PDA

View Full Version : help! hoe zet ik die snaren er op



roeland
7 juni 2002, 11:53
heej,
ik heb een probleempje, ik speel net gitaar (+/- 6 maanden)en ik heb laatst nieuwe snaren gekocht, ik heb ze er opgezet en geprobeerd te stemmen, dat lukte met de hoogste 4 snaren. alleen de zware e snaar en de a snaar klonken heel erg raar toen ik ze had gestemd (ik dacht dat het aan mijn muziekale gehoor lach, maar toen ik ze met stemkasje stemden, maakte ze het geluid nog steeds), het leek er op of de snaaren tegen het ijzer van de frets aantrilde en zo een of ander intertoys geluid maakte, het klonk heel plastic. wat doe ik verkeerd ? leg ik ze er verkeerd op? en wat is de goed manier

ik heb een yamaha pacifica (lijkt een beetje op fender strat)
en gewoon standaard fender 010 snaren

Echoes
7 juni 2002, 12:12
zijn ze wel goed gestemd? niet een octaaf te laag ofzo? Dat geluid maakt hij omdat volgens mij de snaren tegen je hals kletteren. Ik had dit in het begin ook, klink gewoon ff anders..gaat langzaam weg. Denk niets om je zorgen over te maken zolang hij niet vals is :smile:

Ibanez2001
7 juni 2002, 12:36
Je moet in ieder geval de snaren even aantrekken, dan gaat de rek eruit en ontstemmen ze minder snel, maar dat wist je misschien al wel. In ieder geval, altijd even doen bij nieuwe snaren.

Soulman
8 juni 2002, 03:54
Was je vorige setje ook een 0.10 ?
Het kan zijn dat de hals wat bol staat.
Dit kun je ff checken door op de eerste fret een capo te doen en dan vervolgens de lage E indrukken op de fret waar de hals in de body overgaat (je maakt zo een soort lineaal van je snaar)Terhoogte van de 7/8 fret hoort iets ruimte te zitten.Is dit niet zo laat'm dan ff afstellen.
succes

roeland
8 juni 2002, 16:09
jo bedankt voor de hulp,
dat geluid is nu langzaam aan het wegtrekken, afstellen hoeft niet.


grt roel