PDA

View Full Version : Rory Gallagher is.....???



Rw
4 december 2004, 14:42
wat vinden jullie van Rory Gallagher?

alhambra
4 december 2004, 14:58
GOD

Rw
4 december 2004, 14:59
:-D

Rw
4 december 2004, 14:59
:-D

Rw
4 december 2004, 15:00
:-D

alhambra
4 december 2004, 15:00
DOOD helaas waarom gaan de echt goede dood en blijft zo'n nep lul als b.v. julian sas leven ???
Misschien omdat de echt goede op het randje leven ?

Rw
4 december 2004, 15:03
jah dat snap ik ooit nooit

hij had een slechte lever toen kreeg hij een nieuwe maar die werd afgestoten en toen stierf hij
zijn laatste concert was hier in leeuwarden elk jaar een tribute :)

GuitarMaster
4 december 2004, 17:18
[quote="RaMMeR"]jah dat snap ik ooit nooit

hij had een slechte lever toen kreeg hij een nieuwe maar die werd afgestoten en toen stierf hij
zijn laatste concert was hier in leeuwarden elk jaar een tribute :)[/quote

Waarom zou ie nou een slechte lever hebben.... :roll:

wietse
4 december 2004, 18:02
zijn laatste concert was hier in leeuwarden elk jaar een tribute :)

hou op daar kan ik mezelf nog om voor de kop slaan , dat ik destijds niet ben geweest , kon toen niet moest werken. :evil:
dacht zie hem later wel eens.
was niet echt z'n laatste gig heeft er in ierland nog een paar gedaan , daar heeft een kennis van me hem toen gezien.
week later was hij dood.
die jongen durft niet meer naar concerten toe zo heeft heeft hij SRV ook gezien op één van z'n laatste optredens .
hij was toen op vakantie in amerika en dan mag je de kans niet laten schieten als iemand als SRV dichtbij komt spelen.
ook een week later verongelukte SRV , toch wel een raar toeval zoiets.
rory gallagher was echt een podium beest ,maar op het laatst was het niet veel meer , zingen leek nergens naar en spelen was alleen in het begin van het optreden echt goed , als hij nog niet helemaal bezopen was.
jammer dat hij er niet meer is hoort in het lijstje der groten , samen met jimmy , stevie en roy.

Mark S
5 december 2004, 15:54
Waarom zou ie nou een slechte lever hebben

Bekijk de DVD 'Irish Tour 1974' maar even, weet je gelijk het antwoord

nopster
13 december 2004, 20:37
"God" is bij mij ook het juiste woord, ik geniet elke dag van zijn muziek, ik kan er maar niet genoeg van krijgen. Ik kijk elke dag wel even naar een dvd'tje, ben zelfs iets te obsessief bezig volgens kennissen hehe.
Ben maar 23 jaar, dus jammergenoeg nooit de kans gehad hem live te zien, is van voor mijn tijd... :cry:

1959SLP
14 december 2004, 08:18
Rory staat ook in mijn top 5. Hij beschikt niet alleen over subliem gitaarspel maar heeft ook een fantastische eigen sound.

Rw
14 januari 2005, 18:31
maar 23 ik ben bijna 14 :razz: ga waarsgijnlijk wel naar de meeting!

THW
18 januari 2005, 15:36
Wat zou er eigenlijk met die strat van Rory zijn gebeurt?
http://www.t001.freeserve.co.uk/guitar/rory/tribute/rorystrat.jpg
Prachtig heh zo'n 3 tone sunburst :razz:

Stratman70
18 januari 2005, 16:08
Oké... ik moet me natuurlijk diep schamen etc., maar ken echt helemaal niks van hem.
Wat was er zo bijzonder aan zijn spel? Wat kan ik het beste in huis halen (eh *HOEST*dwnldn*KUCH*) om een goed beeld van hem te krijgen? Welk album is zijn beste of geeft zijn karakteristieke spel goed weer?

wietse
18 januari 2005, 18:26
inderdaad ga je schamen , live in europe vind ik zelf een erg goede.
maar ja bluesprint , calling card etc allemaal klassieke albums je kan bij hem eigenlijk niet fout gaan.
de BBC sessions is ook erg leuk een dubbel cd met 1 studio en 1 live cd.
wat er bijzonder is aan z'n spel is moeilijk te zeggen hij was gewoon erg goed en een erg energieke bluesspeler en dat hoor je , bij live opnames ook wel eens dat hij dronken is.(meer in z'n zang)
hij was gewoon een fenomeen , SRV was een watje vergeleken bij rory , rory is net wat sneller en heftiger dan SRV.

moretel
18 januari 2005, 19:22
Ik heb een DVD van de eerste rockpalast concerten.
Zo'n drie uur muziek. Heerlijk
Irish tour is wel leuk om te beginnen of een greatest hits.
Hij heeft vrij veel geproduceerd.
Hij is erg veelzijdig, van akoustisch tot stevige bluesrock.

THW
18 januari 2005, 19:23
Oké... ik moet me natuurlijk diep schamen etc., maar ken echt helemaal niks van hem.
Wat was er zo bijzonder aan zijn spel? Wat kan ik het beste in huis halen (eh *HOEST*dwnldn*KUCH*) om een goed beeld van hem te krijgen? Welk album is zijn beste of geeft zijn karakteristieke spel goed weer?
Irish Tours, Rory op zijn best!

vulvasonic
18 januari 2005, 23:42
Rory was in ieder geval ECHT. Iemand waar je alleen maar respect voor kan hebben.

Hoewel ik geloof ik de enige hier ben die er niet wild van is. Over z'n spel niets dan goeds trouwens, maar z'n bluesrock......, kweenie.

nopster
20 januari 2005, 13:02
Wat ik zeker de moeite vind om eens te beluisteren is het album:

- Putting on the style, van Lonnie Donegan.

Rory is hier te horen als gast-gitarist. Hier haalt hij voor mij zijn beste geluid, het is niet te beschrijven...

Wil je weten wat echte "tone" is, luister dan maar! :lol:

Rw
21 januari 2005, 20:58
gwoon de cd rory gallagher (de 1e solo na taste gloof ik ) heel mooi en melodisch

en die strat staat in een museum (volgens mij in Cork)

LesPaul
23 januari 2005, 18:45
Rory Gallagher is.....???

Goed,.. maar ik kan gitaristen opnoemen die zeker vele male beter zijn :)

Harry
23 januari 2005, 19:20
ja, als je zo gaat beginnen kan iedereen wel iemand noemen die dan weer beter is dan de gast waar jij mee aan komt.

nopster
24 januari 2005, 10:40
Rory Gallagher is.....???

Goed,.. maar ik kan gitaristen opnoemen die zeker vele male beter zijn :)

Die "VELE MALEN" mag je gerust weglaten... :roll:

up-guitarman
1 februari 2005, 22:46
Oké... ik moet me natuurlijk diep schamen etc., maar ken echt helemaal niks van hem.
Wat was er zo bijzonder aan zijn spel? Wat kan ik het beste in huis halen (eh *HOEST*dwnldn*KUCH*) om een goed beeld van hem te krijgen? Welk album is zijn beste of geeft zijn karakteristieke spel goed weer?
Irish Tours, Rory op zijn best!

Uhu, Irish tours is echt beestig, te vet, echt ongelooflijk goed !!!

Btw, @ topicstarter; Rory is "DE BLANKE BLUESGOD"

Rw
17 februari 2005, 14:15
wie gaat er naar de meeting 5 maart?

wietse
17 februari 2005, 15:26
wie gaat er naar de meeting 5 maart?
5 maart?
26 februari toch?
of is er nog een andere meeting buiten die in groningen?

Rw
4 maart 2005, 17:19
5 maart de jaarlijkse tribute in zalen schaaf in leeuwarden

zie www.rorygallagher.com

tis egt een fucking happening!

wietse
5 maart 2005, 13:02
5 maart de jaarlijkse tribute in zalen schaaf in leeuwarden

zie www.rorygallagher.com

tis egt een fucking happening!
shit dat is vanavond ,dat is geen meeting joh maar een concert.
en dit keer weer allemaal bands die me niks zeggen ,de eerste keer stonden er tenminste echt blues grootheden.
oa., popa chubby
walter trout
michael lee ferkins
omar and the howlers
en nog een paar waar ik nu niet zo snel op kan komen ,die tribute avonden worden elk jaar slapper sla dit jaar maar over denk ik.

Rw
7 maart 2005, 20:03
Alle bands waren bagger (naja 1 had een gweldige gitarist maar de band verziekte de boel) en Maar Sinnerboy uit UK was Geweldig!!!

screamindemon
12 maart 2005, 23:06
Rory Gallagher? ......... een van de betere dingen die een mens kan overkomen, ooit in een kroeg hoorde ik zijn geweldige gitaarspel, met mn zatte kop gevraagd wat voor band het was... gelukkig ook nog opgeschreven anders was ik 't natuurlijk vergeten, ben nu hard op weg om alle albums in huis te halen.

Rw
14 maart 2005, 07:57
hahahahah :dance:

nopster
21 april 2005, 10:11
Gaat er iemand naar het bluesfestival van Kwadendamme?
De vrijdagavond is het rory-special.

pietvanbuiten
18 mei 2005, 18:48
z'n strat is nu eigendom van z'n broer.
bij Fender kun je nu een rory-strat kopen, een zogenaamde
ex-sunburst heet ie ga maar eens googelen, d'r is een rory galaghersite
greetz, piet

pietvanbuiten
19 mei 2005, 12:08
Ik heb een DVD van de eerste rockpalast concerten.
Zo'n drie uur muziek. Heerlijk
Irish tour is wel leuk om te beginnen of een greatest hits.
Hij heeft vrij veel geproduceerd.
Hij is erg veelzijdig, van akoustisch tot stevige bluesrock.

kunnen "wij" die ook krijgen/kopen/branden vriend??
of is het live in wenen soms? 'k hoor 't graag!! met groet, piet

moretel
19 mei 2005, 12:14
Is gewoon te koop in de winkel, heeft niets met wenen te maken,
was dat niet Ultravox ? :D

nopster
19 mei 2005, 14:12
Ik heb in totaal ongeveer 20 uur concerten staan op dvd ;)

pietvanbuiten
19 mei 2005, 15:26
[quote=moretel]Ik heb een DVD van de eerste rockpalast concerten.
Zo'n drie uur muziek. Heerlijk
Irish tour is wel leuk om te beginnen of een greatest hits.
Hij heeft vrij veel geproduceerd.
Hij is erg veelzijdig, van akoustisch tot stevige bluesrock.

dat is:rory gallagher live in vienna '87 kep 'm zelf

Ravanelli
26 mei 2005, 19:53
De strat is aardig aan de prijs. Zo rond de 2590 Euro bij Music Store in Duitsland. De beste Live Cd; is overigens Stagestruck, met verzameld werk door de jaren heen en de beste DVD; Live at Rockpalast. Op die DVD zijn verschillende kenmerken van zijn spel te bewonderen (akoestisch en elektrische sessies) en een Jam sessie met Frank Miller!

Wil je Rory echt leren kennen haal die dan zeker in Huis !

(Irish Tour is ook steengoed, maar ik kan wel aan de gang blijven)

nopster
27 mei 2005, 11:35
Persoonlijk ben ik niet echt wild vd Rockpalast dvd. Het akoustisch gedeelte vind ik heel goed, maar daarna mis ik telkens de power die zo kenmerkend is voor Rory.
Zelf heb ik zo'n 40 uur concerten staan op dvd. 8-)
Oa het eerste optreden in The Marquee!

Harry
28 mei 2005, 12:07
.................................................. ....... en een Jam sessie met Frank Miller!

.................................................. ..


bedoel je Frankie Miller? Geweldige zanger.......

Ravanelli
1 juni 2005, 10:33
Juist Frankie Miller, de flessen drank staan op het podium. Dat zegt toch genoeg.

Nopster, is dat optreden in the Marquee met de Taste bezetting, of met McAvoid en Roth? Ben wel benieuwd naar dat beeld materiaal uit zijn begindagen........ :)

nopster
1 juni 2005, 16:17
Nopster, is dat optreden in the Marquee met de Taste bezetting, of met McAvoid en Roth? Ben wel benieuwd naar dat beeld materiaal uit zijn begindagen........ :)[/quote]

Met Taste. Het is zelfs hun eerste in The Marquee! Ze hebben toen zijn naam in stift op de affiches geschreven omdat ze al gedrukt waren voor hij gevraagd werd. :lol:

Op mijn pc heb ik wel enkele andere liedjes nog, van in Madrid, die zijn ook heel goed. Desnoods via msn, pm me anders maar...

Ritch
1 juni 2005, 18:26
dood.

Ravanelli
1 juni 2005, 23:22
Daar heb ik volgens mij wel een cd van........... Ik voeg je wel toe :wink:

Snuiter
2 juni 2005, 13:50
Geweldige gitarist in een kist.

Ravanelli
2 juni 2005, 18:53
Tja..........Daar liggen helaas de meeste in. Maar gelukkig blijft zijn muziek leven.

nopster
2 juni 2005, 20:45
Daar heb ik volgens mij wel een cd van........... Ik voeg je wel toe :wink:

Je hebt pm.

Grisolda van Beveren
1 juli 2005, 00:14
eerste ontmoeting met z'n muziek was op de allereerste lowlands.... ik lag al in m'n tent en hoorde zijn muziek....ik ben eruit gegaan en opgezocht waar het vandaan kwam.... een stel hippies zaten voor hun bus onder een luifel... ik heb er een tijdje bijgezeten.... tof was dat.
Later heb ik hem nog gezien in leeuwarden... ik stond samen met m'n toenmalige vriendin vooraan, sigñor Gallager kon het flirten met mijn dame niet laten.... was wel grappig eigenlijk...hij gebruikte een zakmes als slide... korte tijd later wassie dood.

THW
9 november 2005, 18:04
Ik haal dit topic maar ff op omdat ik laatst Deuce heb gekocht en sindsdien niet ben gestopt met luisteren :-D
Van het akoestische nummer "Dont Know Where I'm Going" tot In Your town, ik vind alles goed :)

Misschien een beetje nutteloos maar kwou het toch ff kwijt :razz:

nopster
9 november 2005, 18:49
Doe maar. :wink:

Als je de tab wilt van "don't know where I'm going", pm me maar.

THW
9 november 2005, 19:45
Doe maar. :wink:

Als je de tab wilt van "don't know where I'm going", pm me maar.
Mwah tzal niet nodig zijn, ik ben zelf niet gecharmeerd om Akoestisch gitaar te spelen, ik luister er liever naar.
Toch bedankt voor het aanbod :wink:

nopster
9 november 2005, 20:12
Maak je eigen moderne electrische versie en wordt bekend. :wink:
Zo doen er dat wel meer...

muziekkamer
20 februari 2006, 23:49
Ja Rory is gewoon the man...! Wat een sound!!!
Ben zelf vorige jaar naar Ierland gewest om "The Rory's tribute festival" mee te kunnen maken en dat was great!
Ook in Cork gewest in de muziekwinkel waar hij zijn gitaar gekocht heeft, voelt wel heel erg bijzonder om daar binnen te lopen... Alsof je daarna toch beter zal kunnen spelen haha!

THW
22 februari 2006, 12:36
Ja Rory is gewoon the man...! Wat een sound!!!
Ben zelf vorige jaar naar Ierland gewest om "The Rory's tribute festival" mee te kunnen maken en dat was great!
Ook in Cork gewest in de muziekwinkel waar hij zijn gitaar gekocht heeft, voelt wel heel erg bijzonder om daar binnen te lopen... Alsof je daarna toch beter zal kunnen spelen haha!

welkom op het forum!
Ik wil zelf ook nog eens naar Cork, gewoon voor het gevoel dat Rory daar opgegroeit is enzo. Kan ik net zo goed meteen een "Irish tour" maken aangezien ik ook het Phil Lynott beeld in dublin wil zien :p

arjanb01
22 februari 2006, 12:50
wat vinden jullie van Rory Gallagher?

rory hoort bij de GROTE drie jimi, stevie en rory dus ! Alhoewel ik het meest met de muziek van jimi heb, is hij toch echt iemand met een eigen stijl en UNIEK geluid.

nopster
22 februari 2006, 14:44
Ik ga volgend jaar ook eens naar Cork gaan. Ik ben van plan om aan zijn graf "as the crow flies" te spelen, mss wat stom, maar ja... :satisfie:

hgrondel
23 februari 2006, 15:38
Ik ga volgend jaar ook eens naar Cork gaan. Ik ben van plan om aan zijn graf "as the crow flies" te spelen, mss wat stom, maar ja... :satisfie:


het nummer is niet van hem zelf he

nopster
24 februari 2006, 10:52
Van Tony Joe White, weet ik...

Aron Maiden
26 februari 2006, 14:30
Ik moet eerlijk zeggen ken er niet heel VEEL van, Maar wat ik ken vind ik echat briljant, Krijg me loon weer deze week dus haal maar eens een album van Rory!,

Hou ook wel van zijn sound, Ben zoiezo wel een groot blues fan!
Ben dol op muziek als: Rory Gallagher, C+B, Jimi Hendrix Experience, SRV, Livin Blues, Eelco Gelling band enz enz..!

Ik sta nog met Harry Muskee en Erwin Java op de foto!(H)

screamindemon
10 maart 2006, 09:23
Erwin Java op de foto!(H)


Heb ik nog gitaarles van gehad.... wat een goeie gitarist zeg.

Maar ontopic: ik heb vorige week een 3 dvd box gekocht met optredens van Rory, geweldig! Wat een energie.... zucht.....

Aron Maiden
12 maart 2006, 18:47
Heb ik nog gitaarles van gehad.... wat een goeie gitarist zeg.

woh!, tering vet!!!
hij gaf gitaarles in groningen toch?

matto
12 maart 2006, 20:18
the best there was

screamindemon
12 maart 2006, 21:12
woh!, tering vet!!!
hij gaf gitaarles in groningen toch?

Volgens mij nog steeds, bij het Noorder Muziek Instituut oid. Ik woon helaas niet meer in Grunn....

Rw
4 mei 2006, 17:24
als er nog lui zijn die hem niet kennen "Golder's Green London England 14th April 1974" is hier te downloaden en tis een erg goed album. beetje irish tour met meer pit!

http://chnoss59.free.fr/htlm/bootdumois.htm

die 1e bootleg in rotterdam is een ramp... k*tkwaliteit.

nopster
5 mei 2006, 18:36
Thx! Heb ik nog niet. Bootlegs laat ik meestal liggen wegens de slechte kwaliteit. Op Torrent vind je er ook veel van Rory.

Rory
3 november 2006, 21:21
jah dat snap ik ooit nooit

hij had een slechte lever toen kreeg hij een nieuwe maar die werd afgestoten en toen stierf hij
zijn laatste concert was hier in leeuwarden elk jaar een tribute :)

zijn echt laatste hele concert was overigens in geleen....was erbij...toen speelde ie bijna alles nog door...

Rory
3 november 2006, 21:25
Rory Gallagher is.....???

Goed,.. maar ik kan gitaristen opnoemen die zeker vele male beter zijn :)

dan ben je snel klaar....die zijn er namelijk niet..!

Rory
3 november 2006, 21:28
Ik ga volgend jaar ook eens naar Cork gaan. Ik ben van plan om aan zijn graf "as the crow flies" te spelen, mss wat stom, maar ja... :satisfie:

ben bij zn graf geweest....wat een memory brengt dat naar boven....heb zelfs in de straat geslapen waat hij is opgegroeid (deels dan he) en ben in de muziekzaak geweest die je op de dvd van Irish tour ziet..men kent hem allemaal daar...
was ook i de rory gallagher Bar in midleton....erg leuk...

wil je meer weten...mail me ff..

Ravanelli
5 november 2006, 18:33
Zijn de datums van het Tribute Festival al bekend? Ik was namelijk van plan daar volgend jaar heen te gaan, maar kan nog geen datums vinden.....

robby-C.rock
26 september 2007, 21:10
:D philby is echt een gaaf nummer

hesse
26 november 2007, 12:42
De gitarist met de mooiste rifjes: geen overdrevenheid gelijk Hendrix en geniale melodien (in tegenstelling tot vai)
Maw: misschien de beste gitarist ooit op een stratocaster
In ieder geval een van de weinige gitaristen op een strat waar ik mezelf een eeuwig liefhebber van durf noemen...

cerpintaxt
28 november 2007, 18:45
die muziek van die gast is über. voroal het wat oudere werk vindt ik super tof

j.augustus
3 december 2007, 15:59
.......de beste blues gozert

Gitaargek
6 december 2007, 08:48
De master of the Stratocaster.

Ultieme Strat geluid. Lekkere blues sound en ook een hele goede rock sound. Speelt lekker. Maar akoustisch ook zeker een topper. En wat dacht je van z'n slide spel.

Ik denk dat Rory Gallagher 1 van de meest veelzijdige gitaristen is. Samen met Jimi Hendrix en SRV voor mij "grote 3".

rocker_71
6 december 2007, 12:28
Benik zeker met je eens Gitaargek!

Bovendien kan hij niet alleen heel goed spelen, maar hij heeft ook hele goede nummers geschreven. Zowel vette rockers, als wat rustiger nummers. En dat is ook een kwaliteit!

Gitaargek
6 december 2007, 12:32
Hij heeft zeker vette nummers geschreven. Wat ik zo mooi vind van Rory is dat hij enorm kan rocken (shadowplay enzz.) maar ook hele pure blues speelt. En dan nog eigen nummers maken. Dan ben je in mijn ogen een hele grote. Ik hou d'r van.

telecastermaster
9 december 2007, 23:54
Toevallig (nou toevallig ;) ) vorig week Stage Struck gekocht als Sinterklaaskadootje voor mijn broer. Erg goed. Snel even een kopietje voor mezelf gemaakt. ;)

Wat zijn zijn beste nummers?

Ik heb me laten vertellen dat ie ook vaak op telecasters (en ook Jaguars?) speelde. Is dat correct? Ik vond alleen dit fotootje:


http://www.rory.de/rudi/pic/tele3.jpg

zie: http://www.rory.de/rudi/telecast.html

JeeBee
10 december 2007, 00:07
Hij zal ongetwijfeld (welke bekende gitarist van zijn niveau niet) tele's gehad en bespeeld hebben.....

Op onderstaande heel leuke site wordt trouwens door zijn broers Donal en Daniel een gallery aangelegd van zijn gitaren....(er staan er nog maar weinig op en nog geen tele)

http://www.rorygallagher.com/

Ff terug naar de topic: het is Rory die mij zo'n 30 jaar terug aanzette tot het gaan spelen van electrische gitaar én natuurlijk ook een fender stratocaster...
Hij is dus mijn grote voorbeeld (naast hendrix die ik toen ook 'ontdekte')
Ik heb zijn platen grijsgedraaid en jaren daarop meegespeeld. Hij speelt van die typische triooltjes en hammer on's en dat is tot op heden nog steeds sterk verweven met mijn eigen spel..... 8-)

Blind Owl
10 december 2007, 10:31
Rory is pro, Bullfrog Blues is geweldig http://youtube.com/watch?v=33Jaodra7AY