PDA

View Full Version : Seymour Duncan hot rails plaatsen??? WELKE POSITIE???



Jay75
4 december 2004, 15:47
Hey,

Ik heb een Seymour Duncan kunnen bemachtigen voor mijn Fender Cyclone II.

Nu ben ik heel erg aan het twijfelen over de te plaatsen positie.
Omdat ik het brug element vet vindt klinken nu ( ik heb btw deze wel verwisseld met het middelste element, dus mijn brug element is eigenlijk het middelste ;)

Het nek-positie element daar ben ik ook erg tevreden over, die blijft dus lekker zitten waar die zit.

Maar omdat ik het middelste element never nooit niet gebruik, niet eens in combinatie met een ander element, wilde ik deze ( ongebruikte ) ruimte eens proberen om dat SD elementje erin te pleuren, voor de wat heavier stukken die ik soms speel.....

Wat zijn de voor en nadelen van de middenpositie plaatsen, want die andere element klinken gewoon zoals ik wil dat ze klinken!!!

ADVIES ADVIES ADVIES NODIG!!!

:)

Alvast bedankt!!

NeeraDJ
4 december 2004, 16:05
De middenpositie is een win or lose positie bij de meeste elementen. Het klinkt of top of bagger. Ik neem aan dat je een HR brug hebt gekocht. Een brugelement compenseert voor het tekort aan laag in de brugpositie dus het zal heel erg afhangen van de afstand tot de brug van de middenpositie of dit element niet iets te bassig wordt. Mijn advies is het gewoon uit proberen

Succes!

Shakeel
4 december 2004, 18:44
Ik heb zelf een evo in de brug hotrail in het midden en nog een hotrail in de neck. Een middenelement zou ik zelf nooit gebruiken voor de '' heavy '' stukken. Dit is wat ik gedaan heb:

De evo in de brug ( hoogste output element ) voor de heavy stukken
De hotrail in de neck voor bijvoorbeeld van die '' fluit '' solo's
De hotrail in de mid: hier heb ik de hotrail een stuk lager gezet dan de hotrail in de neck. Dit heb ik gedaan omdat ik men middelste element juist voor clean dingen gebruik kan natuurlijk ook met de neck pickup maar hotrails hebben zoveel output als ze op ''normale'' pickup hoogte staan.

advies is dus: gebruik je brug pickup voor de heavy stukken en je middelste voor clean / crunch dingen.