PDA

View Full Version : ik ontvang radio TIPS graag!



Rw
3 december 2004, 20:39
ik ontvang radio op me versterker zit ik net te spele gaat er zown boeren fries doorheen lulle op omrop fryslan hoe ontwijk ik dit???

alvast bedankt

Negative K3 fan
3 december 2004, 20:44
haal je pedaaltjes er eens tussenuit kijken of het dan nog zo is

zet je amp op een andere plek of gedraaid

gebruik een ander stopcontact

Rw
3 december 2004, 20:50
jah dan is het nog steeds zo

en ik kan me amp niet draaien '


hoe bedoel je met het stopcontact? :???:

soup
3 december 2004, 21:14
isolering???

Rw
3 december 2004, 21:22
??? :-?

schizo910
3 december 2004, 21:46
ander snoer... Ik heb het vroeger een keer gehad met een oude verotte tansistor versterker, kreeg het niet weg totdat ik een korter nieuw snoer gebruikte... Ik heb er verder geen verstand van en wat de reden precies was kan ik niet uitleggen, maar het had iets te maken met te lang snore en werken als een spoel ofzo... geen idee, maar ik had altijd radio Rusland er overheen....

ben79
3 december 2004, 22:46
Als je in Beyers in het Engl hok zit te testen heb je ook enorm veel radio, daar ligt het aan het feit dat heel het hok vol stalen platen ligt..
Misschien moet je dus eens nakijken of je niet teveel metaal in de buurt hebt liggen in contact met je versterker..

Azrael
4 december 2004, 01:13
Betere kabel....mits je een goed afgeschermde kabel hebt moet dit totaal geen probleem zijn. Goede kabel kost je een paar centen maar het verschil met een troep kabel is echt hoorbaar en nooit last van ruis.

Jim Marshall
4 december 2004, 01:44
Omrop fryslân uit de lucht halen.

Rw
4 december 2004, 11:35
ik heb al een ander goed snoer het is nu wel minder maar dat snoer is 10 mtr ( is wat handiger als je in een grote ruimte moet repeteren ) en 10 mtr is wat groot in mijn kleine kamertje


MAAR BEDANKT ALLEMAAL :) :)

shredneck
4 december 2004, 11:41
de stekker in het stopcontact omdraaien. dat is geen grap.


als dat niet werkt, dan toch je amp anders positioneren.

als dat het niet is, dan is het wellicht dat jij met je gitaar op de gang moet gaan staan en hopelijk wordt het signaal dan zwakker.


een goede afscherming binnen in je amp kan helpen ( zie de jcm2000 ) , ik heb een jcm800 en heb dit probleem ook als ik bv in hartje Rotterdam moet spelen.....te veel radiosignalen daar.

Rw
4 december 2004, 11:45
Jee thx! :)

alhambra
4 december 2004, 14:31
Afstemmen op 10gold scheelt ook een hoop.

woutB
4 december 2004, 22:14
Gewoon meespelen met wat je hoort :D

dejohan
4 december 2004, 23:19
Het omroepgebouw in de fik steken.

Bluesbreaker
5 december 2004, 00:23
Ik heb er ook last van, maar dan van die moederneukende "Geheime zendpiraten", de hele tijd dat drentse gebrabbel met dikke echo's er door.

Met mn wah kan ik overigens wel goed fijn afstemmen op het station, jammer dat het niet mijn genre is.....

pol
5 december 2004, 22:47
had ik ook last van , toen ik nog kabels van planet waves gebruikte . Nu heb ik een kabel van DAP audio, die was een stuk goedkoper als die van planet waves, en bij deze kabel heb ik er helemaal geen last meer van.

EmgMaster
7 december 2004, 11:07
ergens anders gaan wonen, waar ze wel normale radio hebben :-D :-D

dejohan
7 december 2004, 11:47
Je huis behangen met geaard zilverpapier.

Bluesbreaker
7 december 2004, 12:35
had ik ook last van , toen ik nog kabels van planet waves gebruikte . Nu heb ik een kabel van DAP audio, die was een stuk goedkoper als die van planet waves, en bij deze kabel heb ik er helemaal geen last meer van.

AAARRGGAHA, ik heb dus voor mn effecten net van die veel te dure kabels gekcoh van 60 euro voor 4 kabeltjes van 15 cm omdat die zo goed zouden zijn

Negative K3 fan
7 december 2004, 13:34
dat die dure kabels radio ontvangen heeft niets met de kwaliteit te maken denk ik.

Bluesbreaker
7 december 2004, 13:51
dat die dure kabels radio ontvangen heeft niets met de kwaliteit te maken denk ik.


uhm

kwaliteit = goed
geen kwaliteit = slecht

dat een kabel radio ontvangt vind ik slecht, dus geen kwaliteit

maar die planet waves heten dus heel goed afgeschermd te zijn.

Ik ontving afgelopen weekend idd ook nog radio, maar ik had alleen de kabeltjes tussen de effecten vervangen door die planet waves. Ik hoop dus maar dat ik als ik de kabels van gitaar > pedalboard en pedalboard > versterker vervangen heb door goede kabels geen last meer heb van radio.

Negative K3 fan
7 december 2004, 13:58
misschien is het feit dat je radio ontvangt juist een teken datje kabel heel goed is afgeschermd, weet je niet...

Bluesbreaker
7 december 2004, 14:13
misschien is het feit dat je radio ontvangt juist een teken datje kabel heel goed is afgeschermd, weet je niet...

dat volg ik niet helemaal, dat zou beteken dat ik een radio in mijn gitaar/pedaaltjes/versterker heb zitten die er niet uit kan :o :)

zou je even uit kunnen leggen wat je bedoelt, en hoe dat werkt?

Negative K3 fan
7 december 2004, 15:10
misschien dat die gevoeligheid voor het ontvangen van radio signalen juist komt doordat die kabel extra goed is afgeschermd en degelijk in elkaar steekt, wat de prijs heeft gemaakt tot wat hij is...

je weet het niet.

bert k
7 december 2004, 15:45
En misschien is er een heel ander onderdeel als ontvanger aan het werk. Je weet niet of het door de kabels komt? Ik had vroeger een Vox AC30, die had er veel last van, maar kabels wisselen hielp niet. Amp verplaatsen of draaien vaak wel.

Bluesbreaker
7 december 2004, 16:06
En misschien is er een heel ander onderdeel als ontvanger aan het werk. Je weet niet of het door de kabels komt? Ik had vroeger een Vox AC30, die had er veel last van, maar kabels wisselen hielp niet. Amp verplaatsen of draaien vaak wel.

ja, maar ik het het met mijn beide versterkers, beide gitaren, met én zonder effecten, overal in het huis

maargoed, misschien is het ook wel niet op te lossen midden tussen al die zendpiraten
(is dus bij mn ouders in Erica, zuid-oost drenthe, hier in arnhem heb ik er met de dunste kabels nog geen last van)

PeeVee
9 december 2004, 12:33
ik ontvang radio op me versterker zit ik net te spele gaat er zown boeren fries doorheen lulle op omrop fryslan hoe ontwijk ik dit??? alvast bedankt

Richtantenne gebruiken en op ander station richten. Een HB9CV heeft al een voor/achter verhouding van 20 dB dus als je die met z'n achterkant naar Omrop Fryloan zet dan ben je van het gezeur af en kun je gewoon andere stations ontvangen. Zie ook de volgende link voor een bouwbeschrijving:

http://www.qsl.net/pa3hho/projects_hb9cv.html

Neals
10 december 2004, 16:30
Omrop fryslân uit de lucht halen.

Goed idee!!! 8-)

PeeVee
16 december 2004, 16:37
Is het al een beetje gelukt met een richtantenne? Dat zou het probleem toch wel op moeten lossen.

PeeVee
30 december 2004, 20:49
Hallo? :amp: