PDA

View Full Version : m'n eerste delay.......... bevalt iets beter!



stratokai
3 december 2004, 19:50
Nooit een delay gehad en na wat 'research' hier op gitaarnet de Ibanez de-7 aangeschaft. Zonder te luisteren, zo op laten sturen. Voor 84 euro kun je niet direct een buil vallen en op gitaarnet wordt ie vaak positief genoemd.

Wat me meevalt:
-de behuizing: Ik had plastic verwacht, maar dit lijkt lekker stevig.
-batterij-toegang. Je flipt 'm zo open
-zelfde 9-volt aansluiting als Boss

wat me tegenvalt:
-Het geluid!!!!! er zit altijd een digitaal sausje over; net of je in de badkamer staat.

Waren me verwachtingen te hoog gespannen en kun je voor dat geld niet beter krijgen??
Zijn de duurdere delay's aanzienlijk beter???

Rw
3 december 2004, 20:07
jah ik snap wat je bedoeld ik heb em ook hij bevalt me wel al heeft ie een weird geluid. de dd-6 van boss is wel beter moet ik toegeven.

had je em 2e hands gekocht voor 84 euro?

matto
3 december 2004, 20:15
probeer eens een T rex replica delay 8-)

stratokai
3 december 2004, 20:32
had je em 2e hands gekocht voor 84 euro?

Nee nieuw voor 79 euro bij Feedback + 5 voor opsturen.

matto: daar was ik al bang voor :D

GuitarMaster
3 december 2004, 20:39
Op wat voor gitaar+versterker speel je dan? Ik vond hem best aardig klinken.

stratokai
3 december 2004, 20:42
Op wat voor gitaar+versterker speel je dan? Ik vond hem best aardig klinken.
Standaard strat over Music Man 130 top en 2X12inch Celestion

e_lukather
3 december 2004, 20:43
ik heb hem zelf ook gekocht. vind hem echt niet slecht ofzo. er altijd wel wat beters.. maaar voor dit geld is hij erg goed.

Dweezman
3 december 2004, 22:26
ik gebruik hem altijd op de echo-stand, niet de delay. Ik vind hem voor het geld eigenlijk heel goed...

Mitch
3 december 2004, 22:44
Digitaal sausje en DE7 in één zin ? Hier klopt echt iets niet. Wat gebruik je voor de rest voor spullen ?

stratokai
3 december 2004, 23:27
Digitaal sausje en DE7 in één zin ? Hier klopt echt iets niet. Wat gebruik je voor de rest voor spullen ?

Heb hem rechtstreeks geprobeert op transistor oefenversterker (Hugnes en Kettner) en ook in diens effectloop.
Daarnaast geprobeert over Music Man 130 (geen effectloop).
Baal wel van dat sausje.

BramVersteeg
4 december 2004, 13:38
probeer eens een T rex replica delay 8-)

Hehehe 8-)

Swan
4 december 2004, 14:10
ik gebruik hem altijd op de echo-stand, niet de delay. Ik vind hem voor het geld eigenlijk heel goed...

+1

BlackSun
4 december 2004, 15:05
Stel je hem wel goed in? Een delay moet je altijd net goed instellen, wil je het geluid krijgen wat je zoekt. Tenmisnte..dat is bij mij zo. ik zit ook niet op een badkamer-echo te wachten, maar bij wat draaien van knoppen kan je er toch een lekkere delay uit krijgen...

Mitch
4 december 2004, 18:02
Dat badkamer geluid....zit je niet te veel op de korte delaytijd ? Meer het slapback geluid ?
Als je 'm op ca. 450ms zet en op Echo-mode zit er echt een gezond geluid in hoor.

stratokai
4 december 2004, 20:14
Dat badkamer geluid....zit je niet te veel op de korte delaytijd ? Meer het slapback geluid ?
Als je 'm op ca. 450ms zet en op Echo-mode zit er echt een gezond geluid in hoor.
De korte delaytijd geeft inderdaad badkamer geluid. Het instellen komt ook vrij precies. Heb nu al een wat beter geluid op die ca 450ms.
Heb ook delayvolume heel laag staan. Was weer iets te snel met feedback vragen :D

Mitch
5 december 2004, 13:17
Kun je de titel veranderen naar:
"Mijn eerste delay...............ik vat 'm niet ?"


:razz:

stratokai
6 december 2004, 00:49
Kun je de titel veranderen naar:
"Mijn eerste delay...............ik vat 'm niet ?"


:razz:

Op verzoek titel veranderd 8)
Maar zoals ik schreef is het m'n eerste delay en is het dus zowiezo even wennen om goed toe te passen.
Zijn duurdere delay's (Carl Martin, T-Rex, EHX enzo)
echt stukken beter??