PDA

View Full Version : Een 1-piece brug....



Daniël_san
3 december 2004, 21:07
Hey mensen,

Ik heb een vraag:

Welke brug is beter
de eerste is een ABM de 2e is een Schaller.
deze voor 69,00:
http://cgi.voxhumana.nl/vox_store/Html/Images/222030.jpg
of deze voor 59,00:
http://cgi.voxhumana.nl/vox_store/Html/Images/222000.jpg

Het is dus voor me'n zelfbouw.
Specs worden waarschijnlijk:
Mahonie bodie met esdoorn top
Esdoorn hals
Gotoh tuners
P100 elementen (standaard gibson schakeling)
ebben fretboard en dot inlays
medium size frets
bone nut

Maar ik ben dus nog niet uit welke brug ik zal nemen, dus geef je mening maar.

michielv
3 december 2004, 21:23
Ik zou de Schaller nemen. Die heeft verstelbare kammetjes wat wel handig is bij opnieuwe intoneren (mocht je ooit andere snaren willen oid). Aan de andere kant schijnt een massieve brug zoals de ABM (of de gewone wraparound lp-jr style brug, kost 18 euro bij backandforth) wel erg goed voor je toon te zijn (die Schaller weet ik niet maar dat zal een copie van de Leo Quann Badass zijn? Die dingen schijnen best berucht te zijn, net als Kahler tremolo's).

Fijn he, zo'n antwoord waar je nog niets aan hebt? :D Maar ik weet het ook niet, misschien kunnen ze bij Vox Humana wel een goed advies geven?

chennie
4 december 2004, 03:31
blegh vox humana ! ik hoor van dit forum alleen maar goede verhalen over dit bedrijf, ik vraag een keer iets aan de foon en krijg spontaan een abrupt antwoord en de foon op de haak.

ok, geheel off topic, maar ik kan er nog steeds wel een beetje nijdig van worden.

Daniël_san
5 december 2004, 16:49
@ MichielV: Ik zat idd ook al aan die schaller te denken, om dezelfde reden.
Ik heb nu toch nog een vraag..... Wat is nou het verschil met een Badass??
Ik zie dat niet namelijk.... :oops:

michielv
5 december 2004, 20:26
Waarschijnlijk is de Schaller een goede copie (onder licentie enzo) van de originele " Badass", vergelijkbaar met hun versie van de Floyd Rose tremolo.

Als het goed is zijn ze precies eender, Schaller maakt nl. nogal goede copien. Ergens in de onderdelen doos moet ik ook nog een Ibanez badass (helemaal nieuw) hebben liggen. Die moet nog steeds eens ingezet worden (had ooit het plan een Prince Cloud gitaar te bouwen, is er nooit van gekomen)..

In ieder geval heeft Schaller het voordeel dat het hier goed te verkrijgen is, ook fijn met reserve onderdelen enzo, mocht je het ooit nodig hebben.