oops:
Vorig jaar schijnen er een heleboel voor hele mooie tweedehandse prijzen gegaan te zijn. Heb gisteren nog zitten googlen en ergerde me dat ik dit merk niet eerder had ontdekt

Pol, volgens mij is het wel een bedrijf, maar misschien heb jij er meer verstand van dan ik. Ik maak dit op uit de info van de website, maar misschien heb ik het gewoon verkeerd geintepreteerd.


Ik vond het in het Epiphone topic al wat typisch, maar NeeraDJ...nu moet ik het toch echt kwijt....wat lul jij uit je nek!
Ik check ff de site van Steavens en voila, bij de FAQ staat precies dit:

Frequently asked questions:


1. Why is Mr. Steavens so hard to get? Steavens is a one man business that needs to calculate hard and mostly builds on demand. Please email at info@steavens.com for request or check out availability. For further information check out other regions of www.steavens.com.


Dus.

Ik denk dat ik jouw mening maar in de wind sla de volgende keer.

NeeraDJ
6 december 2004, 12:22
Kijk je hebt domme mensen en ignorant mensen, wat zeg ik nou, hij weet er toch meer van dan ik!!! En wat ik in het Epi topic zei is naar mijn mening en ervaring helemaal waar. En goh ik voel me niet beledigt hoor, of jij waarde aan mijn advies hecht of niet das helemaal jouw probleem :wink:. Ik zal het ongetwijfeld oppervlakkig zo hebben geïntepreteerd, en dat jij daar zo'n fuss over maakt zegt mij meer over jou. Overigens is mijn mening over jou niet veranderd sinds je je geweldige Carvin hebt proberen te verkopen, hoewel ik toch echt dacht dat je was bijgedraaid

Veel plezier verder!

Droffie
6 december 2004, 12:34
Speelt Matt Belamy niet op een Herbert...Die gast klinkt echt vet!!

Negative K3 fan
6 december 2004, 12:48
nee VH4 en ik vind zijn toon niet echt geweldig eigenlijk

pol
6 december 2004, 12:55
voor de geintresseerden, die herbert staat dus te koop voor 2500 euro,
voor meer info: cashold@hotmail.com
Ik zou wel de diezel box met de custom eminces erbij nemen, het zou zonde zijn om er een marshall onder te gooien.
Volgens de diezel verkoper uit hasselt (musicmarket) was zelfs de diezelbox met de vintage 30's niet bestand tegen het vermogen van de herbert, maar ik denk niet dat dit waar is , want een 2 x 12 box met vintage 30's kan toch ook prima een 100 watter aan.

Droffie
6 december 2004, 13:29
nee VH4 en ik vind zijn toon niet echt geweldig eigenlijk
Oh ja de VH4...Er stond een stuk over hem in de gitarist een tijdje terug. Zijn sound is ook niet echt mijn cup a tea maar die distortion is live zo bruut...Ik vind dat wel gaaf....soms....

BramVersteeg
6 december 2004, 16:00
Hij gebruikt volgens mij heel vaak een Zvex Fuzz Factory als oversturing.
Maar je kunt pas oordelen als je een versterker zelf hebt getest. Hoe iemand anders er over klinkt heeft weinig te maken met hoe jij er over klinkt.

Droffie
6 december 2004, 16:12
Hij gebruikt volgens mij heel vaak een Zvex Fuzz Factory als oversturing.
Maar je kunt pas oordelen als je een versterker zelf hebt getest. Hoe iemand anders er over klinkt heeft weinig te maken met hoe jij er over klinkt.
Dat snap ik. Ik wil ook geen Diezel en ook klinken zoals hij...Ik speel in een blues/Rock band. Vind gewoon zijn live sound heftig. That's it... :)

Droffie
6 december 2004, 16:13
...wel als die gratis is natuurlijk... :D

BramVersteeg
6 december 2004, 18:16
Diezel sound is ook gewoon erg heftig. Maar je moet van heftigheid houden. Ik ben verliefd op heftigheid............ 8-) :zz:

Droffie
6 december 2004, 20:49
Diezel sound is ook gewoon erg heftig. Maar je moet van heftigheid houden. Ik ben verliefd op heftigheid............ 8-) :zz:
Ik ook.
Ik speel eigenlijk gewone rock maar Metal concerten vind ik meestal 't gaafst.
de 12de naar Machine Head geweest in de Melkweg...was weer heel bruut. Die gasten spelen op 5150.

gary less
14 december 2004, 15:02
Dat de Diezel een goeie vette versterker is, lijkt mij ongetwijfeld. Maar nou zat ik verleden week naar een Van Halen cover band te kijken en de gitaristen speelden over een Diezel Herbert. Wat een brom zeg in die dingen als hij hem nog in z'n drive kanaal had staan en niet speelden. Is dit normaal met die Diezels. Lijk mij toch niet voor zo'n versterker. Tuurlijk iedere buizenbak maakt enig geluid in z'n drive kanaal, maar dit vond ik toch wel erg storend. Gitaar kon het toch ook niet zijn, want dat was een originele Eddie van Halen Musicman. Wat is jullie ervaring??? :???:

BLOK182
14 december 2004, 15:10
Heb een VH4 (wat een amp) en een Herbert (niet mijn ding) gecheckt, beide waren vrij stil, iig geen bizarre brom, misschien "vuile" stroom op dat podium?

pol
14 december 2004, 16:11
voor een high gain head zijn ze heel stil over het algemeen.
peavey 5150's , dat zijn pas ruisbakken.

Negative K3 fan
14 december 2004, 16:12
ruis wel maar geen brom, ik denk dat die brom werd veroorzaakt door slechte stroom/spanning.

BramVersteeg
14 december 2004, 18:08
Ik heb een herbert en die is heel stil hoor. Tuurlijk wel iets brom of ruis maar dat hoor je pas als ie echt onmenselijk hard staat. Ik denk dat het onmogelijk aan de versterker zelf kan liggen.

marc_o
15 december 2004, 10:57
ruis wel maar geen brom, ik denk dat die brom werd veroorzaakt door slechte stroom/spanning.

Dat lijkt mij inderdaad eerder het geval, heb het vroeger ook vaak zat gehad, stond ik weer in één of andere disco met de coverband en een brom uit m'n Engl die niet normaal meer was, en dat zijn toch stille versterkers, zit je op één of andere lichtgroep of er hangen veel TL's in de buurt...

Metoshade
15 december 2004, 13:59
Had ik laatst ook een keer. Inderdaad even de stroom op een andere groep gooien en weg was het. Als je het echter "via" je gitaar op kan pikken, dan is het meestel de schuld van een tl-buis oid